Pione Sisto

Forum for fodbold der vedrører alle andre klubber
Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Pione Sisto

Indlæg af Vijen »

For helvede, det er alt der er at sige.

https://www.bt.dk/superligaen/bt-afsloe ... med-chefen

Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: Pione Sisto

Indlæg af Danand123 »

Ja, øv. Lyder til der har været meget disharmoni i denne sæson. Kaba, Evander, Michael Andersson og hvad med Jesper Hansen nu.

Måske er mere kommet frem end normalt, men det her kræver en stærk Priske.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Pione Sisto

Indlæg af Ravnen »

Nu ved vi jo kun det der står i artiklen.

Måske er det noget nyt for os, i og med vi normalt har solgt vores profiler men denne gang har holdt på rigtig mange. Der kan være mange egoer på sådan et hold, selvom vi gerne vil snakke hold så er det jo reelt alles kamp mod alle om de 11 pladser på holdkortet. Det er ikke serie 5 men Superligaen. Måske Sisto kæmper for sin plads i hierarkiet og føler han er nødt til at markere sig. Det er nok en verden vi andre har svært ved at forstå. Det er trænerteamets opgave at sørge for at balancere egoerne.

Sander
Indlæg: 144
Tilmeldt: 30. nov 2016, 20:48

Re: Pione Sisto

Indlæg af Sander »

FCM er jo en stor familieklub - så alt løser sig med kærlighed.

En anden sag er jo Jesper Hansen.

Steinlein og Ankersen er dem med de store hjerter.

Det hele er bare en god historie det med familien - som er nemt at gennemskue.

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: Pione Sisto

Indlæg af MFKM »

En enkelt fejl er ligegyldig. Spørgsmålet er hvordan han håndterer det fremover.

Hvis der ingen attitude problemer er fremover, så betyder det her intet for mit syn på Sisto. Han er stadig en af vores absolut bedste spillere. Jeg håber han bruger pausen til at finde tilbage til sot topniveau - så kan jeg nemt leve med han har sat over i en kamp mod Vejle.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Pione Sisto

Indlæg af Stoffer »

Der er vel ingen, der kan være helt overrasket over, det kræver tilvænning for både holdet og Sisto. Jeg har i al fald hele tiden tænkt, det ville kræve noget særligt at forløse ham helt og fuldt - givet hans personlighed og de udfordringer han kæmper med. Han er på godt og ondt en særlig spiller. Mao. der er en årsag til han er tilbage hos os i superligaen. På den måde - og uanset han er tidligere fcm dreng - så minder han meget om den type, Graversen og Steinlein er så glade for i det hele taget: uforløste potentialer.

Respekt for at Priske tager konsekvensen. Jeg er enig med MFKM i, at det afgørende bliver, hvordan han håndterer det.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Pione Sisto

Indlæg af JBT »

Synes det er direkte uprofessionelt af Sisto, at opføre sig som en særling, hele tiden.
Fair nok at have nogle problemer at tumle med i en rum tid, men derfra må man også komme videre, især med så store lønsummer, der tjenes. Det jo ikke fordi, han ikke vejledes på vejen - mentalt, kost osv.
Han kommer altså fra et middel godt hold Spanien i form af Celta, der også har spillet europæisk - så skal man også snart til at vise, at man er holdets stjerne i FCM. Det har nærmere lugtet af penistransfer overfor FCK i stedet, på nuværende tidspunkt.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Pione Sisto

Indlæg af Ravnen »

Noget andet. Piones plads på holdet. Kan forstå han gerne vil spille 10eren, det stod ihvertfald i en avis. Det kan han sikkert også fint gøre. Men jeg tror egentlig både FCM og Sisto ville få mere ud af at han blev på kanten. Han er en fantastisk gennembrudsspiller og det får han plads til på kanten, han får i mine øjne også bedre muligheder for at komme til afslutninger herfra.
Hvis han vil på landsholdet igen, så er vejen til en 10er plads væsentlig længere end til den plads på kanten han har haft.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Pione Sisto

Indlæg af JBT »

Så længe sisto ikke har mere fart i sig, og vil bibeholde hans 20 berøringer hver gang han har den, forstår jeg godt han vil spille derinde.

Faktum er at Sisto ikke er bedre end seneste start 11 lige nu, og har ikke været det længe. Ikke at han falder særligt meget mere igennem end andre i offensiven, men tag fx Gustav, han har langt mere vilje og ærgerrighed i sig. Og det belønnes naturligvis.

At fx Kaba spiller endnu, er så bare mangel på bedre samt et dyrt prisskilt, for self skal man have ham skippet og holde bare en smule penge hjemme..

