Energi, Spillet og Opstilling

Om FC Midtjylland og Black Wolves
SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Energi, Spillet og Opstilling

Indlæg af SimonH »

Sander skrev:
16. mar 2021, 21:23
Er fcm-spillerne ikke profesionelle? Med millionlønninger!

De har bare ikke ild i øjnene!

Men hvis det er godt nok for dig og andre er det jeres niveau for tilfredshed.😉
Alt for nemt at skyde skylden på manglende vilje.
Selvfølgelig vil spillerne vinde. Vi er i en spillemæssig krise, hvilket er naturligt efter så gode præstationer i lang tid. Vi skal nok komme tilbage. Spørgsmålet er bare hvornår.

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: Energi, Spillet og Opstilling

Indlæg af Lupus1999 »

Vi kommer tilbage lige så snart Junior Brumado starter inde.
Han kommer ind og ødelægger Superligaen. Han er så klar til det nu og i skal glæde jer til mesterskabsspillet med ham på holdet.

6256
Indlæg: 295
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: Energi, Spillet og Opstilling

Indlæg af 6256 »

Lupus1999 skrev:
16. mar 2021, 22:28
Vi kommer tilbage lige så snart Junior Brumado starter inde.
Han kommer ind og ødelægger Superligaen. Han er så klar til det nu og i skal glæde jer til mesterskabsspillet med ham på holdet.
Er der nogle, der ved noget, vi andre ikke ved i forhold til Brumado? Jeg synes flere og flere nævner det, du nævner her. (Omend jeg vil elske at se det ske :D )

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Energi, Spillet og Opstilling

Indlæg af Stoffer »

6256 skrev:
16. mar 2021, 22:37
Lupus1999 skrev:
16. mar 2021, 22:28
Vi kommer tilbage lige så snart Junior Brumado starter inde.
Han kommer ind og ødelægger Superligaen. Han er så klar til det nu og i skal glæde jer til mesterskabsspillet med ham på holdet.
Er der nogle, der ved noget, vi andre ikke ved i forhold til Brumado? Jeg synes flere og flere nævner det, du nævner her. (Omend jeg vil elske at se det ske :D )
Altså jeg nævnte det i kamptråde, og jeg aner intet. Jeg er bare desperat efter forbedring, og så har jeg hele tiden set et lys i Brumado.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Energi, Spillet og Opstilling

Indlæg af mousebreaker »

Stoffer skrev:
17. mar 2021, 08:26
6256 skrev:
16. mar 2021, 22:37
Lupus1999 skrev:
16. mar 2021, 22:28
Vi kommer tilbage lige så snart Junior Brumado starter inde.
Han kommer ind og ødelægger Superligaen. Han er så klar til det nu og i skal glæde jer til mesterskabsspillet med ham på holdet.
Er der nogle, der ved noget, vi andre ikke ved i forhold til Brumado? Jeg synes flere og flere nævner det, du nævner her. (Omend jeg vil elske at se det ske :D )
Altså jeg nævnte det i kamptråde, og jeg aner intet. Jeg er bare desperat efter forbedring, og så har jeg hele tiden set et lys i Brumado.
Vildt nok at krisen er så dyb, at vi skal hænge vores hat på, at Brumado kommer tilbage fra en længerevarende skade og brænder ligaen af. Noget som vi endnu har til gode fra ham - han har ikke engang fået sit gennembrud endnu. Fortsætter vi vores kønsløse spil resten af sæsonen, så bliver vi nummer 4.
Vi er simpelthen ikke i stand til at skabe chancer
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Energi, Spillet og Opstilling

Indlæg af Stoffer »

mousebreaker skrev:
17. mar 2021, 12:56
Stoffer skrev:
17. mar 2021, 08:26
6256 skrev:
16. mar 2021, 22:37


Er der nogle, der ved noget, vi andre ikke ved i forhold til Brumado? Jeg synes flere og flere nævner det, du nævner her. (Omend jeg vil elske at se det ske :D )
Altså jeg nævnte det i kamptråde, og jeg aner intet. Jeg er bare desperat efter forbedring, og så har jeg hele tiden set et lys i Brumado.
Vildt nok at krisen er så dyb, at vi skal hænge vores hat på, at Brumado kommer tilbage fra en længerevarende skade og brænder ligaen af. Noget som vi endnu har til gode fra ham - han har ikke engang fået sit gennembrud endnu. Fortsætter vi vores kønsløse spil resten af sæsonen, så bliver vi nummer 4.
Vi er simpelthen ikke i stand til at skabe chancer
Jeg hænger ikke min hat på netop ham. Du siger det meget godt: hele spillet er læst og blodfattigt. Der var bare en strøtanke i kamptråden, og så ville jeg gøre det klart her, at jeg intet ved om udsigterne til at se ham i spil igen.

