CL PO/2: FC Midtjylland - Slavia Praha

Om FC Midtjylland og Black Wolves
MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: CL PO/2: FC Midtjylland - Slavia Praha

Indlæg af MFKM »

Scholz er så fuckinh iskold. Av av av.

Jakla
Indlæg: 352
Tilmeldt: 26. apr 2014, 19:28

Re: CL PO/2: FC Midtjylland - Slavia Praha

Indlæg af Jakla »

Hvor er det fedt og Dreyer bare top dollar :)

5915
Indlæg: 97
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: CL PO/2: FC Midtjylland - Slavia Praha

Indlæg af 5915 »

(J) amen det er jo genialt det her ♥️⚽🐺🐾🖤💜
FCM- always

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: CL PO/2: FC Midtjylland - Slavia Praha

Indlæg af Stoffer »

En anden ting. Tak til Benham for at lytte til Ankersen. Det her havde ikke været muligt uden ham.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: CL PO/2: FC Midtjylland - Slavia Praha

Indlæg af Steffen am »

Hvor er det fucking vildt.

Tillykke til alle, klubben, spillere, os, sponsorere osv.
Fuuck..

Var det noget med at det var historie med comeback?
Og så bare 20 år efter Ikast og Herning lå i 1. division og rodede rundt, hvem fanden havde gættet på det (uden at skulle alvorligt under opsyn).

Så vildt, fandme fedt :D


Haha fedt.
At Brian Priske har fået Steinlein til at love nogle af de 230 millioner, skal bruges til et hegn rundt om træningsbanen 😂😂

Lund7400
Indlæg: 1049
Tilmeldt: 21. sep 2009, 21:37

Re: CL PO/2: FC Midtjylland - Slavia Praha

Indlæg af Lund7400 »

Whaaaat!!!!!? Det vildeste nogensinde. Glem Fonnbogason, det her slår ALT!!!

At slå bulgarske, Schweiziske og tjekkiske mestre ud er enestående. Kæmpe respekt til hele holdet!!

Feeedt!!!!

Christian
Indlæg: 668
Tilmeldt: 29. aug 2014, 10:12

Re: CL PO/2: FC Midtjylland - Slavia Praha

Indlæg af Christian »

Flot kamp mod et rigtig godt hold, der udover målet vel nærmest intet havde der var rigtig farligt.

Tillykke til os alle. Jeg er en rigtig glad mand.

tubbe93
Indlæg: 498
Tilmeldt: 2. jun 2009, 14:43

Re: CL PO/2: FC Midtjylland - Slavia Praha

Indlæg af tubbe93 »

Er der nogen, der ved om der bliver mulighed for tilskuere i gruppespillet?
Synes der på et tidspunkt var tale om, at der kunne komme tilskuere efter supper cuppen i sidste uge, der blev spillet med nogle fans på stadion.
Jeg SKAL opleve FCM spille CL det her efterår!
FCM!
FCM!
FCM!

Diebesten
Indlæg: 262
Tilmeldt: 19. jun 2018, 11:45

Re: CL PO/2: FC Midtjylland - Slavia Praha

Indlæg af Diebesten »

Acebone skrev:
30. sep 2020, 22:56
DIE MEISTER

DIE BESTEN

LES GRANDES EQUIPES

THE CHAAAMPIOOOOOOOOONS!!!!!!
Navnet leverer 😎😏🎊🎊🎊🎊

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: CL PO/2: FC Midtjylland - Slavia Praha

Indlæg af Vijen »

Helt korrekt håndtering af straffesparkssituationen mht reglerne. At reglerne måske trænger til en justering er en anden sag. Jeg ville være træt af, hvis det var os den var gået imod.

Billede

Christian
Indlæg: 668
Tilmeldt: 29. aug 2014, 10:12

Re: CL PO/2: FC Midtjylland - Slavia Praha

Indlæg af Christian »

Dagen derpå og stadig total Optur.
Det tidlige mål ændrer selvfølgelig kampforløbet, og jeg har læst flere steder at Slavia var det bedste hold.
Det synes jeg ikke de var.
De får mulighed for at stille sig tilbage og satse på kontra, men formår alligevel ikke at spille sig til store chancer. Som i kampen i Prag foregår rigtig meget fra deres side med lange bolde forbi vores første pres, som vi så tager os af nede i bagkæden.
Da vi så, helt korrekt efter reglerne, får straffe og omstraffe, og Slavia skal skabe kampen, viser de igen ingen farlighed, hvorimod FCM viser skarphed først ved Frank og derefter Anders, da Slavia skal skabe kampen.
Havde de ikke scoret i starten, og havde kampforløbet været det samme, ville langt flere, og måske næsten alle, sandsynligt vurdere at vi kontrollerede kampen fra start til slut.

