R27: Nordsjælland - Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

R27: Nordsjælland - Midtjylland

Indlæg af Steffen am »

Det Praktiske:
Tid: Mandag 26/04 kl. 19.00
Sted: Right To Dream Park
Dommer: Aydin Uslu
Medie: TV3 Sport, Viaplay og radions P3

Karantæner:
FCN: Ingen
Midtjylland: Ingen

Skader:
FCN: ??
Midtjylland: O. Olsen, Evander og Ailton skadet

Bud på start XI'er
Lössl
Joel, Scholz, Erik, Paulinho
Frank, Anderson, Cajuste
Dreyer, Kaba, Sisto

Bænk: Hansen, Høegh, Cools, Madsen, Mabil, Isaksen, Brumado


Seneste opgør:
https://www.bold.dk/fodbold/kamp/fc-nor ... /40744030/
(formatering driller lidt, så man må lige selv kigge ;) )

Hvordan tror i vi stiller op?
og hvad er jeres tanker, forventninger og forudsigelser?

God Kamp og Forza FCM!

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: R27: Nordsjælland - Midtjylland

Indlæg af Steffen am »

Man må håbe det ikke er slemt med Evander.
Men med kampprogrammet i mente, er det selvfølgelig ikke mærkeligt, at der kan opstå småskader/overbelastning.

Godt at der denne gang faktisk er 6 dage til næste kamp, for første gang i lang tid.
Og lidt pause til Erik og Kaba. Og når Evander er ude, er det godt Cajuste ikke fik en karantæne i sidste kamp, selvom det var meget tæt på.
Det må han vente med lige at få en lille pause, når Evander forhåbentlig er tilbage igen ;)

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: R27: Nordsjælland - Midtjylland

Indlæg af Ravnen »

Nu skal vi vise at FCM er genfødt for alvor spillemæssigt. FCK kampen er en drøm som man nærmest kniber sig i armen over, drømmer jeg eller er jeg vågen? Det skal nødigt være en enlig svale, så den energi og vilje vi kom ud med mod FCK skal vi se igen mod FCN og så burde vi kvase dem inden de store problemer. Men sådan er fodbold sjældent, det er en ny kamp og en ny modstander og med Brøndbys forventede sejr over Randers, så er det igen kun sejren der tæller for os.

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: R27: Nordsjælland - Midtjylland

Indlæg af SimonH »

Det er også syndt for os at vi altid skal spille efter de andre... #tableofzeca

Helt seriøst så bliver det en vandvittig vigtig kamp som er tricky over på kunsten især med vores kreatør Evander ude.
Igen vil jeg bare minde om at enten Frank eller Cajuste skal have et gult kort, da de får karantæne ved næste kamp (Frank kun ved 6p).
Den næste kamp er også mod FCN på hjemmebane, hvor vi burde kunne kapere manglen af enten de to, hvor vi forventes at have Evander tilbage.

Der skal en sejr til! Jeg er dog forholdsvis optimistisk, da jeg også mener at vi spillede en ganske udmærket kamp i Randers. Vi skal nok skabe chancer mod dem, de dækker jo slet ikke op.

Jeg skal i øvrigt på stadion, så det bliver fedt :)
(ps: sig det ikke til nogen)

Dondinho
Indlæg: 518
Tilmeldt: 28. okt 2009, 22:20

Re: R27: Nordsjælland - Midtjylland

Indlæg af Dondinho »

Det er godt nok en svær kamp rent mentalt, en stor test af vores styrke på det plan.

Alle ved hvad der er på spil og at vi bør og SKAL vinde kampen. FCN kan dog særligt på hjemmebane være ek rigtig ubehagelig modstander - med nogle individualister som kan afgøre kampe på egen hånd.

Med Evander ude åbnes nogle spørgsmål omkring opstillingen, hvor jeg mener 3-4 spillere må være i spil til den sidste midtbaneposition - og valget har konsekvenser for hvordan kampen kan spilles.

