DBU Pokal KF/1: OB - Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
oros
Indlæg: 905
Tilmeldt: 15. jul 2013, 13:54

Re: DBU Pokal KF/1: OB - Midtjylland

Indlæg af oros »

Jeg synes nu, at det reservespækkede hold spillede en god kamp forholdene taget i betragtning.
Især bemærkede jeg en sikker Løssl, som også havde gode svar på spørgsmålene efter kampen.
Især noterede jeg mig hans særlige forhold til pokalturneringen: de to tabte finaler til FCN ville han gerne hævne.
Løssl er kommet hjem!

Brugeravatar
DenStolteJyde
Indlæg: 880
Tilmeldt: 7. mar 2011, 00:18

Re: DBU Pokal KF/1: OB - Midtjylland

Indlæg af DenStolteJyde »

Generelt synes jeg det var en fin kamp forholdene taget i betragtning. Dejligt at Pfeiffer lavede mål igen. Og positivt at Isaksen også får scoret. Kaba kom ikke med ret meget i dag da han kom ind, og han må være presset i forhold til at vinde sin startplads tilbage (og hans lille smarte spark bagom støttebenet hjælper nok ikke meget), for pt tror jeg at Pfeiffer står forrest i køen. Det bliver spændende at se hvor Brumado står når han vender tilbage..

Fcm5600
Indlæg: 173
Tilmeldt: 16. sep 2016, 15:56

Re: DBU Pokal KF/1: OB - Midtjylland

Indlæg af Fcm5600 »

Respekt for at spille god fodbold på en forfærdelig bane. Isaksen banens bedste, super mål.
Halvanden ben i semifinalen :fcm:

Brugeravatar
tatoo
Indlæg: 962
Tilmeldt: 6. jul 2012, 23:51

Re: DBU Pokal KF/1: OB - Midtjylland

Indlæg af tatoo »

Så så vi lige vores næste store salg - Gustav Isaksen. Mangler noget fysik, men har et antrit der kan sætte de fleste. Ham får vi mange penge for engang.

Synes vores nye brasilianer gjorde det rigtig godt. Spillede sikkert og simpelt, og virker også hurtig som Paulinho.

Mabil var tæt på at være den ringeste på hele banen.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: DBU Pokal KF/1: OB - Midtjylland

Indlæg af Ravnen »

Enig i at det var skønt at se Luca banke et mål ind igen, forhåbentlig er det en stime som nu er i gang :-)

Gustav har noget ungdommeligt drive, en vilje som pynter på vores hold. Det bliver et stort forår fra hans side.

Ellers en fin holdindsats på en svær bane. En udesejr i første ud af to opgør er perfekt. Videre til næste kamp!

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: DBU Pokal KF/1: OB - Midtjylland

Indlæg af Stoffer »

Det fik de afviklet rigtig fint ifht. både bane og en dommer, som jeg under kampen var decideret rasende på.

Nogle nedslag:
Flot indhop af Ailton. Det ligner, han er langt mere plug n play end fx Paulinho var, da han kom til. Når Joel er tilbage, så har vi virkelig god konkurrence på de to backs ligner det.

Lössel er klar til at give Hansen noget af en kamp og gøre det rigtig svært for trænerteamet.

Nogen må forklare mig, hvis/hvorfor Kaba bare automatisk skal ind og starte. Luca passer fint ind i konceptet, han er varm lige nu og han har en god placeringsevne i feltet.

Vores stærkeste front tre bag en angriber er lige nu Isaksen, Sisto, Dreyer. Hvis Evander skal spille, så kan jeg kun se det berettiget taktisk altså mere 433 end 4231 eller (gys) kommercielt betinget.

Og så et dumt spørgsmål:
Er det Macphee man kan høre dirigere på standarder? - Jeg bemærkede det første gang under testkampene, men jeg fangede det ikke i efteråret. Er det nyt, eller bare mig, der er langsom?

