Superligaen 20/21

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Superligaen 20/21

Indlæg af Stoffer »

Ravnen skrev:
5. nov 2020, 11:13
Stoffer skrev:
5. nov 2020, 10:56
Jeg må erkende, at det er et wake-up call for mig. Jeg havde ikke rigtig tænkt i, at Priske naturligvis (allerede) kan være blevet interessant for større klubber.
Efter at have kvalificeret os til Champions League, så er han nok hot mange steder. Men hvis vi får tæsk i alle seks kampe, så trækker det måske lidt ned
Jeg tror beslutningstagere i fodbold - i al fald de kloge af slagens - har øje for den oversigt, som blev delt herinde om budgetterne for diverse CL og EL deltagere.

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Superligaen 20/21

Indlæg af SimonH »

James og Høegh mod hb køge på onsdag. Det bliver interessant

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Superligaen 20/21

Indlæg af JBT »

Saphet Larsen kan vel også spille derinde, eller er han med u21

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Superligaen 20/21

Indlæg af SimonH »

JBT skrev:
8. nov 2020, 22:14
Saphet Larsen kan vel også spille derinde, eller er han med u21
u 21

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Superligaen 20/21

Indlæg af mousebreaker »

https://www.bt.dk/fodbold/kaempe-corona ... illere-ude

Fandme ikke godt hvis vores landsholdspillere er blevet smittet. Dreyer, Svia og Pione i karantæne
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Superligaen 20/21

Indlæg af Stoffer »

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fcn ... k-off-ref/
(Jeg ved godt, det ikke passer perfekt ind i denne tråd, men jeg vidste ikke lige, hvor jeg skulle placere den.)

Jeg ved godt, det er super kliche at rose Flemming Pedersen, men jeg er altså en af dem. Jeg gruer for, at fck snupper Flemming Pedersen som led i deres ombygning, og omvendt kunne det være fantastisk hvis vi med CL pengene og de kommende transferindtægter kunne skrue en økonomisk pakke - og vigtigere - en ansvarsfordeling sammen, så vi kunne tiltrække ham. Forstå mig ret, Flemming Broe har gjort det fremragende(!) og hvem ved, om Flemming Pedersen ville passe ind i en struktur under eller ved siden af Flemming. Eller i et samarbejde med Graversen og Pedersen? Men hold nu op, hvor virker Flemming Pedersen sympatisk og moderne. Det kan være min tanke er helt tosset og alt for mange kokke i køkkenet.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Superligaen 20/21

Indlæg af mousebreaker »

Stoffer skrev:
13. nov 2020, 10:24
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fcn ... k-off-ref/
(Jeg ved godt, det ikke passer perfekt ind i denne tråd, men jeg vidste ikke lige, hvor jeg skulle placere den.)

Jeg ved godt, det er super kliche at rose Flemming Pedersen, men jeg er altså en af dem. Jeg gruer for, at fck snupper Flemming Pedersen som led i deres ombygning, og omvendt kunne det være fantastisk hvis vi med CL pengene og de kommende transferindtægter kunne skrue en økonomisk pakke - og vigtigere - en ansvarsfordeling sammen, så vi kunne tiltrække ham. Forstå mig ret, Flemming Broe har gjort det fremragende(!) og hvem ved, om Flemming Pedersen ville passe ind i en struktur under eller ved siden af Flemming. Eller i et samarbejde med Graversen og Pedersen? Men hold nu op, hvor virker Flemming Pedersen sympatisk og moderne. Det kan være min tanke er helt tosset og alt for mange kokke i køkkenet.
Jeg er slet ikke i tvivl om, at Flemming Pedersen er hammer dygtig, samtidig med at han er god fyr. Ville han passe ind på vores kemi? - det tror jeg helt sikkert at han ville. Ville han passe ind som træner for vores superligamandskab (eller AGFs eller OBs)? Det tror jeg slet ikke han ville. Han virker mere som en mellemting mellem en skolelærer og en fodboldtræner, der lige nu er nøjagtig i det job hvor han er bedst. Som U19 træner eller træner for FCNs babyer, passer han helt perfekt ind.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Superligaen 20/21

Indlæg af Stoffer »

mousebreaker skrev:
13. nov 2020, 12:11
Stoffer skrev:
13. nov 2020, 10:24
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fcn ... k-off-ref/
(Jeg ved godt, det ikke passer perfekt ind i denne tråd, men jeg vidste ikke lige, hvor jeg skulle placere den.)

