Midtjylland podcast

Om FC Midtjylland og Black Wolves
SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af SimonH »

DenStolteJyde skrev:
12. nov 2020, 22:23
Faktisk en virkelig velproduceret og interessant udsendelse synes jeg.

Kunne I ikke lige lave en for 14/15 sæsonen og lige få efterspillet fra den sæson med. Der er jo masser af rygter om hvad der gjorde at Glen valgte FCM fra, så det ville være meget interessant :) (Jeg forventer egentlig ikke at der kommer mere i den sag før Glen engang om mange år skal udgive den obligatoriske selvbiografi, hvor der helt sikkert vil være et kapitel eller 2 om FCM og Steinlein )
Der er jo allerede kommet små dryps ud om sandheden.

Men for at gøre det kort, så bliver vi købt af Benham.
Ankersen og Steinlein vil erstatte izunna, hvilket Glenn er meget i mod. Dagen efter skiver Tim Sparv under.
Derefter er der kampe henover efteråret, hvor glenn kan mærke hans ledelsesrum indskrænkes.
Det bliver ikke bedre til vinter, hvor Dahlin hentes som erstatning for Haugaard.
Glenn får sværere ved at overbevise ledelsen om at satse på visse unge spillere.
Derefter henter vi Kian Hansen, da vi ikke mener Banggaard er god nok. Glenn er rasende.
For at summere op, så føler glenn at hans ledelsesrum er blevet mindre. Det synes jeg er meget åbenlyst jf. senere udtalelser om at en træner kan sidestilles med en mellemleder. Folk fremstiller det i dag som et Steinlein vs Glenn opgør. Det synes jeg er forkert. Benham og Ankersen har hele tiden været på Steinleins side (vi skal være nr. 1), hvorimod Glenn har været mere på talentudvikling. Det var et løbende pres på Glenns ledelsesrum der gjorde han valgte at sige op, ikke en enkeltstående begivenhed.

Jeg er i dag lykkelig for, at Ankersen bestemte i stedet for Glenn.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Steffen am »

SimonH skrev:
12. nov 2020, 22:50
DenStolteJyde skrev:
12. nov 2020, 22:23
Faktisk en virkelig velproduceret og interessant udsendelse synes jeg.

Kunne I ikke lige lave en for 14/15 sæsonen og lige få efterspillet fra den sæson med. Der er jo masser af rygter om hvad der gjorde at Glen valgte FCM fra, så det ville være meget interessant :) (Jeg forventer egentlig ikke at der kommer mere i den sag før Glen engang om mange år skal udgive den obligatoriske selvbiografi, hvor der helt sikkert vil være et kapitel eller 2 om FCM og Steinlein )
Der er jo allerede kommet små dryps ud om sandheden.

Men for at gøre det kort, så bliver vi købt af Benham.
Ankersen og Steinlein vil erstatte izunna, hvilket Glenn er meget i mod. Dagen efter skiver Tim Sparv under.
Derefter er der kampe henover efteråret, hvor glenn kan mærke hans ledelsesrum indskrænkes.
Det bliver ikke bedre til vinter, hvor Dahlin hentes som erstatning for Haugaard.
Glenn får sværere ved at overbevise ledelsen om at satse på visse unge spillere.
Derefter henter vi Kian Hansen, da vi ikke mener Banggaard er god nok. Glenn er rasende.
For at summere op, så føler glenn at hans ledelsesrum er blevet mindre. Det synes jeg er meget åbenlyst jf. senere udtalelser om at en træner kan sidestilles med en mellemleder. Folk fremstiller det i dag som et Steinlein vs Glenn opgør. Det synes jeg er forkert. Benham og Ankersen har hele tiden været på Steinleins side (vi skal være nr. 1), hvorimod Glenn har været mere på talentudvikling. Det var et løbende pres på Glenns ledelsesrum der gjorde han valgte at sige op, ikke en enkeltstående begivenhed.

Jeg er i dag lykkelig for, at Ankersen bestemte i stedet for Glenn.
Men er vel stadig ret interessant i den her med at puste og have mel i munden strategi.
Mesterholdet der vandt i 14/15 var jo i høj grad Riddersholms talent trup, tilsat Sparv.
Og selvfølgelig klubben havde været lidt på kanten økonomisk og solgt bl.a. alle årgang 96 talenter.

Hvor mesterholdet 17/18 i høj grad var et købehold, hvor Ankersen også sagde at balancen var skæv og at vi skulle have mere talent ind på holdet igen. Synes i hvert fald at huske der var en lille indrømmelse til "Riddersholm-tanken", kan desværre ikke lige komme i tanke om forbindelsen eller ordlyden lige nu.

Mesterholdet 19/20 tænker jeg også rammer en bedre balance af bredde af talenter, krydret med et spillere udefra.
Man kan selvfølgelig altid diskutere balance og sværhedsgraden for at komme ind på holdet, men er trods alt blevet mere FCM'sk igen.

Nu bliver jeg nok nødt til at indrømme jeg endnu mangler at høre udsendelsen, glæder mig.
Men som jeg husker 13/14 er det jo egentlig ret vildt at vi er så tæt på et mesterskab med så ringe økonomi og vel et meget Ridderholmsk talenthold.

