Lejesvende

Om FC Midtjylland og Black Wolves
THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Lejesvende

Indlæg af THenry »

Jeg tror grunden til, at vi ikke har hentet en central midtbanespiller skyldes, at vores tre mest indbringende salgsobjekter (sammen med Sisto) lige nu må antages at være de 3 spillere, som vi har på den centrale midtbane. Hvis vi havde hentet en CM i Hiljemark-klassen, så ville han blive købt til start 11, og med Hiljemarks CV, alder og løn ville han ikke skulle sidde på bænken, og dermed havde vi også oftere skulle smide enten Frank, Cajuste eller Evander på bænken, hvilket økonomisk set ikke giver mening, da vi er en sælgende klub (trods CL millionerne), og er afhængige af løbende transferindtægter.

Jeg ser et meget stort talent i Nicolas Madsen, og synes også han bevidste mod FCK, at han kan være med på Superliga-niveau, og et indkøb af f.eks. en svensker i landsholdsklassen ville også ”lukke døren” for Madsen, da vejen til spilletid ville blive for lang (samme argument som Ankersen brugte i vinters ift. Cajuste).

Jeg tvivler meget på, at vi får en spiller som Martis at se i efteråret. Jeg vil nærmere tro, at vi finder alternativer som at bruge Kraev eller Anderson som 8’er, eller måske James eller Cools som nødløsning på 6’eren, hvis skaderne pludselig vælter ned over vores centrale midtbanespillere. Oliver Sørensen spår jeg en rigtig fin karriere. Jeg ved ikke, om han helt er klar endnu, men omvendt tænke vi vel det samme, da Nicolas Madsen skulle spille i Parken i sidste sæson, og han overbeviste jo i den kamp. Nogle gange skal der tilfældigheder og skader til, før de unge talenter får chancen for at vise, at de er gode nok. Jeg vil ikke udelukke, at Oliver godt kan være med, hvis vi bliver ”tvunget” til at bruge ham.

Med Cajuste, Frank, Evander, Madsen samt Kraev, Anderson og måske Oliver Sørensen som mulige løsninger ved skader til de 4 førstnævnte, så er der stadigvæk et godt stykke vej til at vi skal kaste en ung debutant som f.eks. Martis i aktion.

Jeg vil heller ikke udelukke, at Ankersen kigger lidt længere frem (det er jo hans opgave, at have de mere strategiske og langsigtede briller på), når han nævner gruppen af ”unge spillere, som vi tror på”. Udover Nicolas og Oliver, så synes jeg både Victor Torp og i særdeleshed Raphael Onyedika er meget spændende talenter til den centrale midtbane, og jeg vil ikke udelukke, at de kan få chancen hos os i næste sæson, hvis de leverer en rigtig flot sæson hos hhv. Lyngby og Fredericia. De er begge startet rigtig fint i denne sæson.

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Lejesvende

Indlæg af UlveLars »

THenry skrev:
10. okt 2020, 20:11
Jeg tror grunden til, at vi ikke har hentet en central midtbanespiller skyldes, at vores tre mest indbringende salgsobjekter (sammen med Sisto) lige nu må antages at være de 3 spillere, som vi har på den centrale midtbane. Hvis vi havde hentet en CM i Hiljemark-klassen, så ville han blive købt til start 11, og med Hiljemarks CV, alder og løn ville han ikke skulle sidde på bænken, og dermed havde vi også oftere skulle smide enten Frank, Cajuste eller Evander på bænken, hvilket økonomisk set ikke giver mening, da vi er en sælgende klub (trods CL millionerne), og er afhængige af løbende transferindtægter.

Jeg ser et meget stort talent i Nicolas Madsen, og synes også han bevidste mod FCK, at han kan være med på Superliga-niveau, og et indkøb af f.eks. en svensker i landsholdsklassen ville også ”lukke døren” for Madsen, da vejen til spilletid ville blive for lang (samme argument som Ankersen brugte i vinters ift. Cajuste).

