Transfer sommer 2020

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af Stoffer »

Ravnen skrev:
23. sep 2020, 21:51
Synes det er lidt træls at vi henter Schwartz med så lidt i tankerne. Han er måske ikke så god til mange ting, men han kan banke bolde i kassen og det er noget vi har svært ved at finde en angriber som kan. Jeg er ikke den store fan af ham, men den evne til at ramme kassen er der bare så få spillere som har.

Jeg synes vi skal være påpasselige med at hente flere "projekter" som Kaba og Brumado. Deres tal ser uden tvivl fine ud i al statistikken, men det er et stort arbejde at få dem tilpasset land, liga og klub og vi har brug for en decideret forstærkning, ellers kan vi komme til kort i det gruppespil som deltage i nu.
Er pointen ikke bare, at Ronnie blev hentet som en forsikring? Der var aldrig nogen større plan end en forhåbning om, at hvis det gik helt ned for offensiven, så havde man nogle forskellige brikker at rykke rundt med.

Jeg kan godt lide en del elementer i Ronies spil, det oplagte er hans placeringsevne og afslutningssikkerhed i boksen. Men han er også en interessant presspiler. Det ændrer bare ikke på, at han har alderen og fysikken imod sig.

Der er (heldigivis imo) et strengt fokus på ikke at gå efter kortsigtede spillemæssige gevinster, hvis vedholdenhed og udvikling kan bringe os længere.

Jeg har det lige modsat dig. Det er nemt at fortsætte med en indkøbsstrategi, når alt går godt. Lige nu har vi nogle udfordringer med 9'er pladsen, hvor det ikke lige giver sig selv med Kaba og Brumado - jeg tror dog stadig på især Brumado.

Det er i min optik netop nu, man skal turde blive ved med at hente projekter til 9'er positionen. Det er _ikke_ nu vi skal til at betale mere end vi har råd til for en komplet angriber eller en spiller uden udviklings- og videresalgspotentiale. Det er den slags afvigelser fra strategien, der langsomt ende rmed at dræbe en udvikling.

mmgala
Indlæg: 100
Tilmeldt: 2. jun 2011, 21:04

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af mmgala »

Er det bare mig der ikke kan se logikke i deres udmeldinger og rygtede intentioner.

fra bold:
Schwartz er kommet i overskud i FCM's stærkt besatte angreb med Sory Kaba, Junior Brumado, Lasse Vibe og Schwartz, og cheftræner Brian Priske erkender, at situationen langt fra er optimal.

- Det gør ondt på mig, at topscoreren fra Superligaen i sidste sæson ikke engang er i truppen. Det er ikke okay, siger Priske til bold.dk om angriberen, som blev hentet til klubben i januar fra Silkeborg.

Så der er IKKE plads til sidste års topscore (pga 2 udulige angribere) MEN vi kigge efter en ny :shock: :shock: :shock:

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af Matjavsen »

mmgala skrev:
24. sep 2020, 16:37
Er det bare mig der ikke kan se logikke i deres udmeldinger og rygtede intentioner.

fra bold:
Schwartz er kommet i overskud i FCM's stærkt besatte angreb med Sory Kaba, Junior Brumado, Lasse Vibe og Schwartz, og cheftræner Brian Priske erkender, at situationen langt fra er optimal.

- Det gør ondt på mig, at topscoreren fra Superligaen i sidste sæson ikke engang er i truppen. Det er ikke okay, siger Priske til bold.dk om angriberen, som blev hentet til klubben i januar fra Silkeborg.

