Lejesvende

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Densestar7430
Indlæg: 563
Tilmeldt: 16. aug 2014, 18:06

Re: Lejesvende

Indlæg af Densestar7430 »

Steffen am skrev:
25. sep 2020, 12:09
Densestar7430 skrev:
25. sep 2020, 11:56
David jf. hans frisørs Instragram opslag på vej til Antalyaspor i Tyrkiet. Ingen anelse om det er salg eller leje, men han har tydeligvis ingen fremtid i FCM.
Kunne godt være man skal til at følge nogle flere frisører, hvis det er derfra nyhederne kommer. Lidt pudsigt.
Meget specielt ;)

Den er i øvrigt her:

https://www.instagram.com/p/CFhs4SPFdDY ... _copy_link

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Lejesvende

Indlæg af SimonH »

Densestar7430 skrev:
25. sep 2020, 15:23
Steffen am skrev:
25. sep 2020, 12:09
Densestar7430 skrev:
25. sep 2020, 11:56
David jf. hans frisørs Instragram opslag på vej til Antalyaspor i Tyrkiet. Ingen anelse om det er salg eller leje, men han har tydeligvis ingen fremtid i FCM.
Kunne godt være man skal til at følge nogle flere frisører, hvis det er derfra nyhederne kommer. Lidt pudsigt.
Meget specielt ;)

Den er i øvrigt her:

https://www.instagram.com/p/CFhs4SPFdDY ... _copy_link

Håber på en transfer på ca. 1 mio euro

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Lejesvende

Indlæg af Stoffer »

Saemala skrev:
23. sep 2020, 12:59
Stoffer skrev:
23. sep 2020, 12:45
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/gra ... in-udleje/

"Den 23-årige midtstopper Rasmus Nicolaisen er onsdag blevet udlejet fra FC Midtjylland til League One-klubben Portsmouth."

Jeg er ikke så begejstret for, at Nico skal til en klub så langt nede i hierakiet, det tegner ikke godt.
Hvor langt nede i hierakiet er toppen af League One, i forhold til Superligaen? Hvis vi fjerner FCK & FCM, så tror jeg ikke der er nogle klubber i Superligaen, som kan slå toppen af League One. Jeg ser det som et fint skifte til en hård liga, hvor der både er mange kampe, men hvor han også bliver matchet meget hårdere fysisk, end han er vant til fra Danmark.
Jeg skal blankt erkende, at jeg synes, det er svært at sammenligne SL med toppen af League One. Og gode pointer derudover - han bliver udsat for nogle af de ting, som vi netop søger i vores stoppere.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Lejesvende

Indlæg af Stoffer »

Jeg så fcn-lynbyg for at kigge lidt på Torp. Han blev skiftet ind efter, at Lyngby var kommet bagefter. Der var lidt godt og lidt skidt fra ham - det er nødvendigvis svært at spille mod fcns fart, når man er nede. Han kom ind som en del af en større indskiftning (tre spillere), så det kan være et tilfælde, men det var interessant, at han kom ind for Enghardt - det er i min optik positivt, hvis Lyngby ser ham sådan, da jeg gerne ser ham bygge på ifht. at kunne spille en dybere rolle på midtbanen ligesom Evander har gjort.

Den bedste aktion var et flot lob fra højre halvrum foran fcns felt, som han lagde ned i bagrummet bag forsvaret, bolden var næsten perfekt tempereret. Derudover var han ofte tilgængelig i fase 2 og det lignede, at han gjorde en del ud af at tage ansvar og taktstokken ved at udpege rum.

På den negative side havde han en del boldtab, fx kunne han ikke sætte sin mand en mod en og nogle afleveringer ramte ikke. Der var særligt en, som var problematisk, da den gav en omstilling imod.

Jeg kan godt forestille mig, at Torp får kampe fra start inden alt for længe.

Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1040
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Re: Lejesvende

Indlæg af Administrator »

Saemala skrev:
23. sep 2020, 12:59
Stoffer skrev:
23. sep 2020, 12:45
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/gra ... in-udleje/

"Den 23-årige midtstopper Rasmus Nicolaisen er onsdag blevet udlejet fra FC Midtjylland til League One-klubben Portsmouth."

Jeg er ikke så begejstret for, at Nico skal til en klub så langt nede i hierakiet, det tegner ikke godt.
Hvor langt nede i hierakiet er toppen af League One, i forhold til Superligaen? Hvis vi fjerner FCK & FCM, så tror jeg ikke der er nogle klubber i Superligaen, som kan slå toppen af League One. Jeg ser det som et fint skifte til en hård liga, hvor der både er mange kampe, men hvor han også bliver matchet meget hårdere fysisk, end han er vant til fra Danmark.
Sort Snak med Rasmus Ankersen. RA kommer ind på niveauet i England. Toppen af League 1 og Championship generelt er meget tæt.