Mikael Andersson
Fordel: god energi og god for vores pres
Ulempe: ikke specielt målfarlig/kreativ

Nikolas Madsen:
Samme som Mikael Andersson, dog endnu mere defensiv

Sisto/ Burmado som 10’er:
Fordel: Fart og kreativitet centralt i banen.
Ulempe: hæmmer vores pres

Herudover synes jeg måske der kan være tvivl om valget på toppen - Angriber.

Burmado gjorde det godt i mod FCK og er bedre spillende og hurtigere end Kaba.

Kabas fysik kan være afgørende, og kan skabe chancer hvis vi kommer til mange indlæg osv.

Mit valg:
MA på midten - for stabilitet, vi må helst ikke komme bagud!
Burmado på toppen - med mulighed for at skifte Kaba inden sidste 30 hvis vi skal satse.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: R27: Nordsjælland - Midtjylland

Indlæg af Stoffer »

fcn har i denne sæson vist en villighed til at spille mere afventende og suge presset til sig for så at slå kontra i store rum - som fx mod Randers. På vores dårlige dage er vi et perfekt offer for den slags. Det bliver virkelig svært at finde balancen mellem at skabe nok og ikke blive slagtet på omstillinger. Samtlige af de gode præstationer på det seneste har været, hvor modstanderen enten selv ville være med til at spille eller stod med svækkede muligheder for at stå i et organiseret forsvar. Hvis ikke vi får et tidligt føringsmål (på en standard kunne man forestille sig), så bliver den her drilsk.

Jeg håber, vi holder tingene enkle, fysisk betonede og forsøger at komme til mange standarder.

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: R27: Nordsjælland - Midtjylland

Indlæg af SimonH »

Altså FCN’s organisatoriske forsvar er det klart dårligste vi møder i mesterskabsspillet. De spiller med 5 nede bagved. Til gengæld spiller de med en enormt klodset Yttergaard som er den eneste naturlige centrale forsvarsspiller. De spiller med Mesik som laver mellem 1-2 katastrofale koks pr. kamp. Han er dog god med bolden. Slutteligt spiller de med vores egen Mads Døhr, som vi alle ved bestemt ikke er central forsvarsspiller og heller ikke er specielt glad for bolden. Kaba kan tvære både Døhr og Mesik ud med lethed. Han bør heller ikke have problemer med Yttergård. Vi bør komme frem til en del chancer. Vi skal dog være nervøse for deres kontraspil og være meget påpasselige i det opbyggende spil.

Jeg tror vi stiller op således

Løssl
Cools - Sviatchenko - Scholz - Paulinho
Cajuste - Frank
Isaksen - Dreyer - Sisto
Kaba

Igboun
Indlæg: 108
Tilmeldt: 28. sep 2013, 13:17
Geografisk sted: København

Re: R27: Nordsjælland - Midtjylland

Indlæg af Igboun »

Jeg skal i øvrigt på stadion, så det bliver fedt :)
(ps: sig det ikke til nogen)

Jamen så ses vi. Så er vi da tre.

God kamp :fcm: :fcmwolf:

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: R27: Nordsjælland - Midtjylland

Indlæg af Stoffer »

SimonH skrev:
26. apr 2021, 11:07
Altså FCN’s organisatoriske forsvar er det klart dårligste vi møder i mesterskabsspillet. De spiller med 5 nede bagved. Til gengæld spiller de med en enormt klodset Yttergaard som er den eneste naturlige centrale forsvarsspiller. De spiller med Mesik som laver mellem 1-2 katastrofale koks pr. kamp. Han er dog god med bolden. Slutteligt spiller de med vores egen Mads Døhr, som vi alle ved bestemt ikke er central forsvarsspiller og heller ikke er specielt glad for bolden. Kaba kan tvære både Døhr og Mesik ud med lethed. Han bør heller ikke have problemer med Yttergård. Vi bør komme frem til en del chancer. Vi skal dog være nervøse for deres kontraspil og være meget påpasselige i det opbyggende spil.

