Transfer sommer 2020

Om FC Midtjylland og Black Wolves
JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af JBT »

Matjavsen skrev:
27. jul 2020, 20:05
JBT skrev:
27. jul 2020, 20:02
Sisto aner man jo ikke hvad man får pt.? Og han er ikke den type man bør søge. Han er en spiller med antrit men ingen topfart
Men klart cs griber chancen hvis han kan fås i en go case.

Har sagt længe man skal finde spillere på en højere hylde og det siger ledelsen jo sjovt nok også selv så forstår ikke dit problem med min betragtning.
Men de spillere hænger jo ligesom ikke på træerne, der skal man afvente og agere klogt.

Sisto er netop en af de spillere på end højere hylde vi kan hente pga omstændighederne.


Pettr Andersson er et andet eksempel, klassespiller men billig fordi han havde en skadeshistorik.
Hvis man ellers gør brug af den scouting man puster sig op på burde det jo kunne lade sig gøre. Måske er Ikast Herning bare ikke attraktivt nok, hvem ved. Enig med Petter, bedste spiller i FCM’s historie (og Zidan self) - savner en spiller som ham.

Ja , sisto er god, men synes der er for mange ‘men’ at tage højde for

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af Matjavsen »

JBT skrev:
27. jul 2020, 20:37
Matjavsen skrev:
27. jul 2020, 20:05
JBT skrev:
27. jul 2020, 20:02
Sisto aner man jo ikke hvad man får pt.? Og han er ikke den type man bør søge. Han er en spiller med antrit men ingen topfart
Men klart cs griber chancen hvis han kan fås i en go case.

Har sagt længe man skal finde spillere på en højere hylde og det siger ledelsen jo sjovt nok også selv så forstår ikke dit problem med min betragtning.
Men de spillere hænger jo ligesom ikke på træerne, der skal man afvente og agere klogt.

Sisto er netop en af de spillere på end højere hylde vi kan hente pga omstændighederne.


Pettr Andersson er et andet eksempel, klassespiller men billig fordi han havde en skadeshistorik.
Hvis man ellers gør brug af den scouting man puster sig op på burde det jo kunne lade sig gøre. Måske er Ikast Herning bare ikke attraktivt nok, hvem ved. Enig med Petter, bedste spiller i FCM’s historie (og Zidan self) - savner en spiller som ham.

Ja , sisto er god, men synes der er for mange ‘men’ at tage højde for
Men det er jo spillere som ham som fck har haft meget held med.

Senest kan man jo tage fischer, hvis han ikke var blevet skadet, så havde han været den klart bedste spiller i ligaen.


Det er jo også ligemeget om Herning ikast er attraktiv, alle spillerene bor alligevel i Silkeborg/Aarhus :P

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af JBT »

Fischer bedste i ligaen?
Skadet eller ej han er da langt fra ligaens bedste. På papiret - ja, måske. Men han har da slet ikke vist noget der nærmere sig, at han er klar, til hverken udland eller landshold igen.
Så mener netop ikke, at det er lykkedes. Zeca, Frank, Kudus, Damsgaard, Lucas A har da alle været bedre… bare for at nævne nogle over en længere periode

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af Matjavsen »

JBT skrev:
27. jul 2020, 21:03
Fischer bedste i ligaen?
Skadet eller ej han er da langt fra ligaens bedste. På papiret - ja, måske. Men han har da slet ikke vist noget der nærmere sig, at han er klar, til hverken udland eller landshold igen.
Så mener netop ikke, at det er lykkedes. Zeca, Frank, Kudus, Damsgaard, Lucas A har da alle været bedre…
Første sæson sammenlagt 15,5 kampe kampe 6 mål 7 assist
Anden sæson 22,222 kampe 9 mål 11 assist

(Antal min/total spilletid)


Hvis det ikke er klasse, så ved jeg ikke hvad det er


Edit>

Måske ikke den bedste, men det er sådan nogle spillere vi skal hente, tidl profiler som ikke er slået igennem det nye sted

Diebesten
Indlæg: 262
Tilmeldt: 19. jun 2018, 11:45

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af Diebesten »

Evander har lagt nogle billeder op på Instagram, som viser at han befinder sig i Portugal... (omkring området Porto)..

