Lejesvende

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Lejesvende

Indlæg af Stoffer »

Benzo skrev:
24. nov 2020, 12:50
Jeg så den sådan med et halvt øje, og mit indtryk var at Torp ikke var ligeså toneangivende mod Horsens som han var mod AGF (hvor han var rigtig god), men han formår alligevel at trække det frispark som han så også selv scorer på. Det er lidt en Corlu-historie med ham synes jeg, gør det rigtigt godt offensivt på et ellers svagt Lyngby mandskab. Værd at bemærke også, at Torp pt er Lyngbys topscorer (i suppen) med 3 basser.

Håber virkeligt at Torp er én af dem man satser på til sommer, når Evander formentlig rykker videre.
Mange tak.

Hvad med Tengstedt? - Jeg kan se, han først kom på banen sent.

Benzo
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. jun 2017, 00:00

Re: Lejesvende

Indlæg af Benzo »

Tengstedt så jeg ikke meget til, kun til aller sidst hvor han tog et frispark for Horsens et par meter fra hjørnet af Lyngbys felt, og lossede bolden ud over baglinjen.. Ikke imponerende, men heller ikke meget tid til at imponere i.

Torp i øvrigt på rundens hold på superliga.dk.
https://www.superliga.dk/artikel/runden ... pillerunde

Brugeravatar
tatoo
Indlæg: 962
Tilmeldt: 6. jul 2012, 23:51

Re: Lejesvende

Indlæg af tatoo »

Stoffer skrev:
24. nov 2020, 14:18
Benzo skrev:
24. nov 2020, 12:50
Jeg så den sådan med et halvt øje, og mit indtryk var at Torp ikke var ligeså toneangivende mod Horsens som han var mod AGF (hvor han var rigtig god), men han formår alligevel at trække det frispark som han så også selv scorer på. Det er lidt en Corlu-historie med ham synes jeg, gør det rigtigt godt offensivt på et ellers svagt Lyngby mandskab. Værd at bemærke også, at Torp pt er Lyngbys topscorer (i suppen) med 3 basser.

Håber virkeligt at Torp er én af dem man satser på til sommer, når Evander formentlig rykker videre.
Mange tak.

Hvad med Tengstedt? - Jeg kan se, han først kom på banen sent.
https://jyllands-posten.dk/sport/fodbol ... -bundbrag/

Han kunne/burde faktisk have afgjort kampen.

m.h.t. Torp var han ikke så toneangivende, men han er ikke en spiller som jeg synes vi skal udleje mere. Vi kan sagtens selv bruge ham. Han virker klar.

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Lejesvende

Indlæg af UlveLars »

Christian Tue med to rigtig flotte mål for Fredericia

Kolknu
Indlæg: 5
Tilmeldt: 10. jun 2019, 14:07

Re: Lejesvende

Indlæg af Kolknu »

Uheldigt kamp for Torp i dag. 2 fejl afleveringer og en fejl clearing der føre til 3 bif mål.

Sendt fra min ANE-LX1 med Tapatalk


Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Lejesvende

Indlæg af Stoffer »

Efter at have hørt bemærkningen om Nicolaisen i Sort Snak, så fandt jeg spilletid frem, og det ser ikke godt ud: https://fbref.com/en/players/3f319bb9/Rasmus-Nicolaisen. Foran i køen står en klubmand cirka på alder med Nicolaisen og en lidt ældre spiller. Det tegner ikke så godt. Det kan ikke bruges til fem flade, men for underholdningens skyld så jeg highlight fra deres topkamp mod Hull fra den 18. dec., og alene i det var Nicolaisen impliceret i en stor Hull chance, hvor han placerer sig dårligt.

Vi har tidligere herinde diskuteret niveauet, og jeg lod mig overbevise sidst, men efter at have slået det efter (så godt som man nu kan det), så burde det vel være et niveau, hvor han kunne gøre sig gældende: https://projects.fivethirtyeight.com/gl ... -rankings/ , Portsmouth er nr. 402. Det er en rangering, som er på niveau med hold fra den bedste norske og svenske række, hold fra de næstebedste større rækker, fx Sønderjyske ligger nr. 382. Elo kan jeg ikke finde for et hold som Portsmouth.

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Lejesvende

Indlæg af THenry »

Nico skulle væk i jagten på spilletid. Det er ikke lykkedes specielt godt i England, men det er fint, at vi kan kalde ham tilbage i januar. Vi kan jo evt. udleje ham til en anden klub med bedre udsigt til spilletid?

Det vigtigste er, at han snart kommer til at få noget spilletid. Det var hele pointen med at udleje ham for ellers kunne han lige så godt være tredjevalget i FCM.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Lejesvende

Indlæg af Stoffer »

THenry skrev:
23. dec 2020, 13:28
Nico skulle væk i jagten på spilletid. Det er ikke lykkedes specielt godt i England, men det er fint, at vi kan kalde ham tilbage i januar. Vi kan jo evt. udleje ham til en anden klub med bedre udsigt til spilletid?

Det vigtigste er, at han snart kommer til at få noget spilletid. Det var hele pointen med at udleje ham for ellers kunne han lige så godt være tredjevalget i FCM.
Enig. Jeg håber, man er i dialog med ham og andre klubber, så man kan finde et lejemål, hvor han kan få spilletid. Men alt andet lige bekymrer det mig, han ikke kan spille sig på, hvor han er nu. Det tyder dårligt for vores forhåbninger til ham.

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Lejesvende

Indlæg af THenry »

Ja. Øjebliksbilledet ser ikke godt ud, men jeg tvivler på, at han er faldet i niveau siden sidste sommer.