Derudover vil jeg gerne rose Kaba. Han gør rigtig mange ting godt, og så brænder han straffe som så bekræfter alle haterne i at han er elendig. Situationen hvor bolden ryger i sidenettet, var for mig at se ikke en chance, selvom kommentatorerne gerne ville have, at han igen skulle fremstå som dårlig og et dyrt fejlkøb.
Jeg ville ønske jeg havde mulighed for at lave et filmklip med alle situationer fra kampen i går hvor han var involveret. Jeg tror det ville vise at han er en vigtig del af vores spil.
Men med det sagt, skal han selvfølgelig helt generelt score flere mål end han gør nu.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: CL PO/2: FC Midtjylland - Slavia Praha

Indlæg af Ravnen »

Vild kamp i aftes. Det er mange år siden jeg har været direkte nervøs, inden en kamp. Og så scorer Slavia efter ganske kort tid, op ad bakke.
Anden halvleg bliver legendarisk, den vil vi tale om i årevis. Udligningen, den flotte kasse af Kaba, tænder håbet. Og så kommer det vanvittige straffespark, først taber vi alt, Kaba får alt for lang tid til at stå med bolden og tænke, jeg står og tænker det er noget skidt, for jeg kan mærke at han tænker for meget og så brænder han. Bedste VAR kendelse i verdenshistorien og selvom Scholz får lige så lang tid til at stå og tænke, og bliver chikaneret mens, så er han kold og banker den ind. Lige efter det, må Slavia bare ikke få et mål og man tæller minutterne indtil Frank banker 3-1 målet ind og den er sikker. Så bliver det 4-1, sikke et resultat.

Har ikke kunne sove i nat, totalt ovenpå. Største resultat i FCMs historie. Bare så træls at der ikke var tilskuere på stadion, der manglede den totale fest og fejring. Men skidt med det, vi gjorde det sgu!

Jeg er så stolt af hele holdet. Sikke en præstation. Også med tanke på at vi er bagude og et mål mere af Slavia ville have dræbt den sidste chance. Men der er så meget ryggrad og power i det her hold. Vi tager Sisto ud og ind kommer Dreyer og sætter totalt dagsordenen.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: CL PO/2: FC Midtjylland - Slavia Praha

Indlæg af Acebone »

Ravnen skrev:
1. okt 2020, 11:01
Har ikke kunne sove i nat, totalt ovenpå.
Samme her - svært at vide, hvad man skulle gøre af sig selv.

Var jo kæmpeglad for bare at have EL at se frem til, men det her er så stort.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: CL PO/2: FC Midtjylland - Slavia Praha

Indlæg af mousebreaker »

Så fantastisk en aften at have de fleste marginaler med sig. Jeg mener stadig at der er straffe på Kaba i første halvleg, og er målløs over at den ikke kommer i VAR. Hvis en mand er i helt fri til et hovedstød og man bare kan hoppe ind i ryggen på ham, uden chance for at nå bolden, så hører alting jo op.
Til gengæld finde jeg det pinligt for fodbolden, at der efter reglerne er straffe for hands i den slags situationer. Vi blev jo ikke frataget noget som helst i situationen. Indirekte frispark ville være på sin plads.
At der er omspark synes jeg til gengæld er korrekt. Det er rigtigt at han ikke er langt væk fra stregen, men det er jo ligegyldigt. Det bliver for svært at dømme, hvis man ikke har en nultolerance. Hvis man siger det er ok med 25cm væk fra stregen, men ikke med 35, så er dommerne reelt prisgivet.
Keeperne kender betingelserne og så er det op til dem at træne i deres bevægelser, så de ikke overtræder i kampsituationer som denne
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: CL PO/2: FC Midtjylland - Slavia Praha

Indlæg af mousebreaker »

VI spiller en bedre og mere kontrolleret kamp i Prag efter min mening, men det hurtige mål giver også bare en helt anden kamp, så det er jo naturligt nok.
Stort cadeau til Priske og hans team, samt ledelsen for at have set rigtigt med trupsammensætning i specielt forsvar og på midtbanen. Nu mangler vi så bare fronten, men det kan jo komme fra eks Brumado en dag. Jeg lægger mig i hvert fald fladt ned og anerkender at det her havde jeg ikke troet på. Var sikker på at vi ikke ville komme i gruppespil igen, fordi vi ikke ville producere nok offensivt. At tillade 1 mål i hele kvalifikationen er høj klasse, specielt fordi JH ikke har måttet agere supermand.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Besvar