R9: AGF - Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

R9: AGF - Midtjylland

Indlæg af Stoffer »

Fra Tipsbladets hjemmeside:
Kampfakta:
Kampstart: Søndag klokken 16.00
Spillested: Ceres Park, Århus
Dommer: Jens Grabski Maae
På TV: Canal 9
Hashtag: #agffcm #sldk

Karantæne:
AGF: Ingen
FC Midtjylland: Ingen

Bud på startopstillinger:
AGF (4-3-3): Grabara – Diks, Hausner, Tingager, Højer – Blume, Poulsen, Olsen – Thorsteinsson, Mortensen, Grønbæk

FC Midtjylland (4-2-3-1): Hansen – Andersson, Sviatchenko, Scholz, Paulinho – Onyeka, Cajuste – Dreyer, Sisto, Mabil – Kaba

Vidste du, at..:
AGF har et usædvanligt godt tag på FC Midtjylland, og de tre gange, holdene har mødtes det seneste år, er resulteret lutter AGF-sejre. Ved alle tre lejligheder har holdet desuden scoret mindst tre gange.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: R9: AGF - Midtjylland

Indlæg af Stoffer »

Hvis vi skal lege lidt (med den sparsomme mængde data, der eksisterer i) gamestat modellen fra TapIn:

Så er vi svage, når vi er bagude med 1. Det modsatte gælder for AGF, der skaber mere end deres modstander, når de er bagud, sammenlignet med når kampen er lige. Sammenholdt med det kuriøse, som Tipsbladet nævner om 3 mål imod, tror jeg, er kampens nøgle. Det er bare for sjov, fordi der er så få minutter i modellen: https://public.tableau.com/profile/tapi ... -21/Sheet1 , men jeg synes den grundlæggende præmis er legitim med tanke på, hvad der er sket de seneste kampe, hvor vi har mødt AGF. David Nielsen er ond ånd for os.

Den her kamp skal ikke spilles vildt. Kontrol, kontrol, kontrol i alle faser og konstant sikre at restforsvaret er på plads. Vi må simpelthen ikke komme bagud. Skyd på mål fra afstand - AGF har et godt forsvar. Vi skal passe på, at vi ikke bliver neutraliseret i jagten efter gode skudpositioner.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: R9: AGF - Midtjylland

Indlæg af mousebreaker »

Stoffer skrev:
20. nov 2020, 09:34
Hvis vi skal lege lidt (med den sparsomme mængde data, der eksisterer i) gamestat modellen fra TapIn:

Så er vi svage, når vi er bagude med 1. Det modsatte gælder for AGF, der skaber mere end deres modstander, når de er bagud, sammenlignet med når kampen er lige. Sammenholdt med det kuriøse, som Tipsbladet nævner om 3 mål imod, tror jeg, er kampens nøgle. Det er bare for sjov, fordi der er så få minutter i modellen: https://public.tableau.com/profile/tapi ... -21/Sheet1 , men jeg synes den grundlæggende præmis er legitim med tanke på, hvad der er sket de seneste kampe, hvor vi har mødt AGF. David Nielsen er ond ånd for os.

Den her kamp skal ikke spilles vildt. Kontrol, kontrol, kontrol i alle faser og konstant sikre at restforsvaret er på plads. Vi må simpelthen ikke komme bagud. Skyd på mål fra afstand - AGF har et godt forsvar. Vi skal passe på, at vi ikke bliver neutraliseret i jagten efter gode skudpositioner.
Lige nøjagtig det med fed skrift her, kan jeg ikke fordrage. Vi skal stadig søge at gøre vores egne chancer så store som mulige. Det kan vi godt gøre uden at spille naivt. Desuden er statistik mange ting. Vi var uden Onyeka i det første af de nederlag, på et tidspunkt hvor vi bare aldrig hang sammen som hold uden ham. Vi var allerede mestre og med promille i blodet i det tredje. Det andet nederlag derimod, hvor vi taber med 3-4 var et freakshow af dimensioner, hvor AGF starter anden halvleg med at forære os to kasser, hvorefter vi bryder sammen det sidste kvarter.
Jeg ser ikke DN som en ånd ond for os. Vi har da klasket røv på ham flere gange i AGF tiden, blandt andet med 9 mod 11 på udebane, var der ikke også en 4-0 engang?. Jeg ved Lyngby gjorde ondt på os da han var træner i deres bronzesæson, men går man dybere ned i de kampe, var det mere held end forstand for Lyngby.
Man skal have respekt for AGF, ganske afgjort. De er et godt hold spiller for spiller, og med en dygtig og kompetent trænerstab. De er en større fare for FCK og os end Brøndby er, på den mellemlange bane, som jeg ser det. Jeg vil være tilfreds med en uafgjort i denne kamp som udgangspunkt, men vi må og skal være favoritter, også på udebane
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: R9: AGF - Midtjylland

