RFC-FCM

Om FC Midtjylland og Black Wolves
oros
Indlæg: 905
Tilmeldt: 15. jul 2013, 13:54

RFC-FCM

Indlæg af oros »

Det normale opslag, lader jeg andre om....
Men hold da helt kæft, hvor er dén kamp vigtig.
En sejr giver en afstand på hele seks point til BIF og ti point til FCK.
Jeg håber, spillere og trænere har opfattet det.
Mesterskabet skal vindes- ikke forsvares!

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: RFC-FCM

Indlæg af SimonH »

Kaba og Erik må ikke få kort. Kampen skal vindes.

Joel på VB. Spørgsmålet er om Cools er klart til at starte på HB eller sery tager den.
Håber Pione starter. Syntes han gjorde det godt mod både AGF og SjE, hvor han rent faktisk fik rundet nogle spillere.

Lund7400
Indlæg: 1049
Tilmeldt: 21. sep 2009, 21:37

Re: RFC-FCM

Indlæg af Lund7400 »

Vinder vi den her, begynder det at se rigtigt godt ud!

En klar fordel at Ailtion tilsyneladende er ukampdygtig, ligemeget om det så bliver Japhet eller Dion på HB. Derudover SKAL Mabil simpelthen på bænken, jeg så highlights fra seneste Randers kamp, og det var vel også Mabil's seneste highlight - 2 mdr. siden.

Lossl
Dion - Erik - Scholz - Joel
Cajuster - Evander - Frank
Sisto - Kaba - Dreyer

Vores bedste 11 - når nu Paulinho ikke kan være med.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: RFC-FCM

Indlæg af Stoffer »

Lund7400 skrev:
19. apr 2021, 09:53
Vinder vi den her, begynder det at se rigtigt godt ud!

En klar fordel at Ailtion tilsyneladende er ukampdygtig, ligemeget om det så bliver Japhet eller Dion på HB. Derudover SKAL Mabil simpelthen på bænken, jeg så highlights fra seneste Randers kamp, og det var vel også Mabil's seneste highlight - 2 mdr. siden.

Lossl
Dion - Erik - Scholz - Joel
Cajuster - Evander - Frank
Sisto - Kaba - Dreyer

Vores bedste 11 - når nu Paulinho ikke kan være med.
Det virker på mig til, hele holdet er et dårligt sted mentalt. Jeg ser ikke rigtig noget grundlag for at bebrejde enkelte særligt. De har svært ved at ramme spændingsniveauet og ender ofte forkrampede (det tænker jeg fx sker for Ailton, der gerne vil bevise sig) eller selvtilfredse. De ramte spændingsniveauet mod agf, som så selv heldigvis var et dårligt sted. Randers har et højt bundniveau, intensitet og har et skide godt preskoncept, jeg er spændt på, hvordan spillerne håndterer det.

Igboun
Indlæg: 108
Tilmeldt: 28. sep 2013, 13:17
Geografisk sted: København

Re: RFC-FCM

Indlæg af Igboun »

Jeg tror vi ser en trods reaktion på den elendige indsats i Haderslev i dag. Tror vi vinder med mere end 1. Dertil tror jeg at både sisto, dreyer og kaba er med i mindst et mål hver.

Det er nu vi skal have skabt hul til bif.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: RFC-FCM

Indlæg af Ravnen »

Jeg synes egentlig vi har rejst os i superligaen. Men vores bundniveau er for ringe, vi plejer at have et bundniveau som gjorde at vi kunne køre resultater hjem selv på en dårlig dag.
Jeg er fuld af optimisme for de resterende superligakampe. Hvis vi vinder i dag over Randers står vi rigtig stærkt med syv runder tilbage.

Men vi skal for alt i verden have Sisto i gang, vi kan ikke have vores bedste og dyreste spiller siddende på bænken i de mest afgørende kampe.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: RFC-FCM

Indlæg af mousebreaker »

Ravnen skrev:
19. apr 2021, 11:33
Jeg synes egentlig vi har rejst os i superligaen. Men vores bundniveau er for ringe, vi plejer at have et bundniveau som gjorde at vi kunne køre resultater hjem selv på en dårlig dag.
Jeg er fuld af optimisme for de resterende superligakampe. Hvis vi vinder i dag over Randers står vi rigtig stærkt med syv runder tilbage.