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: Pione Sisto

Indlæg af ABT »

/ ABT

Billede

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Pione Sisto

Indlæg af Ravnen »

Han prøver jo virkelig det hele synes jeg. Jeg synes også taktikken bærer en del af ansvaret for at Sisto ender i situationer hvor han ikke er til megen nytte. Han skal jo spille fremad, men så snart vi forlader vores egen banehalvdel, hvor vores taktik åbenbart mener vi har det bedst, så skal det jo gå pokker i vold hurtigt fremad, og vores wingbacks kommer løbende indenom og søger overlap. Det er jo DER Sisto burde være, i overlappet, ikke som pasningsspiller. Nu ender han i stedet bag en mur af modstandere håbløst langt væk fra modstandernes felt, han kan ikke engang kombinere sig frem til en afslutning, for der står Evander og Sisto må trække bagud eller til siden igen.

På papiret spiller Sisto i angrebet, men som det fungerer ender han bag wings og nede på linie med Evander. Der er ikke engang en angriber at spille frem til for Brumado flakker også omkring. Når vi skal spille vores wings frem ender vi ofte med alt for mange folk som kommer frem på en gang, og de forkerte som skal udfordre i en alt for stor klump og så taber vi bolden og det går straks den anden vej hvor vi så pludselig er for få mand tilbage. Vi er et hold ude af balance hele tiden, midtbanen eksisterer nærmest ikke og vi minder om en vippe på en legeplads som går fra den ene yderposition til den anden.

Der er jo ingen af vores offensive spillere som rigtig kommer til deres ret i det system. Vi lever af Dyhr og Andersson som vores offensiv, og de er ærligt talt bedre længere bagude.
Senest rettet af Ravnen 14. mar 2022, 00:27, rettet i alt 2 gange.

Brugeravatar
DenStolteJyde
Indlæg: 880
Tilmeldt: 7. mar 2011, 00:18

Re: Pione Sisto

Indlæg af DenStolteJyde »

https://mobil.bold.dk/video/630362/

Dejligt at høre en umiddelbart afbalanceret Pione. Som han selv siger så kan han ikke gøre så meget andet lige nu end at træne godt.

Det sagt, så er det ikke holdbart på længere sigt med en Pione der ikke spiller, så enten skal han til at have noget spilletid og ellers må vi se om vi ikke kan sælge eller evt udleje ham .

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Pione Sisto

Indlæg af Vijen »


JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Pione Sisto

Indlæg af JBT »

Altid rart at konstatere noget for over et års siden, som igen holder stik.

Sisto er en fucking tegning der ikke har niveau til mere end bk frem (flop)

Det er synd for en ellers tidligere fan favorit, men hvad fanden skal man efterhånden gøre og sige, når han spiller på banen og kommunikerer uden for den, som han nu gør.

Trist at han trækker så høj en løncheck i fcm - send ham videre til småpenge og spar pengene

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: Pione Sisto

Indlæg af MFKM »

Jeg gad godt nok gerne vide hvad der er op og ned i den her Sisto sag og hvad der reelt er sket.

Tydeligt at kommunikationen er kørt helt af sporet mellem familien Sisto og trænerteamet/ledelsen.

Svært entydigt at placere skylden for nuværende - jeg heller dog ekstremt meget til, at det er familien Sisto, der har største andel i fejden.

Det komplet at nægte at blive kontaktet af sin arbejdsgiver er jo komplet uhørt. Spørgsmålet er vel om Midtjylland bare skal afskrive transferkronerne, give ham en skriftlig advarsel for efterfølgende at ophæve kontrakten, hvis ikke Sisto retter ind. Juridisk må det være muligt at hæve kontrakten med en spiller der ikke er til at komme i kontakt med, og dermed i det mindste slippe af med den vel mest løntunge spiller i truppen.

Jeg kan ikke se ham fortsætte i en anden dansk klub.

Det eneste lykkelige scenarie jeg kan se er, at der findes en udenlandsk klub der er villig til at give ham en chance. Måske en spansk segunda klub eller lignende. Sisto kan komme ned og ud af mediernes fokus og måske finde tilbage til sit gamle jeg. En god sæson i segunda division, hvor han finder niveauet, så er vejen til La Liga og landsholdet pludselig kort.

Jeg kender ikke økonomien i segunda division spanien, men er der en klub der vil overtage hans løn og give 50 % videresalgsklausul, så må de i mine øjne få ham gratis, evt. med præstationsafhængige betalinger ved X kampe og X mål.

Der er ingen tvivl om, at Sisto har niveauet til La Liga, hvis han kan finde sit top niveau kontinuerligt.

Det er alt i alt en ekstrem ærgerlig situation. Ærgerlig for klubben, ærgerlig for Sisto.

Besvar