Transfer vinter 20/21

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Due
Indlæg: 166
Tilmeldt: 1. jul 2017, 14:57

Re: Transfer vinter 20/21

Indlæg af Due »


UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer vinter 20/21

Indlæg af UlveLars »

Jeg håber (og tror), at det reelt er med henblik på at blive karrieren ud i FCM.

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer vinter 20/21

Indlæg af 974 »

UlveLars skrev:
6. dec 2020, 11:50
Jeg håber (og tror), at det reelt er med henblik på at blive karrieren ud i FCM.
MEN kan lige så godt være en del af en aftale om at han får højere løn (efter Sisto er kommet til er lønrammen nok steget noget), nu han har været med til at kvalificere os til CL.
OG dernæst fået en gentleman-aftale om et salg til sommer

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Transfer vinter 20/21

Indlæg af TrueWolfMidt »

974 skrev:
6. dec 2020, 12:12
UlveLars skrev:
6. dec 2020, 11:50
Jeg håber (og tror), at det reelt er med henblik på at blive karrieren ud i FCM.
MEN kan lige så godt være en del af en aftale om at han får højere løn (efter Sisto er kommet til er lønrammen nok steget noget), nu han har været med til at kvalificere os til CL.
OG dernæst fået en gentleman-aftale om et salg til sommer
Skulle Scholz så blive solgt, så har vi trods alt Erik og Høegh, hvilket giver ro.

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer vinter 20/21

Indlæg af UlveLars »

974 skrev:
6. dec 2020, 12:12
UlveLars skrev:
6. dec 2020, 11:50
Jeg håber (og tror), at det reelt er med henblik på at blive karrieren ud i FCM.
MEN kan lige så godt være en del af en aftale om at han får højere løn (efter Sisto er kommet til er lønrammen nok steget noget), nu han har været med til at kvalificere os til CL.
OG dernæst fået en gentleman-aftale om et salg til sommer
Ja, det er jo det alternativet til det jeg HÅBER og TROR (men ikke ved - for nu at skære det helt ud i pap).
Her kommenterer han dog selv på det ved at “forpligte sig til det spændende projekt, som fcm har gang i”.

https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder/sv ... rpligtelse

Jeg synes, der tidligere har været andre udtalelser, hvor jeg har tænkt (og skrevet her på Ulvegraven), at det lugter lidt af, at man har kastet en stor pose penge efter Erik som en fremtidig kulturbære, som holdet skal bygges op om - lidt som da vi hentede Bach Bak og Polle hjem

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer vinter 20/21

Indlæg af UlveLars »

AS har til gengæld planer om et udlandskifte

https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder/sc ... op-til-fcm

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer vinter 20/21

Indlæg af UlveLars »

Kan han iøvrigt ikke være et emne i Brentford - for en ordentlig skilling

TheLegend
Indlæg: 154
Tilmeldt: 3. apr 2015, 13:46

Re: Transfer vinter 20/21

Indlæg af TheLegend »

Dortmund meldes interesseret i Cajuste. Prisen lyder på skuffende 43 millioner. Det synes jeg er for lidt


Sent from my iPhone using Tapatalk

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Transfer vinter 20/21

Indlæg af Acebone »

TheLegend skrev:
10. dec 2020, 21:58
Dortmund meldes interesseret i Cajuste. Prisen lyder på skuffende 43 millioner. Det synes jeg er for lidt
Det tror jeg ikke, vi kommer til at sælge ham for. Vi mangler ikke penge, og Cajuste udvikler sig fra kamp til kamp for tiden.

Eneste grund skulle være, at Dortmund netop er en af de klubber, vi rigtig gerne vil sælge til (i stedet for mellemstationer a la Belgien osv.). Men jeg mener godt, vi kan presse citronen her.

TheLegend
Indlæg: 154
Tilmeldt: 3. apr 2015, 13:46

Re: Transfer vinter 20/21

Indlæg af TheLegend »

Artiklen fra bold skriver;

Sportbladet skriver, at FCM ved et strategimøde for nylig har besluttet, at et salg af Cajuste giver mest mening i sommerens transfervindue, og den svenske avis melder desuden, at prisen ligger på omkring 43 millioner danske kroner, hvis Cajuste fortsætter sin stærke form, da han har kontrakt til sommeren 2023.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Transfer vinter 20/21

Indlæg af Matjavsen »

TheLegend skrev:
10. dec 2020, 22:23
Artiklen fra bold skriver;

Sportbladet skriver, at FCM ved et strategimøde for nylig har besluttet, at et salg af Cajuste giver mest mening i sommerens transfervindue, og den svenske avis melder desuden, at prisen ligger på omkring 43 millioner danske kroner, hvis Cajuste fortsætter sin stærke form, da han har kontrakt til sommeren 2023.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mon ikke bare de har slynget en pris ud

Densestar7430
Indlæg: 563
Tilmeldt: 16. aug 2014, 18:06

Re: Transfer vinter 20/21

Indlæg af Densestar7430 »

Fint afsnit med Steinlein i Mediano her:

https://www.mediano.nu/oversigt/2020/12 ... erne-tabel

Han fortæller bl.a. at ham og spillerne har givet hånd på, at de bliver her indtil sommeren transfervindue, medmindre der kommer nogle ekstra ordinære bud. Det lyder kun til, at det er Schwarts og måske 1-2 bredde spillere mere, der skal afsted til vinter.

