R22: FC Midtjylland - Vejle

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Kim
Indlæg: 198
Tilmeldt: 22. maj 2009, 21:13

R22: FC Midtjylland - Vejle

Indlæg af Kim »

Kampfakta:
:fcm: - :D
Kampstart: Søndag klokken 17.00
Spillested: MCH Arena, Herning
Dommer: Mikkel Redder
På TV: TV3 Max
Hashtag: #fcmvb #sldk

Karantæne:
FC Midtjylland: Frank Onyeka
Vejle Boldklub: Ingen

Bud på startopstillinger:
FC Midtjylland (4-2-3-1): Lössl - Ailton, Sviatchenko, Scholz, Paulinho - Cajuste, Evander - Isaksen, Anderson, Sisto - Kaba

Vejle Boldklub (4-2-3-1): Brunst - Mølgaard, Kolinger, Ojala, Davidsen - Ramadani, Schoop - Sousa, Ezatolahi, Engel - Faghir

-----
Det kan siges utrolig kort - der er, som altid, kun sejr, der tæller...
Og om den kommer flot eller grimt, bekymrer mig ikke!

Hvem kunne vi tænke os at se i top 6 - jeg kunne godt undvære SønderJyske - også nu vi skal møde det knoklehold to gange i pokalen!

Med lidt held i den, så tager GF 3 point på Brøndby Stadion, og vi tager alle tre mod Vejle, og så er vi helt tæt på igen! :)

God kamp og fedt at hele runden spilles samtidig...

/Kim

PS: Husk DR's alternative hyldest til drengene fra Nørreskoven, de får brug for det inden søndag
https://fb.watch/4i-9Uhdwac/

Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: R22: FC Midtjylland - Vejle

Indlæg af Danand123 »

Jep, vi skal netop undgå SE. De kommer til at satse alt i pokalen, hvorfor vi risikerer, at de stiller svagt op i kampene omkring semifinalerne og dermed favoriserer vores konkurrenters muligheder for sejr i de kampe. Selvfølgelig kan vi selv ramme en af de kampe... men alligevel. Randers er vel ok, med tanke på vores kram på dem og AGF's manglende...

Kim
Indlæg: 198
Tilmeldt: 22. maj 2009, 21:13

Re: R22: FC Midtjylland - Vejle

Indlæg af Kim »

Yes, tænker du har ret - jeg kunne godt tænke mig AaB med i top6, både fordi de kan drille top 4 og vi plejer at have et godt tag på dem!

Så Randers og AaB som 5'er og 6'er - så skal jeg ikke bede om mere! :)

/Kim

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: R22: FC Midtjylland - Vejle

Indlæg af Steffen am »

Meget enig i gættet på startopstillingen, omend man kunne håbe at bare en af højrebacksene blev klar.

Ja, fedt med en god "radio runde", håber lidt at de også laver med "dongs" som i gode gamle dage.
Men ved ikke om rettighederne forhindrer det sidste, lidt ærgerligt i så fald.

I forhold til top 6.
Randers håber jeg også klart som 5.
6'er har jeg ikke de helt store holdninger, men måske fint nok at undvære Sønderjyske.

AaB plejer godt nok at lægge sig ned mod FCK, men tror jeg vil lægge min seddel i den bowle.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: R22: FC Midtjylland - Vejle

Indlæg af Stoffer »

Jeg ved ikke, om jeg synes, det er bedre man stiller
Sisto-Kaba-Isaksen
Evander-Cajuste-Anderson

eller

Kaba
Isaksen-Sisto-Dreyer
Evander-Cajuste

Vejle har en god midtbane, og de vil gerne spille fodbold, så det skal respekteres. På den anden side skaber vi tæt på intet lige i tiden, vi kommer endda alt for sjældent i feltet og noget der ligner optræk til farlige situationer - de udfordringer kræver kreative spillere. Jeg hælder nok til sidste løsning, jeg ser kampen her som must-win, hvis vi ikke skal have spillet os umuligt langt bagud allerede inden mesterskabsspillet. Der bliver tit talt om at spille for at opnå og ikke undgå, det ville det være

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: R22: FC Midtjylland - Vejle

Indlæg af mousebreaker »

Jeg forudser en meget svær kamp, hvor jeg ikke vil blive overrasket over en katastrofal uafgjort, vores tilstand taget i betragtning.
Vejle kan være modbydelige, hvis de får lov til at spille og for dem er det en "gratis" kamp. Samtidig ved de, at der helt sikkert er noget at komme efter, fordi vi har været pivringe i fandens lang tid.

Omvendt vil de måske give os den plads vi behøver, for at nogle at vores offensive kræfter kommer i gang. Håber på en 2-1 sejr, men realistisk set, så skal vi holde nullet hvis vi skal vinde den her kamp.

Iøvrigt "morsomt" at siden Priske udtale at vi topper om 14 dage, har vi fået 1 point i 3 kampe. Det var ikke den vej det skulle gå, men det er ikke overraskende som vi har performet.