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Lejesvende

Indlæg af SimonH »

Torp med tredjefod på Lyngbys scoring i dag

EsbenVest
Indlæg: 237
Tilmeldt: 2. feb 2017, 19:10

Re: Lejesvende

Indlæg af EsbenVest »

Nyd lige det her langskudsmål fra Torp i gårsdagens pokalkamp. Efter 1:15.
https://lyngby-boldklub.dk/2020/10/08/j ... ydbank-pk/

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Lejesvende

Indlæg af UlveLars »

Dejligt at han ser ud til at få masser af spilletid i Lyngby.

Ankersen nævner at vi ikke bød på Hiljemark fordi "vi har flere unge spillere på vej, som vi tror rigtigt meget på".
Nikolas Madsen er naturligvis den ene (og Torp er mig bekendt låst i Lyngby til næste sommer), så han må vel tænke på spillere som Oliver Sørensen og Antonis Martis?
Jeg synes godt nok, at der umiddelbart er et stort spring fra de to (hvis de er tiltænkt aflastende minutter i Superligaen) og så til en Hiljemark. Hvad tænker I?

Personligt havde jeg haft det bedre med en udleje af dem begge a la Torp, så de kunne oparbejde værdifuld SL-erfaring i mindre klubber (eller 1. division), og så hente Hiljemark ind til at overtage efter Frank (eller Cajuste/Evander), når der - forventeligt - kommer bud på dem i næste vindue. Frem til da ville vi så have 5 mand til 2 pladser på CM. Måske i overkanten, men trods alt også mange kampe på 3 måneder - og Evander kan også bruges på 10eren.

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Lejesvende

Indlæg af Matjavsen »

UlveLars skrev:
8. okt 2020, 16:15
Dejligt at han ser ud til at få masser af spilletid i Lyngby.

Ankersen nævner at vi ikke bød på Hiljemark fordi "vi har flere unge spillere på vej, som vi tror rigtigt meget på".
Nikolas Madsen er naturligvis den ene (og Torp er mig bekendt låst i Lyngby til næste sommer), så han må vel tænke på spillere som Oliver Sørensen og Antonis Martis?
Jeg synes godt nok, at der umiddelbart er et stort spring fra de to (hvis de er tiltænkt aflastende minutter i Superligaen) og så til en Hiljemark. Hvad tænker I?

Personligt havde jeg haft det bedre med en udleje af dem begge a la Torp, så de kunne oparbejde værdifuld SL-erfaring i mindre klubber (eller 1. division), og så hente Hiljemark ind til at overtage efter Frank (eller Cajuste/Evander), når der - forventeligt - kommer bud på dem i næste vindue. Frem til da ville vi så have 5 mand til 2 pladser på CM. Måske i overkanten, men trods alt også mange kampe på 3 måneder - og Evander kan også bruges på 10eren.
Han nævner også skades historikken

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Lejesvende

Indlæg af UlveLars »

Matjavsen skrev:
8. okt 2020, 16:59
UlveLars skrev:
8. okt 2020, 16:15
Dejligt at han ser ud til at få masser af spilletid i Lyngby.

Ankersen nævner at vi ikke bød på Hiljemark fordi "vi har flere unge spillere på vej, som vi tror rigtigt meget på".
Nikolas Madsen er naturligvis den ene (og Torp er mig bekendt låst i Lyngby til næste sommer), så han må vel tænke på spillere som Oliver Sørensen og Antonis Martis?
Jeg synes godt nok, at der umiddelbart er et stort spring fra de to (hvis de er tiltænkt aflastende minutter i Superligaen) og så til en Hiljemark. Hvad tænker I?

Personligt havde jeg haft det bedre med en udleje af dem begge a la Torp, så de kunne oparbejde værdifuld SL-erfaring i mindre klubber (eller 1. division), og så hente Hiljemark ind til at overtage efter Frank (eller Cajuste/Evander), når der - forventeligt - kommer bud på dem i næste vindue. Frem til da ville vi så have 5 mand til 2 pladser på CM. Måske i overkanten, men trods alt også mange kampe på 3 måneder - og Evander kan også bruges på 10eren.
Han nævner også skades historikken
Ja, det gør han. Og det er naturligvis ikke uden betydning.

