Superligaen 20/21

Om FC Midtjylland og Black Wolves
mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Superligaen 20/21

Indlæg af mousebreaker »

Hvorfor i alverden skulle Priske skifte til FCK nu?
For David Nielsen ville det være en anden sag. For begge gælder det dog, at de har en underskrevet kontrakt med deres respektive klubber. FCM vil med 125% sikkerhed ikke lade Priske få til FCK. AGF ville være ekstremt modvillige, så der skal en stor skilling til
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Superligaen 20/21

Indlæg af Acebone »

Kim skrev:
12. okt 2020, 12:21
jeg fik kort den frygtelige tanker at FCK vil forsøge at hente den seneste mestertræner i Superligaen, nemlig vores Brian Priske - hvad tænker I andre om det?
Jeg mener, når David Nielsen, er i spil, så ville jeg da hellere, som FCK, vælge en der i den grad leverer resultater!

Brian kender dem også fra tidligere :(

/Kim
Priske har lige kvallet til Champions League med os. Her har han nu chancen for at gøre sig bemærket på den største scene. Plus han virker enormt vellidt af alle i klubben; det hele spiller for ham lige nu.

Skulle han kaste alt det væk for et kriseramt FCK, der vitterligt kun har pengene at lokke med pt.? Hvis Priske fortsætter med at imponere hos os, findes der med garanti andre klubber i Europa, som fint kan og vil matche FCK's tilbud.

Ja, der kommer på et tidspunkt nogen og snupper vores trænertalent, som det skete med Thorup. Sådan er vores plads i fødekæden. Men det bliver ikke FCK.

oros
Indlæg: 905
Tilmeldt: 15. jul 2013, 13:54

Re: Superligaen 20/21

Indlæg af oros »

Kim skrev:
12. okt 2020, 12:21
jeg fik kort den frygtelige tanker at FCK vil forsøge at hente den seneste mestertræner i Superligaen, nemlig vores Brian Priske - hvad tænker I andre om det?
Jeg mener, når David Nielsen, er i spil, så ville jeg da hellere, som FCK, vælge en der i den grad leverer resultater!

Brian kender dem også fra tidligere :(

/Kim
FCM lader ikke Priske gå. Hvorfor i alverden skulle de det? Og hvad i alverden skulle få Priske til at skifte? Han har alle muligheder for at vise sig frem, hvis han ønsker at komme til en større klub.
Hvorfra ved du, at David Nielsen er i spil? Er det ikke bare noget FCKs fans gætter på?

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Superligaen 20/21

Indlæg af Steffen am »

tubbe93 skrev:
11. okt 2020, 13:51
Skipper skrev:
11. okt 2020, 12:47
Når FCK i mange kampe ikke har præsteret i nærheden af deres topniveau, på trods af mange dyre og dygtige spillere, så tror jeg at det skyldes Ståles kompromisløse ledelsesstil. Jeg er ret sikker på at der er flere i FCK truppen der er utilpasse på grund af den måde de bliver presset til træning og i kampe.

Hør f.eks. hvordan Boilesen i et interview til Copenhagen Sunday https://youtu.be/6OpUhaeK02I beskriver: "Man kan altid "mærke" Ståle, nogen gange måske lidt for meget". Jeg tror han taler lidt "over sig", da han næppe vil fortælle sandheden.
Hør også diverse sportsjournalister udtrykke "Jeg er bange for at interviewe Ståle".
Spillerne og alle andre ved godt hvem der bliver fyret hvis det meste af holdet ikke præsterer.

Når resultaterne ikke længere er der, er det meget naturlig at opbakningen forsvinder.
Angående ledelsesstilen er det ikke sikkert at piskemetoden er den rigtige, specielt ikke i en klub hvor der i forvejen er meget tryk på fra fans og medier.
Hvilke journalister har givet udtryk for, at de er bange for at interviewe Ståle?
Michel Davidsen (fra BT) har sagt det i fodbold FM.
Noget ala der er en særlig aura omkring Ståle, så man ikke går så hårdt til ham.
Klippet bliver delt jævnligt på twitter, men kan ikke finde den nu.

Det er den eneste direkte jeg kan huske. Men synes at det virker som en generel tendens, at der ikke bliver gået så hårdt til ham, og journalisterne er noget forsigtige. Det sidste er jo så en subjektiv observering, men det første er i hvert fald på bånd.

hviid
Indlæg: 435
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Tallinn/Struer

Re: Superligaen 20/21

Indlæg af hviid »

Steffen am skrev:
13. okt 2020, 22:40
Michel Davidsen (fra BT) har sagt det i fodbold FM.
Noget ala der er en særlig aura omkring Ståle, så man ikke går så hårdt til ham.
Klippet bliver delt jævnligt på twitter, men kan ikke finde den nu.