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af SimonH »

JBT skrev:
27. jul 2020, 21:03
Fischer bedste i ligaen?
Skadet eller ej han er da langt fra ligaens bedste. På papiret - ja, måske. Men han har da slet ikke vist noget der nærmere sig, at han er klar, til hverken udland eller landshold igen.
Så mener netop ikke, at det er lykkedes. Zeca, Frank, Kudus, Damsgaard, Lucas A har da alle været bedre… bare for at nævne nogle over en længere periode
Han var med afstand ligaens bedste i foråret 2018 samt begyndelsen af efteråret 2018, før han blev skadet. Fischer har ikke præsteret i nogle af de største ligaer, det har Sisto - selvfølgelig vil han være vores bedste spiller hvis han bliver hentet ind

tubbe93
Indlæg: 498
Tilmeldt: 2. jun 2009, 14:43

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af tubbe93 »

JBT skrev:
27. jul 2020, 20:02
Sisto aner man jo ikke hvad man får pt.? Og han er ikke den type man bør søge. Han er en spiller med antrit men ingen topfart
Men klart cs griber chancen hvis han kan fås i en go case. Men sisto har altid følt sig for god til fcm så hvem siger han vil tabe det ansigt.

Har sagt længe man skal finde spillere på en højere hylde og det siger ledelsen jo sjovt nok også selv - så forstår ikke dit problem med min betragtning.
Nu nævner du selv Anders Dreyer, som en af vores spillere med Europa-kvalitet.

Da vi hentede ham i januar, der havde han også spillet meget lidt fodbold i en længere periode. I efteråret blev det til hele 222 minutter i Eresdivise fordelt over 11 kampe.
Derudover havde han tidligere fået spilletid i den skotske række, men ikke noget prangende.
Til sammenligning har Sisto i den her sæson spillet knap 900 minutter, og tilsvarende sidste år.

Men tilgengæld har Sisto så bevist meget mere i Superligaen, ligesom han i sin anden sæson i La Liga spillede godt 2500 minutter, scorede fem og lavede ni assist.
Så han har jo tydeligt bevist, at han har været på et højere niveau end Dreyer.

Så hvorfor skulle Pione Sisto ikke blive en succes, hvis han vender hjem?
FCM!
FCM!
FCM!

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af ABT »

tubbe93 skrev:
27. jul 2020, 21:48
JBT skrev:
27. jul 2020, 20:02
Sisto aner man jo ikke hvad man får pt.? Og han er ikke den type man bør søge. Han er en spiller med antrit men ingen topfart
Men klart cs griber chancen hvis han kan fås i en go case. Men sisto har altid følt sig for god til fcm så hvem siger han vil tabe det ansigt.

Har sagt længe man skal finde spillere på en højere hylde og det siger ledelsen jo sjovt nok også selv - så forstår ikke dit problem med min betragtning.
Nu nævner du selv Anders Dreyer, som en af vores spillere med Europa-kvalitet.

Da vi hentede ham i januar, der havde han også spillet meget lidt fodbold i en længere periode. I efteråret blev det til hele 222 minutter i Eresdivise fordelt over 11 kampe.
Derudover havde han tidligere fået spilletid i den skotske række, men ikke noget prangende.
Til sammenligning har Sisto i den her sæson spillet knap 900 minutter, og tilsvarende sidste år.

Men tilgengæld har Sisto så bevist meget mere i Superligaen, ligesom han i sin anden sæson i La Liga spillede godt 2500 minutter, scorede fem og lavede ni assist.
Så han har jo tydeligt bevist, at han har været på et højere niveau end Dreyer.

Så hvorfor skulle Pione Sisto ikke blive en succes, hvis han vender hjem?
Den største anke mod Sisto og hans chancer for succes er vel, at han rent mentalt har været helt ude at skide. Modsat de andre "fiaskoer" i udlandet, som er nævnt. Som jeg husker det, præsterede Sisto heller ikke ret godt i hans sidste periode frem mod salget. Det kan dog være at jeg husker forkert. Jeg ser det som værende meget sandsynligt, at det at vende retur til Heden vil være et hårdt slag mentalt for manden, og der er en reel chance for, at han ser det som et nederlag, og dermed ender i et endnu sortere hul - Især hvis tingene ikke kommer til at gå hans vej indledningsvist. Så selvom andre cases har været positive, mener jeg, at der lige netop med Sisto, er andre parametre i spil end blot spillet på banen, der er af stor betydning. Og så er jeg med på, at det at vende hjem til trygge rammer kan være med til at få Sisto på ret køl mentalt - Men det kan da ved gud også have den omvendte effekt i tilfælde af, at Sisto selv/hans bror og agent har en selvopfattelse af at være "for store" til Herning-Ikast.

Når det er sagt vil Sisto da formentlig være en fornuftig tilføjelse under de rette forudsætninger (Læs: præstationsbaseret kontrakt og handel).
/ ABT

Billede

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af Acebone »

Diebesten skrev:
27. jul 2020, 21:24
Evander har lagt nogle billeder op på Instagram, som viser at han befinder sig i Portugal... (omkring området Porto)..
Puha, det passer jo meget godt med de rygter, der tidligere har været om FC Porto. Den gode nyhed er, at de er pengestærke. Hvis vi laver et kanonsalg, er det også meget værd, selvom det er en slem bet rent sportsligt (Morten Bruun, du ved ikke, hvad du snakker om).

