DBU Pokal R3: HB Køge - Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

DBU Pokal R3: HB Køge - Midtjylland

Indlæg af Steffen am »

Så der landsholdstermin og desværre ingen klubfodbold.

Hov vent. ;)
Lidt usædvanligt i det tæt pakkede program, en pokalkamp under landsholdstermin.

DBU Pokal runde 3.

Det Praktiske:
Tid: Onsdag 11/11 kl. 16.30
Sted: Capelli Sport Stadion, Køge Idrætspark
Dommer: ?
Medie: DR1 (og radions P3?)

Karantæner:
HBK: Rocco Romeo
Midtjylland:

Skader:
HBK: Nicholas Marfelt
Midtjylland: Riis og O. Olsen skadet, Joel og Brumado tvivlsom. Oliver Sørensen og Simsir?

Spillere med på diverse landshold:
HBK: (Noble Okello?), (Victorien Adebayor?)
Midtjylland: Hansen, Scholz, Sviatchenko, Japhet Larsen, Jens-Lys, Frank, Isaksen, Dreyer, Sisto, Mabil, Kraev, Kaba
(Andersson, Anderson og Madsen kan vel meget være de næste, hvis der er flere corona afbud på diverse landshold?)



Bud på start XI'er
Andersen
Cools, James, Hoegh, Dyhr
Madsen, Evander
Andersson, Vibe, Mads Hansen
Pfeiffer

Bænk: Ottesen, Joel, Paulinho, akademi?, akademi?, akademi?, Schwartz

(Eller får vi svar på noget om Martis, Jibril, Dawa, Sunday?)

Seneste opgør:
03.05.12 SL FC Midtjylland HB Køge 2 : 1
23.10.11 SL HB Køge FC Midtjylland 1 : 1
25.07.11 SL HB Køge FC Midtjylland 2 : 3
26.10.10 CUP HB Køge FC Midtjylland 0 : 4
09.05.10 SL HB Køge FC Midtjylland 1 : 0
25.10.09 SL FC Midtjylland HB Køge 2 : 1
04.10.09 SL FC Midtjylland HB Køge 2 : 1
11.05.03 SL HB Køge FC Midtjylland 1 : 1
03.11.02 SL FC Midtjylland HB Køge 5 : 0
11.09.02 SL HB Køge FC Midtjylland 2 : 3
09.04.00 1D HB Køge FC Midtjylland 1 : 1
15.08.99 1D FC Midtjylland HB Køge 2 : 1


Hvordan tror i vi stiller op,
og hvad er jeres tanker, forventninger og forudsigelser?

God Kamp og Forza FCM!

Kim
Indlæg: 198
Tilmeldt: 22. maj 2009, 21:13

Re: DBU Pokal R3: HB Køge - Midtjylland

Indlæg af Kim »

Jeg har hørt at U21 er aflyst, så det må betyde at Gustav Isaksen og Japhet Sery Larsen også er klar til kamp - alt andet lige glider de vel begge to direkte ind i startopstillingen, til fodel for Høgh og Mads Hansen?

Jeg kunne virkelig godt tænke mig at vi bragt Sorte Ronnie fra start - det virker helt håbløst at presse ham ud af klubben, når han nu leverer mål og fortsat er en habil superliga spiller...
Vi får se!

/Kim

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: DBU Pokal R3: HB Køge - Midtjylland

Indlæg af Steffen am »

Og så kom det så.
Joel efterudtaget til det svenske landshold.

Kaba og Frank meldt fra deres respektive landshold med skader, men bliver så også næppe aktuelle for denne kamp.
https://www.fcm.dk/nyheder/landsholdsov ... g-sverige/

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: DBU Pokal R3: HB Køge - Midtjylland

Indlæg af Steffen am »

Kim skrev:
9. nov 2020, 12:32
Jeg har hørt at U21 er aflyst, så det må betyde at Gustav Isaksen og Japhet Sery Larsen også er klar til kamp - alt andet lige glider de vel begge to direkte ind i startopstillingen, til fodel for Høgh og Mads Hansen?

Jeg kunne virkelig godt tænke mig at vi bragt Sorte Ronnie fra start - det virker helt håbløst at presse ham ud af klubben, når han nu leverer mål og fortsat er en habil superliga spiller...
Vi får se!

