Midtjylland podcast

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Stoffer »

Kent skrev:
2. feb 2021, 07:20
Transfervinduet er smækket i.

Vi har tradition for at gøre status på FC Midtjylland sammen med bestyrelsesformand Rasmus Ankersen, når røgen har lagt sig.

Det gør vi igen i morgen onsdag.

Har du nogen spørgsmål, som du gerne vil høre Rasmus' svar på, så kom med dem👇
Det ser jeg frem til. Her nogle forslag til spørgsmål(stemaer):

Der er snakket meget om, hvordan Scholz skal erstattes, men jeg synes, vi snakker meget lidt om, hvor meget vi kommer til at savne Frank. Er man allerede i dette vindue begyndt at kigge på afløsere? - Mener man, at man har dem i klubben med Madsen og hvis man regner med at kunne holde på Cajuste til næste vinter(?).

Har der været noget bud efter Mabil, hvis ikke hvad er så tanken med ham? - Han har alderen, men præstationerne har ikke udviklet sig (og jeg er som fan blevet krævende givet andre spilleres stormskridt!) over det sidste 1,5 år.

Hvad kan Ankersen sige om Ailton? Hvordan blev man opmærksom på ham? Hvilken type er han? Vi har opbygget en brasilansk enklave, som kan give os en fordel med nye brasilanske spillere, men hvad tænker Ankersen om prissætningen på brasilanske spillere? - Vi går ofte efter undervurderede markeder, men det kan Brasilien da ikke være?

Igboun
Indlæg: 108
Tilmeldt: 28. sep 2013, 13:17
Geografisk sted: København

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Igboun »

Hvis vi ser på et område hvor vi har været ekstremt forudseende og dygtige. Så har det været med akademiet i Nigeria.

Det har givet os mulighed for hele tiden at have en intern fødekæde af unge 'transfers' fra Nigeria. Vi har ad den vej fået dynamiske billige men stærkt kompetente personer op på vores første hold.

Strømmen af top talenter ser ud til at være mindre end før med kun et par klare talenter i pipelinen den dag Frank forlader os.

Samtidig nærmest sprøjter FCN kæmpe talenter ud fra deres akademi i Ghana. De har simpelthen overhalet os indenom.

Derfor er der nogen planer om at opgradere i Nigeria for på den måde at fortsætte den gode vane med at få 2-3 top talenter ind på første holdet hvert år på en fri transfer?

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Acebone »

Kent skrev:
2. feb 2021, 07:20
Har du nogen spørgsmål, som du gerne vil høre Rasmus' svar på, så kom med dem👇
Jeg tænker, I er godt tilfredse med et relativt stille vindue, når efterårets trup klarede det så godt sportsligt. Men var dette vindue stilhed før stormen, eller tror du, vi ser en længerevarende afmatning? Hvad er din fornemmelse af markedet - kan vi forvente store bud på flere af vores profiler til sommer?

Hvor længe har I kigget på Ailton, og hvad er grunden til, at netop han blev hentet ind?

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Saemala »

Det er vel ikke usandsynligt med stor udskiftning til sommer, hvor vi med et mesterskab allerede er sikret gruppespil, af den ene eller anden art.
Vil det have betydning for salg af spillerne, at man er sikret gruppespil, og dermed kan tillade sig at sælge profilerne, uden de store konsekvenser?
Høvdingen af Herning

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Kent »

MFKM skrev:
2. feb 2021, 07:35
Er man kommet til bunds i, om der var penge i Palaces Sørloth salg?
Det mener jeg er afklaret - det er der ikke. Jeg talte lidt med Rasmus om det i seneste status med ham efter sommervinduet, så lyt evt. til den.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Steffen am »