Det er den eneste direkte jeg kan huske. Men synes at det virker som en generel tendens, at der ikke bliver gået så hårdt til ham, og journalisterne er noget forsigtige. Det sidste er jo så en subjektiv observering, men det første er i hvert fald på bånd.
Kan som gammel sportsjournalist også bekræfte, at der bliver ikke gået så hårdt til ham. Engang var jeg nede og dække FCKs første kamp i sæsonen mod Esbjerg, en kamp som endte 0-0 efter en lidt sløj FCK-indsats. Efter kampen stod jeg sammen med de andre journalister nede i gangen til omklædningsrummet og ventede på at lave interviews, og vi kunne høre hvordan Ståle nærmest skreg af sine spillere i omkring et minut inde bag døren. Var til at få helt kuldegysninger af.

Kan ikke huske, hvad han sagde i interviewet bagefter, men jeg skulle i hvert fald ikke nyde noget af at spørge, om han var færdig som FCK-træner efter den indsats :lol:

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Superligaen 20/21

Indlæg af mousebreaker »

Jeg er stadig målløs over den situation, hvor Ståle i en hjemmekamp mod AGF, går hen og snakker til Youssef Toutouh, da han står klar til at blive skiftet ind. Mobber ham implicit. Helt skandaløst efter min mening og jeg har aldrig set det før. "Journalisten" muntrer sig bare med Ståle efterfølgende, i stedet for at gå ham på klingen, og den samlede journalist stand har helt undladt at kommentere på den. Jeg vil æde min gamle stråhat på, at hvis det var en Zorniger i Brøndbytiden der havde gjort det, så havde fanden været løs i Laksegade og overskrifterne ville aldrig ende.
Ståle har altid været i stand til at vikle sportsjournalisterne omkring sin lillefinger. Et andet eksempel er, da han bruger medierne til at fremme gummibensretorikken. De spiller straks med på den stort set allesammen, velvidende at det er spin fra Ståles side i et forsøg på at skabe sprækker i et velkørende FCM. Smart gjort af Ståle, men en flovmand til sportsjournalisterne
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

oros
Indlæg: 905
Tilmeldt: 15. jul 2013, 13:54

Re: Superligaen 20/21

Indlæg af oros »

Ståle og journalisterne....
Var det ikke det, gode, gamle Riddersholm påpegede gang på gang?

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Superligaen 20/21

Indlæg af Stoffer »

https://www.superliga.dk/teknisk-rapport

Superligaens egen rapport for sidste sæson. Jeg har skimmet lidt, den ser enormt spændende ud.

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Superligaen 20/21

Indlæg af SimonH »

Interessant interview med Priske

Vi bruger i hvertfald en interessant strategi ift. forberedelse mod kampene

Fredag: Rejse mod København
Lørdag: Brøndby ude
Søndag: Træning i København
Mandag: Rejse mod Liverpool
Tirsdag: Liverpool ude
Fredag: Rejse mod København
Lørdag: Nordsjælland ude


https://www.tipsbladet.dk/nyhed/champio ... eiske-plan

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Superligaen 20/21

Indlæg af Steffen am »


Cortez
Indlæg: 1262
Tilmeldt: 19. maj 2009, 08:03

Re: Superligaen 20/21

Indlæg af Cortez »

Steffen am skrev:
26. okt 2020, 22:00
Virker sgu lidt fjollet
https://sport.tv2.dk/fodbold/2020-10-26 ... od-brondby
Synes jeg ikke. Forskellen - i denne henseende - mellem elite- og amatørklubberne er jo, at eliteklubberne følger corona-protokollerne fra Divisionsforeningen til punkt og prikke (går jeg ud fra). Hvorimod en amatørklub naturligvis ikke har/kan have samme setup, og derfor må underlægges de generelle retningslinjer fra regeringen.

Er det sportsligt unfair? Helt sikkert. Men det er der dælme mange ting der er i øjeblikket.

/Cortez

Flemse
Indlæg: 173
Tilmeldt: 13. jul 2014, 18:35

Re: Superligaen 20/21

Indlæg af Flemse »

Cortez skrev:
27. okt 2020, 10:50
Steffen am skrev:
26. okt 2020, 22:00
Virker sgu lidt fjollet
https://sport.tv2.dk/fodbold/2020-10-26 ... od-brondby
Synes jeg ikke. Forskellen - i denne henseende - mellem elite- og amatørklubberne er jo, at eliteklubberne følger corona-protokollerne fra Divisionsforeningen til punkt og prikke (går jeg ud fra). Hvorimod en amatørklub naturligvis ikke har/kan have samme setup, og derfor må underlægges de generelle retningslinjer fra regeringen.

Er det sportsligt unfair? Helt sikkert. Men det er der dælme mange ting der er i øjeblikket.

