Brian Priske

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Brian Priske

Indlæg af Saemala »

Danand123 skrev:
29. maj 2021, 15:11
Salget af Priske er nu bekræftet af klubben. Men de skriver, han har været i spidsen for holdet i godt to år. Vel ikke helt rigtig. Kenneth Andersen trådte tilbage i august 2019...
Det er vel også lige godt 2 år så?
Høvdingen af Herning

Lund7400
Indlæg: 1049
Tilmeldt: 21. sep 2009, 21:37

Re: Brian Priske

Indlæg af Lund7400 »

Saemala skrev:
29. maj 2021, 17:24
Danand123 skrev:
29. maj 2021, 15:11
Salget af Priske er nu bekræftet af klubben. Men de skriver, han har været i spidsen for holdet i godt to år. Vel ikke helt rigtig. Kenneth Andersen trådte tilbage i august 2019...
Det er vel også lige godt 2 år så?
Lige godt betyder det samme som “godt og vel”. Så knap 2 år havde været mere korrekt. Anyway, en nyhed der begejstrer mig. 7,5 millioner er meget for en træner, og jeg synes ikke timingen er slidt for os. Priske og holder har ikke præsteret og spillet flot længe. Om Bo kan løfte det vws jeg ikke, men bliver fedt at få hans energi på bænken og i interviews

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Brian Priske

Indlæg af Saemala »

Lund7400 skrev:
29. maj 2021, 17:41
Saemala skrev:
29. maj 2021, 17:24
Danand123 skrev:
29. maj 2021, 15:11
Salget af Priske er nu bekræftet af klubben. Men de skriver, han har været i spidsen for holdet i godt to år. Vel ikke helt rigtig. Kenneth Andersen trådte tilbage i august 2019...
Det er vel også lige godt 2 år så?
Lige godt betyder det samme som “godt og vel”. Så knap 2 år havde været mere korrekt. Anyway, en nyhed der begejstrer mig. 7,5 millioner er meget for en træner, og jeg synes ikke timingen er slidt for os. Priske og holder har ikke præsteret og spillet flot længe. Om Bo kan løfte det vws jeg ikke, men bliver fedt at få hans energi på bænken og i interviews
Nu googlede jeg det lige, for i mit hovede er 'lige godt', 'godt og vel' og 'knapt' det samme.
Generelt er det sådan at de ældre generationer forstår udtrykkene som 'lidt over', og de yngre generationer forstår dem som 'lidt under'.
Så ud fra det, er det vel ikke helt forkert at skrive 'lige godt' i situationen.
Høvdingen af Herning

Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: Brian Priske

Indlæg af Danand123 »

Saemala skrev:
29. maj 2021, 17:57
Lund7400 skrev:
29. maj 2021, 17:41
Saemala skrev:
29. maj 2021, 17:24


Det er vel også lige godt 2 år så?
Lige godt betyder det samme som “godt og vel”. Så knap 2 år havde været mere korrekt. Anyway, en nyhed der begejstrer mig. 7,5 millioner er meget for en træner, og jeg synes ikke timingen er slidt for os. Priske og holder har ikke præsteret og spillet flot længe. Om Bo kan løfte det vws jeg ikke, men bliver fedt at få hans energi på bænken og i interviews
Nu googlede jeg det lige, for i mit hovede er 'lige godt', 'godt og vel' og 'knapt' det samme.
Generelt er det sådan at de ældre generationer forstår udtrykkene som 'lidt over', og

de yngre generationer forstår dem som 'lidt under'.
Så ud fra det, er det vel ikke helt forkert at skrive 'lige godt' i situationen.

Ja, jeg vil stadig sige knap to år... men har også lige googlet lidt. Den lidt ældre generation mener at godt er lidt over og de unge lidt under...Ja, jeg må så være fra den ældre :) :)

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Brian Priske

Indlæg af Ravnen »

Det er flot klaret at vi nu for anden gang sender en træner mod en klub i Europa, og jeg under Brian den her chance. Han har virkelig efterladt et stærkt indtryk, det suveræne 2020 mesterskab og Champions League, det har været fantastisk.

Når det nu skal være, så er Bo Henriksen lige det vi har manglet, en ren motivator som kan sætte glød i øjnene på spillerne. Det lyder spændende, og i særdeleshed hvem han skal matches med.

Håber Bak stadig har en rolle.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Brian Priske

Indlæg af mousebreaker »

Ravnen skrev:
29. maj 2021, 22:06
Det er flot klaret at vi nu for anden gang sender en træner mod en klub i Europa, og jeg under Brian den her chance. Han har virkelig efterladt et stærkt indtryk, det suveræne 2020 mesterskab og Champions League, det har været fantastisk.

Når det nu skal være, så er Bo Henriksen lige det vi har manglet, en ren motivator som kan sætte glød i øjnene på spillerne. Det lyder spændende, og i særdeleshed hvem han skal matches med.