/Kim
Hvis det er rigtigt tror jeg helt sikkert også Isaksen starter og Hansen på bænken.
Hvem der er forrest af Japhet/Hoegh ved jeg ikke, men du kunne meget vel have ret. Og så lidt styrkelse til bænken til den der trækker det korteste strå.

Vi må lige se hvis/når den kommer officiel.
Kan du afsløre kilde?

Godt nok en skør tid.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: DBU Pokal R3: HB Køge - Midtjylland

Indlæg af Stoffer »

Værd at bemærke at HB Køge spiller på kunst, så der kan spilles hurtig bold langs jorden. Jeg er spændt på en mulighed for at se nogle af disse spillere, der er på kanten af truppen. Det kunne være rart med en god præstation fra dem

Kim
Indlæg: 198
Tilmeldt: 22. maj 2009, 21:13

Re: DBU Pokal R3: HB Køge - Midtjylland

Indlæg af Kim »

Måske er jeg lige hurtig nok - synes blot jeg her til formiddag læste det på et abdet forum, at U21 er udsat - men kan ikke finde noget på DBU om det, så jeg trækker den lige til det evt. er officielt!

Håber vores halv b/c hold kan tage Køge ude på onsdag, vi må se!

/Kim

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: DBU Pokal R3: HB Køge - Midtjylland

Indlæg af Steffen am »

Stoffer skrev:
9. nov 2020, 12:39
Værd at bemærke at HB Køge spiller på kunst, så der kan spilles hurtig bold langs jorden. Jeg er spændt på en mulighed for at se nogle af disse spillere, der er på kanten af truppen. Det kunne være rart med en god præstation fra dem
u17 og u19 holdene spiller vel deres kampe på banen i Ikast, som er kunst, så om nogen må de være vant til det. Så nok i virkeligheden ikke den store omvæltning, hvis det ender med at blive et halvt u19 hold ;)

Men da altid noget trods alt at u19 landsholdsfodbold er aflyst så Dyhr, Hansen osv. ikke også er afsted.

Vi ved ikke noget om Oliver Sørensen og Simsir vel? Undrer mig at de ikke var med i seneste u19 kamp.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: DBU Pokal R3: HB Køge - Midtjylland

Indlæg af Stoffer »

Steffen am skrev:
9. nov 2020, 12:48
Stoffer skrev:
9. nov 2020, 12:39
Værd at bemærke at HB Køge spiller på kunst, så der kan spilles hurtig bold langs jorden. Jeg er spændt på en mulighed for at se nogle af disse spillere, der er på kanten af truppen. Det kunne være rart med en god præstation fra dem
u17 og u19 holdene spiller vel deres kampe på banen i Ikast, som er kunst, så om nogen må de være vant til det. Så nok i virkeligheden ikke den store omvæltning, hvis det ender med at blive et halvt u19 hold ;)

Men da altid noget trods alt at u19 landsholdsfodbold er aflyst så Dyhr, Hansen osv. ikke også er afsted.

Vi ved ikke noget om Oliver Sørensen og Simsir vel? Undrer mig at de ikke var med i seneste u19 kamp.
Enig. Det var netop for at sige, at det ikke er nogen undskyldning med en eller anden knoldet bane

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: DBU Pokal R3: HB Køge - Midtjylland

Indlæg af Acebone »

Steffen am skrev:
9. nov 2020, 00:33
11.05.03 SL HB Køge FC Midtjylland 1 : 1
03.11.02 SL FC Midtjylland HB Køge 5 : 0
11.09.02 SL HB Køge FC Midtjylland 2 : 3
09.04.00 1D HB Køge FC Midtjylland 1 : 1
15.08.99 1D FC Midtjylland HB Køge 2 : 1
Jeg bliver nødt til at protestere - HB Køge fandtes altså ikke dengang!

De kampe der er mod Køge Boldklub. Og HB Køge spiller på Herfølges licens, så den er på alle måder helt gal, Steffen. ;)

Hvad angår kampen, har jeg ikke rigtig nogen forventninger til den. Jeg må sige, det er useriøst, den skal spilles samme dag, som landsholdet spiller. Jeg er med på, at vi har corona, det er force majeure, og bla bla bla - men den burde blive udsat, hvis pokalturneringen skulle fremstå som en seriøs turnering. Det her ville jo aldrig blive tilladt i Superligaen.

