Transfer vinter 20/21

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Transfer vinter 20/21

Indlæg af Saemala »

FCM2000 skrev:
30. jan 2021, 19:03
Kent skrev:
30. jan 2021, 12:25
tatoo skrev:
30. jan 2021, 11:55
Kan slet ikke se hvad vi skal med 2 landsholdsmålmænd i truppen - hvis Løssl kommer. De vil begge gerne kæmpe om at komme med til EM, men det kommer de jo formentlig ikke ved at spille i samme klub.

Jeg tror simpelthen at JH har fået en mulighed der sikrer ham resten af livet eks. Rusland, Kina eller Emiraterne. Derfor henter vi Løssl. Og tilmed har JH en kontrakt der løber 1,5 år endnu.
Det er i hvert fald en meget skarp konkurrence på målmandsposten, og det kan ende med, at det er Priske, der kommer til at afgøre hvem der skal EM. Ideelt set var der nok gået mindst 6 mdr mere inden Lössl kom hjem, men hvis det er nu, at muligheden er der, så bliver vi nødt til at slå til.

Hansen har været uvurderlig, men tiden løber fra ham på et tidspunkt. På den korte bane er det svært at sige, hvem der skal stå af dem, men det er klart at det bliver Lössl på den lidt længere bane. Jeg håber vi får taget afsked med Jesper på en ordentlig måde - det fortjener han.
Løssl er stærkere ved indlæg, spørgsmålet er hvor rusten han er.
Jeg ved ikke hvor alt det rust kommer fra, som er nævnt både her og andetsteds.
Siden han forlod Midtjylland, har han varmet bænken i to HALVsæsoner.
Det var i efteråret 2019, da han skiftede til Everton, og så i efteråret 2020 efter han kom tilbage til Everton fra lejeopholdet i Huddersfield.

Han har altså mere eller mindre spillet fast hver weekend siden 2010, hvor han kom på holdet i Midtjylland.
Høvdingen af Herning

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer vinter 20/21

Indlæg af UlveLars »

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... en/8457187

Ailton, 25 år og ejet af Stuttgart.
Han har mest gjort sig på udleje - senest Qarabaq - og Stuttgart er åbenbart klar på at forære ham væk.
Vi får ham ang på leje indtil sommer, hvor han har kontraktudløb.
Er der nogle der kender ham og har en mening om ham?

Peter
Indlæg: 154
Tilmeldt: 13. aug 2018, 21:15

Re: Transfer vinter 20/21

Indlæg af Peter »

UlveLars skrev:
31. jan 2021, 13:52
https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... en/8457187

Ailton, 25 år og ejet af Stuttgart.
Han har mest gjort sig på udleje - senest Qarabaq - og Stuttgart er åbenbart klar på at forære ham væk.
Vi får ham ang på leje indtil sommer, hvor han har kontraktudløb.
Er der nogle der kender ham og har en mening om ham?
Bare baseret ud fra hans transfermarkt profil ligner han en venstreback der får alt for mange kort - Han får et gult kort ca. hver 180 minut han spiller. Om han er dygtig offensivt er svært at sige - ud fra tal alene leverer han mål/assist hvert 640 minut. Det er dog markant - til min store overraskelse - bedre end Paulinho der leverer mål/assist hvert 841 minut (fratrukket 2 assists på 324 minutter i reserveligaen). Men, en spiller der ikke var god nok til Braga og Stuttgart. Ser ham ikke vælte mig bagover, men er nok en billig løsning frem til sommer :fcm:

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Transfer vinter 20/21

Indlæg af THenry »

SimonH skrev:
30. jan 2021, 17:53
Mikael Anderson rygtes til Lech Poznan og Apoel på Twitter.
Interessen for Anderson skal nok være rigtig, men jeg tvivler på, at Apoel eller Poznan kan/vil betale det, som vi sikkert forlanger for Mikael. Jeg synes ingen af klubberne på papiret virker købestærke i øjeblikket.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Transfer vinter 20/21

Indlæg af Acebone »

https://www.fcm.dk/nyheder/jonas-lossl- ... dtjylland/

Så er den officiel! Velkommen hjem, Jonas!