Håber Bak stadig har en rolle.
Måske KBB tager med Priske til Belgien?

Jeg er godt nok lunken ved Bo H, men han skal da have chancen for at vise sit værd. Han har alle dage fået meget ud af lidt, nu håber jeg bare ikke, at han får lidt ud af meget.
Spændende at se, hvilken trup han får at gøre med. Spændende at se, hvilket nyt trænernavn der skal hjælpe med det taktiske.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Brian Priske

Indlæg af SimonH »

Jeg bliver dog lidt ked af at han forhandlede i Belgien mellem FCK og AGF kampene.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Brian Priske

Indlæg af Steffen am »

Danand123 skrev:
29. maj 2021, 20:37
Saemala skrev:
29. maj 2021, 17:57
Lund7400 skrev:
29. maj 2021, 17:41


Lige godt betyder det samme som “godt og vel”. Så knap 2 år havde været mere korrekt. Anyway, en nyhed der begejstrer mig. 7,5 millioner er meget for en træner, og jeg synes ikke timingen er slidt for os. Priske og holder har ikke præsteret og spillet flot længe. Om Bo kan løfte det vws jeg ikke, men bliver fedt at få hans energi på bænken og i interviews
Nu googlede jeg det lige, for i mit hovede er 'lige godt', 'godt og vel' og 'knapt' det samme.
Generelt er det sådan at de ældre generationer forstår udtrykkene som 'lidt over', og

de yngre generationer forstår dem som 'lidt under'.
Så ud fra det, er det vel ikke helt forkert at skrive 'lige godt' i situationen.

Ja, jeg vil stadig sige knap to år... men har også lige googlet lidt. Den lidt ældre generation mener at godt er lidt over og de unge lidt under...Ja, jeg må så være fra den ældre :) :)
Har tidligere hørt at det er en vest/øst ting, om godt 2 år er mere end/knappere end 2 år.
Men kan godt være det er en gammel/ung ting.

Lidt en pendulord ala bjørnetjeneste og forfordele, selvom at betydningens forskellene ikke er helt så markante.

Men jeg må så også være gammel af sind eller vestlig bonderøv, da jeg mener godt 2 år, er mere end 2 år,
og knap 2 år, både er mere korrekt og bedre formidling i forhold til at imødekomme evt. misforståelser.


On Topic.
Priske har vist en talentfuld søn der spiller u17 i FCM
KBB har det samme på u10.

Nu ved vi selvfølgelig ikke om KBB kunne finde på at tage med, men et ekstra perspektiv, om vi mister en af de gode på u17 holdet?

Brugeravatar
tatoo
Indlæg: 962
Tilmeldt: 6. jul 2012, 23:51

Re: Brian Priske

Indlæg af tatoo »

Ravnen skrev:
29. maj 2021, 22:06
Det er flot klaret at vi nu for anden gang sender en træner mod en klub i Europa, og jeg under Brian den her chance. Han har virkelig efterladt et stærkt indtryk, det suveræne 2020 mesterskab og Champions League, det har været fantastisk.

Når det nu skal være, så er Bo Henriksen lige det vi har manglet, en ren motivator som kan sætte glød i øjnene på spillerne. Det lyder spændende, og i særdeleshed hvem han skal matches med.

Håber Bak stadig har en rolle.
Jeg tror ikke Priske har haft ret meget hjælp af Bach Bak på det taktiske. Tror ikke Bach bak får nogen stor rolle, hvis nogen overhovedet. Se på FCK, Brøndby, AGF og sågar Viborg. De har alle 2 assistenter, og mange af dem har selv prøvet at stå i spidsen for et hold. Jeg tror og håber at det bliver den konstellation vi får for så ryger Bak og Duncan nedad i staben.

Den ene af de trænere man kunne hive ind og støtte BH kunne være Jacob Friis.

6256
Indlæg: 295
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: Brian Priske

Indlæg af 6256 »

tatoo skrev:
30. maj 2021, 17:04
Ravnen skrev:
29. maj 2021, 22:06
Det er flot klaret at vi nu for anden gang sender en træner mod en klub i Europa, og jeg under Brian den her chance. Han har virkelig efterladt et stærkt indtryk, det suveræne 2020 mesterskab og Champions League, det har været fantastisk.

Når det nu skal være, så er Bo Henriksen lige det vi har manglet, en ren motivator som kan sætte glød i øjnene på spillerne. Det lyder spændende, og i særdeleshed hvem han skal matches med.

Håber Bak stadig har en rolle.
Jeg tror ikke Priske har haft ret meget hjælp af Bach Bak på det taktiske. Tror ikke Bach bak får nogen stor rolle, hvis nogen overhovedet. Se på FCK, Brøndby, AGF og sågar Viborg. De har alle 2 assistenter, og mange af dem har selv prøvet at stå i spidsen for et hold. Jeg tror og håber at det bliver den konstellation vi får for så ryger Bak og Duncan nedad i staben.