Kent skrev:
2. feb 2021, 17:55
MFKM skrev:
2. feb 2021, 07:35
Er man kommet til bunds i, om der var penge i Palaces Sørloth salg?
Det mener jeg er afklaret - det er der ikke. Jeg talte lidt med Rasmus om det i seneste status med ham efter sommervinduet, så lyt evt. til den.
Mener bestemt at han nævner at han sagde man stadig var ved at undersøge det der. Tror den offentlige historie var at begge klubber egentlig solgte, og derved Crystal Palace jo 'kun' solgte ham for 100 millioner, og derved ingen videre salg. Men når tredjeparts ejerskab er ulovligt, giver det ikke mening. Tyrkerne må have fået 100 millioner for afbrudt leje og så Crystal Palace derved har tjent 100 og sendt 100 videre. Men det er så jura'en, som lyder til at have været ret kompleks.



- Men omkring jura og corona.
Ajax kampen hvor Ajax brød reglerne, med at bruge ulovlige spillere, eller spillere der ikke var clearet, mens at Evander der var clearet af UEFA ikke fik lov at spille mod Atalanta. Har man haft fat i UEFA eller andre instanser efterfølgende, eller har man ladet det passere? I så fald, hvorfor, specielt Ajax kampen, burde FCM vel have en god sag?

- Investeringer i faciliteter.
Steinlein havde lovet Priske et boldfangerhegn på træningsbanen. Har han fået det, og er der sket andre opgraderinger i Ikast?
Bedre lydakustik i Stadome, nu træningslejren var aflyst?

- Træningslejr
Forventer man at Portugal bliver normalen fremover, eller?

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Kent »

Det har været en kort vinterpausen, men vi glæder os alligevel til igen at tale om det, som det hele drejer sig om, nemlig kampe på banen om point, pokaler og mesterskaber, når #sldk nu igen er begyndt.

Vi ser frem mod et spændende forår i denne optakt.

https://soundcloud.com/user-336203398/7 ... 021-020221

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Kent »

Tak for jeres mange spørgsmål til Rasmus Ankersen.

Vi har forsøgt at få besvaret så mange som muligt af formanden, der i denne særudgave gør status på klubben og det netop overståede transfervindue.

https://soundcloud.com/user-336203398/s ... 021-030221

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Kent »

Spillet har ikke sprudlet i de første runder af #sldk, men forhåbentlig sprudler panelet, når vi på tirsdag vender starter på foråret for #FCM.

Traditionen tro har vi behov for nogle fyringer og forlængelse fra lytterne, så byd ind med dem 👇

Halkjær
Indlæg: 68
Tilmeldt: 1. sep 2009, 15:26

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Halkjær »

Forlængelsen er nem: Isaksen. Talentet har altid været tydeligt, men nu begynder det ligeså stille at lykkedes.

Fyrring: Dreyer. Han har lavet èn god aflevering i tre kanpe som vidst er alt der er værd at nævne. Det var dog også en super aflevering, der næsten er nok til at frede ham, men hvis man tænker på hans betydning og præstationer i efteråret er han noget under niveau pt. Han er vigtig at få tilbage i gear.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Stoffer »

Forlængelse: Isaksen. Den eneste som nærmest kan komme reelt på tale.

Fyring: Jens eller Evander. Der mangler bevægelse blandt de forreste, det er jeg enig i, men jeg ser et stort problem i fase 2 spillet hos Evander og Jens. De kæmper med at diktere tempoet i pasningspillet, fordi de simpelthen så gerne vil have nogle nogle berøringer. De vælger altid enten det allersværeste i mellemrummet eller ud på en opdækket back eller tilbage - der er ingen mellemting. Når de går forbi en mand, så skal det altid lige være en mere i stedet for at tage stikket og udvikle spillet. Hvor er de lange vendinger af spillet, når en side har været overloadet? Den gode aflevering når en mand er slået? MEN den er svær fordi ->

Dreyer, Sisto og Luca kunne også godt få den. Jeg har rost sidstnævnte, og jeg mener da også fortsat, han kommer på meget, men det er rigtigt, han gør for lidt i spillet i øvrigt. Dreyer og Sisto leder og leder efter rum, men det ligner, at det bliver for stillestående og energiforladt.

