R24: AGF - Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: R24: AGF - Midtjylland

Indlæg af Danand123 »

MFKM skrev:
11. apr 2021, 20:18
Klasse kamp! Gigantisk skridt i mesterskabsduellen!

Frygter vi efterhånden FCK mere end vi frygter Brøndby?

Vigtigt Sisto laver et godt indhop - synes også Dreyer havde flere gode aktioner i dag, mangler kun lige det sidste. Hvis både Sisto, Dreyer og Isaksen finder deres topniveau og Brumado også begynder at spille - så er vi godt nok uhyggelige!
Ja, frygter ligeså meget Fck som Bif. Havde håbet på en uafgjort mellem dem. Vi har dem også to gange selv... og i øvrigt næste gang kun tre dage efter Randers kampen, hvor Fck har fire fridage. Derudover har vi lige en pokalsemifinale.

Men meget har vi jo i egne hænder...og så lige det med skader. Er Frank og Paulinho nu ude i flere uger....

Dondinho
Indlæg: 518
Tilmeldt: 28. okt 2009, 22:20

Re: R24: AGF - Midtjylland

Indlæg af Dondinho »

MFKM skrev:
11. apr 2021, 20:18
Klasse kamp! Gigantisk skridt i mesterskabsduellen!

Frygter vi efterhånden FCK mere end vi frygter Brøndby?

Vigtigt Sisto laver et godt indhop - synes også Dreyer havde flere gode aktioner i dag, mangler kun lige det sidste. Hvis både Sisto, Dreyer og Isaksen finder deres topniveau og Brumado også begynder at spille - så er vi godt nok uhyggelige!
Hvis vi kan holde det her niveau skal vi ikke frygte nogen, vi skal holde fokus på os selv - så er jeg sikker på vi er det stærkeste hold i Ligaen.

Super stærk præstation idag, og en spiller som jeg synes skal fremhæves er Evander! Så stor arbejdsindsats, god attitude og fuldstændig i balance med holdet. Lækkert at se!

Starbucks
Indlæg: 324
Tilmeldt: 26. maj 2011, 09:06

Re: R24: AGF - Midtjylland

Indlæg af Starbucks »

Danand123 skrev:
11. apr 2021, 19:56
Men jeg er lidt træt af alle de lange bolde han sender afsted, når han får bolden spillet tilbage. Tror kun han har afleveret kort en gang. Men han er en klassekeeper, så ikke fordi jeg er nervøs for ham men er bare vant til et andet opspil ved JH.
Sjovt nok er vi blevet langt bedre efter vi har droppet alt det små pis spil nede bagved. Er det kønt med lange bolde mod Kaba? Næh! Med vi får bolden på spil mens vi er godt organiseret og kan krige.

Jesper BW1100
Indlæg: 1751
Tilmeldt: 21. maj 2009, 12:43

Re: R24: AGF - Midtjylland

Indlæg af Jesper BW1100 »

Danand123 skrev:
11. apr 2021, 19:56
Troede ikke vi havde flere indskifterne efter MA, Ailton og Isaksen. Er det fordi udskiftningen i pausen ikke tæller med i de tre gange?
Ja. En udskiftning i pausen er “gratis” i forhold til de 3 gange du må skifte

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: R24: AGF - Midtjylland

Indlæg af Ravnen »

Fantastisk statement at vinde 4-1 på udebane i en topkamp hvor der er maksimalt pres. Vi kender igen FCM-holdet, de gamle dyder er tilbage. Vi er knusende stærke og vores bænk er af en standard der gør at vi virkelig lægger afstand, når udskiftningerne begynder i anden halvleg.

Jeg synes Sisto er straffet nok nu. Han gør det godt da han kommer ind, han bør starte inde i næste kamp.

Cool at Kaba lige giver en AGF bolddreng sin kamptrøje, det kan være der lige kom en ny FCM fan der :-D

Dreyer er tilbage, evigt udfordrende og hamrende tæt på at score. Ligeledes en stærk kamp af Evander. Men mest af alt en holdindsats! Det lover virkelig godt, det lille hul ned til Brøndby kan blive guld værd.