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer vinter 20/21

Indlæg af UlveLars »

Acebone skrev:
1. feb 2021, 09:52
https://www.fcm.dk/nyheder/jonas-lossl- ... dtjylland/

Så er den officiel! Velkommen hjem, Jonas!
Klassesigning.

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Transfer vinter 20/21

Indlæg af TrueWolfMidt »

THenry skrev:
1. feb 2021, 00:12
SimonH skrev:
30. jan 2021, 17:53
Mikael Anderson rygtes til Lech Poznan og Apoel på Twitter.
Interessen for Anderson skal nok være rigtig, men jeg tvivler på, at Apoel eller Poznan kan/vil betale det, som vi sikkert forlanger for Mikael. Jeg synes ingen af klubberne på papiret virker købestærke i øjeblikket.
Vi skal ikke forære ham væk, han er for god og brugbar og vi kan få brug for ham i guldjagten. Prisen skal være ordentlig ellers behold ham.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Transfer vinter 20/21

Indlæg af Steffen am »

Stoffer skrev:
30. jan 2021, 13:21
Kent skrev:
30. jan 2021, 12:25
tatoo skrev:
30. jan 2021, 11:55
Kan slet ikke se hvad vi skal med 2 landsholdsmålmænd i truppen - hvis Løssl kommer. De vil begge gerne kæmpe om at komme med til EM, men det kommer de jo formentlig ikke ved at spille i samme klub.

Jeg tror simpelthen at JH har fået en mulighed der sikrer ham resten af livet eks. Rusland, Kina eller Emiraterne. Derfor henter vi Løssl. Og tilmed har JH en kontrakt der løber 1,5 år endnu.
Det er i hvert fald en meget skarp konkurrence på målmandsposten, og det kan ende med, at det er Priske, der kommer til at afgøre hvem der skal EM. Ideelt set var der nok gået mindst 6 mdr mere inden Lössl kom hjem, men hvis det er nu, at muligheden er der, så bliver vi nødt til at slå til.

Hansen har været uvurderlig, men tiden løber fra ham på et tidspunkt. På den korte bane er det svært at sige, hvem der skal stå af dem, men det er klart at det bliver Lössl på den lidt længere bane. Jeg håber vi får taget afsked med Jesper på en ordentlig måde - det fortjener han.
Noget der måske er værd at bide mærke i: I Monetos podcast med Priske snakker Priske om, hvad han har bygget på som træner. Og selvom han ikke giver meget info væk, så nævner han, at han er nok er blevet mere kynisk i sine dispositioner overfor spillere, indskiftninger, hvem spilller osv. Det har potentialet til at blive endnu en Poulsen saga, men sejrherren skriver som bekendt historien..

Jeg siger ikke, vi ikke var ordentlige overfor Poulsen, der var bare tydeligvis forskellige opfattelser.
Tror nu der er bred enighed om at man ikke fik sagt ordentligt farvel til Poulsen. Bed også mærke i at da man skulle sige farvel til Sparv fik den ligesom lidt ekstra gas, hvor også Poulsen var med på noget af det. Ved ikke om der er en konkret kilde, jeg fornemmer i hvert fald Steinlein og co. har forsøgt lidt indirekte at sige undskyld til Poulsen.



Men også meget spændt på målmandssituationen. Hvis vi siger der er de 4 målmænd i spil til EM. Schmeichel som naturlig førstevalg og så tæt løb mellem Lössl, Hansen og Rønow. Hvis Rønow får bare lidt spilletid betyder det enten Hansen eller Lössl trækker sorteper.
At EM er skubbet fra 2020 til 2021, gør også situationen lidt mere "interessant"

Man kan godt sige at det har Hansen ikke fortjent, men ja, nok svært at arbejde med i en professionel fodboldklub med store ambitioner.
Hansen med 1½ år tilbage og Andersen og Ottesen med et ½ halvt år. Mon man så ikke satser på at Elias skal være klar til at overtage efter Lössl om et par år. Men hvad indtil da? 4 målmænd til 24 kampe? Lössl i pokalen og Hansen i ligaen? Hansen i grundspillet og Lössl i slutspillet?

