UEFA koefficient:

Om FC Midtjylland og Black Wolves
UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af UlveLars »

Steffen am skrev:
7. maj 2021, 11:40
UlveLars skrev:
7. maj 2021, 11:26
Tak, Steffen
Jeg vidste vi kunne regne med dig!
Jamen selv tak.
Glad for at kunne hjælpe.

Og rart nok at de timer man har brugt på at nørde og forstå, faktisk kan bruges lidt :D
Man kender vel sine folk. Og når det drejer sig om UEFA koff, så ved jeg, at vi altid kan gå til dig😀

Lund7400
Indlæg: 1049
Tilmeldt: 21. sep 2009, 21:37

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Lund7400 »

Tal for svar. Godt for chancerne at Leicester tabte her til aften, de har et svært program herfra. Kunne godt unde Schmeichel CHL, men ikke på bekostning af en ekstra kvalrunde skulle vi blive mestre. :)

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af MFKM »

Rigtigt rigtigt vigtigt at Chelsea vinder i dag, imens Leicester og Tottenham taber.

Det ville slet ikke være til at bære, hvis Chelsea skulle vinde Champions League, men ikke komme i top 4.

Det ligner pt - at vinderen af superligaen "kun" er en overraskelse over to kampe fra Champions League gruppespil, imens EL vil være sikret.

Playoff kampen vil formenligt være mod hold som Rangers, Slaveia Prag, Young Boys, Røde Stjerne, Ludogorets eller Malmø eller eventuelle overraskelser igennem turneringen. Med den rette lodtrækning kan det altså blive en 50/50 kamp mod Malmø, imens vi mod Rangers nok vil ligger på noget der ligner en 20/80.

Kampene spilles i øvrigt 17-18 august og 24-25 august - altså inden transfervinduet lukker, så måske vi kan stille i stærkeste opstilling uden salg.

TheLegend
Indlæg: 154
Tilmeldt: 3. apr 2015, 13:46

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af TheLegend »

Hvad sker der hvis Chelsea vinder champions league og ender nummer 5 i ligaen? Og vil der være 2 pladser i CL kval uanset hvad?

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af SimonH »

TheLegend skrev:
14. maj 2021, 17:25
Hvad sker der hvis Chelsea vinder champions league og ender nummer 5 i ligaen? Og vil der være 2 pladser i CL kval uanset hvad?
Så starter mesteren i CLQ3 og er dermed ikke sikret et EL-gruppespil men kun et UECL-gruppespil.
Danmark har 2 CL-kval pladser uanset. Nr. 2 i superligaen starter i CLQ2 uanset.

TheLegend
Indlæg: 154
Tilmeldt: 3. apr 2015, 13:46

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af TheLegend »

Skulle det gå helt galt, og man ender nr 2 i år, så er det alligevel ikke det værste år at ende næstbedst. Det bliver dog alt for spændende uanset :(

TheLegend
Indlæg: 154
Tilmeldt: 3. apr 2015, 13:46

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af TheLegend »

Er det noget med at der er flere penge i EUCL i år?

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af UlveLars »

TheLegend skrev:
14. maj 2021, 17:42
Skulle det gå helt galt, og man ender nr 2 i år, så er det alligevel ikke det værste år at ende næstbedst. Det bliver dog alt for spændende uanset :(
Vejen til gruppespil bliver meget sværere ved at blive nr 2.
For det første tager man i CL-kval League path, hvor modstanderne er de næstbedste fra lande som Rusland, Frankrig, Rusland. Som mesterhold, tager man Champions path og møder mesterhold fra andre mellemligaer, dvs Kroatien, Østrig, Tjekkiet.
Når man som 2er ryger ud af CL league path, fortsætter man i EL, og ryger man ud her, så fortsætter man i Conference. Som nr 2 i Danmark træder man ind i 2. runde og skal altså igennem 3 runder i alt. Vinder man ingen af de runder, så får man intet gruppespil, vinder man een runde får man Conference gruppespil, vinder man 2 runder får man EL gruppe og vinder man alle 3 får man CL gruppe. Chancerne for et (attraktivt) gruppespil er altså ikke ret stor.
Som mesterhold træder vi formentlig ind i Playoff-runden af Champions path og skal altså "bare" slå eet hold a la Zagreb, Prag eller Olympiakos for at komme i CL-gruppespil. Taber vi den ene kamp (runde) så ryger vi i EL-gruppespil.
Det eneste der bare IKKE må ske er at Chelsea vinder CL & bliver nr 5 i ligaen. Lige præcis med den kombination, så træder vi som mestre allerede ind i 3. runde af CL-kvallen (runden før play-off) og skal altså spille 2 runders kval. Taber vi begge disse, så ender vi med et Conference gruppespil.
I forhold til seedning i de forskellige runder er jeg lidt usikker. Bliver Brøndby fx nr 2 i ligaen vil de formentlig være useedet hele vejen, mens FCK som 2er i ligaen formentlig vil være seedet hele vejen. Seedningen afgøres (ofte) ikke af landets placering, men af klubbens tidligere resultater i Europa. For os vil det derfor ligger et sted mellem Brøndby og FCK.

