Midtjylland podcast

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Cortez
Indlæg: 1262
Tilmeldt: 19. maj 2009, 08:03

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Cortez »

Vil gerne istemme Lunds kritik. Det skal ikke gøres til en større ting for niveauet er generelt rigtigt højt fra alle. Men som I skriver skuer det i ørene, hvis det bliver for meget. Godt I selv har fokus på det. Og når den eneste kritik der gives går på sprogbrug, så tænker jeg, at I bare skal klappe jer selv på skuldrene.

/Cortez

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Kent »

Bittert pointtab i #OBFCM, men trods alt er #FCM stadig i toppen af #sldk.

Vi vender de sidste par kampe og ser frem mod afslutningen af efterårssæsonen i morgendagens #SortSnak.

Som altid har vi brug for jeres fyringer og forlængelser, så kom med dem 👇

Lund7400
Indlæg: 1049
Tilmeldt: 21. sep 2009, 21:37

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Lund7400 »

Fyr Mabil. Han er faldet absurd meget i niveau. Han bør være fortid.

Forlæng Kaba. Der har været gode tegn og flot mål.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Acebone »

Forlængelse til Kaba. Gode præstationer og trods alt også mål hist og her. Lægger han mon an til et vinterskifte?

Fyring til offensiven (minus Kaba). Der er for mange, der kører solo og skyder for meget uden for feltet. Det bør kun være Scholle, der har lov til det.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Stoffer »

Kent skrev:
14. dec 2020, 21:01
Bittert pointtab i #OBFCM, men trods alt er #FCM stadig i toppen af #sldk.

Vi vender de sidste par kampe og ser frem mod afslutningen af efterårssæsonen i morgendagens #SortSnak.

Som altid har vi brug for jeres fyringer og forlængelser, så kom med dem 👇
Jeg vil gå en lidt anden vej og give forlængelse til Cools. Det bliver svært for Joel at tilbageerobre den plads. Man kan håbe, at han med mere tid kommer helt op på samme høje niveau som Paulinho (ikke på præcis samme måde Cools kvaliteter er anderledes forståes) - Paulinho kunne også være et bud på en forlængelse. Fx ganske signende de er de to, der bidrager med mest xA efter Dreyer i kampen mod OB: https://public.tableau.com/profile/tapi ... ublish=yes og Cools bidrog med mest (dog ikke meget) mod Vejle.

Jeg synes, kritikken af Mabil er noget hård, men der er også sandhed i den. Han kunne godt få en fyring nu. Det er som om udviklingen er stagneret (i en længere periode, for han har ikke været sådan rigtig god særlig mange gange i indeværende kalenderår). Han bidrager med meget godt, men man sidder med fornemmelsen, han har værktøjerne til at gøre mere.

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Kent »

Den seneste uge har budt på to uforløste uafgjorte i #sldk og #cldk. Panelet diskuterer begge kampe og ser frem mod pokalkampen mod Thorups FCK på torsdag samt efterårets sidste kamp på mandag, hvor der står revanche mod FCN på menuen i #fcmfcn
https://soundcloud.com/user-336203398/7 ... age-151220

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Kent »

Et historisk efterår er slut, og i morgen kommer årets sidste omgang #SortSnak

Som sædvanlig med kåringer og kig frem mod transfervinduet.

Vi skal bl.a. have leveret hele efterårets fyring og forlængelse, så hvem har været bedst og værst i dette efterår? Kom med jeres bud👇

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Stoffer »

Kent skrev:
21. dec 2020, 21:00
Et historisk efterår er slut, og i morgen kommer årets sidste omgang #SortSnak

Som sædvanlig med kåringer og kig frem mod transfervinduet.

Vi skal bl.a. have leveret hele efterårets fyring og forlængelse, så hvem har været bedst og værst i dette efterår? Kom med jeres bud👇
Forlængelser: Der er kø - og det er naturligvis positivt. Men i min verden står Priske (og resten af trænerteamet) forrest i køen. Han har leveret en udvikling i efteråret (og i al sin tid!), som vi ikke har set magen til i klubben. Han har hævet topniveauet (vi burde diskutere alt det, han har gjort), og så har han samtidig gennemført en lakmustesten ifht. stabilitet og bundniveau, og der må man bare sige, han også har leveret. Historisk tæt program, svære europæiske kval. kampe, en monsteropgave med cl, mange kampe med sl og pokal oveni. Og der er meget få svipsere. Priske vil sige, det er "drengene" som fortjener kreditten, men lige netop i sådan en afrunding her, synes jeg, I skal kippe med flaget for Priske og trænerteamet.

Mine alternative (spiller)valg ville være: Scholz først og så har jeg Erik, Hansen og Frank i et tæt løb derefter. Cajuste har også gennemgået en vanvittig udvikling, men de andre har haft større betydning.

Fyring: Efteråret har ikke været perfekt, men jeg synes ikke, der er grund til - i sådan et format - at hænge nogen ud. Alle har spillet deres rolle, og der har ikke været sure miner. Kunne I ikke springe den over

Skal jeg alligevel fremhæve nogen negativt, så må det være Kraev, Evander og Mabil. Kaba redder sig fra denne kategori, og jeg er enig i, han måske har fået mere kritik end nødvendigt til tider - men han gør det heller ikke altid let at holde af ham.

Kraev og Evander har bare ikke leveret den kvalitet, som jeg håbede, de var ved at have. Det er ærgerligt, og jeg begynder at tvivle på, om det nogensinde bliver rigtig godt for nogen af dem. Det handler self. også om, at jeg er blevet forvænt med præstationer fra Frank og Cajuste, men når jeg ser på Torp spille, så er jeg i tvivl om, hvor meget "mere" Evander egentlig leverer. Kraev har naturligvis en lidt mere fremskudt rolle, som der ikke rigtig er nogen direkte konkurrenter til, han har dog alligevel ikke spillet sig på med sine præstationer, men der har en spiller som Mikael vist, at selv hvis man har en offensiv rolle og mangler spilletid, så kan man finde andre måder at bidrage på.