6256
Indlæg: 295
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: Energi, Spillet og Opstilling

Indlæg af 6256 »

Stoffer skrev:
17. mar 2021, 14:59
mousebreaker skrev:
17. mar 2021, 12:56
Stoffer skrev:
17. mar 2021, 08:26


Altså jeg nævnte det i kamptråde, og jeg aner intet. Jeg er bare desperat efter forbedring, og så har jeg hele tiden set et lys i Brumado.
Vildt nok at krisen er så dyb, at vi skal hænge vores hat på, at Brumado kommer tilbage fra en længerevarende skade og brænder ligaen af. Noget som vi endnu har til gode fra ham - han har ikke engang fået sit gennembrud endnu. Fortsætter vi vores kønsløse spil resten af sæsonen, så bliver vi nummer 4.
Vi er simpelthen ikke i stand til at skabe chancer
Jeg hænger ikke min hat på netop ham. Du siger det meget godt: hele spillet er læst og blodfattigt. Der var bare en strøtanke i kamptråden, og så ville jeg gøre det klart her, at jeg intet ved om udsigterne til at se ham i spil igen.
Jeg ved heller ingenting, men det kunne være, nogle af jer andre gjorde. Jeg ser i hvertfald også et stort potentiale i Brumado og håber at se det forløst i Midtjylland. Det kræver dog nok også noget bedre spil fra de andre offensive spillere før det sker.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Energi, Spillet og Opstilling

Indlæg af mousebreaker »

Stoffer skrev:
17. mar 2021, 14:59
mousebreaker skrev:
17. mar 2021, 12:56
Stoffer skrev:
17. mar 2021, 08:26


Altså jeg nævnte det i kamptråde, og jeg aner intet. Jeg er bare desperat efter forbedring, og så har jeg hele tiden set et lys i Brumado.
Vildt nok at krisen er så dyb, at vi skal hænge vores hat på, at Brumado kommer tilbage fra en længerevarende skade og brænder ligaen af. Noget som vi endnu har til gode fra ham - han har ikke engang fået sit gennembrud endnu. Fortsætter vi vores kønsløse spil resten af sæsonen, så bliver vi nummer 4.
Vi er simpelthen ikke i stand til at skabe chancer
Jeg hænger ikke min hat på netop ham. Du siger det meget godt: hele spillet er læst og blodfattigt. Der var bare en strøtanke i kamptråden, og så ville jeg gøre det klart her, at jeg intet ved om udsigterne til at se ham i spil igen.
Det var også dårligt lavet af mig, at citere dig her og så lave en kommentar, der var henvist til flere af de seneste kommentarer i tråden.
Jeg synes også Brumado er en spændende spiller, og han er stadig meget ung. Der er meget upside.
Lige nu er vi dog ikke et spændende hold at komme ind på for en angriber. De kreative/chanceskabende kræfter på holdet er ikke kommet ud af vinterhi. Krydser fingre for, at der sker noget som dagene bliver varmere ...
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Energi, Spillet og Opstilling

Indlæg af Ravnen »

Jeg synes ikke rigtig Brumado har vist noget, der gør jeg har vilde forventninger til ham. Det gælder egentlig også Kaba og Pfeiffer.

Jeg kan se at Steinlein kigger længselsfuldt mod Brentford, hvor de formår at hente angribere som kan score mål: https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fcm ... topscorer/

Det er et kæmpe problem at vi ikke har formået at finde en ordentlig afløser for Onuachu.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Energi, Spillet og Opstilling

Indlæg af Stoffer »

Ravnen skrev:
18. mar 2021, 15:07
Jeg synes ikke rigtig Brumado har vist noget, der gør jeg har vilde forventninger til ham. Det gælder egentlig også Kaba og Pfeiffer.

Jeg kan se at Steinlein kigger længselsfuldt mod Brentford, hvor de formår at hente angribere som kan score mål: https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fcm ... topscorer/

Det er et kæmpe problem at vi ikke har formået at finde en ordentlig afløser for Onuachu.
Altså jeg tror, vi alle savner en angriber med mange mål i, men vi må også indse at det lige nu ikke handler om at putte chancerne i mål, det handler om overhovedet at skabe chancerne

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Energi, Spillet og Opstilling

Indlæg af Stoffer »

Apropos energi så kunne det være rigtig fedt, hvis vores wingers ville bruge deres energi på at kigge indad i stedet for at brokke sig til træneren eller til medierne. Og jeg har ellers stor forståelse for spillerne, men ffs kom nu lige.

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/dre ... aenkplads/

Jesper BW1100
Indlæg: 1751
Tilmeldt: 21. maj 2009, 12:43

Re: Energi, Spillet og Opstilling

Indlæg af Jesper BW1100 »

Stoffer skrev:
23. mar 2021, 15:43
Apropos energi så kunne det være rigtig fedt, hvis vores wingers ville bruge deres energi på at kigge indad i stedet for at brokke sig til træneren eller til medierne. Og jeg har ellers stor forståelse for spillerne, men ffs kom nu lige.