/Cortez
2. divisionsklubberne følger jo heller ikke protokollerne, men de får alligevel lov at spille, da 2. division regnes for en professionel række. Der er selvfølgelig også en masse 2. divisionsspillere, der får penge for det, men der er altså også nogen, der ikke gør. Og selvom disse spillere ikke er på arbejde, når de træner og spiller kampe, er de heller ikke ramt af forsamlingsforbuddet, da de spiller i en professionel turnering.

Det gør f.eks. Ledøje/Smørum jo også, i og med at de er med i DBU Pokalen, som kun får lov at fortsætte fordi den regnes for professionel. Og derfor burde de jo altså også få lov til at træne indtil den 17. november, hvor de skal møde Brøndby. For må de ikke træne fordi de er amatører, giver det jo ikke mening, at de må spille kampen, da de jo altså stadig er amatører under de 2x45 minutter på Brøndby Stadion.

Cortez
Indlæg: 1262
Tilmeldt: 19. maj 2009, 08:03

Re: Superligaen 20/21

Indlæg af Cortez »

Flemse skrev:
27. okt 2020, 13:06
Cortez skrev:
27. okt 2020, 10:50
Steffen am skrev:
26. okt 2020, 22:00
Virker sgu lidt fjollet
https://sport.tv2.dk/fodbold/2020-10-26 ... od-brondby
Synes jeg ikke. Forskellen - i denne henseende - mellem elite- og amatørklubberne er jo, at eliteklubberne følger corona-protokollerne fra Divisionsforeningen til punkt og prikke (går jeg ud fra). Hvorimod en amatørklub naturligvis ikke har/kan have samme setup, og derfor må underlægges de generelle retningslinjer fra regeringen.

Er det sportsligt unfair? Helt sikkert. Men det er der dælme mange ting der er i øjeblikket.

/Cortez
2. divisionsklubberne følger jo heller ikke protokollerne, men de får alligevel lov at spille, da 2. division regnes for en professionel række. Der er selvfølgelig også en masse 2. divisionsspillere, der får penge for det, men der er altså også nogen, der ikke gør. Og selvom disse spillere ikke er på arbejde, når de træner og spiller kampe, er de heller ikke ramt af forsamlingsforbuddet, da de spiller i en professionel turnering.

Det gør f.eks. Ledøje/Smørum jo også, i og med at de er med i DBU Pokalen, som kun får lov at fortsætte fordi den regnes for professionel. Og derfor burde de jo altså også få lov til at træne indtil den 17. november, hvor de skal møde Brøndby. For må de ikke træne fordi de er amatører, giver det jo ikke mening, at de må spille kampen, da de jo altså stadig er amatører under de 2x45 minutter på Brøndby Stadion.
Jeg indrømmer gerne, at jeg på ingen måde er ekspert eller endsige har læst Divisionsforenings corona-protekol, men hvis Regeringen bare har trukket en streg i sandet et eller andet arbitrært sted, så giver jeg dig ret i, at det ikke giver mening. Men det giver vel god mening, at man følger Divisionsforeningens anvisninger for at minimimere risici? Om Ledøje/Smørum er i stand til det, aner jeg ikke, men jeg går ud fra, at der er skelet til setuppet, da Regeringen trak stregen.

Hvordan testes amatørklubbens spillere mon inden kamp? Skal de testes, i karantæne 2 dage og derpå testes igen? Det sidste vi (SL fodbold) har brug for, er at amatørklubber smitter de professionelle spillere i Pokalen. Det må ikke ske. Heller ikke selvom nogle klubber går glip af årets/årtiets oplevelse.

/Cortez

Flemse
Indlæg: 173
Tilmeldt: 13. jul 2014, 18:35

Re: Superligaen 20/21

Indlæg af Flemse »

Cortez skrev:
27. okt 2020, 15:04
Hvordan testes amatørklubbens spillere mon inden kamp? Skal de testes, i karantæne 2 dage og derpå testes igen? Det sidste vi (SL fodbold) har brug for, er at amatørklubber smitter de professionelle spillere i Pokalen. Det må ikke ske. Heller ikke selvom nogle klubber går glip af årets/årtiets oplevelse.

/Cortez
Det er et rigtig godt spørgsmål! Brøndby er jo heller ikke ligefrem interesseret i at sende deres spillere i kamp mod 11 potentielle smittebomber.

Havde det i stedet været os, der skulle møde et seriehold, kunne smitte fra Smørum Bodega jo ende hos f.eks. Mohamed Salah i løbet af få dage.

Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: Superligaen 20/21

Indlæg af Danand123 »

Thorup til FCK... det vil jeg godt nok have det svært med.

https://www.bt.dk/superligaen/bt-afsloe ... ck-traener

Låst