Brian Priske

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Brian Priske

Indlæg af Saemala »

tatoo skrev:
31. maj 2021, 08:41
Nu ved jeg ikke hvor længe der har været interesse for Priske fra Belgien, men fakta er at han var blevet fyret hvis ikke han var blevet solgt. Så mon ikke der bliver rokeret godt og grundigt i staben idag.

Det kan jo godt tænkes at Priske har været medansvarlig for de pauvre indsatser qua styring af omklædningsrummet.
Har set ham nævnt i medierne dernede det sidste års tid.
Han har stadig et godt navn i Belgien, fra hans tid som spiller.
Høvdingen af Herning

Sniper
Indlæg: 388
Tilmeldt: 11. jul 2014, 11:59

Re: Brian Priske

Indlæg af Sniper »

Det er i min optik utroligt ærgerligt at den sidste måned kommer til at farve Priskes tid i fcm rigtig meget. Det fortjener han faktisk ikke. Han har været med hele vejen fra første titel og til hvor klubben er i dag. Har stået i spidsen for klubbens vel nok to største bedrifter med Champions league og et suverænt mesterskab havde vi scoret 1 sølle mål mere i sæsonerne havde han stået med de tre største bedrifter med et backtoback mesterskab.
Helt klart en mand vi burde betragte som en legende og respektere…… lige indtil han står på trænerbænken i Viborg eller noget i den dur 😆

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Brian Priske

Indlæg af Steffen am »

Sniper skrev:
31. maj 2021, 14:41
Det er i min optik utroligt ærgerligt at den sidste måned kommer til at farve Priskes tid i fcm rigtig meget. Det fortjener han faktisk ikke. Han har været med hele vejen fra første titel og til hvor klubben er i dag. Har stået i spidsen for klubbens vel nok to største bedrifter med Champions league og et suverænt mesterskab havde vi scoret 1 sølle mål mere i sæsonerne havde han stået med de tre største bedrifter med et backtoback mesterskab.
Helt klart en mand vi burde betragte som en legende og respektere…… lige indtil han står på trænerbænken i Viborg eller noget i den dur 😆
Her savner jeg en "like" funktion.
Meget enig og god beskrivelse.

Men man en titel pr. de sidste af vores trænere, kan man da komme i tvivl om Bo også ender med en titel og så rejser.
Det kan kun tiden vise, men spændende bliver det.

Men stort tak til Brian, der har været super spændende at følge. Og hvor mange danske klubber er det lige der kan sælge deres træner for en million euro? ;)

Ligesom det første mesterskab måske er det vigtigeste, hvis man skal vælge. Brian Priske vil for altid være den FCM træner der slog Young Boys og Slavia Prag og leverede det første Champions League gruppespil.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Brian Priske

Indlæg af mousebreaker »

Sniper skrev:
31. maj 2021, 14:41
Det er i min optik utroligt ærgerligt at den sidste måned kommer til at farve Priskes tid i fcm rigtig meget. Det fortjener han faktisk ikke. Han har været med hele vejen fra første titel og til hvor klubben er i dag. Har stået i spidsen for klubbens vel nok to største bedrifter med Champions league og et suverænt mesterskab havde vi scoret 1 sølle mål mere i sæsonerne havde han stået med de tre største bedrifter med et backtoback mesterskab.
Helt klart en mand vi burde betragte som en legende og respektere…… lige indtil han står på trænerbænken i Viborg eller noget i den dur 😆
CL er klart nok den største bedrift i klubbens historie. Det første mesterskab er for mig det næststørste. Dette forår har med meget stor afstand været det mest skuffende af alle. Det står Priske også bag. Jeg håbede at Priske blev, for jeg ville gerne se hvad han indeholder. Lige nu står jeg med den følelse, at han er en medgangstræner. Han har i hvert fald ikke evnet at få rejst en trup i krise. Det ville jeg gerne have set ham gøre i FCM, så han ikke endte med dette rædselsfulde forår, for det vil jeg aldrig glemme ham for.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Brian Priske

Indlæg af Ravnen »

Jeg må sige, at for mig kommer INTET over det første mesterskab. Det er grundlaget for alt efterfølgende. Vores klub blev som forandret af det mesterskab, mentalt var det et vanvittigt ryk i vores selvbevisthed.