Indlæg af mousebreaker »

Iøvrigt havde Leander i SL optakten på Mediano, en interessant statistik med. Vi har i denne sæson afsluttet over 50% udenfor boksen, med meget lille succes. Der er noget at arbejde med. Når man så også tager interessante stats med fra vores defensiv, så kan man godt se at vi halter i øjeblikket. Selvfølgelig mest pga rotationer, men også på formdyk hos vigtige spillere (Erik S i særdeleshed).
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: R9: AGF - Midtjylland

Indlæg af Stoffer »

mousebreaker skrev:
20. nov 2020, 12:57
Iøvrigt havde Leander i SL optakten på Mediano, en interessant statistik med. Vi har i denne sæson afsluttet over 50% udenfor boksen, med meget lille succes. Der er noget at arbejde med. Når man så også tager interessante stats med fra vores defensiv, så kan man godt se at vi halter i øjeblikket. Selvfølgelig mest pga rotationer, men også på formdyk hos vigtige spillere (Erik S i særdeleshed).
Gode indvendinger du kommer med.

Ifht. skud fra distance - jeg synes, der er gået lidt mode i (fx hos en som Leander) at tale skud fra distancen ned. Jeg siger ikke, at man udelukkende skal fyre den af fra 35 meter, men i en kamp hvor jeg er meget optaget af at holde risikoen for omstillinger imod nede, så vil jeg gerne se, at man bevarer kontrollen og bringer nogle af vores dygtige skytter i spil. Mere polemisk vil jeg udlægge det sådan: et skud fra distance er bedre end intet skud, den del falder nogle gange ud af diskussionen.

Jeg vil også for orden nævne, at jeg om nogen er fortaler for at overveje shotplacement. Mine tanker her i tråden handler meget om, jeg er bekymret for at komme bagefter.

Noe
Indlæg: 1521
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: R9: AGF - Midtjylland

Indlæg af Noe »

mousebreaker skrev:
20. nov 2020, 12:57
Iøvrigt havde Leander i SL optakten på Mediano, en interessant statistik med. Vi har i denne sæson afsluttet over 50% udenfor boksen, med meget lille succes. Der er noget at arbejde med. Når man så også tager interessante stats med fra vores defensiv, så kan man godt se at vi halter i øjeblikket. Selvfølgelig mest pga rotationer, men også på formdyk hos vigtige spillere (Erik S i særdeleshed).
Det er rigtig nok, at vi procentuelt afslutter mere uden for feltet i denne sæsons første kampe. Jeg synes dog Leander er ret slem til at forsøge at få hele verden til at passe ind i den statistik, han nu lige synes er interessant pt. Han overser imo to ting ifht. FCMs sæson:

1. Vi afslutter procentuelt mere udefra, men afslutter også samlet flere gange. Det giver lige så mange nettoafslutninger i feltet som tidligere sæsoner.
Picture 1.png
2. Vi har dygtigere afsluttere end tidligere, som ikke er bange for at forsøge udefra. Læg mærke til at vi faktisk har 5 mål udenfor eller meget tæt på feltkanten.
Picture 2.png
Jeg siger ikke, at Leander grundlæggende er forkert på den, når han advokerer for afslutninger i feltet. Det er også den måde FCM arbejder på. Men der er imo langt flere nuancer i det, end han bringer til torvs.

Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: R9: AGF - Midtjylland

Indlæg af Danand123 »

Ikke meget aktivitet her... topkamp og ikke et eneste indlæg det seneste døgn.

Til kampen, Cools har bare stor glæde af at være en del af stærkeste opstilling og ikke blot en del af nyt forsvar.

Kaba med i begge mål, han begynder at afdrage på investeringen.

Ikke afgjort...1-2 og vi bliver udfordret.

Lund7400
Indlæg: 1049
Tilmeldt: 21. sep 2009, 21:37

Re: R9: AGF - Midtjylland

Indlæg af Lund7400 »

Super halvleg. Er vild med balancen på midten, når vi spiller med de tre. Eller Evander og to af dem. Sisto/Dreyer på 10’eren bliver for tyndt i en udekamp mod GF.

Nu skal vi komme ud og falde fast i udtrykket. Så kan vi lukke den til 0-3 efter en time ved Dreyer.

Ville være så vigtig en sejr!

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: R9: AGF - Midtjylland

Indlæg af Saemala »

Danand123 skrev:
22. nov 2020, 16:52
Ikke meget aktivitet her... topkamp og ikke et eneste indlæg det seneste døgn.
Plejer det ikke ofte at være sådan herinde efter en landskampspause? I hvertfald mit umiddelbare indtryk.

Vi spiller ikke specielt godt, men er kyniske. Lækkert!
Kaba med i begge mål, klasse. Cools har spillet en ganske fin halvleg, og han passer altså langt bedre ind i spillestillen med sit offensivte spil, end Joel gør.

Vi skal lukke kampen med en basse mere. GF er et humør hold, så hvis først de lugter blod, bliver det farligt.
Høvdingen af Herning

oros
Indlæg: 905
Tilmeldt: 15. jul 2013, 13:54

Re: R9: AGF - Midtjylland

Indlæg af oros »

Svært at give sit besyv med, når man må nøjes med radioen.
Det lød nogenlunde stabilt. Tak for det.
Nu skal vi til Holland, som tester corona som vinden blæser. Bare spillerne kommer raske hjem, er jeg næsten tilfreds.

Christian
Indlæg: 668
Tilmeldt: 29. aug 2014, 10:12

Re: R9: AGF - Midtjylland

Indlæg af Christian »

Super med en sejr. Kunne heller ikke se kampen, men glædeligt med mål fra Kaba.

Vi ligger nr. 1 samtidig med tæt program. Det er virkelig flot klaret.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: R9: AGF - Midtjylland

Indlæg af mousebreaker »

Jeg har kun set højdepunkter, så har ikke en holdning til kampen, men er da super glad for denne sejr. Udover sejren er jeg mest glad for det mål Kaba får scoret, da det var resolut afsluttet - og for en gangs skyld med kvalitet. Fedt at den gik ind, håber det er et udtryk for en læringskurve og ikke blot en tilfældighed. Man må heller ikke glemme Sistos lækre genialitet da han får bolden ved scoringen til 1-0, det var kræs for øjet.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: R9: AGF - Midtjylland

Indlæg af Stoffer »

Jeg har svært ved at udlede det store fra kampen, det var ikke kønt, men det var en krigerindsats. Det kunne være rart, hvis vi kunne finde en formel mod AGF, hvor duelspillet fylder mindre - men det er nok i sagens natur svært.

Min MoM var Frank. Jeg gentager mig selv, men hvor er jeg dog nervøs for, hvordan vi skal erstatte ham. En anden jeg gerne vil fremhæve, det er Madsen - jeg synes ikke, han spiller en decideret dårlig kamp, men jeg vil gerne snart til at se han tager nye skridt. Jeg savner, at han sætter sig mere igennem defensivt - det var ikke ligeså slemt som i Farum, men han positionerer sig i (i mine lægmands øjne) langtfra optimalt og han har ikke de vanvittige fysiske forudsætninger som fx Frank til at komme sig i de situationer. Det er måske urimeligt, men jeg har svært ved ikke at skæve til Frendrups udviklings i Brøndby.

