Transfer vinter 20/21

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Diebesten
Indlæg: 262
Tilmeldt: 19. jun 2018, 11:45

Re: Transfer vinter 20/21

Indlæg af Diebesten »

Ifølge Michel Wikkelsø Davidsen, henter vi Løssl. Hvis dette er korrekt, er dette en kæmpe gave til klubben. Jeg er med på at Hansen har gjort det fantastisk, men en tilgang i form af Løssl, vil styrke os yderligere IMO.

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: Transfer vinter 20/21

Indlæg af Lupus1999 »

Jep, den er god nok.

https://www.bt.dk/superligaen/bt-afsloe ... lmand-hjem

Velkommen hjem på toppen af din karriere.

Dondinho
Indlæg: 518
Tilmeldt: 28. okt 2009, 22:20

Re: Transfer vinter 20/21

Indlæg af Dondinho »

Gad vide om det betyder farvel til Jesper Hansen?

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer vinter 20/21

Indlæg af 974 »

Dondinho skrev:
29. jan 2021, 20:29
Gad vide om det betyder farvel til Jesper Hansen?
Det tror/håber jeg ikke!

Vi går igang lige om en uge, og selv Jonas Lössl ER god, så tænker jeg at det er bedst at han bliver spillet ind på holdet når tid er!
Vi skal helst ikke have noget usikkerhed i målet de første mange kampe - måske til sommer

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer vinter 20/21

Indlæg af 974 »

DP ser det ud til

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: Transfer vinter 20/21

Indlæg af Sahl »

Synes det er en ret vild transfer, sådan noget man har joket lidt med et par vinduer. Jeg tror ikke på det betyder et farvel til JH! Det er helt sikkert for at skærpe konkurrencen i sidste halvdel af sæsonen og så med tænke på han kunne tage over efterfølgende, man må formode at Lössl skal bruge lidt tid på at komme helt i form!

tubbe93
Indlæg: 498
Tilmeldt: 2. jun 2009, 14:43

Re: Transfer vinter 20/21

Indlæg af tubbe93 »

Hvis Lössl vil bruge os til at sikre sig en plads til EM, så er der jo ikke plads til begge.
Hverken Jesper Hansen eller Jesper Lössl vil tage sig til takke med en plads på bænken. Begge har jo planer om at komme med til EM på forskellige præmisser. Så hvis vi henter Lössl, så må Hansen nødvendigvis have lyst til at komme et andet sted hen, hvor han kan kræve fuld spilletid og spille sig tæt på en plads som tredjemålmand til EM.
Kan der være en mulighed i udlandet, hvor han kan præstere og spille sig til EM?
FCM!
FCM!
FCM!

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Transfer vinter 20/21

Indlæg af Stoffer »

Jeg har været glad for Hansen - hans samarbejde med forsvaret har været af høj klasse efter danske standarder. Hansen har været god på stregen, god til at lukke vinkler ned når modstanderen får et frit løb mod mål og er blevet god i spillet i fase 1. Den eneste mangel jeg kan komme i tanke om, det er indlægsspillet, hvor Hansen er mere passiv end man til tider kunne ønske.

Derfor er det også meget interessant hvad, Lössl koster os. Hvor meget forbedring får man for en lønkrone? Hvis han skal tage pladsen fra Hansen, så skal han altså stå tidligt op. Særligt delen om samarbejdet - som jeg beskriver ovenfor - den bliver svær at bryde ind i.

Jeg kan godt lide det niveau, man går ud og henter fra her. Kombineret med alderen på Hansen, så virker det oplagt. Men jeg er spændt på økonomien. Det kan være, det er trænerteamets vurdering, at målmandsposten er simpelthen en, hvor man bare vil have rutine - eller en ung spiller, som skal gøre det så ualmindeligt godt i lejemål mv., de skal slå en reserve landsholdskeeper af.

Brugeravatar
tatoo
Indlæg: 962
Tilmeldt: 6. jul 2012, 23:51

Re: Transfer vinter 20/21

Indlæg af tatoo »

Kan slet ikke se hvad vi skal med 2 landsholdsmålmænd i truppen - hvis Løssl kommer. De vil begge gerne kæmpe om at komme med til EM, men det kommer de jo formentlig ikke ved at spille i samme klub.

Jeg tror simpelthen at JH har fået en mulighed der sikrer ham resten af livet eks. Rusland, Kina eller Emiraterne. Derfor henter vi Løssl. Og tilmed har JH en kontrakt der løber 1,5 år endnu.

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Transfer vinter 20/21

Indlæg af SimonH »

Ekstrabladet skriver i bunden af denne artikel, at JH har nogle småskavanker. Ved ikke hvor bogstaveligt man skal tage dette.

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... er/8456379

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Transfer vinter 20/21

Indlæg af Vijen »

SimonH skrev:
30. jan 2021, 12:13
Ekstrabladet skriver i bunden af denne artikel, at JH har nogle småskavanker. Ved ikke hvor bogstaveligt man skal tage dette.

https://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/d ... er/8456379
Edit, så ikke at det var nævnt lige over :D

EB nævner igen, at JH har lidt små skavanker. Så det er det helt rigtige tidspunkt at få en ny mand ind.