Priske og trænerteamet kunne ligesåvel få den. De har fortalt vidt og bredt om at arbejde med possesionspillet, men det er ikke nemt at se lige nu. Holdet har ingen løsninger på skabe plads centralt eller med overload på kanterne. Holdet falder gang på gang for presfalder i siderummene, fordi vi er så afhængige af backsene progression i alle tre faser.

Hvad der er bane, og hvad der reelt er problemer, har jeg ikke indsigt til at sige.

(Kan I fornemme, jeg er bekymret?)

Fcmrose
Indlæg: 173
Tilmeldt: 3. mar 2014, 18:09

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Fcmrose »

Forlængelse til Erik S for at udtale at vi ligner et mesterskabshold i post match interview efter Horsens - Godt at han kan få øje på det. No brainer at forlænge med Gustav Isaksen - dejlig energi i den unge mand.
Fyring: Kaba for først at være til rådighed nu - det er ikke godt nok.

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af SimonH »

Stoffer skrev:
15. feb 2021, 08:14

Fyring: Jens eller Evander. Der mangler bevægelse blandt de forreste, det er jeg enig i, men jeg ser et stort problem i fase 2 spillet hos Evander og Jens. De kæmper med at diktere tempoet i pasningspillet, fordi de simpelthen så gerne vil have nogle nogle berøringer. De vælger altid enten det allersværeste i mellemrummet eller ud på en opdækket back eller tilbage - der er ingen mellemting. Når de går forbi en mand, så skal det altid lige være en mere i stedet for at tage stikket og udvikle spillet. Hvor er de lange vendinger af spillet, når en side har været overloadet? Den gode aflevering når en mand er slået? MEN den er svær fordi ->
Med fare for at gøre denne tråd for meget til en debat.
Men det er jo totalt håbløst at forslå Evander til fyringen.
Han var blandt de bedste mod både Randers og Horsens imo.
Jeg er med på at han i enkelte situationer kan spille hurtigere, men jeg sidder altså med den følelse, at han ofte skal skabte chancerne, hvilket han også lykkedes med flere gange i går med hans lange afleveringer og små temposkift.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Stoffer »

SimonH skrev:
15. feb 2021, 12:14
Stoffer skrev:
15. feb 2021, 08:14

Fyring: Jens eller Evander. Der mangler bevægelse blandt de forreste, det er jeg enig i, men jeg ser et stort problem i fase 2 spillet hos Evander og Jens. De kæmper med at diktere tempoet i pasningspillet, fordi de simpelthen så gerne vil have nogle nogle berøringer. De vælger altid enten det allersværeste i mellemrummet eller ud på en opdækket back eller tilbage - der er ingen mellemting. Når de går forbi en mand, så skal det altid lige være en mere i stedet for at tage stikket og udvikle spillet. Hvor er de lange vendinger af spillet, når en side har været overloadet? Den gode aflevering når en mand er slået? MEN den er svær fordi ->
Med fare for at gøre denne tråd for meget til en debat.
Men det er jo totalt håbløst at forslå Evander til fyringen.
Han var blandt de bedste mod både Randers og Horsens imo.
Jeg er med på at han i enkelte situationer kan spille hurtigere, men jeg sidder altså med den følelse, at han ofte skal skabte chancerne, hvilket han også lykkedes med flere gange i går med hans lange afleveringer og små temposkift.
Jeg har godt bemærket, det er din synspunkt i kamptråden. Du er din gode ret til at mene, det er et håbløst synspunkt. Jeg kan jo kun dele mine observationer og holdninger, der baserer sig på det. Han havde helt sikkert en bedre kamp mod Horsens (jeg kan ikke genkende det billede du tegner fra Randers) men jeg tænker i alle kampe indtil videre. Jeg forsøger at skrive det frem, men det er måske ikke tydeligt nok, at jeg selv er i tvivl, om det er hønen eller ægget. I den forstand at jeg savner kvalitet og bevægelse fra spillerne foran, men bliver det for stillestående fordi det går for langsomt hos Evander (blandt andre!) med alle hans touches? Det er rigtigt, han skal ofte skabe chancerne - det er vi enige i - det er både et ansvar og en mulighed for en spiller. Han har fået forskellige positioner: mod Sønderjyske som 10er i mellemrummet centralt, og mod Randers og Horsens får han hele spillet foran sig fra en placering dybt i venstre halvrum (og nogle gange centralt) med nærmest hele holdet foran sig. Han er blevet givet ansvar, og jeg synes ikke, han løfter det.