Omvendt er Portugal vel også en oplagt feriedestination for en brasilianer i Europa...?

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af JBT »

Mener ikke det bør være en fast tendens at hente spillere hjem der ikke klarede cuttet. Jeg er enig i at det ligner en hylde at ta fra - men der findes jo et hav at dygtige spillere at supplere med udover - hvis man da ønsker at bruge pengene. Også med de smarte muligheder man nu har.

Endda hvis man skal supplere med erfaring til de unge der godt kunne bruge det europæisk. Derfor taler man os om at få spillere ind, der ved hvad det vil sige at spille i Europa gruppespil fast.

Synes ikke Viktor F tal er prangende som sådan, som nævnt andre gør det ligeså godt eller bedre. Men self er han en spiller af en vis kvalitet.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af JBT »

Iøvrigt fint hvis man skyder Evander af for en stor sum penge. Der findes bedre spillere derude

Jesper BW1100
Indlæg: 1751
Tilmeldt: 21. maj 2009, 12:43

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af Jesper BW1100 »

JBT skrev:
27. jul 2020, 20:02
Sisto aner man jo ikke hvad man får pt.? Og han er ikke den type man bør søge. Han er en spiller med antrit men ingen topfart
Men klart cs griber chancen hvis han kan fås i en go case. Men sisto har altid følt sig for god til fcm så hvem siger han vil tabe det ansigt.

Har sagt længe man skal finde spillere på en højere hylde og det siger ledelsen jo sjovt nok også selv - så forstår ikke dit problem med min betragtning.
Jeg tror du bliver slemt skuffet hvis du forventer at vi pt. kan hente på en meget højere hylde end Pione..

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af ABT »

Jesper BW1100 skrev:
27. jul 2020, 22:39
JBT skrev:
27. jul 2020, 20:02
Sisto aner man jo ikke hvad man får pt.? Og han er ikke den type man bør søge. Han er en spiller med antrit men ingen topfart
Men klart cs griber chancen hvis han kan fås i en go case. Men sisto har altid følt sig for god til fcm så hvem siger han vil tabe det ansigt.

Har sagt længe man skal finde spillere på en højere hylde og det siger ledelsen jo sjovt nok også selv - så forstår ikke dit problem med min betragtning.
Jeg tror du bliver slemt skuffet hvis du forventer at vi pt. kan hente på en meget højere hylde end Pione..
Ikke nødvendigvis enig i denne betragtning. I disse corona-tider kan mange ting vise sig at være mulige. Og hvor høj kurs er Pione overhovedet i pt? Hvis du kigger uden for DKs grænser, er det da formentlig de færreste klubber af en vis størrelse, som tør at røre ham med en ildtang. Omkring Sisto har der vel næsten været halv-Emre Mor tendenser i hans sidste tid i klubben, hvilket åbenlyst ikke er med til at gøre ham specielt populært på markedet. Sisto har et godt navn i Danmark. Jeg kan have min tvivl om hvordan han anskues i andre lande - mit bud er, at han ikke har verdens bedste prædikat...
/ ABT

Billede

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af JBT »

Jesper BW1100 skrev:
27. jul 2020, 22:39
JBT skrev:
27. jul 2020, 20:02
Sisto aner man jo ikke hvad man får pt.? Og han er ikke den type man bør søge. Han er en spiller med antrit men ingen topfart
Men klart cs griber chancen hvis han kan fås i en go case. Men sisto har altid følt sig for god til fcm så hvem siger han vil tabe det ansigt.

Har sagt længe man skal finde spillere på en højere hylde og det siger ledelsen jo sjovt nok også selv - så forstår ikke dit problem med min betragtning.
Jeg tror du bliver slemt skuffet hvis du forventer at vi pt. kan hente på en meget højere hylde end Pione..
Jeg tror du bliver særligt overrasket når greven hiver pungen frem. Eller.. sagt på en anden måde. Vi har penge til at lave et par gode handler på hylder over sisto.
Tilmed hvis Evander, Frank eller røven ryger.
Så er næste step om nogle finder fcm attraktivt nok, på den hylde.

Men lur mig om ikke hver og en i ledelsen nok skal proklamere det hele som et virkelig spændende projekt version 3,0 agtigt - hvilket det bestemt også er.