Så der er IKKE plads til sidste års topscore (pga 2 udulige angribere) MEN vi kigge efter en ny :shock: :shock: :shock:
Fordi Ronnie ikke passer til.vores spillestil....
Og brumado havde brug for en udlejning og der var ikke andre alternativer på det tidspunkt.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af Steffen am »

Matjavsen skrev:
24. sep 2020, 16:44
mmgala skrev:
24. sep 2020, 16:37
Er det bare mig der ikke kan se logikke i deres udmeldinger og rygtede intentioner.

fra bold:
Schwartz er kommet i overskud i FCM's stærkt besatte angreb med Sory Kaba, Junior Brumado, Lasse Vibe og Schwartz, og cheftræner Brian Priske erkender, at situationen langt fra er optimal.

- Det gør ondt på mig, at topscoreren fra Superligaen i sidste sæson ikke engang er i truppen. Det er ikke okay, siger Priske til bold.dk om angriberen, som blev hentet til klubben i januar fra Silkeborg.

Så der er IKKE plads til sidste års topscore (pga 2 udulige angribere) MEN vi kigge efter en ny :shock: :shock: :shock:
Fordi Ronnie ikke passer til.vores spillestil....
Og brumado havde brug for en udlejning og der var ikke andre alternativer på det tidspunkt.
Og var transferfri, ikke helt uvæsentlig. Så lille risiko og med en lille mulighed for at kunne tjene en hurtig mønt på en topscore.

Jesper BW1100
Indlæg: 1751
Tilmeldt: 21. maj 2009, 12:43

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af Jesper BW1100 »

Steffen am skrev:
24. sep 2020, 17:11
Matjavsen skrev:
24. sep 2020, 16:44
mmgala skrev:
24. sep 2020, 16:37
Er det bare mig der ikke kan se logikke i deres udmeldinger og rygtede intentioner.

fra bold:
Schwartz er kommet i overskud i FCM's stærkt besatte angreb med Sory Kaba, Junior Brumado, Lasse Vibe og Schwartz, og cheftræner Brian Priske erkender, at situationen langt fra er optimal.

- Det gør ondt på mig, at topscoreren fra Superligaen i sidste sæson ikke engang er i truppen. Det er ikke okay, siger Priske til bold.dk om angriberen, som blev hentet til klubben i januar fra Silkeborg.

Så der er IKKE plads til sidste års topscore (pga 2 udulige angribere) MEN vi kigge efter en ny :shock: :shock: :shock:
Fordi Ronnie ikke passer til.vores spillestil....
Og brumado havde brug for en udlejning og der var ikke andre alternativer på det tidspunkt.
Og var transferfri, ikke helt uvæsentlig. Så lille risiko og med en lille mulighed for at kunne tjene en hurtig mønt på en topscore.
Dog først transferfri fra sommer. Så vi betalte en sum for ham i januar (mener 1-2 mio).
Jeg har aldrig fattet den signing i øvrigt med tanke på det system vi spiller

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af Matjavsen »

Jesper BW1100 skrev:
24. sep 2020, 17:32
Steffen am skrev:
24. sep 2020, 17:11
Matjavsen skrev:
24. sep 2020, 16:44


Fordi Ronnie ikke passer til.vores spillestil....
Og brumado havde brug for en udlejning og der var ikke andre alternativer på det tidspunkt.
Og var transferfri, ikke helt uvæsentlig. Så lille risiko og med en lille mulighed for at kunne tjene en hurtig mønt på en topscore.
Dog først transferfri fra sommer. Så vi betalte en sum for ham i januar (mener 1-2 mio).
Jeg har aldrig fattet den signing i øvrigt med tanke på det system vi spiller
Det var nok mest for at drille Silkeborg

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af Steffen am »

Matjavsen skrev:
24. sep 2020, 17:33
Jesper BW1100 skrev:
24. sep 2020, 17:32
Steffen am skrev:
24. sep 2020, 17:11


