Transfer sommer 2020

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Dondinho
Indlæg: 518
Tilmeldt: 28. okt 2009, 22:20

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af Dondinho »

https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder/sc ... l-charlton

Ffs Schwarz, jeg håber seriøst du er væk om 14 dage, ellers har du lige sikret dig 3 mdr hvor du er så langt fra spilletid man skulle tro det var løgn.

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af UlveLars »

MFKM skrev:
5. okt 2020, 23:05
Saemala skrev:
5. okt 2020, 22:55
Det vigtigste for mig, var klart at vi ville holde på stammen af spillere. Hvornår har vi sidst gået igennem en hel sæson, uden at sælge en profil? Har vi overhovedet det?
Vi har et ungt hold fyldt med talent, og så en erfaren stamme nede bagfra. Det vil sige, at vi hele tiden burde blive bedre som hold. Mange regnede med Frank eller Erik smuttede. Som minimum. Det er vi sluppet for, og jeg kan simpelthen ikke se andet, end at det er et succesfuldt vindue.
Enig.

Sindssygt vi har et mesterhold, bliver forstærket med Sisto, en Høegh i sin bedste alder med 100 + superligakampe og næsten 100 kampe i den bedste hollandske/schweiziske liga + en tysker med mål i støvlerne med en pris på 10 millioner kroner - og ikke skipper andet end breddespillere der dårligt kunne få en plads i truppen afsted - og der er fortsat krisestemning herinde.

Bevares, jeg er enig i at jeg også havde drømt om mere da jeg vågnede i dag - men alt i alt et fantastisk transfervindue.

Alle bør lave tankeeksperimentet:

Havde vi først hentet Sisto hjem i dag - havde folk så ikke have kaldt transfervinduet for fantastisk? Hvis ja, så må man også nødvendigvis komme til den erkendelse, at transfervinduet faktisk er endnu bedre - da vi hentede Sisto tids nok til at han kunne være med til at spille os i CHL.

Hertil kommer vi har afskippet et par formenligt semi løntunge spillere som ikke havde en plads på holdet - Okusun, Dal Hende, Schwartz(hvis den blive endelig).

Overordnet set må det konstateres, at vi har lagt mindst 10 % på i dette transfervindue.

Jeg er dog nervøs for, hvad vi gør til vinter hvis både Scholle, Erik og Frank ryger - men helt kortsigtet er vi utvivlsomt blevet forstærket.
Der er allerede sagt og skrevet meget om vores transfervindue, så jeg tillader mig at hægte mig på MFKM. Jeg er meget enige I hans pointer, og opfatter afgjort vinduet som en succes.

Vi forsøgte at gå efter et par meget store signinger lige på grænsen af det realistiske - udover Sisto - og var de gået hjem, havde vi set uhyggelig stærke ud. Men det gør den slags bare ikke hver gang - bare spørg FCK.

I forhold til Daniel Høegh, så er jeg meget tilfreds og helt tryg ved, at han bliver en succes - som 3. valg. Det kunne være spændende at kende til prisen og længden på kontrakten. Jeg tror, at han har været en fornuftig forretning, og ser ham som plug and play.

I forhold til Raguz, så var det sgu ærgerligt, at vi ikke kunne lokke ham, når vi nu åbenbart var klar med en stor pose penge. Havde jeg haft et ønske i går, så var det at få signet ham. Han havde fuldendt vores trup. Nu må vi i stedet krydse fingre for, at Smartodds har set noget rigtigt i Pfeiffer. Det har de gjort før, men jeg er enig i, at han i større grad er en lottokupon. Som fodboldnørd - fremfor fodboldfan - bliver det dog vanvittigt spændende at følge, hvad vi får ud af ham.

Vores måske allerstørste scoop i vinduet har efter min mening været at holde på hele stammen. Det synes jeg simpelthen ikke, at vi kan fremhæve nok.

