Superligaen 19/20

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Due
Indlæg: 166
Tilmeldt: 1. jul 2017, 14:57

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af Due »

https://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/f ... -guldfest/

Synes dette lyder lidt mærkeligt. Er det rigtig forstået at i første omgang var vi begrænset af de store reklamer der har ligget på sæderne her under corona?

Har sponsorerne puttet flere penge i for at de kunne ligge der resten af sæsonen?

Troede da at aftalen var, at ligeså snart der blev lukket op skulle det være til tilskuerne og ikke reklamer.

Fcm får det til at lyde som om det er flot af sponsorerne. Hvilket jeg nok havde forventet at selvfølgelig skulle der tilskuer på siddepladserne.

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af MFKM »

Due skrev:
7. jul 2020, 11:52
https://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/f ... -guldfest/

Synes dette lyder lidt mærkeligt. Er det rigtig forstået at i første omgang var vi begrænset af de store reklamer der har ligget på sæderne her under corona?

Har sponsorerne puttet flere penge i for at de kunne ligge der resten af sæsonen?

Troede da at aftalen var, at ligeså snart der blev lukket op skulle det være til tilskuerne og ikke reklamer.

Fcm får det til at lyde som om det er flot af sponsorerne. Hvilket jeg nok havde forventet at selvfølgelig skulle der tilskuer på siddepladserne.
Aftalen med sponsorerne er formenligt indgået for resten af sæsonen, da ingen på daværende tidspunkt forventede vi ville åbne op igen.

Hvis man slet ikke har haft et scenarie med flere tusinde tilskuere på lægterne i hovedet i forbindelse med aftalens indgåelse er det logisk nok, at man ikke har taget forbehold for tilskuere. Heldigvis har man fået løst dette problem på bagkant.

Due
Indlæg: 166
Tilmeldt: 1. jul 2017, 14:57

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af Due »

MFKM skrev:
7. jul 2020, 11:57
Due skrev:
7. jul 2020, 11:52
https://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/f ... -guldfest/

Synes dette lyder lidt mærkeligt. Er det rigtig forstået at i første omgang var vi begrænset af de store reklamer der har ligget på sæderne her under corona?

Har sponsorerne puttet flere penge i for at de kunne ligge der resten af sæsonen?

Troede da at aftalen var, at ligeså snart der blev lukket op skulle det være til tilskuerne og ikke reklamer.

Fcm får det til at lyde som om det er flot af sponsorerne. Hvilket jeg nok havde forventet at selvfølgelig skulle der tilskuer på siddepladserne.
Aftalen med sponsorerne er formenligt indgået for resten af sæsonen, da ingen på daværende tidspunkt forventede vi ville åbne op igen.

Hvis man slet ikke har haft et scenarie med flere tusinde tilskuere på lægterne i hovedet i forbindelse med aftalens indgåelse er det logisk nok, at man ikke har taget forbehold for tilskuere. Heldigvis har man fået løst dette problem på bagkant.
Ja det er nok rigtig nok. Synes bare man fra divisionsforeningen hele tiden har snakket om et håb om tilskuer i denne sæson.
Så i min verden ville aftalen bare have været, at ligeså snart der kommer tilskuer bliver reklamerne fjernet.

Min skidt pyt. Nu får vi heldigvis maks ind med tilskuer😊

MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af MFKM »

Enig - havde vi manglet 1.300 tilskuere, så havde det været utroligt ringe arbejde af klubben. De får heldigvis ryddet op rettidigt uden konsekvenser - og forhåbenligt en lille smule klogere til fremtiden.

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af TrueWolfMidt »

Ville så fantastisk gerne have været på stadion og i fanloungen, som jeg har savnet helt vildt, men pga. corona bliver jeg i Aarhus og ser kanpen på tv. Håber i får en fantastisk oplevelse og at vores hold giver sig fuldt ud og hiver 1-3 point, så mesterskabet kommer i hus. Fortet skal genstartes på ny. Kom så Fcm - Guldet skal sikres Torsdag. God kamp til alle.

Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1040
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af Administrator »

Vi glæder os også til at åbne fanloungen igen. Desværre bliver det næppe i denne sæson, så vi må væbne os med tålmodighed.

Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af Danand123 »

Håber virkelig fck får andenpladsen, så de også får lidt ferie inden Europa. Så vigtigt, at de også skaffer point til Danmark...udover os selv forhåbentlig. Ved godt mange gerne ser gf som sølvvindere, men vil gerne have fck videre i denne sæsons Europa league ... og så bliver de lidt mere medgørlige i superligaen.