Vil undre mig hvis enten ikke Hansen, Andersen eller Ottesen er solgt eller på udleje når dagen ender.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Transfer vinter 20/21

Indlæg af Stoffer »

https://www.fcm.dk/nyheder/brasiliansk- ... r-sig-fcm/

Nu er også Ailton bekræftet.

(Udbygningen af ryet som det danske Shaktar forsætter :lol: )

TheLegend
Indlæg: 154
Tilmeldt: 3. apr 2015, 13:46

Re: Transfer vinter 20/21

Indlæg af TheLegend »

Ja, så blev de 2 (meget fine) handler begge bekræftet. Det ser rigtig godt ud. Hvad tror folk her til sidst? Hører i noget? Er vinduet hermed klappet i for os, eller kommer der lidt Benham time?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
DenStolteJyde
Indlæg: 880
Tilmeldt: 7. mar 2011, 00:18

Re: Transfer vinter 20/21

Indlæg af DenStolteJyde »

TheLegend skrev:
1. feb 2021, 14:06
Ja, så blev de 2 (meget fine) handler begge bekræftet. Det ser rigtig godt ud. Hvad tror folk her til sidst? Hører i noget? Er vinduet hermed klappet i for os, eller kommer der lidt Benham time?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Umiddelbart forventer jeg ikke at der sker mere, ud over måske lidt udlejninger evt et salg eller 2. Vi har nogle spillere som ikke har en fremtid i FCM som ligeså godt kan sendes videre til en anden adresse. Jeg nævner fx Chuma Anene, Mayron George, Lasse Vibe og Kristian Riis.

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Transfer vinter 20/21

Indlæg af Vijen »

DenStolteJyde skrev:
1. feb 2021, 14:16
TheLegend skrev:
1. feb 2021, 14:06
Ja, så blev de 2 (meget fine) handler begge bekræftet. Det ser rigtig godt ud. Hvad tror folk her til sidst? Hører i noget? Er vinduet hermed klappet i for os, eller kommer der lidt Benham time?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Umiddelbart forventer jeg ikke at der sker mere, ud over måske lidt udlejninger evt et salg eller 2. Vi har nogle spillere som ikke har en fremtid i FCM som ligeså godt kan sendes videre til en anden adresse. Jeg nævner fx Chuma Anene, Mayron George, Lasse Vibe og Kristian Riis.
Ser kun der kommer mere ind, hvis vi sælger Mikael Andersson som rygtet. Hvis han bliver udlejet er det mere 50/50 om der kommer en erstatning ind. Et ungt talent til CM ville ikke være dårligt med Onyeka, Evander og måske Cajuste på affyringsrampen til sommer.

Brugeravatar
DenStolteJyde
Indlæg: 880
Tilmeldt: 7. mar 2011, 00:18

Re: Transfer vinter 20/21

Indlæg af DenStolteJyde »

Ungt talent til midtbanen.. Mener du ligesom Nikolas Madsen og Victor Torp? Og jeg tvivler også på at Cajuste skal sælges allerede til sommer..

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Transfer vinter 20/21

Indlæg af Vijen »

DenStolteJyde skrev:
1. feb 2021, 15:22
Ungt talent til midtbanen.. Mener du ligesom Nikolas Madsen og Victor Torp? Og jeg tvivler også på at Cajuste skal sælges allerede til sommer..
Ja, de 2 bliver 21 og 22 de næste 6 måneder. Så en 18-19 årig med stort potentiale som kan tage talent pladsen.

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer vinter 20/21

Indlæg af UlveLars »

Vijen skrev:
1. feb 2021, 15:49
DenStolteJyde skrev:
1. feb 2021, 15:22
Ungt talent til midtbanen.. Mener du ligesom Nikolas Madsen og Victor Torp? Og jeg tvivler også på at Cajuste skal sælges allerede til sommer..
Ja, de 2 bliver 21 og 22 de næste 6 måneder. Så en 18-19 årig med stort potentiale som kan tage talent pladsen.
Altså en Oliver Sørensen😉

Låst