Før og efter mesterskabet i 2015 er to forskellige verdner. Det vil være fedt hvis vi om seks år kan sige det samme om vores deltagelse i CL, men det må tiden lige få lov at vise først, for der skal noget til.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Brian Priske

Indlæg af mousebreaker »

https://www.bt.dk/fodbold/drama-i-kuli ... ian-priske

Jeg er ikke i tvivl om, at der har været meget uro internt i klubben, og at det kostede mesterskabet. Denne her var jeg dog ikke klar over
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Brian Priske

Indlæg af mousebreaker »

Hvis Brian Priske vitterligt var blevet tøsefornærmet over Steinleins nej til et skifte, så er han et fjols. Vi havde lige solgt Thorup og KA var hoppet fra pinden. Selvfølgelig kunne klubben ikke skifte træner igen så hurtigt. Ærgerrighed er rigtig fint, men som med spillerne så skal cheftrænerne være klar over, at når man skriver under på en kontrakt, så binder man sig for kontraktperioden, uanset hvad der så måtte dukke op. Underskriver man en lang kontrakt, skal man derfor også sørge for at få mere i løn, som skal kompensere lidt for et muligt afslag senere. I hvert fald som en ung fodboldspiller i rivende udvikling eller som en ærgerrig fodbold træner.
En mand der skriver sin sidste kontrakt gælder det lige omvendt. Her er det klubben der skal kompenseres for kontraktlængde
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: Brian Priske

Indlæg af ABT »

Stoffer skrev:
31. maj 2021, 08:48
tatoo skrev:
31. maj 2021, 08:41
Nu ved jeg ikke hvor længe der har været interesse for Priske fra Belgien, men fakta er at han var blevet fyret hvis ikke han var blevet solgt. Så mon ikke der bliver rokeret godt og grundigt i staben idag.

Det kan jo godt tænkes at Priske har været medansvarlig for de pauvre indsatser qua styring af omklædningsrummet.
ahva? Har du en kilde på det faktum?
Den viste sig at holde stik...:

https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder/me ... konflikter
/ ABT

Billede

Lund7400
Indlæg: 1049
Tilmeldt: 21. sep 2009, 21:37

Re: Brian Priske

Indlæg af Lund7400 »

Det er vel ikke så overraskende, ret tydeligt at Priske og FCM måtte skilles denne sommer på den ene eller anden måde. At det så ender med, at vi indkasserer 8 millioner for en mand yderst på rampen, det er vel som at vinde i lotto… ;)

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Brian Priske

Indlæg af JBT »

Jeg husker, at nogen skrev at en fyring var det rene utopi og uhørt. At det aldrig skete i nogen klubber nærmest, efter et mesterskab osv.

Nogen har vel blot mere fingeren på pulsen end andre indimellem.

Godt set af ledelsen, og at ingen meritter vedr gruppespil i Europa sikre en, et halvt år senere.

Man skal være vedholdende i præstationerne, og med fcm på nye hylder, må og skal det koste, at spille to pokaler væk og at det spilmæssige udtryk var helt i skoven for længe.
Senest rettet af JBT 6. jun 2021, 08:53, rettet i alt 1 gang.

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: Brian Priske

Indlæg af MFKM »

Der er vi heldige at vinde i lotto igen. I stedet for at fyre og tabe millioner, så får vi en million euro i hånden.

Utroligt vi bare kan vinde i lotto igen og igen.

Edit: Lund7400 to sjæle en tanke ;)

Jesper BW1100
Indlæg: 1751
Tilmeldt: 21. maj 2009, 12:43

Re: Brian Priske

Indlæg af Jesper BW1100 »

JBT skrev:
6. jun 2021, 08:52
Jeg husker, at nogen skrev at en fyring var det rene utopi og uhørt. At det aldrig skete i nogen klubber nærmest, efter et mesterskab osv.

Nogen har vel blot mere fingeren på pulsen end andre indimellem.

Godt set af ledelsen, og at ingen meritter vedr gruppespil i Europa sikre en, et halvt år senere.

Man skal være vedholdende i præstationerne, og med fcm på nye hylder, må og skal det koste, at spille to pokaler væk og at det spilmæssige udtryk var helt i skoven for længe.
Hvis det der står i artiklen er sand var Priske røget uagtet om han havde vundet The Double.
Så det har som sådan ikke noget at gøre med man spillede 2 pokaler væk.
Det var dybere udfordringer end udelukkende spillet på banen

EsbenVest
Indlæg: 237
Tilmeldt: 2. feb 2017, 19:10

Re: Brian Priske

Indlæg af EsbenVest »

JBT skrev:
6. jun 2021, 08:52
Jeg husker, at nogen skrev at en fyring var det rene utopi og uhørt. At det aldrig skete i nogen klubber nærmest, efter et mesterskab osv.