Nogen skriver de frygter FCK. Dem har vi nu et ret godt tag på, men jeg er enig i at de for nuværende mest ligner et hold som kunne true os. Men selv med to indbyrdes opgør er 8 point voldsomt meget at skulle hente.

Looking good!

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: R24: AGF - Midtjylland

Indlæg af mousebreaker »

Dejlig sejr. Jeg ved godt at AGF var skade/sygdomsamputeret, men det kan vi jo være ligeglade med. Det vigtige var, at offensiv spillerne endelig viste noget kvalitet på bolden. Det er vigtigt fremadrettet, for fungerer vores offensiv så vinder vi mesterskabet. Onyekas skade er malurten i bægeret, håber han er tilbage inden længe, men ellers må vi jo så se om vi kan klare os uden ham i de store kampe mod Zeca og FCK.

Selvtilliden må nu være tilbage i holdets offensiv og banerne vil kun blive bedre herfra. Det lugter igen lidt af guld
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: R24: AGF - Midtjylland

Indlæg af Stoffer »

Den bedste præstation siden vinterpuasen med tanken på modstanderen. Meget positivt tidspunkt at levere sådan en præstation og så netop mod AGF, som har drillet os meget.

God indsats både offensivt og defensivt. Udover målet tillader vi chancer af meget lav kvalitet. Offensivt skaber vi selv chancer på standarder og omstillinger. Det var virkelig en indasts, der lignede en fcm klassisk.

Nogle strøtanker om enkelte spillere

Nogen der har updates på skaderne til Frank og Paulinho?

Evander er min MoM. Den modenhed, han havde i sit spil, var enormt værdifuld. Han lavede alt det sure arbejde, og holdte det ellers relativt enkelt.

Så fik vi ellers første fejl fra Lössl. Det er ikke en nem bold, og den skal nok cleares ved første stolpe, men den kommer hårdt og i en svær vinkel, så jeg forstår godt, hvis det ikke kunne lade sig gøre.

Dreyer spillede en bedre kamp end længe uden helt at lykkes.

Anderson målet var en fornøjelse. Det varmer med et flot gennemspillet mål.

Det er godt nok vigtigt, vi har Joel tilbage, hans defensive soliditet er kærkommen. Og vi så på venstre back, hvor langt der er ned til reserverne.

Det kan være Kaba selv er ved at ændre på sit narrativ ifht medierne. Bruun var noget mere forsondende/forstående overfor Kabas frustration ved at blive skiftet ud - altså en anerkendelse af det er konkurrenceinstinkt. Og så giver han lige ham bolddrengen trøjen.

BMBrandt
Indlæg: 266
Tilmeldt: 18. aug 2013, 10:38

Re: R24: AGF - Midtjylland

Indlæg af BMBrandt »

Også dejligt at Pione er med i begge de 2 sidste mål...

Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: R24: AGF - Midtjylland

Indlæg af Danand123 »

Tænkte lige...skal AS ikke til at vælge noget andet på straffe. Skyder til venstre hver gang og Patrick Mortensen fortæller også keeperen, at han skal kaste sig til højre. Og der har været flere målmænd, der har kastet sig til den side. Men indrømmet AS har hver gang sat den yderligt - og scoret.

Benzo
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. jun 2017, 00:00

Re: R24: AGF - Midtjylland

Indlæg af Benzo »

Skød han ikke til højre i pokalfinalen?

CasperA
Indlæg: 409
Tilmeldt: 4. nov 2017, 13:00

Re: R24: AGF - Midtjylland

Indlæg af CasperA »

Benzo skrev:
12. apr 2021, 22:33
Skød han ikke til højre i pokalfinalen?
Nej han har skudt til venstre for sig selv alle gange indtil videre.

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: R24: AGF - Midtjylland

Indlæg af Saemala »

Men han scorer sikkert, og det er det der tæller.
I min egen tid som fodboldspiller, sparkede jeg alle mine spark fladt mod højre, pånær et enkelt spark mod venstre. Det mod venstre er det eneste der er misset.
Man er bare mere komfortabel ved at sparke til en bestemt side, og hvis den placeres ordentligt, kan keeperen ikke gøre møj alligevel.
Høvdingen af Herning

Besvar