Der er altså kæmpe forskel på at blive nr 1 og nr 2 i forhold til et (attraktivt) europæisk gruppespil. I år er det faktisk mere attraktivt at vinde pokalen end at blive nr 2, da man derved er sikret minimum Conference gruppespil - det er man ikke som 2er (selvom man omvendt har en yderst teoretisk chance for et CL-gruppespil som 2er).
I forhold til Chelsea, så holder vi med dem så længe de spiller i PL, men håber på Man C i CL (med mindre Chelsea til den tid er sikre på top-4, så er resultatet af CL ligegyldigt). Derfor var det meget ærgerligt (for FCM) at Chelsea tabte til Arsenal og Liverpool slog Man U i midtugen (da Liverpool sammen med West Ham og Tottenham) er hold der har mulighed for at overtage top-4 fra Chelsea.

TheLegend
Indlæg: 154
Tilmeldt: 3. apr 2015, 13:46

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af TheLegend »

Tak for svar Lars, omend det ikke lige var det svar jeg håbede på. De skal bare vinde, men kan godt frygte vi smider det.. hvis vi vinder guld bliver det rigtig sjovt fremover! Så lige med en Brentford oprykning oven i hatten, så ser vi os ikke tilbage.


Sent from my iPhone using Tapatalk

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af UlveLars »

TheLegend skrev:
14. maj 2021, 17:43
Er det noget med at der er flere penge i EUCL i år?
Hvis du med EUCL mener Conference League, så er det første år at den afvikles.
Men det er rigtigt, at vi hele tiden har forventet at den ville give deltagende hold minimum 15-20 mil. Det har Daniel Rommedahl fra FCK netop været ude at korrigere. Han forventer minimum 30-45 mil for deltagelse. Det har vi alle sammen herefter taget til os som en sandhed - og det er det formentlig også.
Der har ligeledes været snak om at EL stiger fra ca 70 mil til 80-90 mil.
Men den helt store jackpot er og bliver CL med 200+ mil

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af UlveLars »

TheLegend skrev:
14. maj 2021, 18:28
Tak for svar Lars, omend det ikke lige var det svar jeg håbede på. De skal bare vinde, men kan godt frygte vi smider det.. hvis vi vinder guld bliver det rigtig sjovt fremover! Så lige med en Brentford oprykning oven i hatten, så ser vi os ikke tilbage.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Præcis. Jeg er meget enig med dig i, at det kan blive definerende for magtforholdet fremover i dansk fodbold.
Med gruppespil, (Brentfordoprykning!!!) og store salg af profiler til sommer kan der jo potentielt ryge 200 mil + 100 mil + 100m ind på kontoen, mens FCK uden for top-2 max kan hente de her 30-40 mil (og det kræver altså også flere runder med sejr for dem i kval, for at bare det bliver en realitet). Samtidig har deres trup vel slet ikke samme salgspotentiale som vores. De har Wind, Victor N og Daramy - resten er gamle afdankede uden salgspotentiale (eller lejede spillere). Jeg kan love dig, at der er megen debat på FCKs debatside om fremtiden. De fleste er enige om at "jyderne" (ejerne) og Seier ikke har tænkt sig at smide mange flere millioner i truppen, lige som Nordea er ved at miste tålmodigheden. Parken og Lalandia har (og er fortsat) også været meget hårdt ramt. Det kan betyde nedskæringer i truppen, mens vi kan øge budgettet - samtidig med at vi kan optimere/fremtidssikre driften endnu mere ved investeringer i sponsorfaciliteter på stadion og udbygning af vores træningscenter i Ikast blandt andre ting.
Det kan blive et meget definerende mesterskab!!

