R21: FCK - Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
CasperA
Indlæg: 409
Tilmeldt: 4. nov 2017, 13:00

Re: R21: FCK - Midtjylland

Indlæg af CasperA »

Hvad er der lige sket med Japhet? Blev han skadet ifm. sin jubelscene?

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: R21: FCK - Midtjylland

Indlæg af THenry »

CasperA skrev:
13. mar 2021, 20:13
Hvad er der lige sket med Japhet? Blev han skadet ifm. sin jubelscene?
Han har døjet med ankelproblemer, så det kan være årsagen, men det er virkelig meget skidt, at han er skadet. Jeg havde håbet på, at han skulle spille backen i den kommende tid. Der går vist et stykke tid, inden Cools og Joel er tilbage.

Jeg er derfor igen meget spændt på, hvad Priske vælger i morgen. Synes ikke, at det var godt med Lund på højre back mod AGF, og jeg frygter, at han kan komme i menneskehænder i Parken, men vi har ikke mange alternativer.

Ailton er lidt mere erfaren, så måske han skal have chancen i morgen, selvom det ikke er optimalt med en venstrebenet højreback?

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: R21: FCK - Midtjylland

Indlæg af SimonH »

Syntes at MA har evnerne til at løse den. Hurtig, disciplineret og højrebenet.

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: R21: FCK - Midtjylland

Indlæg af THenry »

Kunne man forestille sig en 3-backkæde (Ailton-Erik-Scholle) for at gøre plads til mere offensive wing backs, og så smide MA eller Awer på højre wing back?

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: R21: FCK - Midtjylland

Indlæg af Ravnen »

Efter to nederlag i træk i ligaen føles det som alt eller intet i morgen. Slår FCK os er de i hvertfald tilbage i mesterskabskampen og det er ikke til nogen gavn for os, jeg ser dem stadig som en større modstander end Brøndby.

Men nu fik vi jo gang i målscoringen mod OB i pokalen. Lad os håbe det var et forvarsel på en formopgang.

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: R21: FCK - Midtjylland

Indlæg af 974 »

Tænker da at vi bliver nødt til at spille med Kristoffer Lund!
Så må den der kommer på højre kant, samt de andre spillere med defensive pligter bare støtte op når det bliver nødvendigt...

Et frækt bud kunne være at Onyeka spillede pladsen og Mikael Anderson tog midtbanen (omvendt er også muligt som andre skriver)

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: R21: FCK - Midtjylland

Indlæg af MFKM »

974 skrev:
14. mar 2021, 10:34
Tænker da at vi bliver nødt til at spille med Kristoffer Lund!
Så må den der kommer på højre kant, samt de andre spillere med defensive pligter bare støtte op når det bliver nødvendigt...

Et frækt bud kunne være at Onyeka spillede pladsen og Mikael Anderson tog midtbanen (omvendt er også muligt som andre skriver)
Onyeka ned på en højre back, i en kamp hvor Cajuste har karantæne vil være selvmord - det kan jeg umuligt se ske.

AltidFCM
Indlæg: 579
Tilmeldt: 4. apr 2018, 00:09

Re: R21: FCK - Midtjylland

Indlæg af AltidFCM »

Ja, den plads er et stort spørgsmålstegn pt.

Også med de karantæner på midten. Får Lund chancen igen på højreback? Rykker vi Mikael eller Awer ned, når vores backs alligevel er en del offensivmindet? Spiller vi med tre nede bagi med en tredje stopper i form af Riis eller en venstrebenet Ailton, der også kan dække den plads?

Jeg kunne godt se, Mikael klare sig fornuftigt på backen. Fart og aggressiv tilgang.
Men den fokus, FCK har fået på dødbolde, lange indkast osv., håber jeg også på Lössl på kassen.

Lössl
Anderson - Erik - Scholle - Paulo
Frank - Evander
Isaksen - Dreyer - Sisto
Kaba

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: R21: FCK - Midtjylland

Indlæg af Steffen am »

Men hvis det er en midtbane på venstre back, er der 2 venstre backs på bænken, er det planen?

Såfremt selvfølgelig at FCM ikke har lavet røgslør, efter at FCK også har udtaget en trup på 21 ;)

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: R21: FCK - Midtjylland

Indlæg af Sahl »

Det bliver en meget vigtig kamp. Vinder vi så tror jeg man får et boost og er med til det sidste, taber vi.. så er jeg bange for at vi kan gå i stå.

Jeg tror Lund starter, ellers er jeg meget enig i det de fleste tror ift. opstilling. Tror ikke rigtig på en 3 mands bagkæde, men man skal aldrig sige aldrig. Forhåbentlig scorer Kaba som han plejer og vi hiver en sikker sejr hjem.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: R21: FCK - Midtjylland

Indlæg af Stoffer »

Jeg er så mismodig. Bif viser lige nu, at nogenlunde takter mod et opgivende ob mandskab ikke er noget, vi kan lægge noget i.

Ren krisestemning her på martriklen. Jeg håber, holdet kan vise, de er i stand til at vende bøtten, men jeg kan bare slet ikke se, hvor det skulle komme fra lige nu.

Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: R21: FCK - Midtjylland

Indlæg af Danand123 »

Ja, det ser godt ud for Bif. Spiller noget fremragende angrebsspil med noget bedre kvalitet i afslutningerne end os. Bare godt gået af dem med det lave budget. Men selvfølgelig skal der ikke gives op...og da slet ikke når man selv kan afgøre det. Men FCK’s guldchancer bør være beseglet, hvis de taber i dag.

Benzo
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. jun 2017, 00:00

Re: R21: FCK - Midtjylland

Indlæg af Benzo »

Det er for meget solo aktioner, stadig alt for mange der står og glor bold vi har kuglen, istedet for at bevæge sig for boldholder

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: R21: FCK - Midtjylland

Indlæg af SimonH »

Syntes det har været ok. MA har gjordt det rigtig fint. Ailton med store problemer. Han er ikke bare en dårlig back, men når han så skal spille i højre uden et højreben, ja så er det svært.

Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: R21: FCK - Midtjylland

Indlæg af Danand123 »

Kan gå til begge sider, men jeg synes dog Kaba leverer fint. Mærkeligt hvorfor han kan være så langt i flere kampe og så tændt mod Fck. Andersson absolut et aktiv for holdet... dejligt vi har muligheden med Drejer.

Besvar