Lad mig så spørge på en anden måde. Hvis Frank, Cajuste og Evander er tiltænkt hovedroller i CL (og det tror jeg, at de er), er vi så trygge ved - udover N. Madsen - at have Oliver Sørensen og Antonis Martis som backup?
Der er intet ledende i mit spørgsmål - jeg er selv i tvivl. Jeg spørger for at høre, hvad I andre mener.

tubbe93
Indlæg: 498
Tilmeldt: 2. jun 2009, 14:43

Re: Lejesvende

Indlæg af tubbe93 »

UlveLars skrev:
8. okt 2020, 18:02
Matjavsen skrev:
8. okt 2020, 16:59
UlveLars skrev:
8. okt 2020, 16:15
Dejligt at han ser ud til at få masser af spilletid i Lyngby.

Ankersen nævner at vi ikke bød på Hiljemark fordi "vi har flere unge spillere på vej, som vi tror rigtigt meget på".
Nikolas Madsen er naturligvis den ene (og Torp er mig bekendt låst i Lyngby til næste sommer), så han må vel tænke på spillere som Oliver Sørensen og Antonis Martis?
Jeg synes godt nok, at der umiddelbart er et stort spring fra de to (hvis de er tiltænkt aflastende minutter i Superligaen) og så til en Hiljemark. Hvad tænker I?

Personligt havde jeg haft det bedre med en udleje af dem begge a la Torp, så de kunne oparbejde værdifuld SL-erfaring i mindre klubber (eller 1. division), og så hente Hiljemark ind til at overtage efter Frank (eller Cajuste/Evander), når der - forventeligt - kommer bud på dem i næste vindue. Frem til da ville vi så have 5 mand til 2 pladser på CM. Måske i overkanten, men trods alt også mange kampe på 3 måneder - og Evander kan også bruges på 10eren.
Han nævner også skades historikken
Ja, det gør han. Og det er naturligvis ikke uden betydning.

Lad mig så spørge på en anden måde. Hvis Frank, Cajuste og Evander er tiltænkt hovedroller i CL (og det tror jeg, at de er), er vi så trygge ved - udover N. Madsen - at have Oliver Sørensen og Antonis Martis som backup?
Der er intet ledende i mit spørgsmål - jeg er selv i tvivl. Jeg spørger for at høre, hvad I andre mener.
Kraev er også i spil til en af de tre centrale som aflastning for Evander. Derudover virker det også til, at Mikael Anderson er i spil til en central plads.
Derudover kan man også vælge at køre Brumado som second striker/10'er eller flytte Mabil, Dreyer, Sisto ind centralt, ligesom Vibe også kan blive brugt fra en mere tilbagetrukket rolle.
James har også været bragt som en 6'er. Det kan også give aflastning.

Så vi har jo en del muligheder, og Hiljemark som en reserve virker heller ikke som noget, han kunne være interesseret i.

Dermed ikke sagt, at jeg godt kunne tænke mig, at vi havde hentet én ind, som en overtager efter Frank. Jeg tror bare ikke, at Hiljemark er den person.
FCM!
FCM!
FCM!

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Lejesvende

Indlæg af Acebone »

UlveLars skrev:
8. okt 2020, 16:15
Ankersen nævner at vi ikke bød på Hiljemark fordi "vi har flere unge spillere på vej, som vi tror rigtigt meget på".
Nikolas Madsen er naturligvis den ene (og Torp er mig bekendt låst i Lyngby til næste sommer), så han må vel tænke på spillere som Oliver Sørensen og Antonis Martis?
Jeg synes godt nok, at der umiddelbart er et stort spring fra de to (hvis de er tiltænkt aflastende minutter i Superligaen) og så til en Hiljemark. Hvad tænker I?
Jeg tænker, du er nødt til at have Cajuste med i det regnestykke. Hiljemark er ikke en, du henter ind til bænken.

Som jeg hører Ankersens udtalelser, ville man ikke hente Hiljemark, fordi det ville æde (for meget) af Cajuste og Madsens spilletid. Dertil kommer så selvfølgelig skadeshistorik, lønpakke etc.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Lejesvende

Indlæg af Stoffer »

EsbenVest skrev:
8. okt 2020, 14:04
Nyd lige det her langskudsmål fra Torp i gårsdagens pokalkamp. Efter 1:15.
https://lyngby-boldklub.dk/2020/10/08/j ... ydbank-pk/
Hvis vi nu bringer tråden væk fra transfers og over på lejede spillere.

Godt til Torp med et mål. Også et flot forsøg på frisparket. Den kvalitet, han bringer der, er bare uforlignelig. Det kan virkelig blive et våben for os.