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: DBU Pokal R3: HB Køge - Midtjylland

Indlæg af Saemala »

Acebone skrev:
9. nov 2020, 13:39
Steffen am skrev:
9. nov 2020, 00:33
11.05.03 SL HB Køge FC Midtjylland 1 : 1
03.11.02 SL FC Midtjylland HB Køge 5 : 0
11.09.02 SL HB Køge FC Midtjylland 2 : 3
09.04.00 1D HB Køge FC Midtjylland 1 : 1
15.08.99 1D FC Midtjylland HB Køge 2 : 1
Jeg bliver nødt til at protestere - HB Køge fandtes altså ikke dengang!

De kampe der er mod Køge Boldklub. Og HB Køge spiller på Herfølges licens, så den er på alle måder helt gal, Steffen. ;)

Hvad angår kampen, har jeg ikke rigtig nogen forventninger til den. Jeg må sige, det er useriøst, den skal spilles samme dag, som landsholdet spiller. Jeg er med på, at vi har corona, det er force majeure, og bla bla bla - men den burde blive udsat, hvis pokalturneringen skulle fremstå som en seriøs turnering. Det her ville jo aldrig blive tilladt i Superligaen.
Vi har 2 kampe i ugen indtil 21. december. Den kan ikke flyttes. Næste runde i pokalen er omkring den 16.-17. december.
Kvartfinalerne bliver også spillet i første ledige hul i superligaprogrammet efter jul, som starter allerede 2. Februar.
Høvdingen af Herning

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: DBU Pokal R3: HB Køge - Midtjylland

Indlæg af Acebone »

Saemala skrev:
9. nov 2020, 13:57
Vi har 2 kampe i ugen indtil 21. december. Den kan ikke flyttes. Næste runde i pokalen er omkring den 16.-17. december.
Kvartfinalerne bliver også spillet i første ledige hul i superligaprogrammet efter jul, som starter allerede 2. Februar.
En mulighed var jo at skubbe kampen videre til 16.-17. december, og så må man trække en seddel op af bowlen, der hedder "HB Køge/FC Midtjylland".

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: DBU Pokal R3: HB Køge - Midtjylland

Indlæg af Saemala »

Acebone skrev:
9. nov 2020, 14:19
Saemala skrev:
9. nov 2020, 13:57
Vi har 2 kampe i ugen indtil 21. december. Den kan ikke flyttes. Næste runde i pokalen er omkring den 16.-17. december.
Kvartfinalerne bliver også spillet i første ledige hul i superligaprogrammet efter jul, som starter allerede 2. Februar.
En mulighed var jo at skubbe kampen videre til 16.-17. december, og så må man trække en seddel op af bowlen, der hedder "HB Køge/FC Midtjylland".
Hvornår vil du så spille den næste kamp? I Januar? Eller vil du blive ved med at skubbe runde efter runde?
Corona har gjort det her program så sammenpresset, og det hele kan ikke bare skubbes, da der er en slutrunde til sommer.
Jeg lever fint med denne ene kamp under en landskampspause, hvor vi alligevel havde stillet med et helt reservehold.
Høvdingen af Herning

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: DBU Pokal R3: HB Køge - Midtjylland

Indlæg af Steffen am »

Saemala skrev:
9. nov 2020, 13:57
Acebone skrev:
9. nov 2020, 13:39
Steffen am skrev:
9. nov 2020, 00:33
11.05.03 SL HB Køge FC Midtjylland 1 : 1
03.11.02 SL FC Midtjylland HB Køge 5 : 0
11.09.02 SL HB Køge FC Midtjylland 2 : 3
09.04.00 1D HB Køge FC Midtjylland 1 : 1
15.08.99 1D FC Midtjylland HB Køge 2 : 1
Jeg bliver nødt til at protestere - HB Køge fandtes altså ikke dengang!