Jonas Lössl vender retur til FC Midtjylland for at styrke sine muligheder i forhold til EM til sommer og for på sigt at overtage pladsen mellem stængerne efter Jesper Hansen, der fylder 36 år om to måneder og er begyndt at trækkes med lidt små skavanker.

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Transfer vinter 20/21

Indlæg af Kent »

tatoo skrev:
30. jan 2021, 11:55
Kan slet ikke se hvad vi skal med 2 landsholdsmålmænd i truppen - hvis Løssl kommer. De vil begge gerne kæmpe om at komme med til EM, men det kommer de jo formentlig ikke ved at spille i samme klub.

Jeg tror simpelthen at JH har fået en mulighed der sikrer ham resten af livet eks. Rusland, Kina eller Emiraterne. Derfor henter vi Løssl. Og tilmed har JH en kontrakt der løber 1,5 år endnu.
Det er i hvert fald en meget skarp konkurrence på målmandsposten, og det kan ende med, at det er Priske, der kommer til at afgøre hvem der skal EM. Ideelt set var der nok gået mindst 6 mdr mere inden Lössl kom hjem, men hvis det er nu, at muligheden er der, så bliver vi nødt til at slå til.

Hansen har været uvurderlig, men tiden løber fra ham på et tidspunkt. På den korte bane er det svært at sige, hvem der skal stå af dem, men det er klart at det bliver Lössl på den lidt længere bane. Jeg håber vi får taget afsked med Jesper på en ordentlig måde - det fortjener han.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Transfer vinter 20/21

Indlæg af Stoffer »

Kent skrev:
30. jan 2021, 12:25
tatoo skrev:
30. jan 2021, 11:55
Kan slet ikke se hvad vi skal med 2 landsholdsmålmænd i truppen - hvis Løssl kommer. De vil begge gerne kæmpe om at komme med til EM, men det kommer de jo formentlig ikke ved at spille i samme klub.

Jeg tror simpelthen at JH har fået en mulighed der sikrer ham resten af livet eks. Rusland, Kina eller Emiraterne. Derfor henter vi Løssl. Og tilmed har JH en kontrakt der løber 1,5 år endnu.
Det er i hvert fald en meget skarp konkurrence på målmandsposten, og det kan ende med, at det er Priske, der kommer til at afgøre hvem der skal EM. Ideelt set var der nok gået mindst 6 mdr mere inden Lössl kom hjem, men hvis det er nu, at muligheden er der, så bliver vi nødt til at slå til.

Hansen har været uvurderlig, men tiden løber fra ham på et tidspunkt. På den korte bane er det svært at sige, hvem der skal stå af dem, men det er klart at det bliver Lössl på den lidt længere bane. Jeg håber vi får taget afsked med Jesper på en ordentlig måde - det fortjener han.
Noget der måske er værd at bide mærke i: I Monetos podcast med Priske snakker Priske om, hvad han har bygget på som træner. Og selvom han ikke giver meget info væk, så nævner han, at han er nok er blevet mere kynisk i sine dispositioner overfor spillere, indskiftninger, hvem spilller osv. Det har potentialet til at blive endnu en Poulsen saga, men sejrherren skriver som bekendt historien..

Jeg siger ikke, vi ikke var ordentlige overfor Poulsen, der var bare tydeligvis forskellige opfattelser.

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Transfer vinter 20/21

Indlæg af SimonH »

Mikael Anderson rygtes til Lech Poznan og Apoel på Twitter.

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Transfer vinter 20/21

Indlæg af FCM2000 »

Kent skrev:
30. jan 2021, 12:25
tatoo skrev:
30. jan 2021, 11:55
Kan slet ikke se hvad vi skal med 2 landsholdsmålmænd i truppen - hvis Løssl kommer. De vil begge gerne kæmpe om at komme med til EM, men det kommer de jo formentlig ikke ved at spille i samme klub.

Jeg tror simpelthen at JH har fået en mulighed der sikrer ham resten af livet eks. Rusland, Kina eller Emiraterne. Derfor henter vi Løssl. Og tilmed har JH en kontrakt der løber 1,5 år endnu.
Det er i hvert fald en meget skarp konkurrence på målmandsposten, og det kan ende med, at det er Priske, der kommer til at afgøre hvem der skal EM. Ideelt set var der nok gået mindst 6 mdr mere inden Lössl kom hjem, men hvis det er nu, at muligheden er der, så bliver vi nødt til at slå til.

Hansen har været uvurderlig, men tiden løber fra ham på et tidspunkt. På den korte bane er det svært at sige, hvem der skal stå af dem, men det er klart at det bliver Lössl på den lidt længere bane. Jeg håber vi får taget afsked med Jesper på en ordentlig måde - det fortjener han.
Løssl er stærkere ved indlæg, spørgsmålet er hvor rusten han er.

Låst