Det kan være, jeg er uretfærdig, og jeg burde være efter Frank for ikke at tage et større ansvar. Eller Erik og Scholz for langsommelig boldomgang. Der er mange muligheder.

Det kan være, at gutterne i podcasten tager det op.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Stoffer »

Stoffer skrev:
15. feb 2021, 14:55
SimonH skrev:
15. feb 2021, 12:14
Stoffer skrev:
15. feb 2021, 08:14

Fyring: Jens eller Evander. Der mangler bevægelse blandt de forreste, det er jeg enig i, men jeg ser et stort problem i fase 2 spillet hos Evander og Jens. De kæmper med at diktere tempoet i pasningspillet, fordi de simpelthen så gerne vil have nogle nogle berøringer. De vælger altid enten det allersværeste i mellemrummet eller ud på en opdækket back eller tilbage - der er ingen mellemting. Når de går forbi en mand, så skal det altid lige være en mere i stedet for at tage stikket og udvikle spillet. Hvor er de lange vendinger af spillet, når en side har været overloadet? Den gode aflevering når en mand er slået? MEN den er svær fordi ->
Med fare for at gøre denne tråd for meget til en debat.
Men det er jo totalt håbløst at forslå Evander til fyringen.
Han var blandt de bedste mod både Randers og Horsens imo.
Jeg er med på at han i enkelte situationer kan spille hurtigere, men jeg sidder altså med den følelse, at han ofte skal skabte chancerne, hvilket han også lykkedes med flere gange i går med hans lange afleveringer og små temposkift.
Jeg har godt bemærket, det er din synspunkt i kamptråden. Du er din gode ret til at mene, det er et håbløst synspunkt. Jeg kan jo kun dele mine observationer og holdninger, der baserer sig på det. Han havde helt sikkert en bedre kamp mod Horsens (jeg kan ikke genkende det billede du tegner fra Randers) men jeg tænker i alle kampe indtil videre. Jeg forsøger at skrive det frem, men det er måske ikke tydeligt nok, at jeg selv er i tvivl, om det er hønen eller ægget. I den forstand at jeg savner kvalitet og bevægelse fra spillerne foran, men bliver det for stillestående fordi det går for langsomt hos Evander (blandt andre!) med alle hans touches? Det er rigtigt, han skal ofte skabe chancerne - det er vi enige i - det er både et ansvar og en mulighed for en spiller. Han har fået forskellige positioner: mod Sønderjyske som 10er i mellemrummet centralt, og mod Randers og Horsens får han hele spillet foran sig fra en placering dybt i venstre halvrum (og nogle gange centralt) med nærmest hele holdet foran sig. Han er blevet givet ansvar, og jeg synes ikke, han løfter det.

Det kan være, jeg er uretfærdig, og jeg burde være efter Frank for ikke at tage et større ansvar. Eller Erik og Scholz for langsommelig boldomgang. Der er mange muligheder.

Det kan være, at gutterne i podcasten tager det op.
Værd at høre Mørch fra 1 time og 9 min. https://www.mediano.nu/oversigt/2021/2/ ... uperligaen.

Besvar