Jeg ved godt, det er super kliche at rose Flemming Pedersen, men jeg er altså en af dem. Jeg gruer for, at fck snupper Flemming Pedersen som led i deres ombygning, og omvendt kunne det være fantastisk hvis vi med CL pengene og de kommende transferindtægter kunne skrue en økonomisk pakke - og vigtigere - en ansvarsfordeling sammen, så vi kunne tiltrække ham. Forstå mig ret, Flemming Broe har gjort det fremragende(!) og hvem ved, om Flemming Pedersen ville passe ind i en struktur under eller ved siden af Flemming. Eller i et samarbejde med Graversen og Pedersen? Men hold nu op, hvor virker Flemming Pedersen sympatisk og moderne. Det kan være min tanke er helt tosset og alt for mange kokke i køkkenet.
Jeg er slet ikke i tvivl om, at Flemming Pedersen er hammer dygtig, samtidig med at han er god fyr. Ville han passe ind på vores kemi? - det tror jeg helt sikkert at han ville. Ville han passe ind som træner for vores superligamandskab (eller AGFs eller OBs)? Det tror jeg slet ikke han ville. Han virker mere som en mellemting mellem en skolelærer og en fodboldtræner, der lige nu er nøjagtig i det job hvor han er bedst. Som U19 træner eller træner for FCNs babyer, passer han helt perfekt ind.
Enig i det hele mouse.

Min overvejelse er også af en løsere karakter. Hvis det nogensinde skulle være interessant for både ham og fcm, så ville man formentlig skulle opfinde en rolle.

Jeg bringer tanken op, fordi jeg er spændt på, hvordan vi vil forsøge at tage næste skridt. Rekruttering af trænere eller analytikere? Infrastruktur til data eller træningsfaciliteter? Scouting i sydamerika? Rekruttering af spillere fra en højere hylde?

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Superligaen 20/21

Indlæg af Steffen am »

Han var vel i Brentford, så organisationen kender helt sikkert til ham, og tror også at han bliver ratet højt.

I forhold til FCM ved jeg heller ikke hvilken rolle han skulle have, men for FCN og superligaen er han da godt nok en gave.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Superligaen 20/21

Indlæg af Steffen am »

Næste pokalrunde er lagt fast
17/12 kl. 20.15 FCK-FCM
Og kommer på DR1

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Superligaen 20/21

Indlæg af Ravnen »

Hyggeligt at vi kan se pokalfodbold på TV så tæt under jul :-)

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Superligaen 20/21

Indlæg af Saemala »

De er lidt presset derovre på øen!
Alle de her Corona-restriktioner skal ikke forsætte alt for længe, hvis ikke økonomien skal bombes helt ihjel.

https://www.bt.dk/fodbold/storbank-pres ... llioner-nu
Høvdingen af Herning

Eponaj
Indlæg: 83
Tilmeldt: 22. jun 2009, 02:06

Re: Superligaen 20/21

Indlæg af Eponaj »

Faldt over dette opslag fra Benjamin Leander på Twitter. Det er godt stærkt ned ad bakke for vores normalt stærke defensiv, i denne sæson. Vi er den klub i Superligaen der her tilladt anden flest store chancer imod, kun overgået af Horsens.

https://twitter.com/leandinhodk/status/ ... 13024?s=21

Lad os håbe det hele kommer tilbage på sporet når Europakampagnen er slut. Måske endda før hvis nu Høgh får nogle flere kampe fremfor James....

Også værd at bemærke at Sønderjydske har scoret på samtlige (9 ud af 9) af sine store chancer. Det kan de næppe fortsætte med hele sæsonen Billede

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Superligaen 20/21

Indlæg af Stoffer »

TapIn har lavet et super sejt nyt værktøj om "game state" altså hvordan ser tingene ud, når man er bagud (med 1 eller 2), lige eller foran (med 1 eller 2).

https://public.tableau.com/profile/tapi ... -21/Sheet1

Lige nu er minuttallen så små, at man nok ikke skal konkludere noget, men det bliver interessant at følge

Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: Superligaen 20/21

Indlæg af Danand123 »

Fck er da helt nede. Nyt nederlag og tredje sidst.

Er det virkelig Bif, vi skal være mest bange for. Eller AaB?

Låst