Bo Henriksen

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Le Compte
Indlæg: 237
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Bo Henriksen

Indlæg af Le Compte »

To af disse der “banker mod hinanden” det var da en velkomst tifo jeg godt vil smide 20 kr efter

https://www.festogfarver.dk/det-uartige ... YgEALw_wcB
Tony D'Amato: On any given Sunday you're gonna win or you're gonna lose. The point is - can you win or lose like a man?

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Bo Henriksen

Indlæg af SimonH »


Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Bo Henriksen

Indlæg af Saemala »

Bo Henriksen har ALLE muligheder for en drømmestart.
De første 6 runder byder på bund 6 fra sidste sæson. Det SKAL udnyttes til at skabe et forspring.
Høvdingen af Herning

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Bo Henriksen

Indlæg af Vijen »

Saemala skrev:
1. jun 2021, 15:42
Bo Henriksen har ALLE muligheder for en drømmestart.
De første 6 runder byder på bund 6 fra sidste sæson. Det SKAL udnyttes til at skabe et forspring.
Ja, selv med en udskiftning i truppen kan vi vel godt håbe på 15 point efter 6 kampe. Så er vi snublet en enkelt gang.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Bo Henriksen

Indlæg af Stoffer »

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/ste ... tidligere/

Den her misrepræsentation af hvad vi kritikere mener er trættende. Det er en mærkelig måde at bruge stråmandsargumenter på. Hvorfor kan de ikke bare stå ved, der er nogle ting, som vi ikke ved om Henriksen, som man tror på kan løse sig?

Fx det her fra Steinlein:
"- Der er få trænere, som er gode til at få mere ud af det, som spillerbudgettet berettiger til, men det har Bo bevist indtil nu. Bo har gjort, hvad der har været nødvendigt (for at hente resultater, red.) og det skal han også gøre i FCM.

- Jeg er overbevist om, at han kan få det til at fungere, og jeg undrer mig over, at der er folk, der ikke kan se, at han kan det, siger Steinlein. "

Alle(!!) kan se, han har fået meget ud af lidt. Det er ikke det kritikken går på. Kritikken går på, det er noget andet at spille som nationalt tophold og få meget ud af meget i en sammenhæng og få meget ud af lidt internationalt.

mao.: Det er ikke det samme at overpræstere ved at vinde overlevelse med få midler, og så vinde europæiske kampe på den ene side (hvor man har relativt få midler) og vinde mesterskaber hjemme (hvor man har relativt mange midler).

Det er at sammenligne pærer og bananer, og det er ærligt talt forhånende - som det så ofte er fra fodboldfolk - når de udlægger kritikken fra fans forkert, fordi de ikke selv vil eller kan forholde sig til den saglige kritik, som eksisterer.


Og så den anden side af sagen:

"Claus Steinlein mener ikke, at det er et sats af klubben at gå med Bo Henriksen frem for at hente en mere rutineret og eventuel udenlandsk træner.

- Det vigtigste har været, at vi har fået en ind, som kan styre og motivere hele truppen, også staben.

- Havde man taget et stort internationalt navn, er der mange, for eksempel dem fra Red Bull-koncernen, som kommer med et helt fast koncept og kun har én måde at gøre det på, og det passer måske ikke så godt til FCM. "

Det her er hvad jeg mener med, at ledelsen bygger at virke arrogant. Er vi virkelig så sikre på, der ikke er behov for input udefra for at tage næste skridt? DNA udvikler sig i biologien, fordi det møder nye udfordringer og derfor muterer, det burde Steinlein og resten af ledelsen måske notere sig.

Og hvad er det for et mærkeligt argument at det vigtigste er, at få en ind som kan styre og motivere. Det dumper ikke-testen big time. Selvfølgelig skal en træner kunne det, men det er godt nok også få, som ikke kan det. Prøver han at sige at Priske, som motiverede holdet til at slå Slavia Prag og Young Boys i absolut must win kampe ikke kunne motivere? Eller hvad prøver han at sige?

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Bo Henriksen

Indlæg af Ravnen »

Jeg kan godt give dig lidt ret Stoffer. Hvem husker ikke hvilken betydning det fik for FCK at de fik Rou Hodgson som træner, han kom med noget de manglede og som formede FCK i årene fremad, selvom han selv kun var det en sæson.

Man kunne godt tænke samme tanke, at FCM måske kunne bruge et indspark udefra, blive udfordret lidt i vores tankegang. Det handler jo nok om at bevare en form for kontrol, altså ikke give cheftræneren al magten.

Men jeg er nu meget begejstret for at det blev Bo, og er spændt på at se hvordan billedet vil ændre sig ved første kamp, om han formår at sende spillerne ud af deres dvale og få noget ild ind i øjnene på dem.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Bo Henriksen

Indlæg af Stoffer »

Ravnen skrev:
3. jun 2021, 12:02
Jeg kan godt give dig lidt ret Stoffer. Hvem husker ikke hvilken betydning det fik for FCK at de fik Rou Hodgson som træner, han kom med noget de manglede og som formede FCK i årene fremad, selvom han selv kun var det en sæson.

Man kunne godt tænke samme tanke, at FCM måske kunne bruge et indspark udefra, blive udfordret lidt i vores tankegang. Det handler jo nok om at bevare en form for kontrol, altså ikke give cheftræneren al magten.

Men jeg er nu meget begejstret for at det blev Bo, og er spændt på at se hvordan billedet vil ændre sig ved første kamp, om han formår at sende spillerne ud af deres dvale og få noget ild ind i øjnene på dem.
Forstå mig ret. Og jeg gætter på nogle bliver i tvivl med al min kritik.

Jeg glæder mig også afsindigt til at se, hvad der nu skal ske. Både med Henriksen og pressemødet i dag. Det er - om ikke andet - interessant at være fcm fan. :lol:

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Bo Henriksen

Indlæg af TrueWolfMidt »

Tror at Bo må tænke, hold da helt k... hvor er det bare en meget større klub jeg er havnet i, end jeg troede. Bo må sku være en smule overrasket over hvad der er sket, siden hans ansættelse.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Bo Henriksen

Indlæg af Stoffer »

Kan ikke huske hvem, der spekulerede i det, men Friis har fået et job, men han vil ikke sige hvor: https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fri ... e-til-aab/ , kun det ikke er AaB.

Træner sammen med Henriksen?

Besvar