Champions League gruppespil

Om FC Midtjylland og Black Wolves
UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Champions League gruppespil

Indlæg af UlveLars »

Kongeren82 skrev:
10. nov 2020, 11:34
Steffen am skrev:
9. nov 2020, 22:57
Og i samme nu, bliver Kofod kaldt hjem fra landsholdet, pga. udbrud i FC Nordsjælland.
Må være træls som spiller, når nu lige at det var tæt på at man skulle spille for sit landshold.
Og nu er Robert Skov også smittet med Corona. Værst tænkelige scenarie er at han har nået at smitte andre under lejren, nu hvor vi har så mange spillere med :?
Og 4 ud af vores 5 spillere isoleres. Det sker vel, fordi de har haft en eller anden form for kontakt med de smittede.
Det går fra at være en farce, til at blive en katastrofe, hvis de slæber det skidt med hjem til Ikast.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Champions League gruppespil

Indlæg af Steffen am »

Kongeren82 skrev:
10. nov 2020, 11:34
Steffen am skrev:
9. nov 2020, 22:57
Og i samme nu, bliver Kofod kaldt hjem fra landsholdet, pga. udbrud i FC Nordsjælland.
Må være træls som spiller, når nu lige at det var tæt på at man skulle spille for sit landshold.
Og nu er Robert Skov også smittet med Corona. Værst tænkelige scenarie er at han har nået at smitte andre under lejren, nu hvor vi har så mange spillere med :?
Ja, der er så 4 af vores spillere der er tæt på.
Lad os da håbe de viser negative testresultater.

https://www.herningfolkeblad.dk/artikel ... 29b9abbea/

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Champions League gruppespil

Indlæg af Acebone »

UlveLars skrev:
10. nov 2020, 11:40
Det går fra at være en farce, til at blive en katastrofe, hvis de slæber det skidt med hjem til Ikast.
Slæbe det med til resten af FCM-truppen burde de trods alt ikke, da de nu går i isolation. Men det bliver ikke sjovt, hvis vi skal undvære de spillere, der er nævnt.

Flemse
Indlæg: 173
Tilmeldt: 13. jul 2014, 18:35

Re: Champions League gruppespil

Indlæg af Flemse »

Steffen am skrev:
10. nov 2020, 11:53
Kongeren82 skrev:
10. nov 2020, 11:34
Steffen am skrev:
9. nov 2020, 22:57
Og i samme nu, bliver Kofod kaldt hjem fra landsholdet, pga. udbrud i FC Nordsjælland.
Må være træls som spiller, når nu lige at det var tæt på at man skulle spille for sit landshold.
Og nu er Robert Skov også smittet med Corona. Værst tænkelige scenarie er at han har nået at smitte andre under lejren, nu hvor vi har så mange spillere med :?
Ja, der er så 4 af vores spillere der er tæt på.
Lad os da håbe de viser negative testresultater.

https://www.herningfolkeblad.dk/artikel ... 29b9abbea/
Det er så åbenbart alle 5 - de havde glemt Jesper Hansen i første omgang. Men vi kan da i hvert fald konkluderer, at vores spillere er ret gode venner med Robert Skov (eller den anonyme behandler)..

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Champions League gruppespil

Indlæg af Ravnen »

Der tales om at vores hjemmekamp skal rykkes til Dortmund, pga karantæne regler: https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/med ... -dortmund/

Det er ikke helt fair, det er da et klart sportslig minus for os. Det er englænderne og ikke os, som har problemet. De kan vel få dispensation som vores landsholdspillere fik det for kort tid siden.

Brugeravatar
HKP
Indlæg: 521
Tilmeldt: 16. jun 2009, 00:23

Re: Champions League gruppespil

Indlæg af HKP »

Som vi har optrådt og frivilligt bukket os forover, så er der ikke noget at komme efter andet end at sige ja tak.

Tænker også Anderson, Priske og Mabil kan få taget et par gode selfies på Signal Iduna Park, hvor der normalt spiller professionelle fodboldspillere

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Champions League gruppespil

Indlæg af Ravnen »


Flemse
Indlæg: 173
Tilmeldt: 13. jul 2014, 18:35

Re: Champions League gruppespil

Indlæg af Flemse »

Ravnen skrev:
26. nov 2020, 18:48
Måske dette ændrer https://www.bt.dk/udland/fra-loerdag-ma ... -i-england
Det gjorde det heldigvis :-)

tubbe93
Indlæg: 498
Tilmeldt: 2. jun 2009, 14:43

Re: Champions League gruppespil

Indlæg af tubbe93 »

Omkring hele den debat om vores kampe i CL, både her og i de enkelte kamptråde, synes jeg, at denne kommentar fra Søren-Mikael Hansen (Politikens sportsredaktør) rammer det meget spot on:
https://politiken.dk/sport/art8012999/E ... idtjylland

Man kan ikke forvente, at vi får ret meget ud af den gruppe vi er landet i. Det vigtigste var at kvalificere os til CL. Dernæst handler det om, at vi kan sikre os endnu et mesterskab, hvor vi er sikre på europæisk gruppespil, og derefter kontinuerligt kvalificere os. Det er den eneste måde, vi fortsat kan blive bedre og udvikle os.
Derudover sammenligner han os med FCK i 2006, da de kvalificerer sig til CL for første gang. De fortsatte med at lægge på, og blev den magtfaktor, som de har været de seneste 15 år. Kan vi gøre det samme? Jeg tror på det!
FCM!
FCM!
FCM!