Jeg tvivler meget på, at vi får en spiller som Martis at se i efteråret. Jeg vil nærmere tro, at vi finder alternativer som at bruge Kraev eller Anderson som 8’er, eller måske James eller Cools som nødløsning på 6’eren, hvis skaderne pludselig vælter ned over vores centrale midtbanespillere. Oliver Sørensen spår jeg en rigtig fin karriere. Jeg ved ikke, om han helt er klar endnu, men omvendt tænke vi vel det samme, da Nicolas Madsen skulle spille i Parken i sidste sæson, og han overbeviste jo i den kamp. Nogle gange skal der tilfældigheder og skader til, før de unge talenter får chancen for at vise, at de er gode nok. Jeg vil ikke udelukke, at Oliver godt kan være med, hvis vi bliver ”tvunget” til at bruge ham.

Med Cajuste, Frank, Evander, Madsen samt Kraev, Anderson og måske Oliver Sørensen som mulige løsninger ved skader til de 4 førstnævnte, så er der stadigvæk et godt stykke vej til at vi skal kaste en ung debutant som f.eks. Martis i aktion.

Jeg vil heller ikke udelukke, at Ankersen kigger lidt længere frem (det er jo hans opgave, at have de mere strategiske og langsigtede briller på), når han nævner gruppen af ”unge spillere, som vi tror på”. Udover Nicolas og Oliver, så synes jeg både Victor Torp og i særdeleshed Raphael Onyedika er meget spændende talenter til den centrale midtbane, og jeg vil ikke udelukke, at de kan få chancen hos os i næste sæson, hvis de leverer en rigtig flot sæson hos hhv. Lyngby og Fredericia. De er begge startet rigtig fint i denne sæson.
Tak for et godt indlæg, THenry! Meget spændende betragtninger...

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: Lejesvende

Indlæg af MFKM »

Raphael Onyedika omtales i Medianos seneste 1. Divisions podcast som en stor profil i 1. Division af Steffen Dam og som e spiller der vil kunne spille sig på nok ethvert ikke top 3 hold i superligaen af Morten Eskesen(cheftræner FC Helsingør)z

Bliver spændene om han kommer til os fra næste sæson eller om han ryger på leje i superligaen.

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Lejesvende

Indlæg af THenry »

Hvis Rafa kan fortsætte det niveau, som han er startet på i Fredericia, så kan jeg ikke se, hvorfor han ikke skulle spille for os allerede i næste sæson.

Han er virkelig god i 1. Division, og har lige lavet et rigtig fint mål.

Willigenburg
Indlæg: 72
Tilmeldt: 20. feb 2017, 16:40

Re: Lejesvende

Indlæg af Willigenburg »

Antonis Martis ser ud til at være lejet ud til Macarthur FC i Australien:
https://www.macarthurfc.com.au/news/ant ... -champions

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Lejesvende

Indlæg af Steffen am »

Willigenburg skrev:
21. okt 2020, 07:09
Antonis Martis ser ud til at være lejet ud til Macarthur FC i Australien:
https://www.macarthurfc.com.au/news/ant ... -champions
Så giver det også mere mening at han ikke var med i seneste reserveholdskamp.

CasperA
Indlæg: 409
Tilmeldt: 4. nov 2017, 13:00

Re: Lejesvende

Indlæg af CasperA »

Indtil videre ser det ikke ud til, at Rasmus Nicolaisen får ret meget ud af sit lejeophold i Pourtsmouth, da han igen i dag sidder på bænken. I de seneste 6 kampe i ligaen har han kun spillet en enkelt halvleg.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Lejesvende

Indlæg af Stoffer »

CasperA skrev:
24. okt 2020, 17:38
Indtil videre ser det ikke ud til, at Rasmus Nicolaisen får ret meget ud af sit lejeophold i Pourtsmouth, da han igen i dag sidder på bænken. I de seneste 6 kampe i ligaen har han kun spillet en enkelt halvleg.
Tak for update. Det er godt nok problematisk.

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Lejesvende

Indlæg af 974 »

CasperA skrev:
24. okt 2020, 17:38
Indtil videre ser det ikke ud til, at Rasmus Nicolaisen får ret meget ud af sit lejeophold i Pourtsmouth, da han igen i dag sidder på bænken. I de seneste 6 kampe i ligaen har han kun spillet en enkelt halvleg.
Men jeg tænker da heller ikke umiddelbart at Nicolaisen "bare" er en stjerne der er kommet til Portsmouth for at shine bigtime fra start?