Det ærgrer mig, at Lyngby lige nu hænger ekstremt dårligt sammen. Jeg håber, at Torp får meget ud af sin leje, selvom det ligner en meget lang sæson for Lyngby. Jeg forestiller mig, det kan være en hæmsko, hvis man skal udvikle den defensive positionering, tilbageerorbringspil osv. ifht perspektivet i pladsen i vores double pivot på midtbanen, og alt omkring ham bare sejler defensivt i Lyngby.

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Lejesvende

Indlæg af UlveLars »

Acebone skrev:
8. okt 2020, 20:55
UlveLars skrev:
8. okt 2020, 16:15
Ankersen nævner at vi ikke bød på Hiljemark fordi "vi har flere unge spillere på vej, som vi tror rigtigt meget på".
Nikolas Madsen er naturligvis den ene (og Torp er mig bekendt låst i Lyngby til næste sommer), så han må vel tænke på spillere som Oliver Sørensen og Antonis Martis?
Jeg synes godt nok, at der umiddelbart er et stort spring fra de to (hvis de er tiltænkt aflastende minutter i Superligaen) og så til en Hiljemark. Hvad tænker I?
Jeg tænker, du er nødt til at have Cajuste med i det regnestykke. Hiljemark er ikke en, du henter ind til bænken.

Som jeg hører Ankersens udtalelser, ville man ikke hente Hiljemark, fordi det ville æde (for meget) af Cajuste og Madsens spilletid. Dertil kommer så selvfølgelig skadeshistorik, lønpakke etc.
Jo, hvis du tager Cajuste med i gruppen af "unge spillere, som vi tror på og gerne vil give chancen", så giver det mere mening, men i mine øjne er han efterhånden en etableret spiller i start-11.
I februar nævnte Ankersen i tilsvarende podcast for vinterens transfervindue, at vi netop ikke havde købt en CM (Hiljemark), fordi vi havde købt en højre back - og der derfor ikke ville blive spilletid til Cajuste, som vi troede rigtigt meget på. Det gav god mening og var i mine øjne en fornuftig beslutning.
I seneste podcast nævner han så atter, at vi ikke køber en CM, fordi vi har "flere unge spillere på vej, som vi gerne vil give chancen". Og det var så her, at jeg studsede over, hvem de unge spillere kunne være ud over N. Madsen, for Cajuste er i mine øjne efterhånden meget mere end det. Og jeg vil være nervøs ved at give en spiller som O. Sørensen alt for mange chancer i efterået. Det har set for tyndt ud, når han er kommet ind, og det kan blive dyrt i SL, hvis vi tror alt for meget på ham - på nuværende tidspunkt. Jeg tror, spillere som ham og Martis skal have kontinuerlig spilletid på udleje inden de er klar for os.

Jeg er helt med på, at der er mange andre kombinationsmuligheder hvor fx Brumado, Kraev, Dreyer og Anderson kan komme i spil centralt, som der nævnes. Men nu nævnte Ankersen specifikt de her unge spillere, som man gerne ville give chancen, som årsagen til det manglende indkøb på CM.

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Lejesvende

Indlæg af UlveLars »

Stoffer skrev:
9. okt 2020, 09:28
EsbenVest skrev:
8. okt 2020, 14:04
Nyd lige det her langskudsmål fra Torp i gårsdagens pokalkamp. Efter 1:15.
https://lyngby-boldklub.dk/2020/10/08/j ... ydbank-pk/
Hvis vi nu bringer tråden væk fra transfers og over på lejede spillere.

Godt til Torp med et mål. Også et flot forsøg på frisparket. Den kvalitet, han bringer der, er bare uforlignelig. Det kan virkelig blive et våben for os.

Det ærgrer mig, at Lyngby lige nu hænger ekstremt dårligt sammen. Jeg håber, at Torp får meget ud af sin leje, selvom det ligner en meget lang sæson for Lyngby. Jeg forestiller mig, det kan være en hæmsko, hvis man skal udvikle den defensive positionering, tilbageerorbringspil osv. ifht perspektivet i pladsen i vores double pivot på midtbanen, og alt omkring ham bare sejler defensivt i Lyngby.
Jeg forstår godt dine bekymringer, men det altovervejende mål her må være spilletiden. Så længe han fortsætter med at spille kontinuerligt - vænner sig til tempoet og modstanderne i SL etc, så tror jeg altså nok, at vi skal få ham finpudset taktisk, når han vender tilbage. Jeg har - som jeg har nævnt ved flere lejligheder - meget store forventninger til ham.

Besvar