CasperA
Indlæg: 409
Tilmeldt: 4. nov 2017, 13:00

Re: DBU Pokal KF/1: OB - Midtjylland

Indlæg af CasperA »

Stoffer skrev:
12. feb 2021, 09:02
Det fik de afviklet rigtig fint ifht. både bane og en dommer, som jeg under kampen var decideret rasende på.

Nogle nedslag:
Flot indhop af Ailton. Det ligner, han er langt mere plug n play end fx Paulinho var, da han kom til. Når Joel er tilbage, så har vi virkelig god konkurrence på de to backs ligner det.

Lössel er klar til at give Hansen noget af en kamp og gøre det rigtig svært for trænerteamet.

Nogen må forklare mig, hvis/hvorfor Kaba bare automatisk skal ind og starte. Luca passer fint ind i konceptet, han er varm lige nu og han har en god placeringsevne i feltet.

Vores stærkeste front tre bag en angriber er lige nu Isaksen, Sisto, Dreyer. Hvis Evander skal spille, så kan jeg kun se det berettiget taktisk altså mere 433 end 4231 eller (gys) kommercielt betinget.

Og så et dumt spørgsmål:
Er det Macphee man kan høre dirigere på standarder? - Jeg bemærkede det første gang under testkampene, men jeg fangede det ikke i efteråret. Er det nyt, eller bare mig, der er langsom?
Jeg tror det er Austin Macphee, som man kan høre. Jeg har også lagt mærke til, at han de seneste kampe har siddet sammen med de andre tre trænere på bænken.

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: DBU Pokal KF/1: OB - Midtjylland

Indlæg af 974 »

Stoffer skrev:
12. feb 2021, 09:02

Nogen må forklare mig, hvis/hvorfor Kaba bare automatisk skal ind og starte. Luca passer fint ind i konceptet, han er varm lige nu og han har en god placeringsevne i feltet.
Han startede jo heller ikke ;)
og han startede jo heller ikke sidst!

Til gengæld synes jeg ikke at der sidst på efteråret var noget der viste at det skulle være omvendt - det synes jeg at Kaba var rigtig stærk, og Pfeiffer var ikke særlig ovebevisende, når han kom ind.

MEN det fede er vel nu at de måske begge to er ved at udvikle sig til at blive afgørende angribere, og at vi så fremover kan bruge dem som det passer ind i de forskellige kampe

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: DBU Pokal KF/1: OB - Midtjylland

Indlæg af Ravnen »

Det kunne også være spændende igen at spille med to angribere i nogle kampe :-)

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: DBU Pokal KF/1: OB - Midtjylland

Indlæg af Saemala »

Stoffer skrev:
12. feb 2021, 09:02

Nogen må forklare mig, hvis/hvorfor Kaba bare automatisk skal ind og starte. Luca passer fint ind i konceptet, han er varm lige nu og han har en god placeringsevne i feltet.
Mangler stadig at se ham som en ordentlig opspilsstation. Han har været skarp i feltet, og det er klasse, men han har store mangler i opbygningsspillet, og det ligner mere han løber i vejen. Men det kan selvfølgelig også være fordi relationerne ikke er der i nu, og han stadig skal vænne sig til tempoet.

Kaba i efteråret var klasse, og medmindre hans form er helt skidt efter vinterpausen/corona, så skal han også starte.
Han er den eneste spiller i hele Superligaen, som bruger under 100 minutter pr. assist/mål i denne sæson.
Høvdingen af Herning

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: DBU Pokal KF/1: OB - Midtjylland

Indlæg af Stoffer »

974 skrev:
12. feb 2021, 12:31
Stoffer skrev:
12. feb 2021, 09:02

Nogen må forklare mig, hvis/hvorfor Kaba bare automatisk skal ind og starte. Luca passer fint ind i konceptet, han er varm lige nu og han har en god placeringsevne i feltet.
Han startede jo heller ikke ;)
og han startede jo heller ikke sidst!

Til gengæld synes jeg ikke at der sidst på efteråret var noget der viste at det skulle være omvendt - det synes jeg at Kaba var rigtig stærk, og Pfeiffer var ikke særlig ovebevisende, når han kom ind.