At vi har nogle tanker om Nico gør jo ikke at Portsmouth trænere ser det samme endnu

Lund7400
Indlæg: 1049
Tilmeldt: 21. sep 2009, 21:37

Re: Lejesvende

Indlæg af Lund7400 »

974 skrev:
25. okt 2020, 12:01
CasperA skrev:
24. okt 2020, 17:38
Indtil videre ser det ikke ud til, at Rasmus Nicolaisen får ret meget ud af sit lejeophold i Pourtsmouth, da han igen i dag sidder på bænken. I de seneste 6 kampe i ligaen har han kun spillet en enkelt halvleg.
Men jeg tænker da heller ikke umiddelbart at Nicolaisen "bare" er en stjerne der er kommet til Portsmouth for at shine bigtime fra start?

At vi har nogle tanker om Nico gør jo ikke at Portsmouth trænere ser det samme endnu
Desto mere underligt et lejeophold. At vælge lejeophold nu må være o den forventning, at man spiller fra dag 1 i Portsmouth. Han kunne velsagtens have spillet minimum fire superligakampe nu og derved langt overgå spilletider i England.

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Lejesvende

Indlæg af 974 »

Lund7400 skrev:
25. okt 2020, 12:31
974 skrev:
25. okt 2020, 12:01
CasperA skrev:
24. okt 2020, 17:38
Indtil videre ser det ikke ud til, at Rasmus Nicolaisen får ret meget ud af sit lejeophold i Pourtsmouth, da han igen i dag sidder på bænken. I de seneste 6 kampe i ligaen har han kun spillet en enkelt halvleg.
Men jeg tænker da heller ikke umiddelbart at Nicolaisen "bare" er en stjerne der er kommet til Portsmouth for at shine bigtime fra start?

At vi har nogle tanker om Nico gør jo ikke at Portsmouth trænere ser det samme endnu
Desto mere underligt et lejeophold. At vælge lejeophold nu må være o den forventning, at man spiller fra dag 1 i Portsmouth. Han kunne velsagtens have spillet minimum fire superligakampe nu og derved langt overgå spilletider i England.
Men han udvikler sig da netop ved at komme over til en fremmed klub?
Her i FCM kunne det jo godt virke til at han var gået lidt i stå, også fordi han heller ikke her får nogen spilletid
Portsmouth er i en situation, hvor de er kommet nogenlunde af sted fra start, og spiller med om de gode placeringer!
Så er det vel ikke tiden til at eksperimentere med en ny dansk ung spiller endnu?

Benzo
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. jun 2017, 00:00

Re: Lejesvende

Indlæg af Benzo »

Torp med scoringen til 2-2 for Lyngby, godt sat ind..
Ham håber jeg på vi får indsluset næste sæson.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Lejesvende

Indlæg af Steffen am »

Horsens vandt i aften 4-2 mod VSK Aarhus.
2 Mål af Tengstedt (og 1 mål af ex-FCM'er Jonas Gemmer)

Lyngby vandt hele 9-0 mod Slagelse
med et hattrick af Victor Torp :D

:fcmwolf: :fcmwolf:

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Lejesvende

Indlæg af Stoffer »

Var der nogen, der så Torp mod Horsens?

Benzo
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. jun 2017, 00:00

Re: Lejesvende

Indlæg af Benzo »

Jeg så den sådan med et halvt øje, og mit indtryk var at Torp ikke var ligeså toneangivende mod Horsens som han var mod AGF (hvor han var rigtig god), men han formår alligevel at trække det frispark som han så også selv scorer på. Det er lidt en Corlu-historie med ham synes jeg, gør det rigtigt godt offensivt på et ellers svagt Lyngby mandskab. Værd at bemærke også, at Torp pt er Lyngbys topscorer (i suppen) med 3 basser.

Håber virkeligt at Torp er én af dem man satser på til sommer, når Evander formentlig rykker videre.

Besvar