Men vi skal for alt i verden have Sisto i gang, vi kan ikke have vores bedste og dyreste spiller siddende på bænken i de mest afgørende kampe.
Jeg er enig i, at vi ikke kan have vores bedste spiller siddende på bænken i aften. Jeg er ligeglad med om den dyreste spiller. Det er meget lang tid siden at Pione har været vores bedste spiller. Måske han er på rette vej, men den bedste er han ikke. Så spillede han hver gang undtagen når han skulle spares.
Jeg er med på at Pione sandsynligvis har det højeste topniveau i ligaen, men han har til gengæld også det laveste bundniveau - og det rammer han alt for ofte. Han er den spiller som jeg synes er sjovest at se på når det går godt, så jeg håber da også han får chancen fra start i aften, men jeg er ikke sikker på at han har fortjent den. Banerne bliver bedre som varmen kommer og dermed bliver betingelserne også bedre for en lille dribler. Måske han igen bliver vores bedste spiller, det er op til ham
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: RFC-FCM

Indlæg af Ravnen »

Man får ihvertfald ikke det bedste at se fra Pione, ved at have ham på bænken kamp efter kamp. Han skal spilles i form. Jeg har forståelse for at der har været en kurre på tråden og han skulle straffes for det.

Men jeg synes hukommelsen er kort, for han har spillet mange gode kampe for os siden han kom tilbage. Det er en kæmpe overdrivelse at sige han har truppens laveste bundniveau. Hans bundniveau er ihvertfald ikke lavere end flere andre spillere, jeg kunne nemt liste de første fem, men ingen nævnt ingen glemt.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: RFC-FCM

Indlæg af Ravnen »

fejlpost

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: RFC-FCM

Indlæg af UlveLars »

Fine betragtninger forud for kampen. Jeg tror også på en sejr og vil påpege endnu en faktor. Jeg tror Randers skifter på flere pladser og hviler flere nøglespillere. Modsat os er det A-kæden i pokalen og B-kæden i ligaen - i hvert fald i dag, hvor de netop har været igennem et hårdt og afgørende program (og i endnu højere grad i returen 3 dage efter pokalfinalen, som jeg anser for 3 stensikre point - pakket ind i fint cellofan).
Det kommer forhåbentligt (og formodentligt) til at rykke ved deres høje bundniveau, intensitet og gode preskoncept, som Stoffer beskriver.
Vores egen form er jeg dog fortsat ikke tryg ved!

En anden tanke er, at vnder vi i dag, så dufter det godt nok af guld og holdet har leveret de suverænt flotteste resultater i klubbens historie med back-to-back guld samt CL-gruppespil - og holdet kan se frem til at blive sprængt i atomer i næste transfervindue. Det paradoksale er bare, at man sidder med en fornemmelse af, at holdet aldrig rigtigt er blevet forløst. Man (jeg) har aldrig lænet mig tilbage og tænkt, "I dag vinder vi sikkert". Den fornemmelse og ro havde jeg i lange perioder med 2015-holdet, og i hvert fald i efterårssæsonen med 2018-holdet (inden salget af Sørloth, Novak og NK). Med det her hold virker sejrene bare meget sjældent overbevisende. Er jeg blevet for kritisk, eller hvad tænker I andre?

oros
Indlæg: 905
Tilmeldt: 15. jul 2013, 13:54

Re: RFC-FCM

Indlæg af oros »

Næ, du har helt ret Ulvelars.
Jeg tror da vi vinder, men... Hvilken indstilling lægger de for dagen fra start? Møder de op med den indstilling, at kampen er vundet på forhånd, eller vil de jagte mesterskabet? Det sidste er nemlig nødvendigt, skal jeg hilse og sige. Det fik vi bevis for i torsdags.

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: RFC-FCM

Indlæg af Sahl »

Jeg synes vi har haft en god start på slutspillet, det var en ordenlig dukkert, at vi så pisser en pokalfinale væk.. men.. Nu skal vi se fremad og det her mesterskab skal sikres! jeg tror på spillerne er meget motiverede og at vi snupper en sejr i aften! Vi kan altså distancerer Brøndby med 6 point og en meget bedre målscore, det ville give lidt ro og ikke mindst tro på det hele.

Personligt håber jeg Pione starter inde! Desværre er det ikke sådan det bliver. Håber Japhet får en god kamp på backen

Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: RFC-FCM

Indlæg af Danand123 »

Randers har ligget godt i expected point og kun tabt med et mål ved nederlag. Altså SE bør være en nemmere modstander.

Kan godt se Randers sparer lidt spillere men forventer slet ikke en walk-over.

Men enig i, at vi skal vinde mesterskabet og ikke forsvare...

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: RFC-FCM

Indlæg af Vijen »

Man må næsten håbe, at Mabil er til en form for eksamen i øjeblikket med al den spilletid. Sindssygt godt top niveau, sindssygt lavt bundniveau. Han har udløb efter næste sæson, så det må sælg eller forlæng scenariet til sommer.

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: RFC-FCM

Indlæg af UlveLars »

Vijen skrev:
19. apr 2021, 18:26
Man må næsten håbe, at Mabil er til en form for eksamen i øjeblikket med al den spilletid. Sindssygt godt top niveau, sindssygt lavt bundniveau. Han har udløb efter næste sæson, så det må sælg eller forlæng scenariet til sommer.
Vi kan i hvert fald blive enige om, at han har et sindssygt lavt bundniveau.
Han skal afgjort - efter min mening - skydes af (foræres væk) til sommer.

Besvar