Og var transferfri, ikke helt uvæsentlig. Så lille risiko og med en lille mulighed for at kunne tjene en hurtig mønt på en topscore.
Dog først transferfri fra sommer. Så vi betalte en sum for ham i januar (mener 1-2 mio).
Jeg har aldrig fattet den signing i øvrigt med tanke på det system vi spiller
Det var nok mest for at drille Silkeborg
Åh det er måske egentlig rigtig nok, ja så giver det mindre mening.
Måske ledelsen var lidt i vildrede, og i tvivl om angriber positionen og mængden af mål. I vinters mener jeg i hvert fald at jeg synes det virkede logisk, gjorde jeg måske knap så meget i bagklogskabens klare lys. Kan være jeg og ledelsen har noget tilfælles der ;)


Men sådan lidt seriøst, tænker virkelig den er svær, hvad ville i gøre.
Altså tænker, der er bundet små 40 millioner i 2 angribere. Ingen tvivl om der er potentiale, og hvis de rammer noget momentum, kan det virkelig blive godt. Men spørgsmålet er selvfølgelig, er det realistisk, hvor langt er der til det osv?

Er måske modsat mange(?) egentlig stadig forsigtig optimist med begge, men er da en overvejelse værd.
Hvis det er rigtigt med rygterne omkring en angriber mere, er det vel for at udleje Brumado igen?

Jesper BW1100
Indlæg: 1751
Tilmeldt: 21. maj 2009, 12:43

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af Jesper BW1100 »

Matjavsen skrev:
24. sep 2020, 17:33
Jesper BW1100 skrev:
24. sep 2020, 17:32
Steffen am skrev:
24. sep 2020, 17:11


Og var transferfri, ikke helt uvæsentlig. Så lille risiko og med en lille mulighed for at kunne tjene en hurtig mønt på en topscore.
Dog først transferfri fra sommer. Så vi betalte en sum for ham i januar (mener 1-2 mio).
Jeg har aldrig fattet den signing i øvrigt med tanke på det system vi spiller
Det var nok mest for at drille Silkeborg
Såvidt det lyder til var det hovedsageligt for at få Junior på græs i Silkeborg at man hentede Ronnie...

mmgala
Indlæg: 100
Tilmeldt: 2. jun 2011, 21:04

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af mmgala »

Matjavsen skrev:
24. sep 2020, 16:44
mmgala skrev:
24. sep 2020, 16:37
Er det bare mig der ikke kan se logikke i deres udmeldinger og rygtede intentioner.

fra bold:
Schwartz er kommet i overskud i FCM's stærkt besatte angreb med Sory Kaba, Junior Brumado, Lasse Vibe og Schwartz, og cheftræner Brian Priske erkender, at situationen langt fra er optimal.

- Det gør ondt på mig, at topscoreren fra Superligaen i sidste sæson ikke engang er i truppen. Det er ikke okay, siger Priske til bold.dk om angriberen, som blev hentet til klubben i januar fra Silkeborg.

Så der er IKKE plads til sidste års topscore (pga 2 udulige angribere) MEN vi kigge efter en ny :shock: :shock: :shock:
Fordi Ronnie ikke passer til.vores spillestil....
Og brumado havde brug for en udlejning og der var ikke andre alternativer på det tidspunkt.

Jeg vil sku være ked af, hvis man kalder lange bolde for "en spillestil", enig i at Kaba har fysikken til, at tage boldene ned, bedre end Ronni, MEN han er ringere til ALT andet, og hvis der tænkes på at komme ud over fløjene og så spille på indlæg, besidder Kaba jo ikke dråben af placeringsevne.

Og jo han havde et hovedstød mod Slavia og et mål mod FCK.....men 38 kampe.... håbløst.

Jeg mener, det er en skam, at man på den måde beskytte sin investering, og i den forbindelse potentiel sætter point over styr, frem for en spiller, der har bevist at have mål i støvlerne. Og så øve indlæg og placering til træning og ikke betydende kampe.

Havde Kaba kostet 5mill var han røget på 2 holdet for længst.