Beklager hvis jeg husker forkert eller tager fejl, men sådan lige at jeg mindes de store streger.

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af UlveLars »

Fantastisk podcast! Jeg sad med våde øjne flere gange undervejs!

Hvem er fortælleren, som binder historien sammen? Jeg synes ikke, at jeg genkender stemmen.

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Kent »

UlveLars skrev:
13. nov 2020, 12:16
Fantastisk podcast! Jeg sad med våde øjne flere gange undervejs!

Hvem er fortælleren, som binder historien sammen? Jeg synes ikke, at jeg genkender stemmen.
Tak for rosen!

Det er Lars Noe Lauridsen (“Noe” herinde), der er speaker.

Konsulen
Indlæg: 772
Tilmeldt: 8. aug 2011, 16:44

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Konsulen »

Super podcast👍 - virkelig topniveau ift. hvad der ellers findes af sådanne udsendelser

Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Danand123 »

Ja, tak for podcasten. Var faktisk den sæson, der gjorde mig til fast inventar på mch. Havde min søn med på 8 år... og da vi havde slået SE i kamp 3 efter to mål lige til sidst, blev vi på stadion og nød sejren. Derfor mødte vi en meget glad Glen og Sisto efter kampen - fik taget billeder m.m. Min søn var pavestolt.

Glemmer aldrig 1-5 i Parken.

5915
Indlæg: 97
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af 5915 »

Fantastisk podcast endnu engang 👍🏼 :fcm: :fcmwolf:
Tak for den og tak til alle jer der ofrer tid og kræfter på at stable det på benene.
Tak til Curth og Glenn for deres tid og saglige input..... Godt arbejde ❤️⚽🐺🖤🐾
FCM- always

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af MFKM »

Virkelig højt niveau.

Ved ikke hvor ærekære i er om kun at udkomme i egne kanaler, men synes I burde tilbyde det her afsnit af podcasten til eksempelvis Mediano for at give muligheden for at endnu flere kan høre den. Om de måske endda kunne være villige til at smide lidt kroner efter jer for den ved jeg ikke, men jeg tænker at det at komme ud til flest muligt med historien er det der driver motivationen hos jer.

Igboun
Indlæg: 108
Tilmeldt: 28. sep 2013, 13:17
Geografisk sted: København

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Igboun »

Enig. 13/14 udsendelsen er helt i særklasse. Det skærer fortsat i hjertet at høre den historie vi kender så godt. Men som i giver mange nye facetter her. Havde det ikke været for de sidste 6 års mange store triumfer ville det nærmest have været ubærligt at høre dette.

De sidste 3 kæmpe i den sæson står stadig som et langt ondt mareridt.

Heldigvis blev det glemt igen da 14/15 sæsonen satte i gang 😀

Fantastisk flot fortalt. Et gennemført stykke høj kvalitet.
:fcm: :fcmwolf:

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Kent »

Landskampspausen lakker mod enden, og derfor kommer der også snart en ny omgang #SortSnak.

Vi har brug for nogle fyringer og forlængelser - og selvom der ikke sker meget lige nu, så var der trods alt noget med en sejr over FCK og avancement i pokalen inden pausen.

Byd ind👇

Igboun
Indlæg: 108
Tilmeldt: 28. sep 2013, 13:17
Geografisk sted: København

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Igboun »

Forlængelse: evander og kaba for at tage skeen i den anden hånd og levere mod FCK.

Fyring. Den er heldigvis noget sværere. Det må være til hele holdet for at gå ned i gear mod FCK i 2 halveg efter 4-0 målet. Vi havde en enestående chance for at give dem det største nederlag i deres historie.

BMBrandt
Indlæg: 266
Tilmeldt: 18. aug 2013, 10:38

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af BMBrandt »

Fyring: der er kronisk utilfredse uanset modstander, og kræver spillernes hoved på et fad. Bak op istedet for.

Forlængelse: FCM vi er i cl grupoespul, ligger til i SL og videre i pokalen.

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Kent »

Panelet taler økonomi, sejr over FCK og videre avancement i pokalen, inden der bliver set frem mod weekendens topopgør #agffcm

https://soundcloud.com/user-336203398/6 ... -gf-191120

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Saemala »

Endelig slap vi for den konstante Kaba-bashing, og i formåede endelig at kigge på andet end bare mål. Tak!

Har længe sagt at Kaba ikke er god nok i feltet, men hans betydning i alle andre facetter er bare så vigtig.
I forhold til attituden er han jo meget lig Paul. Paul havde også de samme udbrud. Jeg ser det dog ikke som et problem, da både ham og Paul bliver revet og flået i, men fordi de er så store, så får forsvarerne lov til at gøre det ustraffet.

Så hører jeg også folk mener han ikke er god i presset fordi han "lunter" rundt. Men han står alle de rigtige steder og lukker de rigtige afleveringer, og så er det ikke nødvendigt at sprinte rundt i presset som spidsangriber
Høvdingen af Herning

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Midtjylland podcast

Indlæg af Stoffer »

fjernet - jeg skal ikke starte en diskussion her.

Besvar