Der skal flere til at danse dansen, men grundlæggende er det hele klart meningen man går efter højere hylde end sisto, hvis nogle vil spille med. Og jeg vurdere egentlig ikke sisto hylde som speciel høj pt. , som også andre er inde på flere gange.

tubbe93
Indlæg: 498
Tilmeldt: 2. jun 2009, 14:43

Re: Transfer sommer 2020

Indlæg af tubbe93 »

ABT skrev:
27. jul 2020, 22:22
tubbe93 skrev:
27. jul 2020, 21:48
JBT skrev:
27. jul 2020, 20:02
Sisto aner man jo ikke hvad man får pt.? Og han er ikke den type man bør søge. Han er en spiller med antrit men ingen topfart
Men klart cs griber chancen hvis han kan fås i en go case. Men sisto har altid følt sig for god til fcm så hvem siger han vil tabe det ansigt.

Har sagt længe man skal finde spillere på en højere hylde og det siger ledelsen jo sjovt nok også selv - så forstår ikke dit problem med min betragtning.
Nu nævner du selv Anders Dreyer, som en af vores spillere med Europa-kvalitet.

Da vi hentede ham i januar, der havde han også spillet meget lidt fodbold i en længere periode. I efteråret blev det til hele 222 minutter i Eresdivise fordelt over 11 kampe.
Derudover havde han tidligere fået spilletid i den skotske række, men ikke noget prangende.
Til sammenligning har Sisto i den her sæson spillet knap 900 minutter, og tilsvarende sidste år.

Men tilgengæld har Sisto så bevist meget mere i Superligaen, ligesom han i sin anden sæson i La Liga spillede godt 2500 minutter, scorede fem og lavede ni assist.
Så han har jo tydeligt bevist, at han har været på et højere niveau end Dreyer.

Så hvorfor skulle Pione Sisto ikke blive en succes, hvis han vender hjem?
Den største anke mod Sisto og hans chancer for succes er vel, at han rent mentalt har været helt ude at skide. Modsat de andre "fiaskoer" i udlandet, som er nævnt. Som jeg husker det, præsterede Sisto heller ikke ret godt i hans sidste periode frem mod salget. Det kan dog være at jeg husker forkert. Jeg ser det som værende meget sandsynligt, at det at vende retur til Heden vil være et hårdt slag mentalt for manden, og der er en reel chance for, at han ser det som et nederlag, og dermed ender i et endnu sortere hul - Især hvis tingene ikke kommer til at gå hans vej indledningsvist. Så selvom andre cases har været positive, mener jeg, at der lige netop med Sisto, er andre parametre i spil end blot spillet på banen, der er af stor betydning. Og så er jeg med på, at det at vende hjem til trygge rammer kan være med til at få Sisto på ret køl mentalt - Men det kan da ved gud også have den omvendte effekt i tilfælde af, at Sisto selv/hans bror og agent har en selvopfattelse af at være "for store" til Herning-Ikast.

Når det er sagt vil Sisto da formentlig være en fornuftig tilføjelse under de rette forudsætninger (Læs: præstationsbaseret kontrakt og handel).
Jeg synes, at du skal prøve at læse Politikens store interview med Pione Sisto. Det er i tre kapitler:
https://politiken.dk/sport/art7789749/P ... %B8r-Pione
https://politiken.dk/sport/art7789750/L ... s-hudfarve
https://politiken.dk/sport/art7789751/P ... il-Danmark

Han har haft en depression, som ramte i 2017/2018 sæsonen, som var der, hvor han virkelig shinede i Celta Vigo. Det var her, der var bud fra Premier League, og der blev talt virkelig store summer.
Desværre blev han syg psykisk og kunne ikke præstere ved VM. Det ramte ham også i den efterfølgende periode i Celta.

Men som han fortæller det, så er han på den anden side nu. Og på tidspunktet for interviewet (lige omkring corona-nedlukning + yderligere efterfølgende), så var planen, at han skulle vinde pladsen tilbage i Celta, og brænde et godt EM af. Noget der også var tegn til. Så ramte corona, og det gik yderligere galt.

Jeg ved ikke, om vi bør hente ham. Men hvis vi gør, så tror jeg vi ser ham brænde ligaen af. Og være vores med afstand bedste spiller offensivt. Jeg kan vitterligt ikke se, hvordan det skulle være et problem for ham at skifte tilbage til os? Det ville nærmere bringe ham tilbage i tryghed, som noget kunne tyde på, at han har manglet i Celta i de seneste to år.
Det var også derfor, han kørte hjem fra Vigo i begyndelsen af corona-krisen. Han havde behov for at være tæt på familien, da alt var svært.
Hvis han kommer hjem til Tjørring, og kan være tæt på den nærmeste familie og de nærmeste venner, så må det alt andet lige bringe mere ro på alt det private og gøre hans muligheder for at præstere optimalt.

Du har endnu ikke forklaret, hvorfor han skulle betragte det som et nederlag at vende hjem? Og hvordan han ikke skulle være motiveret for at spille for os? Hvornår han har vist tegn på det?
FCM!
FCM!
FCM!

Låst