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af 974 »

Jeg har stor tiltro til Kaba!!
Og venter at det snart skal ske at han kommer ordentligt igang
Jeg ser nogle klare paralleller til Paul O, som også var frygtelig at se på i lange perioder, men da han først sådan for alvor kom igang var vi vel alle ret glade for ham
Det jeg især ser som en lighed er at de begge blev fremragende opspilsstationer med blik for de kanter vi sender frem i vores angrebsopspil

Det der meget snart skal til at lykkes er, at indlæggene både bliver givet og modtaget helt rigtigt, så der kommer outcome i form af mål!

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af mousebreaker »

974 skrev:
25. sep 2020, 10:52
Jeg har stor tiltro til Kaba!!
Og venter at det snart skal ske at han kommer ordentligt igang
Jeg ser nogle klare paralleller til Paul O, som også var frygtelig at se på i lange perioder, men da han først sådan for alvor kom igang var vi vel alle ret glade for ham
Det jeg især ser som en lighed er at de begge blev fremragende opspilsstationer med blik for de kanter vi sender frem i vores angrebsopspil

Det der meget snart skal til at lykkes er, at indlæggene både bliver givet og modtaget helt rigtigt, så der kommer outcome i form af mål!
Det er da godt, at der er nogen der har tiltro til Kaba.
I forhold til sammenligningen med en ung Onuachu, så er Kaba en lille håndfuld år ældre og Onuachu var en langt langt bedre afslutter, selv da. Hovedspillet var flere klasser bedre end hvad Kaba nogensinde kommer til at kunne præstere, uden det var voldsomt godt i PO's unge år. Det var dog et godt hovedstød, som Kaba i en presset situation fik sendt afsted i kampen med Slavia. Ellers kan gode hovedstødsafslutninger fra hans side vel tælles på 2-3 fingre gennem hele hans FCM karriere.
Jeg synes Kabas force ligger i at have bolden langs græsset, og hans afslutninger med fødderne når han er helt fri, er faktisk ok. Hans største forcer er når han er oppe omkring midtercirklen og skal modtage bolde og holde på bolden, hvad der jo er ret grinagtigt med tanke på, at han er købt som angriber og samtidig var klubbens dyreste indkøb. Han kan bare ikke score mål. Han er bare langt fra at have klasse til et top seks hold i den danske superliga, hvis du spørger mig. Kort sagt, han er pivringe. Så må han modbevise det udsagn og det ville da være fedt hvis han gør. Så skal jeg gerne lægge mig fladt ned
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Fodboldfan
Indlæg: 256
Tilmeldt: 20. mar 2016, 13:47

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af Fodboldfan »

Stooooop med ikke-transfer diskussion. Lige nu diskuterer i bare Kabas evner kontra Ronnies. Lav en særskilt tråd hvis I vil dét.

CasperA
Indlæg: 409
Tilmeldt: 4. nov 2017, 13:00

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af CasperA »

https://twitter.com/MundoarquerosP/stat ... 6013690880

På Twitter florerer der et rygte om, at vi skulle have forhørt os omkring den 28-årige målmand Warner Hahn, som i øjeblikket er kontraktfri. Et ordentligt skur på 1,98 meter, som senest har spillet for Heerenveen.

Peter
Indlæg: 154
Tilmeldt: 13. aug 2018, 21:15

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af Peter »

CasperA skrev:
25. sep 2020, 19:08
https://twitter.com/MundoarquerosP/stat ... 6013690880

På Twitter florerer der et rygte om, at vi skulle have forhørt os omkring den 28-årige målmand Warner Hahn, som i øjeblikket er kontraktfri. Et ordentligt skur på 1,98 meter, som senest har spillet for Heerenveen.
https://www.vi.nl/nieuws/hahn-plaatste- ... erd-risico

mnm123
Indlæg: 872
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:56

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af mnm123 »

Det ligger helt klart 2 perspektiver for evt. indkøb kvalificerer vi os til chl. Leg vil der komme en offensiv forstærkning, spiller vi UEFA cup forsætter vi Med samme angriber duo.

Låst