Den ene af de trænere man kunne hive ind og støtte BH kunne være Jacob Friis.
Uden at kende særligt meget til Friis; men har han evnerne, særligt de taktiske? Jeg synes ikke han fik alverden ud af det AaB hold han stod i spidsen for.

Dondinho
Indlæg: 518
Tilmeldt: 28. okt 2009, 22:20

Re: Brian Priske

Indlæg af Dondinho »

Det er sjovt at gætte på hvem der kan være i staben ud over Bo.

Interne kandidater:
Kenneth Andersen? Kunne det være et comback her?

Bach-Bak - hvad kan han tilbyde i konstellation med Bo? Ud over FCM DNA?

Duncan: er han dygtig nok?

Eksterne, som kender FCM:
Jonas Dal? Kunne være spændende, men kender ikke hans status på Færøerne.

Thomasberg: tror han ønsker at forblive Cheftræner

Lars Friss: Kunne være super, men har lige ført VFF i superligaen og kan nok ikke overtales.

Glen: Glem det, af personlige årsager som alle kender.

Troels Bech: Ledig, men næppe en mulighed.

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Brian Priske

Indlæg af SimonH »

Dondinho skrev:
30. maj 2021, 22:06
Kenneth Andersen? Kunne det være et comback her?
Nah tvivler. Han bryder sig ikke om opmærksomheden.
Dondinho skrev:
30. maj 2021, 22:06
Bach-Bak - hvad kan han tilbyde i konstellation med Bo? Ud over FCM DNA?
Bach er vital for vores kultur og FCM DNA. Han har udtalt til Peter Brüchmann fra Mediano, at han slet ikke ønsker at blive chef. Han skal blive.
Dondinho skrev:
30. maj 2021, 22:06
Duncan: er han dygtig nok?
Jeg tvivler på hans taktiske egenskaber. Det er dog vigtigt at bevare noget kontinuitet.
Dondinho skrev:
30. maj 2021, 22:06
Jonas Dal? Kunne være spændende, men kender ikke hans status på Færøerne.
Aldrig nogensinde. En vattet og sløv udgave af BO H. Jeg tvivler på han iøvrigt kan tilføje BO H noget taktisk.
Dondinho skrev:
30. maj 2021, 22:06
Thomasberg: tror han ønsker at forblive Cheftræner
Det tror jeg også. Jeg må sige at jeg personligt håbede på enten Thomasberg eller Flemming Pedersen fra FCN som cheftræner. To trænere der efter min bedste overbevisning er de taktisk dygtigste trænere i superligaen. Jeg synes mere vi har brug for en taktikker i front fremfor en indpisker.
Dondinho skrev:
30. maj 2021, 22:06
Lars Friss: Kunne være super, men har lige ført VFF i superligaen og kan nok ikke overtales.
Han vil gerne være Chef. Derfor han forlod AGF. Sker ikke.
Dondinho skrev:
30. maj 2021, 22:06
Glen: Glem det, af personlige årsager som alle kender.
Enig
Dondinho skrev:
30. maj 2021, 22:06
Troels Bech: Ledig, men næppe en mulighed.
Enig. Jeg tvivler i øvrigt på hvad han kunne tilføre taktisk. Jeg kan kun se han er kommunikativ stærk.

For mig at se skal der en taktisk stærk karakter ind. Dette år har vi jo haft en græker og spanier tilknyttet. Vi mangler en taktikker. Vi er blevet udstillet taktisk i mange kampe i foråret, selvom vi har klart bedre spillere.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Brian Priske

Indlæg af Stoffer »

Når vi nu ikke har en intern kandidat, hvorfor har man så ikke været i stand til at kigge ud over landets grænser? Jeg forstår det slet slet ikke.

Brugeravatar
tatoo
Indlæg: 962
Tilmeldt: 6. jul 2012, 23:51

Re: Brian Priske

Indlæg af tatoo »

Nu ved jeg ikke hvor længe der har været interesse for Priske fra Belgien, men fakta er at han var blevet fyret hvis ikke han var blevet solgt. Så mon ikke der bliver rokeret godt og grundigt i staben idag.

Det kan jo godt tænkes at Priske har været medansvarlig for de pauvre indsatser qua styring af omklædningsrummet.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Brian Priske

Indlæg af Stoffer »

tatoo skrev:
31. maj 2021, 08:41
Nu ved jeg ikke hvor længe der har været interesse for Priske fra Belgien, men fakta er at han var blevet fyret hvis ikke han var blevet solgt. Så mon ikke der bliver rokeret godt og grundigt i staben idag.

Det kan jo godt tænkes at Priske har været medansvarlig for de pauvre indsatser qua styring af omklædningsrummet.
ahva? Har du en kilde på det faktum?

Besvar