Nogen har vel blot mere fingeren på pulsen end andre indimellem.

Godt set af ledelsen, og at ingen meritter vedr gruppespil i Europa sikre en, et halvt år senere.

Man skal være vedholdende i præstationerne, og med fcm på nye hylder, må og skal det koste, at spille to pokaler væk og at det spilmæssige udtryk var helt i skoven for længe.
Det er et meget mystisk indlæg af JBT, det her. Der står jo helt tydeligt i artiklen, at det ikke handlede om Priskes resultater eller præstation som træner, men om, at Priske ville skifte væk fra FCM, fik nej til det, og at der derfor kom en konflikt mellem Priske og ledelsen.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Brian Priske

Indlæg af mousebreaker »

Jesper BW1100 skrev:
6. jun 2021, 09:05
JBT skrev:
6. jun 2021, 08:52
Jeg husker, at nogen skrev at en fyring var det rene utopi og uhørt. At det aldrig skete i nogen klubber nærmest, efter et mesterskab osv.

Nogen har vel blot mere fingeren på pulsen end andre indimellem.

Godt set af ledelsen, og at ingen meritter vedr gruppespil i Europa sikre en, et halvt år senere.

Man skal være vedholdende i præstationerne, og med fcm på nye hylder, må og skal det koste, at spille to pokaler væk og at det spilmæssige udtryk var helt i skoven for længe.
Hvis det der står i artiklen er sand var Priske røget uagtet om han havde vundet The Double.
Så det har som sådan ikke noget at gøre med man spillede 2 pokaler væk.
Det var dybere udfordringer end udelukkende spillet på banen
Artiklen nævner jo nærmest ikke spillet og tabet af titler. Det var forholdet mellem den øverste ledelse og Priske, der var tyndslidt. Havde vi vundet the double eller bare mesterskabet, så tror jeg dog ikke klubben ville fyre ham. De ville formodentlig se tiden an og sige tak til første tilbud. Oddsene for et bud i en sådan situation, ville simpelthen være for store. Kunne nemt være ti millioner til forskel på at vente en uge eller to. Som der jo så blev alligevel, men Royal A. var jo hurtigt på banen
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Brian Priske

Indlæg af JBT »

EsbenVest skrev:
6. jun 2021, 09:15
JBT skrev:
6. jun 2021, 08:52
Jeg husker, at nogen skrev at en fyring var det rene utopi og uhørt. At det aldrig skete i nogen klubber nærmest, efter et mesterskab osv.

Nogen har vel blot mere fingeren på pulsen end andre indimellem.

Godt set af ledelsen, og at ingen meritter vedr gruppespil i Europa sikre en, et halvt år senere.

Man skal være vedholdende i præstationerne, og med fcm på nye hylder, må og skal det koste, at spille to pokaler væk og at det spilmæssige udtryk var helt i skoven for længe.
Det er et meget mystisk indlæg af JBT, det her. Der står jo helt tydeligt i artiklen, at det ikke handlede om Priskes resultater eller præstation som træner, men om, at Priske ville skifte væk fra FCM, fik nej til det, og at der derfor kom en konflikt mellem Priske og ledelsen.
Nu skal man jo ikke tro på alt der står - self har det handlet om resultaterne.

Det vil være helt latterligt hvis ledelsen vil være tilfredse med høsten, så det ligger implicit i det.

Hvis der er succes i klubben er der ingen grund til for ledelsen side at krakke et forhold- og hvis resultaterne var der - så skulle det være fra priskes side udelukkende.

Priske har en kontrakt at forholde sig til - stop den pigefornærmelse. Mange bække små giver en stor å.

Priske vil væk, spillet fungerer ikke, store egoer og slåskamp og udtalelser fra fx Kaba, Mabil, Anderson, sisto, Evander, Hansen

Det er naivt at tro at det faktum priske vil til Belgien, er eneste årsag.
Det er sgu med skyklapper på ikke at ligge to og to sammen når man spiller to historisk lette pokaler væk

Manden har ikke kunnet håndtere holdet, længere er den ikke

Besvar