FCK har endda overhalet os på Tap-Ins Expected Points tabel. De var ellers små 6 point efter, for ikke så længe siden. Det fortæller lidt om hvor vi står lige nu og her.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: R22: FC Midtjylland - Vejle

Indlæg af 974 »

Altså hvis de 14 dage skulle holde præcist, så var 0-0 kampen i Parken sådan set det tidspunkt, hvor vi gerne skulle komme op på niveau (peake var vist ordet)
Så forventer da at vi vinder resten af kampene nu 8-) :fcm:

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: R22: FC Midtjylland - Vejle

Indlæg af Stoffer »

mousebreaker skrev:
19. mar 2021, 09:10
Jeg forudser en meget svær kamp, hvor jeg ikke vil blive overrasket over en katastrofal uafgjort, vores tilstand taget i betragtning.
Vejle kan være modbydelige, hvis de får lov til at spille og for dem er det en "gratis" kamp. Samtidig ved de, at der helt sikkert er noget at komme efter, fordi vi har været pivringe i fandens lang tid.

Omvendt vil de måske give os den plads vi behøver, for at nogle at vores offensive kræfter kommer i gang. Håber på en 2-1 sejr, men realistisk set, så skal vi holde nullet hvis vi skal vinde den her kamp.

Iøvrigt "morsomt" at siden Priske udtale at vi topper om 14 dage, har vi fået 1 point i 3 kampe. Det var ikke den vej det skulle gå, men det er ikke overraskende som vi har performet.

FCK har endda overhalet os på Tap-Ins Expected Points tabel. De var ellers små 6 point efter, for ikke så længe siden. Det fortæller lidt om hvor vi står lige nu og her.
Ja, gode overvejelser om mentalitet hos hvert hold før kampen. Det gør alverden, når et hold kan spille frit. Og lige nu har vi alt at tabe og vejle har intet. Kombineret med de spiller godt, når de er i humør, så frygter jeg også det værste.

EsbenVest
Indlæg: 237
Tilmeldt: 2. feb 2017, 19:10

Re: R22: FC Midtjylland - Vejle

Indlæg af EsbenVest »

Vejle kan sagtens nå at rykke ned. Selvfølgelig har de noget at tabe.

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: R22: FC Midtjylland - Vejle

Indlæg af SimonH »

Kan høre at vi igen har givet spillerne fri i 2 dage. Aldrig har jeg hørt om en klub, som giver spillerne så meget fri som vi gør. Endda gør det, når der skal øves kombinationer efter vores elendige offensiv, og når vi har en landskampspause om et par dage, hvor man kunne få lidt fri, hvilket spillerne med garanti også får.

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: R22: FC Midtjylland - Vejle

Indlæg af Saemala »

SimonH skrev:
20. mar 2021, 12:18
Kan høre at vi igen har givet spillerne fri i 2 dage. Aldrig har jeg hørt om en klub, som giver spillerne så meget fri som vi gør. Endda gør det, når der skal øves kombinationer efter vores elendige offensiv, og når vi har en landskampspause om et par dage, hvor man kunne få lidt fri, hvilket spillerne med garanti også får.
Det er nu meget normalt. Du opdager det bare ikke, hvis ikke du følger klubben tæt.
Høvdingen af Herning

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: R22: FC Midtjylland - Vejle

Indlæg af Ravnen »

Forventer en kraftig trodsreaktion fra spillerne i morgen. En kamp hvor vi kører Vejle midt over og vinder 4-0 ;-)

Vi har det bedste hold i klubbens historie. Det som har fået lov at spille sammen i længst tid, uden profiler er blevet solgt. De har før vist styrken til at rejse sig, og i morgen er dag 1 i "opvågningen" :-)

Lund7400
Indlæg: 1049
Tilmeldt: 21. sep 2009, 21:37

Re: R22: FC Midtjylland - Vejle

Indlæg af Lund7400 »

Sejr i morgen og pointtab til BIF, så er alt åbent igen. Og scenariet er ikke urealistisk.

Omvendt vil jeg sige, at hvis vi ikke vinder, er det tæt på slut. Mest af alt pga. det vil sætte sig mentalt.

Om vi vinder 5-0 eller taber 0-1, synes jeg er svært at spå om.

Kim
Indlæg: 198
Tilmeldt: 22. maj 2009, 21:13

Re: R22: FC Midtjylland - Vejle

Indlæg af Kim »

Er det bare mig, eller virker det ikke underligt at "vi" ikke har meldt ud endnu om trupudtagelse - går og krydser fingrer for en højre back i forhold til Ailton.

Gad vide om det er en fejl eller bevist.

/Kim

Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: R22: FC Midtjylland - Vejle

Indlæg af Danand123 »

Kim skrev:
21. mar 2021, 08:54
Er det bare mig, eller virker det ikke underligt at "vi" ikke har meldt ud endnu om trupudtagelse - går og krydser fingrer for en højre back i forhold til Ailton.

Gad vide om det er en fejl eller bevist.

/Kim
Jo, det er mærkeligt. Var selv inde og tjekke det lige nu.

Ja, håber Cools er klar igen.

Besvar