Min måske eneste anke er, at vi ikke fik hevet Hiljemark i hus. Den virker til at have været realistisk. Jo, der er trængsel på midten, men efter 6 Cl-kampe ser jeg det ikke som urealistisk, at vi modtager bud på både Frank, Cajuste og Evander. Frank skal væk, buddet på Cajuste kan blive svært af afslå, hvis han fortsætter i samme spor, og flere onde tunger her på siden ser gerne, at vi afvikler Evander til første fornuftige bud. Jeg er nok ikke helt uenig. Det havde været rettidig omhu, at få en stor erstatning på plads. Der er trods alt fortsat et stykke ned til Madsen og evt en Victor Torp.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af Stoffer »

Jeg er enige i det positive, der er blevet skrevet, men at vi ikke kun lukke med en LASK og Celta spiller fortæller vel også en historie om, at træerne ikke vokser ind i himlen for en dansk klub med lidt nyere national succes og med første europæiske gruppespil i en længere årrække.

Opgaven på transfermarkedet er den sammen som før kampen mod Ludo: byg på, byg på, byg på. Der findes ikke genveje til succes.

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af Vijen »

Mon vi er i markedet efter kontraktløse spillere?

Jack Wilshere blev løst fra sin kontrakt i West Ham i går.
Jackson Irvine havde kontrakt udløb med Hull i Juli. Australsk landsholdsspiller med 150 kampe i championship, kender Sviatchenko fra Celtic.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af Steffen am »

Men vil vel også kræve lidt afgange, med trupstørrelsen i mente.

Holland og Portugal lukker vel om en time
Schweiz d. 12
Rusland d. 17
Kroatien d. 19
USA d. 29

Lidt nysgerrig på om nogen af disse kunne blive relevante.

Brugeravatar
tatoo
Indlæg: 962
Tilmeldt: 6. jul 2012, 23:51

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af tatoo »

Sad lige og læste om kontraktfrie spillere, og stødte på ham her. Synes vi mangler en stærk keeper til at gi JH lidt konkurrence. Han er trods alt kun 30 og kunne være afløseren for JH både på kort og langt sigt.

https://www.transfermarkt.com/orjan-nyl ... eler/73517

CasperA
Indlæg: 409
Tilmeldt: 4. nov 2017, 13:00

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af CasperA »

tatoo skrev:
10. okt 2020, 23:00
Sad lige og læste om kontraktfrie spillere, og stødte på ham her. Synes vi mangler en stærk keeper til at gi JH lidt konkurrence. Han er trods alt kun 30 og kunne være afløseren for JH både på kort og langt sigt.

https://www.transfermarkt.com/orjan-nyl ... eler/73517
Det ville være noget af et scoop, hvis man kunne hente ham til klubben. Dog tror jeg det bliver rigtig svært, da jeg tænker, at han kan vælge klubber på en noget højere hylde end os. Han er skadet i øjeblikket, hvilket er grunden til at han ikke er med i Norges trup i aften. Ellers er han fast reserve bag ved Jarstein.

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af Vijen »

Nu laver jeg lige lidt tankespind på at Erik er blevet valgt til bestyrelsen i FCM Samfund :D

Ligner det en kaptajn, der er på vej ud af klubben at først blive indstillet og siden valgt til bestyrelsen i FCM Samfund? Ville en en ny klub ikke forvente, at der ikke skal være sådanne bånd til tidligere klub og evt. konkurrenter i europa?

Vi forventer vel at han er væk om 3 måneder.

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af MFKM »

Vijen skrev:
18. okt 2020, 12:07
Nu laver jeg lige lidt tankespind på at Erik er blevet valgt til bestyrelsen i FCM Samfund :D

Ligner det en kaptajn, der er på vej ud af klubben at først blive indstillet og siden valgt til bestyrelsen i FCM Samfund? Ville en en ny klub ikke forvente, at der ikke skal være sådanne bånd til tidligere klub og evt. konkurrenter i europa?

Vi forventer vel at han er væk om 3 måneder.
Jeg har hvertfald svært ved at se et sammenhæng mellem FCM Samfund og en aktiv karriere i et land som Tyrkiet.