De kampe der er mod Køge Boldklub. Og HB Køge spiller på Herfølges licens, så den er på alle måder helt gal, Steffen. ;)

Hvad angår kampen, har jeg ikke rigtig nogen forventninger til den. Jeg må sige, det er useriøst, den skal spilles samme dag, som landsholdet spiller. Jeg er med på, at vi har corona, det er force majeure, og bla bla bla - men den burde blive udsat, hvis pokalturneringen skulle fremstå som en seriøs turnering. Det her ville jo aldrig blive tilladt i Superligaen.
Vi har 2 kampe i ugen indtil 21. december. Den kan ikke flyttes. Næste runde i pokalen er omkring den 16.-17. december.
Kvartfinalerne bliver også spillet i første ledige hul i superligaprogrammet efter jul, som starter allerede 2. Februar.
Point taken ;)
Det var flashscores forslag, og jeg synes den var lidt sjov ;)

Omkring kampen, er den på alle måder ret useriøs, specielt stadiet den er i nu. At Brøndbys modstander ikke kunne hele holdet sammen, siger jo alt.
En turnering hvor man blander amatør med profesionelle og nogle der aldrig bliver testet med nogle der bliver testet 2 gange om ugen, virker det også ret suboptimalt at turneringen skal foregå uændret.

I forhold til strukturen lavede man det om til at kvart- og semifinale er dobbeltopgør tildels for at kompensere at superligaen gik fra 36 til 32 kampe. Ideen er ret god, men var så et sted man ret nemt kunne spare et par kampe, med at udsætte det tiltag en enkelt sæson, og så kunne man netop flytte denne pokaltermin, så den ikke lægger oven i landsholdstermin.

Forventninger tja.. selve kampen er jo en lille smule fjollet, men tænker for FCM at det ikke betyder det store. Pokalturneringen er primært interessant pga. den UEFA plads man kan vinde, men FCM skulle da meget gerne i top 2, hvor pladsen ikke bliver nødvendigt. Og ja, Som tingene står, vil jeg faktisk blive skuffet hvis vi ikke bliver det første hold siden Vejle i 70'erne, til at et ikke-københavner hold, vinder mesterskabet 2 sæsoner i træk. I det lys, og de store CL kampe, virker pokalturnering ret ligegyldig. Så ville heller ikke blive forarget hvis Evander og Paulinho får lov at sidde kampen over, og blive en ren reservekamp.

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: DBU Pokal R3: HB Køge - Midtjylland

Indlæg af MFKM »

Så er truppen udtaget:

Dion Cools
Daniel Høegh
Evander
Awer Mabil
Manjrekar James
Lasse Vibe
Paulinho
Oliver Ottesen
Mikkel Andersen
Luca Pfeiffer
Mikael Anderson
Nicolas Madsen
Nikolas Dyhr
Mads Kristian Hansen
Hosine Bility
Kristoffer Lund
Aral Simsir
Ronnie Schwartz

Mon ikke opstillingen bliver noget i stil med:

Mikkel Andersen
Cools - James - Høegh - Dyhr
Madsen - Evander
Mabil - Anderson - Simsir
Pfeiffer

Bænken vil så være: Vibe, Paulinho, Oliver Ottesen, Mads Kristian Hansen, Hosine Bility, Kristoffer Lund, Schwartz.

Man kan overveje pause til Evander, men han er næppe overbelastet på nuværende tidspunkt og der er lang tid til næste kamp. Paulinho derimod tror jeg vi giver en pause, da han har spillet fuld tid - samtidig med at Dyhr trænger til spilletid.

På denne måde har vi lidt at skyde med fra bænken (Paulinho, Vibe, Schwartz) men stadig en start-11'er der bør kunne vinde over HB-Køge.

Jeg er lidt chokeret over, at der er odds 5.50 på HB-Køge sejr og kun odds 1.50 på en sejr til os. HB Køge kommer godt nok i en ringe forfatning med 1 sejr de seneste 5 kampe, men er vores reserver, på udebane kl. 16.30 på kunstgræs, på Sjælland, uden tilskuere virkelig så meget bedre? Det synes jeg ikke - jeg havde forventet vi ville ligge omkring 1.80.

Jeg må dog også være ærlig at sige jeg ikke har set 10 minutters Køge fodbold siden de rykkede ned fra superligaen.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: DBU Pokal R3: HB Køge - Midtjylland

Indlæg af Steffen am »

Mon ikke Vibe starter i stedet for Simsir, og så Anderson på kanten.
men glædeligt at Simsir er tilbage fra skaden. :)

Ellers tror jeg det er et godt bud.

Besvar