FCM har sin egen “Komiske Ali”

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Sander
Indlæg: 144
Tilmeldt: 30. nov 2016, 20:48

FCM har sin egen “Komiske Ali”

Indlæg af Sander »

Superligaens topscorer fra sidste sæson har ikke været brugt i indeværende. Kaba har spillet 12 kampe med ialt 2 mål. Vi er mange der forstår, at sidste sæsons topscorer ikke kan bruges, når vi mangler mål og point. Så er det vi har Svend Graversen

Tipsbladet 31.10.20
FC Midtjylland-sportschef Svend Graversen understreger, at Ronnie Schwartz stadig indgår på lige vilkår med resten af truppen, selvom han er blevet forbigået længe.

Ifølge FCM's sportschef Svend Graversen er der dog ikke noget at være bekymret for.

Vi har haft en god snak med Ronnie om det scenerie, som han ser ind i. Han træner benhårdt, og han er inde i de muligheder, som Priske har. Men det er klart, at lige nu har han valgt anderledes, lyder det fra sportschefen for midtjyderne.

Graversen erkender endvidere, at der er lang vej til spilletid, men der må Schwartz bevise, at han kan tage kampen op. I den forbindelse peger FCM-sportschefen på, at de øvrige angribere i truppen har taget nogle skridt op i den seneste tid.

Graversen lover iflg. ovennævnte, at Schwarz faktisk er på lige fod med Kaba, han skal træne benhårdt og de 5 andre angribere er løbet fra ham. De 5 har taler om har scorer ialt 5 mål i 13 kampe.

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: FCM har sin egen “Komiske Ali”

Indlæg af THenry »

Det er ret simpelt Schwartz skulle have været solgt til Charlton i oktober, men sagde selv nej, så vi ved at FCM gerne vil af med ham og ikke tror på ham. Schwartz ved sikkert selv, at han er færdig i klubben. Begge parter venter derfor på, at det bliver januar, og et nyt transfervindue åbner.

Hvad skulle Svend Graversen få ud af at sige til medierne at Ronnie er færdig i FCM og vi bare gerne vil af med ham?

Sander
Indlæg: 144
Tilmeldt: 30. nov 2016, 20:48

Re: FCM har sin egen “Komiske Ali”

Indlæg af Sander »

Svend Graversen er bare en nikkedukke for Steinlein.

Anonym kilde fra FCM har fortalt mig i dag, at det ikke er Priske, der ønsker Kaba som starter. Priske ønsker Ronnie i holdopstillingen. Iøvrigt er Priske godt træt af Steinlein, som er aktiv i startopstillingen bl.a. med Kaba. Kilden har hørt og set sidste års topscorer plaffe mål ind på samlebånd til træning.

Det er så gennemskueligt dumt når Graversen udtaler sig.

Iøvrigt fortalte kilden, at Evander starter i stedet for Mabil.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: FCM har sin egen “Komiske Ali”

Indlæg af mousebreaker »

Sander skrev:
7. nov 2020, 20:46
Svend Graversen er bare en nikkedukke for Steinlein.

Anonym kilde fra FCM har fortalt mig i dag, at det ikke er Priske, der ønsker Kaba som starter. Priske ønsker Ronnie i holdopstillingen. Iøvrigt er Priske godt træt af Steinlein, som er aktiv i startopstillingen bl.a. med Kaba. Kilden har hørt og set sidste års topscorer plaffe mål ind på samlebånd til træning.

Det er så gennemskueligt dumt når Graversen udtaler sig.

Iøvrigt fortalte kilden, at Evander starter i stedet for Mabil.
Jeg har en anonym kilde internt i FCM
Han siger “Zzz Zzz Zzz” 😴
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Sander
Indlæg: 144
Tilmeldt: 30. nov 2016, 20:48

Re: FCM har sin egen “Komiske Ali”

Indlæg af Sander »

Du har åbenbart ikke en. Synd for dig.

hviid
Indlæg: 435
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Re: FCM har sin egen “Komiske Ali”

Indlæg af hviid »

@Sander: Du har i tidligere indlæg refereret til din "kilde" i FCM, som blandt andet har fortalt dig, at Kaba ville væk fra FCM sidste sæson efter EL-billetten glippede, og at Jess Thorup ville blive erstattet af en Bundesliga-træner. Og så har kilden såmænd også sagt, at Rafael van der Vaart var i form i sin tid i klubben :-D
Hvorfor skal vi tro på dig denne gang?

Sander
Indlæg: 144
Tilmeldt: 30. nov 2016, 20:48

Re: FCM har sin egen “Komiske Ali”

Indlæg af Sander »

Kaba ville væk - i dag er han ikke pengene værd.

Rafael kunne have gjort en forskel. Steinlein blev sur på ham, fordi Rafael syntes at vores stil var primitiv. Long balls.

Jeg har skrevet, at vi skulle have en tysk træner.

