Superligaen 19/20

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Sniper
Indlæg: 388
Tilmeldt: 11. jul 2014, 11:59

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af Sniper »

Saemala skrev:
25. jan 2021, 12:50
Vi spillede en rigtig fin kamp, indtil der blev skiftet ud. Så ikke de sidste 60.
Kombinationerne var gode, og organisationen solid.

Det jeg dog har bidt mest mærke i, er at Evander startede på midten over Jens Lys. Der er vel ingen tvivl om at vi startede med de stærkeste, og det er interessant i forhold til kampen på midten, hvis trænerne har Evander foran Jens her i opstarten.
Skal ikke sige om der kunne være andet bag, men undrer mig over at jeg ikke har set det nævnt nogen steder.
For mig at se har vi den mest åbenlyse midtbane akse nogensinde men synes ikke rigtig vi spiller med den særlig tit.. men Frank som 6’er Jens lys som 8’er og Evander som 10’er kan da ikke gå galt imo...

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af Stoffer »

Sniper skrev:
25. jan 2021, 12:55
Saemala skrev:
25. jan 2021, 12:50
Vi spillede en rigtig fin kamp, indtil der blev skiftet ud. Så ikke de sidste 60.
Kombinationerne var gode, og organisationen solid.

Det jeg dog har bidt mest mærke i, er at Evander startede på midten over Jens Lys. Der er vel ingen tvivl om at vi startede med de stærkeste, og det er interessant i forhold til kampen på midten, hvis trænerne har Evander foran Jens her i opstarten.
Skal ikke sige om der kunne være andet bag, men undrer mig over at jeg ikke har set det nævnt nogen steder.
For mig at se har vi den mest åbenlyse midtbane akse nogensinde men synes ikke rigtig vi spiller med den særlig tit.. men Frank som 6’er Jens lys som 8’er og Evander som 10’er kan da ikke gå galt imo...
Min analyse igennem længe har været, man ikke gør det, fordi presset ikke er det samme med Evander som en del af presset i forreste led. Man må også spørge, om soliditeten, som det indebærer, er at foretrække over farten og bevægeligheden i Mabil-Dreyer-Isaksen i spillet med bold. Vi er fortsat i vidt omfang et omstillingshold der lukrerer på forsvar i omstilling og ellers indlæg mod etablerede organisation

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af Stoffer »

Testkamp mod SIF - hvad tænker I?

Sniper, du fik din opstilling som ønsket, er du tilfreds?

Jeg synes, holdet ser premiereklar ud. Det var mod en modstander man skal dominere, men det gjorde de også på nær 6 min. inde, hvor man gav en stor chance væk på omstilling. Der blev skabt rigeligt med chancer. Dejligt for Pfeiffer med sådan et mål, han lige selv skaber. Det må give lidt selvtillid. Resten har jeg ikke nogle nærmere kommentarer til. Det var solidt og godt.

Pånær Evander. Jeg ved ikke, om jeg er for kritisk, fordi han har så meget naturligt talent, men jeg synes simpelthen ikke det går den rigtige vej. Han falder ud af kampen i store dele. Det er ikke fordi han leverer en decideret dårligt indsats, det er bare så .. uforløst. Det er bekymrende, han kun kan sætte sig op i momenter af en kamp. Og her tænker jeg på spillet med bolden. Uden bolden gør han ikke meget skade når han ligger mere offensivt, men han gør altså heller ikke meget godt, det tager meget af broden af presset, når han skal ligge der med sit 50/50 pres og alibipres. Lige nu synes det langt væk at tale om godt spil i flere kampe i træk - hvilket jeg ellers ville forvente fra ham efterhånden givet alder og erfaring. Jeg håber, han kan sætte sig op til at levere en hel god kamp, når der er point på spil. Så kan vi da starte der.

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af Sahl »

Jeg er til dels enig Stoffer, men synes du er hård ved Evander, men det er nok en smagssag. Personlig synes jeg han så bedre ud i dag end længe.
Vi spillede meget i de små rum og jeg er faktisk positiv overrasket over hvor godt vi holder på bolden og holder presset. Vores helt store problem er at vi ofte virker ukoncentreret i forsvaret og giver meget store chancer på kontra, i dag var det kun i starten jeg så noget der tilgengæld.

Jeg er også overrasket over Pfeiffer, hvis han skyder sådan der hver kamp, så skal der nok komme nogle mål.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af Ravnen »

Tænker vores Luca "Toni" Pfeiffer skal have chancen i starten efter vinterpausen, det ser ud til han er skarp :-)

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af Stoffer »

Sahl skrev:
28. jan 2021, 16:12
Jeg er til dels enig Stoffer, men synes du er hård ved Evander, men det er nok en smagssag. Personlig synes jeg han så bedre ud i dag end længe.
Vi spillede meget i de små rum og jeg er faktisk positiv overrasket over hvor godt vi holder på bolden og holder presset. Vores helt store problem er at vi ofte virker ukoncentreret i forsvaret og giver meget store chancer på kontra, i dag var det kun i starten jeg så noget der tilgengæld.

Jeg er også overrasket over Pfeiffer, hvis han skyder sådan der hver kamp, så skal der nok komme nogle mål.
Ja, det indrømmer jeg, at jeg er.