Jeg tror vi stiller op således

Løssl
Cools - Sviatchenko - Scholz - Paulinho
Cajuste - Frank
Isaksen - Dreyer - Sisto
Kaba
Udfordringen er, de er blevet ret gode til ikke at så i en passiv organisation men komme med presspil med varierende højde, ligesom Randers har gjort godt i denne sæson. Når de så kommer på bolden dybt, så suger de pres til sig og spiller direkte igennem kæderne, så de stort set hver gang kun møder et uorganiseret forsvar i omstilling. Sådan læser jeg i al fald deres spil, men jeg indrømmer gerne, jeg kun har set 5-6 kampe med dem i hele foråret. Og min beskrivelse er naturligvis af, når det fungerer for dem.

Jeg er enig i, de står til at ryste, hvis man kan tvinge/dominere dem over i en mere passiv rolle, hvor deskal fægte for sig i deres backkæde. Det er opgaven i den her kamp imo. - diktere tempoet (også med afbrydelser) så det bliver en fysisk kamp med mange dueller, der foregår i og omkring deres felt

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: R27: Nordsjælland - Midtjylland

Indlæg af Ravnen »

For mig at se er FCNs offensiv deres stærkeste kort, den er dynamisk og bevægelig. Deres svageste led er defensiven, derfor tænker jeg vi må dominere dem, presse deres defensiv ud i - som du i indlægget forinden skriver - at fægte for sig.

Vi skal sidde benhårdt på deres hurtige folk oppe foran. Jeg ser det som en kamp Mikael Anderson er oplagt til med hans fart, så jeg tror han går ind og tager Evanders plads i denne kamp.

Sisto og Dreyer skal klart have genvalg efter deres drømmemål i sidste runde, alt andet vil være latterligt.

Til gengæld er jeg ikke helt sikker på Brumado er at foretrækker, Kaba er mere fysisk og FCNs forsvar har måske sværere ved at håndtere ham, men vi må se.

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: R27: Nordsjælland - Midtjylland

Indlæg af Sahl »

Tror det bliver svært at levere som mod FCK. Men det her er en kamp man skal vinde, hvis man vil have guld. Man kan håbe på vi spiller med et godt pres og tvinger dem ned i en mere defensiv situation, det er FCN ikke så gode til. Vi må ikke lade dem have initiativ.

Håber Brumado får genvalg! han har fortjent det og spiller godt pt. Sisto og Dreyer burde også starte.

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: R27: Nordsjælland - Midtjylland

Indlæg af Vijen »

Kunne godt se, at vi stiller med Kaba, sisto, brumado, Dreyer fra start. Så burde vi også kunne dominere dem fuldstændig på dødbolde.

Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: R27: Nordsjælland - Midtjylland

Indlæg af Danand123 »

Så står vi her igen... spil rundt om feltet uden at finde løsninger. Stadig ikke farlige på indlæg.

Ikke fordi vi har spillet dårligt, men det ser svært ud. Skal vi virkelig sætte point til mod fcn og Randers men slå de øvrige.

Jeps så kom udligningen...

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: R27: Nordsjælland - Midtjylland

Indlæg af Vijen »

Vi gør det udemærket, mangler bare lige det sidste.

Jeg var stensikker på, at der var offside på Kaba. Så der var først jubel under langsom gengivelse 😀

Lund7400
Indlæg: 1049
Tilmeldt: 21. sep 2009, 21:37

Re: R27: Nordsjælland - Midtjylland

Indlæg af Lund7400 »

Kaba med horrible 45 min og gode 10 sekunder. Vi skal være glade for 1-1, FCN har været farlige i deres kontraspil.

Omvendt har vi også alle muligheder for at score flere, der mangler bare en 9er med gode løb på indlæg. Spil Brumado og Kaba samtidigt fra 60 ved 1-1, så tror jeg, det nok skal komme.

Besvar