Jeg tror planen er:

1. Forsøge at fastholde Erik og Scholz i dette transfervindue
2. Hvis vi bliver tvunget til at sælge en af dem, så vil vi jagte en stopper på et højere niveau end Nico f.eks Frederik Sørensen
3. Kikser vi med at hente en på en højere hylde, så har vi Nico som Plan B. Han kender klubben og spillestilen, klubben kender ham, og han vil derfor kunne levere fra dag 1 (jeg ser en tendens til at vores udenlandske spillere ofte skal bruge et halvt til helt år).

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Lejesvende

Indlæg af Matjavsen »

THenry skrev:
24. dec 2020, 10:21
Ja. Øjebliksbilledet ser ikke godt ud, men jeg tvivler på, at han er faldet i niveau siden sidste sommer.

Jeg tror planen er:

1. Forsøge at fastholde Erik og Scholz i dette transfervindue
2. Hvis vi bliver tvunget til at sælge en af dem, så vil vi jagte en stopper på et højere niveau end Nico f.eks Frederik Sørensen
3. Kikser vi med at hente en på en højere hylde, så har vi Nico som Plan B. Han kender klubben og spillestilen, klubben kender ham, og han vil derfor kunne levere fra dag 1 (jeg ser en tendens til at vores udenlandske spillere ofte skal bruge et halvt til helt år).
Problemet er dog at Nico er ofte skadet

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Lejesvende

Indlæg af Stoffer »

Matjavsen skrev:
24. dec 2020, 11:49
THenry skrev:
24. dec 2020, 10:21
Ja. Øjebliksbilledet ser ikke godt ud, men jeg tvivler på, at han er faldet i niveau siden sidste sommer.

Jeg tror planen er:

1. Forsøge at fastholde Erik og Scholz i dette transfervindue
2. Hvis vi bliver tvunget til at sælge en af dem, så vil vi jagte en stopper på et højere niveau end Nico f.eks Frederik Sørensen
3. Kikser vi med at hente en på en højere hylde, så har vi Nico som Plan B. Han kender klubben og spillestilen, klubben kender ham, og han vil derfor kunne levere fra dag 1 (jeg ser en tendens til at vores udenlandske spillere ofte skal bruge et halvt til helt år).
Problemet er dog at Nico er ofte skadet
Hvad er ofte?

Iflg. transfermarkt var han skadet i 18/19 sæsonen i to spillerunder med knæproblemer og i 17/18 sæsonen i mange spillerundet grundet en knæoperation. Ingen andre skader oplyst på transfermarkt, som går tilbage til 15/16 for ham - dog med få informationer for 15/16. Jeg synes, det er svært at vurdere med det knæ, når han har spillet så lidt de seneste sæsoner, men han har da trænet. Har han haft flere skader som Transfermarkt ikke noterer? - det er jo ikke altid et helt præcist site.

Vi har åbenbart ikke givet lyd endnu og Portsmouth vil gerne holde på ham: https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fcm ... s-fremtid/ .

Portsmouth har iø. ikke spillet siden kampen mod Hull, hvor han startede inde, fordi der var sygdom. Så det er uklart, om hierakiet har ændret sig.

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Lejesvende

Indlæg af THenry »

Det lader til, at Portsmouth og FCM skal snakke sammen i den kommende uge vedr. Nicolaisens fremtid.
https://www.portsmouth.co.uk/sport/foot ... ay-3083468

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Lejesvende

Indlæg af Stoffer »

https://www.fcm.dk/nyheder/nikolas-dyhr ... lPM-P4shI4

Dyhr på leje i ACH - indtil sommer læser jeg det som

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: Lejesvende

Indlæg af MFKM »

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... egnede-med

Det her er virkelig spændene! Er han mod god (og ikke mindst stabil!) nok, til at han kan være Jesper Hansens afløser om 1-1,5 år, når Jespers kontrakt udløber?

Hvornår vil man i såfald indlemme ham i truppen?

Han er udlejet til Fredericia resten af sæsonen - skal han derefter have en sæson som 2. målmand? Eller skal han til en bund superligaklub eller en udenlandsk klub?

Jeg håber man finder en passende klub i SL fra næste sommer (Eller en udenlandsk klub på tilsvarende niveau) fra næste sommer, giver ham et halv ti let helt år der, og at han derefter kan tage over.

CasperA
Indlæg: 409
Tilmeldt: 4. nov 2017, 13:00

Re: Lejesvende

Indlæg af CasperA »

MFKM skrev:
23. jan 2021, 16:09
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... egnede-med

Det her er virkelig spændene! Er han mod god (og ikke mindst stabil!) nok, til at han kan være Jesper Hansens afløser om 1-1,5 år, når Jespers kontrakt udløber?

Hvornår vil man i såfald indlemme ham i truppen?

Han er udlejet til Fredericia resten af sæsonen - skal han derefter have en sæson som 2. målmand? Eller skal han til en bund superligaklub eller en udenlandsk klub?

Jeg håber man finder en passende klub i SL fra næste sommer (Eller en udenlandsk klub på tilsvarende niveau) fra næste sommer, giver ham et halv ti let helt år der, og at han derefter kan tage over.
Jeg synes også, at han ser virkelig spændende ud.

Det virker umiddelbart til, at hverken Mikkel Andersen eller Oliver Ottesen får forlænget deres kontrakter, og hvis det bliver tilfældet, vil vi mangle to målmænd fra sommer af. Her kan Elias sagtens være den ene af dem, men spørgsmålet er så, om han skal være 2. eller 3. målmand. Hvis klubben vælger, at han skal være 3. målmand til at starte med, tænker jeg, at vi går ud og henter en mere rutineret målmand, som skal være 2. målmand.

Besvar