Og Mabil - som fortjener masser af ros for sit arbejdesiver, løbepensum og attitude - han har efterhånden i længe ikke taget skridt mod at blive bedre i spillet med bolden.

Cortez
Indlæg: 1262
Tilmeldt: 19. maj 2009, 08:03

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Cortez »

@Stoffer

"Torp"? Var det et freudian slip? :D

/Cortez

Cortez
Indlæg: 1262
Tilmeldt: 19. maj 2009, 08:03

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Cortez »

Er sikker på mange vil fremhæve spillerne og trænerne, så min forlængelse skal gå til sundhedsstaben inkl. den fysiske træner Clarup. Det er simpelthen "outstanding" :D, som vores spillere har klaret det enormt tætte program. Ikke én gang har jeg hørt en beklagelse eller bortforklaring af resultat relateret til dette.

Jeg har ingen deciderede fyringer, men jeg vil meget gerne have at spillet på den sidste 1/3 bliver bedre. Forhåbentlig kan det øves i opstarten - nu hvor der er tid.

Spillere og stab går på en velfortjent juleferie og de skal have tak for de store oplevelser, som desværre blev foran skærmen, men store ikke desto mindre.

/Cortez

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Vijen »

Enig med Cortez, forlængelse til Clarup. Ifølge det internationale hold kunne vi forvente 5-10 skader i løbet af efteråret, det eneste vi har set er slagskader.

Fyring - Svært at finde noget efter et historisk efterår. Så det bliver UEFA Official'en i hjemmekampen imod Ajax, som undlod at udfylde sin rapport så Ajax kunne snyde med Corona restriktionerne og bringe vores trup i risiko uden straf.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Stoffer »

Cortez skrev:
22. dec 2020, 09:24
@Stoffer

"Torp"? Var det et freudian slip? :D

/Cortez
Nej, det var egentlig bevidst. Jeg synes, han udvikler sig fint, når jeg ser ham i lyngby (som self. er en svær ramme). Og hvis han bliver ved, så kan jeg ikke se, hvorfor han ikke skulle kunne bidrage i en backup rolle allerede fra næste sæson. Jeg synes som sagt det er svært at se Evander (i dette efterår) bringer væsentligt mere i SL regi. Hvorfor skulle det være et freudian slip? :oops:

Cortez
Indlæg: 1262
Tilmeldt: 19. maj 2009, 08:03

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Cortez »

Stoffer skrev:
22. dec 2020, 10:45
Cortez skrev:
22. dec 2020, 09:24
@Stoffer

"Torp"? Var det et freudian slip? :D

/Cortez
Nej, det var egentlig bevidst. Jeg synes, han udvikler sig fint, når jeg ser ham i lyngby (som self. er en svær ramme). Og hvis han bliver ved, så kan jeg ikke se, hvorfor han ikke skulle kunne bidrage i en backup rolle allerede fra næste sæson. Jeg synes som sagt det er svært at se Evander (i dette efterår) bringer væsentligt mere i SL regi. Hvorfor skulle det være et freudian slip? :oops:
Havde ikke gennemskuet at det var bevidst, men jeg tænkte nok, du er lun på ham. Derfor mit spørgsmål. Ser ham også som en spændende spiller.

/Cortez

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Stoffer »

Cortez skrev:
22. dec 2020, 10:53
Stoffer skrev:
22. dec 2020, 10:45
Cortez skrev:
22. dec 2020, 09:24
@Stoffer

"Torp"? Var det et freudian slip? :D

/Cortez
Nej, det var egentlig bevidst. Jeg synes, han udvikler sig fint, når jeg ser ham i lyngby (som self. er en svær ramme). Og hvis han bliver ved, så kan jeg ikke se, hvorfor han ikke skulle kunne bidrage i en backup rolle allerede fra næste sæson. Jeg synes som sagt det er svært at se Evander (i dette efterår) bringer væsentligt mere i SL regi. Hvorfor skulle det være et freudian slip? :oops:
Havde ikke gennemskuet at det var bevidst, men jeg tænkte nok, du er lun på ham. Derfor mit spørgsmål. Ser ham også som en spændende spiller.

/Cortez
Jeg er med. Jeg har set en del lyngby kampe for at kunne danne mig et indtryk.

Det er bemærkelsesværdigt hvor lig han er med Evander i værktøjer. Begge 10'er typer som udgangspunkt der nu er i gang med at bygge defensive kvaliteter ind i deres spil. Jeg føler mig ret sikker på, vi ser ham i pivoten/tre-mands midtbanen og ikke længere fremme i fx en Kraev rolle.

Det virker som en model, vi er havnet i enten via held (hvor Cajuste til dels, Evander og Torp alle passer ind), eller også er det en del af en strategi, efter man har set, hvad Christian Nørgaard har gjort for Brentford. Det virker som om kalkulen er, kvaliteter med bolden er svære at banke ind i en defensiv spiller, så er det nemmere at finde en 10er typer, der har mindsettet til at blive dygtig i spillet uden bold. Jeg har også hørt Thomas Frank snakke om den udvikling i en podcast om Brentford.

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Kent »

Vinterpausen er kort i år, men det er årets sidste omgang #SortSnak ikke.

Vi følger op på sejren over FCN og avancementet i pokalen samt ser tilbage på FCMs bedste halvsæson nogensinde.

Kåringerne sidder også løst inden der laves transfertjek på truppen
https://soundcloud.com/user-336203398/7 ... rar-221220

Besvar