UEFA koefficient:

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Steffen am »

Saemala skrev:
17. sep 2020, 22:12
Partizan scorede, så de hiver den nok hjem nu, men FCSB bagud med 2 efter 14 min. :shock:


De er kun 14 mand med til kampen pga. Corona. Bagud 3-2 nu, men en mand i overtal.
Og brugt 2 udskiftninger.

De kan i hvert fald ikke sige at det er svært at vælge hvem den 3. indskifter skal være. ;)

Særlige tider med Corona.
Men godt at den blev spillet med 14 mand, i stedet for at den blev aflyst.

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Matjavsen »

Syntes faktisk det er svært at lave en "let" EL pulje når man sidder og leger med det.

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af SimonH »

Matjavsen skrev:
17. sep 2020, 22:38
Syntes faktisk det er svært at lave en "let" EL pulje når man sidder og leger med det.
EL er blevet vandvittig stærkt - og bliver endnu stærkere næste sæson.
EL i dag svarer på mange måder til CL før 2010. Pengemæssigt er turnerigen virkelig også vokset bare de seneste år.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Steffen am »

SimonH skrev:
17. sep 2020, 22:43
Matjavsen skrev:
17. sep 2020, 22:38
Syntes faktisk det er svært at lave en "let" EL pulje når man sidder og leger med det.
EL er blevet vandvittig stærkt - og bliver endnu stærkere næste sæson.
EL i dag svarer på mange måder til CL før 2010. Pengemæssigt er turnerigen virkelig også vokset bare de seneste år.
Og med at vinderen tjener en CL plads, gør også at også engelske klubber tager den seriøst.

Hmm.. ud fra den nuværende prognose ville jeg nok sige.
Sporting CP Lisbon
Ludogorets Razgrad
Maccabi Tel-Aviv / Legia Warsaw
Midtjylland

Kunne være muligheder hvis vi skulle ende i EL pot 4.

Sporting CP Lisbon
Ludogorets Razgrad
Midtjylland
Dynamo Brest

Hvis FCM skulle ende i EL pot 3, ud fra et rent sportsligt synspunkt.

Men mon ikke vi snart blive klogere, og i Champions Path, er der mulighed for nogle relativ små hold møder hinanden, og derved ændre på pot 4's sammensætning.

Har ikke styr på alle holdene. Men Basel og Ludogorets som vi kender, er ikke helt på niveau med hvad de er vant til. Brest er sæsonens overraskelse, men burde stadig være en overkommelig modstander.

Sporting Lissabon og evt. Gent er i ledelsesmæssig krise. Man kan vel godt håbe på sådan noget, ligesom da vi mødte Man U, ikke var på deres top niveau ;)

Til gengæld helst ikke Napoli på deres topniveau ;)

EDIT: Kan læse mig til at Basel har spillet rigtig flot i aften, så har fjernet dem igen ;)

Brugeravatar
Møller
Indlæg: 69
Tilmeldt: 20. maj 2009, 09:04

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Møller »

Hvorfor overhovedet bekymre sig om EL pot 3 eller 4?
Vi ender jo i CL pot 4 alligevel :D

Jeg vil hellere se os i Pulje med:
Porto
Ajax
Istanbul Basaksehir
FC Midtjylland

Eller hvis det skal vaere lidt svaerere ;)
Liverpool/Bayern/Juventus
Barcelona
RB Leipzig
FC Midtjylland

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Steffen am »

Hvis nogen mangler lidt aften/nat læsning.

Nye CL og EL gruppespils regler fra UEFA
https://editorial.uefa.com/resources/02 ... age_en.pdf

Lige hvad jeg fanger der er mest interessant
- Mulighed for neutral stadion, og andre UEFA stadions der er i turneringen vil være førstevalg, så mulighed for MCH også kan blive stadion for 2 andre hold.
- Mulighed for nogle kontorfolk kan komme til at svede, fejl ved indberetninger osv. hurtig kan koste en kamp og et 3-0 nederlag (eller 3-0 sejr til dem der har gjort det rigtigt ;) )
- Et hold skal minimum have 13 spillere, der ikke er Corona Postive, for at kunne spille
- Hvis en dommer bliver testet positiv for Corona, kan en dommer fra værtsnationen træde til med kort varsel.
- Kalenderen tillader gruppespils kampe kan spilles indtil d. 28. januar, hvis der skulle komme forstyrrelser.

Men intet sådan for alvor vildt eller overraskende.

Simseee
Indlæg: 25
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:42

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Simseee »

Faktisk en fin tilføjelse med dommeren, selvom det er en lille ting. Det burde være en selvfølge, men selvfølgelig skal en kamp ikke aflyses hvis begge trupper er klar og til stede. Der er selvfølgelig risiko for lidt bias med en dommer fra et bestemt land, men med VAR og hvad der ellers er, så er det jo også deres chance for at vise sig frem, så mon ikke man forsøger at dømme så "korrekt" som muligt

Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk


Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Steffen am »

Men 3 overraskelser i aften.
Eller dvs. FCSB var ret Corona ramt og stillede med et mærkeligt låne/reservehold, så måske ikke så overraskende. Men i hvert 3 fald 3 højt seedede hold ude.

Så nu er FCM officielt sikret enten CL gruppespil fra pot 4 eller EL gruppespil fra pot 3.

Simseee
Indlæg: 25
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:42

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Simseee »

Vigtigt er det også at Serbien har mistet 2 hold til aften. At vi beholder 15 pladsen betyder som jeg forstår det 2 hold i CL endnu engang næste sæson igen. 2 år med 2 hold i CL ville være fantastisk!

Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk


MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af MFKM »

Steffen am skrev:
24. sep 2020, 21:58
Men 3 overraskelser i aften.
Eller dvs. FCSB var ret Corona ramt og stillede med et mærkeligt låne/reservehold, så måske ikke så overraskende. Men i hvert 3 fald 3 højt seedede hold ude.

Så nu er FCM officielt sikret enten CL gruppespil fra pot 4 eller EL gruppespil fra pot 3.
Jeg tror du glemmer at tage højde for, at der allerede er trukket lod til næste runde.

Du kan derfor ikke være sikker på, at bare fordi et højt seedet hold er ude, så rykker vi automatisk en tak op på kassiesas seedningsliste.

Det er kun Partizan Beograds nederlag der med sikkerhed rykker os en tak op, da de skal møde vinderen af Lech Poznan og Apollon Limassol (der begge er seedet under os).

At Steua er røget ud er indtil videre ligegyldigt, da de i næste kamp skulle møde Apoel (forudsat de vinder i straffekonkurrencen der er igang lige pt). Apoel vil være højere seedet end os. Så lad os håbe de ryger ud nu.

Desuden vil et nederlag til Molde mod Ferencvaros i Chl kvalifikationen skubbe os en plads ned på seedninglisten.

Edit: Apoel gik desværre videre. Det betyder de i næste runde skal møde Liberec fra Tjekkiet. Kun såfremt Liberec vinder den kamp, vil vi rykke en plads frem i seedningen.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Steffen am »

MFKM skrev:
24. sep 2020, 22:39
Steffen am skrev:
24. sep 2020, 21:58
Men 3 overraskelser i aften.
Eller dvs. FCSB var ret Corona ramt og stillede med et mærkeligt låne/reservehold, så måske ikke så overraskende. Men i hvert 3 fald 3 højt seedede hold ude.

Så nu er FCM officielt sikret enten CL gruppespil fra pot 4 eller EL gruppespil fra pot 3.
Jeg tror du glemmer at tage højde for, at der allerede er trukket lod til næste runde.

Du kan derfor ikke være sikker på, at bare fordi et højt seedet hold er ude, så rykker vi automatisk en tak op på kassiesas seedningsliste.

Det er kun Partizan Beograds nederlag der med sikkerhed rykker os en tak op, da de skal møde vinderen af Lech Poznan og Apollon Limassol (der begge er seedet under os).

At Steua er røget ud er indtil videre ligegyldigt, da de i næste kamp skulle møde Apoel (forudsat de vinder i straffekonkurrencen der er igang lige pt). Apoel vil være højere seedet end os. Så lad os håbe de ryger ud nu.

Desuden vil et nederlag til Molde mod Ferencvaros i Chl kvalifikationen skubbe os en plads ned på seedninglisten.

Edit: Apoel gik desværre videre. Det betyder de i næste runde skal møde Liberec fra Tjekkiet. Kun såfremt Liberec vinder den kamp, vil vi rykke en plads frem i seedningen.
Har du ret i at jeg glemte.
Så kun en plads i aften.


Og fra Champions League kan
Ferencváros slå Molde ud og
Omonia Nicosia slå Olympiakos Piraeus ud, der vil påvirke EL seedningen,

Til gengæld er der så nu 14 opgør, hvor der er mulighed for en overraskelse der kan påvirke EL seedningen den anden vej.

Champions Path

Young Boys (SUI) vs Tirana (ALB)
GNK Dinamo (CRO) vs Flora Tallinn (EST)
Ararat-Armenia (ARM)) vs Crvena zvezda (SRB)
Dynamo Brest (BLR) vs Ludogorets (BUL)
Sarajevo (BIH) vs Celtic (SCO)

Main Path

Hapoel Beer-Sheva (ISR) vs Viktoria Plzeň (CZE)
Rosenborg (NOR) vs PSV Eindhoven (NED)
Basel (SUI) vs CSKA-Sofia (BUL)
Sporting CP (POR) vs LASK (AUT)
Rio Ave (POR) vs AC Milan (ITA)
Copenhagen (DEN) vs Rijeka (CRO)
Tottenham (ENG) vs Maccabi Haifa (ISR)
Slovan Liberec (CZE) vs APOEL (CYP)
Standard Liège (BEL) vs Fehérvár (HUN)

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Steffen am »

Var egentlig bare tænkt som en lille note, virker fjollet at snakke om, når nu det er CL der er fokus punktet.

Men har i set dette.
5 udskiftninger og en trup på 23 spillere, allerede til returopgøret?

https://www.uefa.com/insideuefa/mediase ... decisions/

EDIT:
As of the group stages ;)

Simseee
Indlæg: 25
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:42

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Simseee »

I øvrigt kan det lige siges hvorfor en 15 plads er så stor en forskel på en 16 plads.

En 15 plads vil give følgende adgange i 2022–23:
2 hold i CL
1 hold i EL
2 hold i ECL

En 16 plads vil give følgende adgange i 2022–23:
1 hold i CL
0 hold i EL
3 hold i ECL

Med andre ord kan det være her man får chancen for at trække fra de andre, men det kræver at man er med i den sjove ende fra start af. Efter 22/23 sæsonen bliver det blot endnu sværere at komme op og lege med de helt store :)

Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk


Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Lupus1999 »

Og derfor er pokalturneringen mere vigtig at vi de end nogensinde før, da det giver en EL kval fremover.

Simseee
Indlæg: 25
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:42

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Simseee »

Ja hvis vi beholder 15 pladsen eller bedre. Hvis ikke så giver den også kun adgang til ECL :)

Sendt fra min ONEPLUS A6003 med Tapatalk


Besvar