TheLegend
Indlæg: 154
Tilmeldt: 3. apr 2015, 13:46

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af TheLegend »

UlveLars skrev:
TheLegend skrev:
14. maj 2021, 18:28
Tak for svar Lars, omend det ikke lige var det svar jeg håbede på. De skal bare vinde, men kan godt frygte vi smider det.. hvis vi vinder guld bliver det rigtig sjovt fremover! Så lige med en Brentford oprykning oven i hatten, så ser vi os ikke tilbage.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Præcis. Jeg er meget enig med dig i, at det kan blive definerende for magtforholdet fremover i dansk fodbold.
Med gruppespil, (Brentfordoprykning!!!) og store salg af profiler til sommer kan der jo potentielt ryge 200 mil + 100 mil + 100m ind på kontoen, mens FCK uden for top-2 max kan hente de her 30-40 mil (og det kræver altså også flere runder med sejr for dem i kval, for at bare det bliver en realitet). Samtidig har deres trup vel slet ikke samme salgspotentiale som vores. De har Wind, Victor N og Daramy - resten er gamle afdankede uden salgspotentiale (eller lejede spillere). Jeg kan love dig, at der er megen debat på FCKs debatside om fremtiden. De fleste er enige om at "jyderne" (ejerne) og Seier ikke har tænkt sig at smide mange flere millioner i truppen, lige som Nordea er ved at miste tålmodigheden. Parken og Lalandia har (og er fortsat) også været meget hårdt ramt. Det kan betyde nedskæringer i truppen, mens vi kan øge budgettet - samtidig med at vi kan optimere/fremtidssikre driften endnu mere ved investeringer i sponsorfaciliteter på stadion og udbygning af vores træningscenter i Ikast blandt andre ting.
Det kan blive et meget definerende mesterskab!!
Se, det indlæg gjorde det jo ikke ligefrem mindre spændende. Jeg kommer bare ikke til at sove godt indtil det her er overstået. Og jeg har absolut intet behov for at opleve det, som Brøndby fans oplevede i 18. Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af UlveLars »

TheLegend skrev:
14. maj 2021, 22:07
UlveLars skrev:
TheLegend skrev:
14. maj 2021, 18:28
Tak for svar Lars, omend det ikke lige var det svar jeg håbede på. De skal bare vinde, men kan godt frygte vi smider det.. hvis vi vinder guld bliver det rigtig sjovt fremover! Så lige med en Brentford oprykning oven i hatten, så ser vi os ikke tilbage.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Præcis. Jeg er meget enig med dig i, at det kan blive definerende for magtforholdet fremover i dansk fodbold.
Med gruppespil, (Brentfordoprykning!!!) og store salg af profiler til sommer kan der jo potentielt ryge 200 mil + 100 mil + 100m ind på kontoen, mens FCK uden for top-2 max kan hente de her 30-40 mil (og det kræver altså også flere runder med sejr for dem i kval, for at bare det bliver en realitet). Samtidig har deres trup vel slet ikke samme salgspotentiale som vores. De har Wind, Victor N og Daramy - resten er gamle afdankede uden salgspotentiale (eller lejede spillere). Jeg kan love dig, at der er megen debat på FCKs debatside om fremtiden. De fleste er enige om at "jyderne" (ejerne) og Seier ikke har tænkt sig at smide mange flere millioner i truppen, lige som Nordea er ved at miste tålmodigheden. Parken og Lalandia har (og er fortsat) også været meget hårdt ramt. Det kan betyde nedskæringer i truppen, mens vi kan øge budgettet - samtidig med at vi kan optimere/fremtidssikre driften endnu mere ved investeringer i sponsorfaciliteter på stadion og udbygning af vores træningscenter i Ikast blandt andre ting.
Det kan blive et meget definerende mesterskab!!
Se, det indlæg gjorde det jo ikke ligefrem mindre spændende. Jeg kommer bare ikke til at sove godt indtil det her er overstået. Og jeg har absolut intet behov for at opleve det, som Brøndby fans oplevede i 18. Billede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Hæ hæ, helt enig :) .
Men jeg kan simpelthen ikke se os smide det her. En (pligt)sejr over Randers på søndag og pointtab til Brøndby et par timer senere i Parken, så får vi forhåbentlig et par timers søvn inden det skal afgøres i næste uge...

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af UlveLars »

Dagens næstdårligste nyhed.
Det vil satme være røvtur, hvis alt det her kaos ender med at vi tager mesterskabet - og så det alligevel ikke giver minimum EL

https://sport.tv2.dk/fodbold/2021-05-16 ... laegstiden

TheLegend
Indlæg: 154
Tilmeldt: 3. apr 2015, 13:46

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af TheLegend »

City skal bare vinde den finale!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Besvar