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Champions League gruppespil

Indlæg af Stoffer »

tubbe93 skrev:
28. nov 2020, 00:24
Omkring hele den debat om vores kampe i CL, både her og i de enkelte kamptråde, synes jeg, at denne kommentar fra Søren-Mikael Hansen (Politikens sportsredaktør) rammer det meget spot on:
https://politiken.dk/sport/art8012999/E ... idtjylland

Man kan ikke forvente, at vi får ret meget ud af den gruppe vi er landet i. Det vigtigste var at kvalificere os til CL. Dernæst handler det om, at vi kan sikre os endnu et mesterskab, hvor vi er sikre på europæisk gruppespil, og derefter kontinuerligt kvalificere os. Det er den eneste måde, vi fortsat kan blive bedre og udvikle os.
Derudover sammenligner han os med FCK i 2006, da de kvalificerer sig til CL for første gang. De fortsatte med at lægge på, og blev den magtfaktor, som de har været de seneste 15 år. Kan vi gøre det samme? Jeg tror på det!
Jeg synes, der er mange lag i diskussionen, og jeg mener, de alle kan diskuteres.

Jeg har ikke set nogen udfordre, at det vigtigste var at kvalificere os til CL. Jeg har heller ikke set nogen mangle forståelse for, at det afgørende er det store perspektiv, dvs. et fokus på SL, så vi kan kvalificere os igen og bygge på. Ligesom de fleste har set oversigten over, hvor meget større økonomien er i alle andre klubber i gruppespillet.

Men jeg er simpelthen nødt til at anholde den argumentationsrække, hvor de overordnede pointer bliver brugt til at slå enhver kritik ned, som opstår i kølvandet på vores spil i CL.

Jeg tror, at alle forstår(?) kampprogrammet er helt ekstremt og at det kræver tilvænning at spille CL, når man end ikke har været i gruppespil i 5 år. Folk - ikke nødvendigvis dig Tubbe - sparker en åben dør ind, når de argumenter konstant bliver trukket frem. Vi må kunne have en diskussion af alternativer/tankeeksperimenter for de enkelte kampe og CL kampagnen som sådan - det indebærer ikke, at det overordnede ikke er forstået eller relevant. Det er altså pinligt, hvordan vi har leveret i CL - det er vi bare nødt til at forholde os til. Det er ikke nødvendigvis ensbetydende med, at Priske og holdet har gjort noget galt. De er jo overbeviste om, at det er rette vej at holde fast i stilen. Men når man taber - og særligt når man bliver udstillet - så må man også forvente at fans og resten af fodbolddanmark stiller spørgsmålstegn.

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Champions League gruppespil

Indlæg af Kent »

Stoffer skrev:
30. nov 2020, 10:48
Det er altså pinligt, hvordan vi har leveret i CL - det er vi bare nødt til at forholde os til. Det er ikke nødvendigvis ensbetydende med, at Priske og holdet har gjort noget galt. De er jo overbeviste om, at det er rette vej at holde fast i stilen. Men når man taber - og særligt når man bliver udstillet - så må man også forvente at fans og resten af fodbolddanmark stiller spørgsmålstegn.
Jeg er ikke enig i, at det er pinligt, det vi har leveret. Som jeg ser det, har vi leveret 2 dårlige og 2 gode kampe. Hvis man ser på xP opgørelser havde vi fortjent 2-3 point ud fra vores præstationer. Det er vel ok - og som forventet i den pulje?
Vi har vel heller ikke grebet gruppespillet anderledes an end kvalifikationen, som vi klarede historisk flot? Så at spillestilen ikke duer i Europa er forkert. Grundlæggende er det jo heller ikke spillestilen, der er problemet, mod de hold vi møder. Det er kvalitetsforskellen. Vi ender med at spille ca. 45 kampe i denne sæson. For mig giver det ikke mening, at vi skal lægge vores stil an på at præstere i de 6 af dem. Det må være de andre kampe, der tæller.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Champions League gruppespil

Indlæg af mousebreaker »