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: FCM har sin egen “Komiske Ali” aka Sander

Indlæg af 974 »

Troede sgu ikke at nogle herinde var dumme nok til at hoppe på Sander-vognen :roll:
Tag et kig på historikken i indlæg og I forstår nok...

6256
Indlæg: 295
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: FCM har sin egen “Komiske Ali”

Indlæg af 6256 »

Men diskussionen er vel reel nok. Ikke så meget Schwartz, men angriberrollen i vores spil og de, synes jeg, mange mærkelige dispositioner, der er blevet lavet den seneste tid.

Hvorfor er Vibe ude den ene kamp, for så at komme ind i truppen og spille kampen efter?
Hvorfor spille med Kraev på top, det fungerede, som jeg ser det, slet ikke. Kunne man ikke have givet Pfeiffer lidt mere tid, i det mindste bare for at lægge noget pres i kampen mod FCN.
Priskes sene udskiftninger mod Ajax, er nr. 12-18 virkeligt så langt fra start-11?

I en anden boldgt
At James bliver ved med at få chancen synes jeg også er mærkværdigt? Han mangler så meget, så i forlængelse heraf, hvorfor så udleje Nicolaisen? Og hvornår skal Høegh bringes i spil?

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: FCM har sin egen “Komiske Ali”

Indlæg af MFKM »

Man undervurderer Priske meget kraftigt, hvis man tror han vil lade Steinlein diktere startopstillingen. Det sker selvfølgelig ikke.

Cortez
Indlæg: 1262
Tilmeldt: 19. maj 2009, 08:03

Re: FCM har sin egen “Komiske Ali”

Indlæg af Cortez »

MFKM skrev:
8. nov 2020, 08:38
Man undervurderer Priske meget kraftigt, hvis man tror han vil lade Steinlein diktere startopstillingen. Det sker selvfølgelig ikke.
Det har jeg altså også umådeligt svært ved at se ske.

/Cortez

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: FCM har sin egen “Komiske Ali”

Indlæg af Stoffer »

6256 skrev:
8. nov 2020, 00:15
Men diskussionen er vel reel nok. Ikke så meget Schwartz, men angriberrollen i vores spil og de, synes jeg, mange mærkelige dispositioner, der er blevet lavet den seneste tid.

Hvorfor er Vibe ude den ene kamp, for så at komme ind i truppen og spille kampen efter?
Hvorfor spille med Kraev på top, det fungerede, som jeg ser det, slet ikke. Kunne man ikke have givet Pfeiffer lidt mere tid, i det mindste bare for at lægge noget pres i kampen mod FCN.
Priskes sene udskiftninger mod Ajax, er nr. 12-18 virkeligt så langt fra start-11?

I en anden boldgt
At James bliver ved med at få chancen synes jeg også er mærkværdigt? Han mangler så meget, så i forlængelse heraf, hvorfor så udleje Nicolaisen? Og hvornår skal Høegh bringes i spil?
Enig, diskussionen om vores angriberrolle er reel nok, men jeg er ikke sikker på, det kræver sin egen tråd, når vi har taktik tråden.

For mig virker det ret oplagt - Schwartz og Vibe var forsikringer der kunne tilbyde noget alternativt. De har aldrig været tiltænkt en rolle i et stilskifte. Når trænerteamet kan, så spiller de med en stor og stærk angriber, der kan spille hold-up (det er det væsentligste og noget særligt Schwartz nærmest ikke evner fx) så vi kan variere spillet i fase 1 og 2, så vi kan variere spillet fra siderum i fase 3 = så vi kan smide forskellige typer tidlige og høje indlæg og (måske vigtigst) vi har en (selvom man ikke altid kan mærke det med Kaba) styrke på standardsituationer.

Presset lader man så komme fra de tre bag angriberen i vidt omfang, og 9'eren har egentlig kun til rolle at skære banen.

For mig er spørgsmålet om vi vil opnå mere end vi taber med en mere bevægelig angriber, det mener jeg ikke. Særligt synes jeg, at den variation det skaber i forskellige faser af spillet er værdifuld, og vi har et (fornuftigt) fokus på standardsituationer, som en bevægelig angriber næppe på samme måde kan skabe. Personligt så jeg nok gerne mere arbejde i retning af andre indlægstyper end de høje i fase 3, men det handler mere om en variation end om ændring.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: FCM har sin egen “Komiske Ali”

Indlæg af mousebreaker »

Cortez skrev:
8. nov 2020, 09:18
MFKM skrev:
8. nov 2020, 08:38
Man undervurderer Priske meget kraftigt, hvis man tror han vil lade Steinlein diktere startopstillingen. Det sker selvfølgelig ikke.
Det har jeg altså også umådeligt svært ved at se ske.

/Cortez
Jeg synes også det er en kraftig undervurdering af Steinlein. Selvflg er det 100% Priske og team der sætter holdet
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Besvar