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/dre ... aenkplads/
Skal vi ikke skyde på det er bold der har henvendt sig til Dreyer og ikke omvendt ?
Og set i det lys synes jeg faktisk Dreyers kommentarer er helt fine.
Jeg ville være mere foruroliget hvis han sagde han var fint tilfreds med at sidde på bænken.

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Energi, Spillet og Opstilling

Indlæg af UlveLars »

Stoffer skrev:
23. mar 2021, 15:43
Apropos energi så kunne det være rigtig fedt, hvis vores wingers ville bruge deres energi på at kigge indad i stedet for at brokke sig til træneren eller til medierne. Og jeg har ellers stor forståelse for spillerne, men ffs kom nu lige.

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/dre ... aenkplads/
Stoffer, jeg synes du er noget arrig i tiden - det ligner ikke dig. Pessimistisk, ja, men ikke arrig.

Jeg håber du læser det, som en virtuel krammer - for sådan er det ment. Vi skal nok tage det mesterskab i år - og måske oven i købet også pokalen!

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Energi, Spillet og Opstilling

Indlæg af Stoffer »

Jesper BW1100 skrev:
23. mar 2021, 18:16
Stoffer skrev:
23. mar 2021, 15:43
Apropos energi så kunne det være rigtig fedt, hvis vores wingers ville bruge deres energi på at kigge indad i stedet for at brokke sig til træneren eller til medierne. Og jeg har ellers stor forståelse for spillerne, men ffs kom nu lige.

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/dre ... aenkplads/
Skal vi ikke skyde på det er bold der har henvendt sig til Dreyer og ikke omvendt ?
Og set i det lys synes jeg faktisk Dreyers kommentarer er helt fine.
Jeg ville være mere foruroliget hvis han sagde han var fint tilfreds med at sidde på bænken.
Tjo, medierne passer vel bare deres arbejde, når de spørger. Det jeg savner fra Dreyer her er fx "Jeg må gøre det bedre og arbejde hårdere. Jeg har haft et formdyk, og det skal jeg arbejde mig ud af."

Min pointe er, hvorfor er han (og Sisto for den sags skyld) overhovedet uenig med Priske? - Det er jo ikke sådan, de har gjort sig synderligt fortjent til startpladser.
UlveLars skrev:
23. mar 2021, 19:23
Stoffer skrev:
23. mar 2021, 15:43
Apropos energi så kunne det være rigtig fedt, hvis vores wingers ville bruge deres energi på at kigge indad i stedet for at brokke sig til træneren eller til medierne. Og jeg har ellers stor forståelse for spillerne, men ffs kom nu lige.

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/dre ... aenkplads/
Stoffer, jeg synes du er noget arrig i tiden - det ligner ikke dig. Pessimistisk, ja, men ikke arrig.

Jeg håber du læser det, som en virtuel krammer - for sådan er det ment. Vi skal nok tage det mesterskab i år - og måske oven i købet også pokalen!
Tak, det er sgu værdsat, jeg indrømmer blankt, jeg er meget spændt på det her slutspil, men det retfærdiggør på ingen måde en dårlig tone. Jeg køler ned.

Halkjær
Indlæg: 68
Tilmeldt: 1. sep 2009, 15:26

Re: Energi, Spillet og Opstilling

Indlæg af Halkjær »

Det er ret så surrealiatisk at være FCM-tilhænger for tiden. Vi spiller noget af det mest uinspirerende og krampagtige fodbold, jeg kan mindes, og alligevel er vi på vej mod the double. Et historisk resultat og en milepæl i klubbens historie.

Måske er det en form for identitetskrise og mentale udfordringer forbundet med nu pludselig at være Danmarks flagskib, som Troels Bech nævnte i Mediano fornyligt. Vi jagter ikke længere på samme måde. Det er os der bliver jagtet. Det forplanter sig i spillet, hvor vi ikke kan fortsætte med udelukkende at fokusere på at levere en overlegen energiudladning. Det er blevet luret og på grund af vores favoritværsighed i samtlige kampe kan modstanderen tillade sig en destruktiv stil. Jeg bliver derfor også meget bekymret når Bak i et andet Mediano program siger han ikke har meget interesse eller tro på det taktiske. Motivation er alfa omega. Det lyder sgu lidt for usofistikeret for fodbold på Champions League niveau og ærlig talt har vi lignet et hold der har manglet en plan. Det ser ud som om der er lidt for meget offensiv frihed og nogle spillere - især Sisto - ligner at de kunne drage nytte af noget struktur.

Når alt det er sagt, så tror jeg vi har omtrent 75-80% chance for at tage mesterskabet i år. Brøndby spiller meget bedre, men det er en ung og smal trup, som kan knække både ved skader, karantæne og presset. Min forudsigelse, formuleret simplistisk, er at vi vinder på andres svagheder, ikke vores egne styrker.

Besvar