Noget jeg var særligt imponeret over, det var, hvordan gutterne æder ikke bare en men to VAR kendelser imod. Begge VAR kendelser var jo gode nok, men det må være specielt som spiller, når man står uden fornemmelse for, hvilken vej det ska gå. Det viser noget resiliens, som er godt at se.

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: R9: AGF - Midtjylland

Indlæg af Kent »

Stoffer skrev:
23. nov 2020, 12:01
Jeg har svært ved at udlede det store fra kampen, det var ikke kønt, men det var en krigerindsats. Det kunne være rart, hvis vi kunne finde en formel mod AGF, hvor duelspillet fylder mindre - men det er nok i sagens natur svært.

Min MoM var Frank. Jeg gentager mig selv, men hvor er jeg dog nervøs for, hvordan vi skal erstatte ham. En anden jeg gerne vil fremhæve, det er Madsen - jeg synes ikke, han spiller en decideret dårlig kamp, men jeg vil gerne snart til at se han tager nye skridt. Jeg savner, at han sætter sig mere igennem defensivt - det var ikke ligeså slemt som i Farum, men han positionerer sig i (i mine lægmands øjne) langtfra optimalt og han har ikke de vanvittige fysiske forudsætninger som fx Frank til at komme sig i de situationer. Det er måske urimeligt, men jeg har svært ved ikke at skæve til Frendrups udviklings i Brøndby.

Noget jeg var særligt imponeret over, det var, hvordan gutterne æder ikke bare en men to VAR kendelser imod. Begge VAR kendelser var jo gode nok, men det må være specielt som spiller, når man står uden fornemmelse for, hvilken vej det ska gå. Det viser noget resiliens, som er godt at se.
Aldersmæssigt er det naturligvist fair nok at sammenligne med Frendrup, der er 1 år yngre end Madsen, men til gengæld har Madsen 571 SL-minutter i benene, mens Frendrup har 2566. Erfaring kommer med spilletid og der er Madsen langt efter Frendrup.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: R9: AGF - Midtjylland

Indlæg af Stoffer »

Kent skrev:
23. nov 2020, 14:03
Stoffer skrev:
23. nov 2020, 12:01
Jeg har svært ved at udlede det store fra kampen, det var ikke kønt, men det var en krigerindsats. Det kunne være rart, hvis vi kunne finde en formel mod AGF, hvor duelspillet fylder mindre - men det er nok i sagens natur svært.

Min MoM var Frank. Jeg gentager mig selv, men hvor er jeg dog nervøs for, hvordan vi skal erstatte ham. En anden jeg gerne vil fremhæve, det er Madsen - jeg synes ikke, han spiller en decideret dårlig kamp, men jeg vil gerne snart til at se han tager nye skridt. Jeg savner, at han sætter sig mere igennem defensivt - det var ikke ligeså slemt som i Farum, men han positionerer sig i (i mine lægmands øjne) langtfra optimalt og han har ikke de vanvittige fysiske forudsætninger som fx Frank til at komme sig i de situationer. Det er måske urimeligt, men jeg har svært ved ikke at skæve til Frendrups udviklings i Brøndby.

Noget jeg var særligt imponeret over, det var, hvordan gutterne æder ikke bare en men to VAR kendelser imod. Begge VAR kendelser var jo gode nok, men det må være specielt som spiller, når man står uden fornemmelse for, hvilken vej det ska gå. Det viser noget resiliens, som er godt at se.
Aldersmæssigt er det naturligvist fair nok at sammenligne med Frendrup, der er 1 år yngre end Madsen, men til gengæld har Madsen 571 SL-minutter i benene, mens Frendrup har 2566. Erfaring kommer med spilletid og der er Madsen langt efter Frendrup.
Helt sikkert - jeg prøvede at pakke det ind, for du har netop ret. Og vigtigt for mig at sige, jeg ikke er efter ham(!). Det er bare et opmærksomhedspunkt, jeg vil følge.

Besvar