MEN det fede er vel nu at de måske begge to er ved at udvikle sig til at blive afgørende angribere, og at vi så fremover kan bruge dem som det passer ind i de forskellige kampe
Jeg tænkte på de kommende uger - men touche.
Saemala skrev:
12. feb 2021, 13:37
Stoffer skrev:
12. feb 2021, 09:02

Nogen må forklare mig, hvis/hvorfor Kaba bare automatisk skal ind og starte. Luca passer fint ind i konceptet, han er varm lige nu og han har en god placeringsevne i feltet.
Mangler stadig at se ham som en ordentlig opspilsstation. Han har været skarp i feltet, og det er klasse, men han har store mangler i opbygningsspillet, og det ligner mere han løber i vejen. Men det kan selvfølgelig også være fordi relationerne ikke er der i nu, og han stadig skal vænne sig til tempoet.

Kaba i efteråret var klasse, og medmindre hans form er helt skidt efter vinterpausen/corona, så skal han også starte.
Han er den eneste spiller i hele Superligaen, som bruger under 100 minutter pr. assist/mål i denne sæson.
Sandt. Den her del gør Kaba bedre. Jeg er uenig med dig at han har større mangler i opbygningsspillet (udover som opspilsstation i fase 1) end Kaba. Jeg synes Luca skiller sig mindst ligeså godt af med bolden. Han tager nogle gange nogle mærkelig løb i omstillinger/mod et uorganiseret forsvar, ja, men det gør Kaba ved gud også.

Jeg kan ikke lide ideen om, at Kaba starter pbga. præstationer i efteråret. Det handler naturligvis altid om træning men så længe Luca scorer og gør det fint, så må Kaba slå Luca af reelt. Det sidste er min pointe.

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: DBU Pokal KF/1: OB - Midtjylland

Indlæg af Saemala »

Stoffer skrev:
12. feb 2021, 09:02

Saemala skrev:
12. feb 2021, 13:37
Stoffer skrev:
12. feb 2021, 09:02

Nogen må forklare mig, hvis/hvorfor Kaba bare automatisk skal ind og starte. Luca passer fint ind i konceptet, han er varm lige nu og han har en god placeringsevne i feltet.
Mangler stadig at se ham som en ordentlig opspilsstation. Han har været skarp i feltet, og det er klasse, men han har store mangler i opbygningsspillet, og det ligner mere han løber i vejen. Men det kan selvfølgelig også være fordi relationerne ikke er der i nu, og han stadig skal vænne sig til tempoet.

Kaba i efteråret var klasse, og medmindre hans form er helt skidt efter vinterpausen/corona, så skal han også starte.
Han er den eneste spiller i hele Superligaen, som bruger under 100 minutter pr. assist/mål i denne sæson.
Sandt. Den her del gør Kaba bedre. Jeg er uenig med dig at han har større mangler i opbygningsspillet (udover som opspilsstation i fase 1) end Kaba. Jeg synes Luca skiller sig mindst ligeså godt af med bolden. Han tager nogle gange nogle mærkelig løb i omstillinger/mod et uorganiseret forsvar, ja, men det gør Kaba ved gud også.

Jeg kan ikke lide ideen om, at Kaba starter pbga. præstationer i efteråret. Det handler naturligvis altid om træning men så længe Luca scorer og gør det fint, så må Kaba slå Luca af reelt. Det sidste er min pointe.
Han skiller sig fint af med den, det er mere fordi han ikke deltager nok. Han er ret så usynlig.

Kaba skal heller ikke bare starte, men som jeg skrev, så er han bare en bedre spiller, og hvis han ellers er i ordentlig form, starter han også.

Desuden så trækker Kaba så meget opmærksomhed til sig, at der bliver mere plads til de 3 bag ham. Det skal man heller ikke undervurdere med den kvalitet vi har der. Det har jeg ikke set Pfeiffer gøre endnu.
Høvdingen af Herning

Besvar