På lidt plat vis vil jeg forsvare med det der spiderman citat "with great power comes great repsonsiblity". Han kan så meget godt. Og jeg er om nogen modstander af den der rah rah rah kritik af spillere, der mangler attitude. For hvad ved vi fans egentlig om det? Det fremstår bare for mig sådan, at Evander primært har en mental begrænsning, og når jeg så tyder på hans kropssprog, så ender jeg med at kritisere.

Men du har ret, han har måske mest alt brug for opbakning og støtte - også fra os fans.

Så point taken. :)

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af Stoffer »

Tanker om testkampen om Esbjerg?

De to tidlige mål påvirkede hele vejen igennem. To fine mål og situationer for Isaksen. Godt for ham. Det var ikke en særlig velspillet kamp fra vores side derefter. Madsen startede stærkt men faldt lidt ud af kampen. Ham og Mikael manglende kvaliteten til at sætte spillet op centralt, så opbygningen i fase 2 blev ofte meget direkte eller ude i siderummene og ærligt talt lidt rodet. Fase 1 blev (måske af den årsag) afviklet langt flere gange. Heiselberg var lidt svingende i sit holdup spil, men man kan godt se potentialet der. Mere rutine og 5 og siden 10 kg muskler på, så kan han blive svær at holde styr på. Noget der bliver tydeligt, når man ser reserverne, det er, hvor svære de her overloads i en side er at udføre og hvor meget koordination de kræver. Der var nogle situationer, hvor spillerne nærmest kom i vejen for hinanden, fordi de ikke var afstemte i afstand og rum. Sådan fremstod det for mig i al fald.

Efb kom ikke frem til det store før halv-sent, hvor et fladt indlæg på skovlet op på overlæggeren af en efb spiller lige under mål. Holdet arbejdede hårdt - men dog med visse udfordringer i timing og positionering (så vidt jeg kunne se) - i presset. Madsen spillede en god defensiv kamp synes jeg, hvor han satte sig igennem nogle gange.

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af MFKM »

Vi tilsmiles af lidt karantæneheld her i tiden.

Randers med karantæne til Frederik Lauenborg og Mathias Greve i næste kamp mod os.

Mikkel Kallesøe kommer også i karantæne, hvis han får 6 point for hans gule kort - jeg så ikke kampen, så jeg ved ikke om det er realistisk.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af Steffen am »

MFKM skrev:
2. feb 2021, 20:21
Vi tilsmiles af lidt karantæneheld her i tiden.

Randers med karantæne til Frederik Lauenborg og Mathias Greve i næste kamp mod os.

Mikkel Kallesøe kommer også i karantæne, hvis han får 6 point for hans gule kort - jeg så ikke kampen, så jeg ved ikke om det er realistisk.
Held, eller "held"?

Så i hvert fald en AaB fan spekulere i at Randers hellere ville hvile spillere mod Midtjylland end mod AaB.
Selvfølgelig ikke godt sådan fairplay-mæssigt, men isoleret set stærkt hvis Midtjylland har indtaget en position hvor klubberne tænker der alligevel ikke er så meget at hente.

Jesper BW1100
Indlæg: 1751
Tilmeldt: 21. maj 2009, 12:43

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af Jesper BW1100 »

MFKM skrev:
2. feb 2021, 20:21
Vi tilsmiles af lidt karantæneheld her i tiden.

Randers med karantæne til Frederik Lauenborg og Mathias Greve i næste kamp mod os.

Mikkel Kallesøe kommer også i karantæne, hvis han får 6 point for hans gule kort - jeg så ikke kampen, så jeg ved ikke om det er realistisk.
Mathias Greve fik nu ikke gult kort og er dermed ikke i karantæne :-)

Benzo
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. jun 2017, 00:00

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af Benzo »

Jesper BW1100 skrev:
2. feb 2021, 23:22
MFKM skrev:
2. feb 2021, 20:21
Vi tilsmiles af lidt karantæneheld her i tiden.

Randers med karantæne til Frederik Lauenborg og Mathias Greve i næste kamp mod os.

Mikkel Kallesøe kommer også i karantæne, hvis han får 6 point for hans gule kort - jeg så ikke kampen, så jeg ved ikke om det er realistisk.
Mathias Greve fik nu ikke gult kort og er dermed ikke i karantæne :-)
Det er Mikkel Kallesøe så tilgengæld :)

Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af Danand123 »

Tak Lyngby...den havde vi ikke set komme. Nu kun sat et point til Fck i år. Vigtigt.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af Ravnen »

Nej det havde jeg heller ikke. Der bliver ikke tabt mange point hos vores konkurrenter, men dette modtages med glæde :-)

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af Stoffer »

Danand123 skrev:
22. feb 2021, 20:58
Tak Lyngby...den havde vi ikke set komme. Nu kun sat et point til Fck i år. Vigtigt.
Jeg tror ikke, det bliver så vigtigt, vi mangler immervæk 3 kampe mod dem, og de har udover det pointtab fået 20 ud af de seneste 24 så vidt jeg lige kunne læse.

Det afgørende bliver, om vi selv kan holde et pointsnit på den gode side af 2 også mod fck, bif og agf. Der ligger virkelig mange spændende runder i vente.

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af Lupus1999 »

Til info, så er vi det bedste hold mod de bedste.

FCM mod AGF, FCK og BIF = 9 point
FCK mod ditto = 3 point
BIF mod ditto = 3 point
AGF mod ditto = 3 point.

Derfor er jeg fortrøstningsfuld mod de næste kampe og slutspillet.

Besvar