Omvendt kan jeg sagtens se han kan være bestyrelsesmedlem og gøre noget lokalt “velgørenhed” for sin barndomsklub og samtidig spille for en PL/BL klub. Det stemmer meget godt overens med de engelske og tyske værdier og vil uden tvivl give mere positivt end negativt.

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af Vijen »

Vijen skrev:
18. okt 2020, 12:07
Nu laver jeg lige lidt tankespind på at Erik er blevet valgt til bestyrelsen i FCM Samfund :D

Ligner det en kaptajn, der er på vej ud af klubben at først blive indstillet og siden valgt til bestyrelsen i FCM Samfund? Ville en en ny klub ikke forvente, at der ikke skal være sådanne bånd til tidligere klub og evt. konkurrenter i europa?

Vi forventer vel at han er væk om 3 måneder.
Måske jeg lige skal præcisere, at det jeg laver tankespind om er at Erik har valgt at blive i klubben. Måske ledelsen har vist ham en plan om, hvilke planer der fremrykkes pga. CL millionerne. Og det ser så spændende ud og med en hovedrolle til ham i klubben, at han har valgt at blive.

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af UlveLars »

Vijen skrev:
18. okt 2020, 16:28
Vijen skrev:
18. okt 2020, 12:07
Nu laver jeg lige lidt tankespind på at Erik er blevet valgt til bestyrelsen i FCM Samfund :D

Ligner det en kaptajn, der er på vej ud af klubben at først blive indstillet og siden valgt til bestyrelsen i FCM Samfund? Ville en en ny klub ikke forvente, at der ikke skal være sådanne bånd til tidligere klub og evt. konkurrenter i europa?

Vi forventer vel at han er væk om 3 måneder.
Måske jeg lige skal præcisere, at det jeg laver tankespind om er at Erik har valgt at blive i klubben. Måske ledelsen har vist ham en plan om, hvilke planer der fremrykkes pga. CL millionerne. Og det ser så spændende ud og med en hovedrolle til ham i klubben, at han har valgt at blive.
Jeg tænkte noget lignende, da jeg hørte præ (eller var det post) match interviewet med Svend.
Han fik også sagt noget om, at man håbede at holde på Erik i lang tid fremover.
Det kunne være enormt betryggende, hvis man kunne lave en lignende ordning med Erik, som man tidligere har gjort med Bak og Poulsen. En stor pose penge, for at blive som den (kultur)bærende spiller fremover

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af Matjavsen »


Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af Stoffer »

Matjavsen skrev:
26. okt 2020, 08:45
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/avi ... jek-i-fcm/

Vi afviste Hiljemark.
Jeg har stor respekt for, at man går kritisk til værks. - Men det er altid en kalkuleret risiko, han kan også få en fantastisk periode uden skader. Værd at huske hvis han brænder ligaen af for AaB. Personligt bakker jeg op, uanset om vores lægestab viser sig at få ret eller ej. Den type risiko er jeg ikke begejstret for.

CasperA
Indlæg: 409
Tilmeldt: 4. nov 2017, 13:00

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af CasperA »

Nu hvor vi ikke solgte Onyeka eller Cajuste, ville det, i mine øjne, slet ikke give mening at hente Hiljemark ind. Begge to perfomer rigtig godt, så jeg er glad for, at vi ikke har hentet ham. Jeg vil langt hellere give spilletiden til de to unge, som begge har et stort videresalgspotentiale, hvilket der ikke er i Hiljemark.

Det siger vel også lidt om Hiljemark, at han ikke ville acceptere en præstationsbetinget kontrakt. Det kunne måske godt tyde på, at han godt selv ved, at han er meget skrøbelig.

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af MFKM »

Det er godt nok ikke for heldigt hvis historien er sand. At vi lader helbredsoplysninger om spillere som vi har afvist på grund af oplysningerne komme ud til offentligheden er under al kritik.

Jeg håber der er en sundhedsstab/direktionsgang der rusker gevaldigt op i sig selv.

Ikke godt nok.

Låst