Det lyder ekstremt positivt i mine ører, hvis spillerne er klar på at blive give det en skalle for endnu et mesterskab, der kan give en garanteret plads i Europa!

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Transfer vinter 20/21

Indlæg af JBT »

Det er alt for billigt. Cajuste bliver langt bedre end fx Sørloth

Købers marked, behold hvis ikke de vil gi prisen, når der er så mange klubber om buddet

CasperA
Indlæg: 409
Tilmeldt: 4. nov 2017, 13:00

Re: Transfer vinter 20/21

Indlæg af CasperA »

Hvad tror folk herinde generelt der kommer til at ske i vintervinduet, nu hvor Steinlein har været ude at sige, at vi beholder vores bærende spillere frem til sommer?

Det helt store spørgsmålstegn omkring vintervinduet bliver i mine øjne, om vi køber ind på forkant, eller om vi venter til sommervinduet, hvor vi med garanti mister to-tre bærende spillere.

Mulige tilgange

Målmænd
Til sommer har både vores 2. -og 3. målmand kontraktudløb, så spørgsmålet er, om man allerede nu skal forlænge, hente nye udefra eller satse på Elias Olafsson som backup til Jesper Hansen, når han kommer tilbage fra FC Fredericia.

Forsvaret
I sommervinduet gik der rygter omkring, at man havde forhørt sig på Frederik Sørensen fra FC Köln. Han kunne godt være en oplagt erstatning for Alexander Scholz, som formentlig er væk til sommer. Frederiksen Sørensen sidder konstant på bænken i FC Köln, så hvis vi kan løfte hans lønkrav og har styr på hans skader, virker det oplagt at forsøge med ham.

Midtbanen
Derudover er man nok også nødt til at kigge på den centrale midtbane, da både Frank Onyeka og Cajuste sagtens kan være væk til sommer. Mon ikke vi leder efter en rutineret skandinavisk spiller til den position, som skal spille ved siden af én af vores unge spillere fra sommer af.

Angrebet
I angrebet tænker jeg umiddelbart ikke der bliver hentet noget ind, da vi allerede har masser af spillere.

Mulige afgange:

Ift. afgange nævnte Steinlein, at vi nok skal af med ca. tre spillere. Den ene er selvfølgelig Schwartz, og så er spørgsmålet, om man stadigvæk har tillid til spillere som Kraev, Mabil osv.

Alt i alt bliver det spændende at se, hvad ledelsen vil gøre i vintervinduet, når de på forhånd ved, at vi om seks måneder mister flere bærende spillere.

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Transfer vinter 20/21

Indlæg af TrueWolfMidt »

CasperA skrev:
12. dec 2020, 02:24
Hvad tror folk herinde generelt der kommer til at ske i vintervinduet, nu hvor Steinlein har været ude at sige, at vi beholder vores bærende spillere frem til sommer?

Det helt store spørgsmålstegn omkring vintervinduet bliver i mine øjne, om vi køber ind på forkant, eller om vi venter til sommervinduet, hvor vi med garanti mister to-tre bærende spillere.

Mulige tilgange

Målmænd
Til sommer har både vores 2. -og 3. målmand kontraktudløb, så spørgsmålet er, om man allerede nu skal forlænge, hente nye udefra eller satse på Elias Olafsson som backup til Jesper Hansen, når han kommer tilbage fra FC Fredericia.

Forsvaret
I sommervinduet gik der rygter omkring, at man havde forhørt sig på Frederik Sørensen fra FC Köln. Han kunne godt være en oplagt erstatning for Alexander Scholz, som formentlig er væk til sommer. Frederiksen Sørensen sidder konstant på bænken i FC Köln, så hvis vi kan løfte hans lønkrav og har styr på hans skader, virker det oplagt at forsøge med ham.

Midtbanen
Derudover er man nok også nødt til at kigge på den centrale midtbane, da både Frank Onyeka og Cajuste sagtens kan være væk til sommer. Mon ikke vi leder efter en rutineret skandinavisk spiller til den position, som skal spille ved siden af én af vores unge spillere fra sommer af.

Angrebet
I angrebet tænker jeg umiddelbart ikke der bliver hentet noget ind, da vi allerede har masser af spillere.

Mulige afgange:

Ift. afgange nævnte Steinlein, at vi nok skal af med ca. tre spillere. Den ene er selvfølgelig Schwartz, og så er spørgsmålet, om man stadigvæk har tillid til spillere som Kraev, Mabil osv.

Alt i alt bliver det spændende at se, hvad ledelsen vil gøre i vintervinduet, når de på forhånd ved, at vi om seks måneder mister flere bærende spillere.
Mener der skal flere ting i spil, med hensyn til transfers. Vinder vi Mesterskabet igen og skal vi i europa igen, hvad vi alle håber, så skal vi vel have de nye transfers spillet ind og lært vores system og spillerne at kende / relationer - det betyder alverden.

Jeg er glad for, at vores ledelse har fingeren på pulsen og ved hvornår der skal handles og jeg er også sikker på, at de er bekendte med alle de ovenfor nævnte. De ved da godt, at hvis nye spillere hentes ind, så tager det tid før de præsterer på højeste niveau og i Europa skal vi stå stærkt.

Låst