Kent skrev:
30. nov 2020, 12:40
Stoffer skrev:
30. nov 2020, 10:48
Det er altså pinligt, hvordan vi har leveret i CL - det er vi bare nødt til at forholde os til. Det er ikke nødvendigvis ensbetydende med, at Priske og holdet har gjort noget galt. De er jo overbeviste om, at det er rette vej at holde fast i stilen. Men når man taber - og særligt når man bliver udstillet - så må man også forvente at fans og resten af fodbolddanmark stiller spørgsmålstegn.
Jeg er ikke enig i, at det er pinligt, det vi har leveret. Som jeg ser det, har vi leveret 2 dårlige og 2 gode kampe. Hvis man ser på xP opgørelser havde vi fortjent 2-3 point ud fra vores præstationer. Det er vel ok - og som forventet i den pulje?
Vi har vel heller ikke grebet gruppespillet anderledes an end kvalifikationen, som vi klarede historisk flot? Så at spillestilen ikke duer i Europa er forkert. Grundlæggende er det jo heller ikke spillestilen, der er problemet, mod de hold vi møder. Det er kvalitetsforskellen. Vi ender med at spille ca. 45 kampe i denne sæson. For mig giver det ikke mening, at vi skal lægge vores stil an på at præstere i de 6 af dem. Det må være de andre kampe, der tæller.
Nu er xP opgørelser ikke altid (sjældent?) et godt billede af den enkelte kamp. Hvis modstanderne ikke havde resultatet i hånden, som de ville have, så kunne de måske have skruet op for charmen. Mit bud før puljespillet gik i gang var 0 point efter 6 kampe. Muligvis den sidste mod Liverpool, hvis de er videre som nummer 1 og stiller med b+c-holdet, kan vi få et point. Skulle vi have et point inden da, skulle det typisk være via en sen scoring a la den som Dreyer kunne have scoret på Liverpool.

Jeg var skuffet over den kamp de spillede mod Atalanta. Liverpool kampen kan vel ikke være andet end godkendt. Ajax hjemme, der får vi ikke noget med derfra, uanset den gode periode i første halvleg. AJax ude, den kamp taler sit eget sprog
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Champions League gruppespil

Indlæg af mousebreaker »

Jeg mener ikke vi kan give prædikatet "Godkendt" for vores indsats indtil videre, men vi er heller ikke til grin, som jeg frygtede vi ville blive efter første kamp efter Atalanta. Selvom det da hurtigt kunne være blevet grimt mod Ajax sidst
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Champions League gruppespil

Indlæg af Stoffer »

Jeg er enig med Mouse i, at xP må holdes sammen med en game state analyse. Kampen hjemme mod Ajax er fx ikke i min optik god fra vores side. Ajax falder i niveau, fordi de afgør kampen så tidligt.

Jeg er 100% enig i, at det er kvalitetsforskellen og ikke spillestilen som sådan, der gør udslaget. Jeg vil gerne diskutere nuancerne - som er sekundære til den pointe. Det skal der ikke være tvivl om. Men det er også kimen til min undren, netop når man ved, man er svagere end modstanderen. Det undrer mig, at Priske er så religiøs i sin insisteren på at holde fast i spillestilen i de relativt få kampe. Mit take er, at det er større problem end blot denne CL kampagne, hvis vi ikke bliver bedre til at indstille os på modstandere der er meget bedre end os. Nu har vi gennemført en kval med Priske med roret, så måske hans stil bare virker år efter år - og jeg ligner en idiot - men inden havde vi altså problemer med kval og vores stil. Ligesom spillere skal have et større sæt kompetencer end nogensinde, så skal trænere og hele hold det også. Jeg tror på, at vi er i en udvikling, hvor hold ændrer taktik flere gange under en kamp, ændrer formation, ændrer opbygning i fase 1 og spil i fase 2 og 3. Jeg ser tegninger til, at vi gør det samme. Ingen tvivl om det. Men gør vi det godt nok? - Det ligner for mig, at vi burde have gået mere på kompromis.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Champions League gruppespil

Indlæg af Ravnen »

Det ville pynte rigtig meget med et point, så er det sagt. Samtidig mener jeg heller ikke, at vi behøver at ændre vores spillestil voldsomt for at spille lidt mere på kontra, men vi spiller med stor risiko og det bliver straffet for på dette niveau.

Jeg synes ikke man kan sammenligne kvalifikationen med at møde de her tre kæmpe klubber. Et er muligt mod Slavia Prag, et andet mod Ajax. Jeg synes vi har været en smule naive i vores taktiske tilgang til CL-kampene.

Men okay det er første gang, vi tjener nogle solide lærepenge i denne proces. Alene det at vi er i CL gør det til en kæmpe succes, uanset om vi så taber samtlige kampe, for det er langt mere end vi kunne have sat næsen op efter ved sæsonstart. Så pinligt er det i hvert fald ikke, det er fænomenalt flot og succesfuldt at vi i det hele taget kvalificerede os. Basta.

Besvar