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af Lupus1999 »

Kunne nu være sjovere, hvis FCK ikke kom i Europa nu de prædker for at de er et internationalt hold. Kunne også være fedt at de glippede EL millioner og vi fik dem.

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af UlveLars »

Husk på, at der er et sikkert gruppespil til næste års SL vinder.
Ser også gerne fck i Europa - det må alt andet lige koste lidt i superligaen

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af mousebreaker »

UlveLars skrev:
24. jul 2020, 05:04
Husk på, at der er et sikkert gruppespil til næste års SL vinder.
Ser også gerne fck i Europa - det må alt andet lige koste lidt i superligaen
For slet ikke at tale om, at FCK i et gruppespil vil hjælpe FCM i meget stor grad. Jeg vil ALDRIG fatte de der kommentarer, hvor man ønsker de andre klubber ondt i Europa. I hvert fald ikke når man som os, bør kvalificere os hvert eneste år via ligaen.
Forskellen på om FCK kikser Europa eller endnu engang kommer i et gruppespil, kan være en direkte CL plads til os selv om et par år. I stedet for at ønske FCK (og dermed også os selv) al muligt ondt, bør vi kigge indad og se på hvad vi kan gøre for at få gennembruddet, der kunne føre os til frekvente gruppespil.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

EsbenVest
Indlæg: 237
Tilmeldt: 2. feb 2017, 19:10

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af EsbenVest »

Hvis man synes, at det primære mål for FCM er at vinde det danske mesterskab (og det synes jeg), er det aldrig godt, at FCK kommer i Europa, for det gør kun FCK stærkere på den lange bane, at de får Europa-millioner.
Så jeg håber altid det værste for andre SL-hold. For det er relativt set det bedste for FCM.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af mousebreaker »

EsbenVest skrev:
24. jul 2020, 08:04
Hvis man synes, at det primære mål for FCM er at vinde det danske mesterskab (og det synes jeg), er det aldrig godt, at FCK kommer i Europa, for det gør kun FCK stærkere på den lange bane, at de får Europa-millioner.
Så jeg håber altid det værste for andre SL-hold. For det er relativt set det bedste for FCM.
FCM skal ikke stille sig tilfredse med at vinde nationale titler. Vores forretningsmodel er afhængig af, at vi frekvent kommer i europæisk gruppespil. Lykkedes det ikke, så får vi mere end almindeligt svært ved at holde den kadence vi ser lige nu, over årtier. Det er der jeg gerne vil hen. De direkte og de indirekte økonomiske gevinster ved europæisk gruppespil er altafgørende for at det skal lykkedes.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af mousebreaker »

EsbenVest skrev:
24. jul 2020, 08:04
Hvis man synes, at det primære mål for FCM er at vinde det danske mesterskab (og det synes jeg), er det aldrig godt, at FCK kommer i Europa, for det gør kun FCK stærkere på den lange bane, at de får Europa-millioner.
Så jeg håber altid det værste for andre SL-hold. For det er relativt set det bedste for FCM.
Du kigger meget overfladisk på tingene. Og den sidste bemærkning er bare forkert.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af Matjavsen »

mousebreaker skrev:
24. jul 2020, 08:17
EsbenVest skrev:
24. jul 2020, 08:04
Hvis man synes, at det primære mål for FCM er at vinde det danske mesterskab (og det synes jeg), er det aldrig godt, at FCK kommer i Europa, for det gør kun FCK stærkere på den lange bane, at de får Europa-millioner.
Så jeg håber altid det værste for andre SL-hold. For det er relativt set det bedste for FCM.
Du kigger meget overfladisk på tingene. Og den sidste bemærkning er bare forkert.
Hvis vi ikke har FCK til at presse os, hvordan skal vi så kunne blive bedre?

Brugeravatar
Kent
Indlæg: 3806
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:15

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af Kent »

mousebreaker skrev:
24. jul 2020, 08:17
EsbenVest skrev:
24. jul 2020, 08:04
Hvis man synes, at det primære mål for FCM er at vinde det danske mesterskab (og det synes jeg), er det aldrig godt, at FCK kommer i Europa, for det gør kun FCK stærkere på den lange bane, at de får Europa-millioner.
Så jeg håber altid det værste for andre SL-hold. For det er relativt set det bedste for FCM.
Du kigger meget overfladisk på tingene. Og den sidste bemærkning er bare forkert.
Nej, den er indiskutabelt korrekt. Det at komme i et gruppespil er primært en fordel for den klub, der kommer det. Den får penge, dens spillere øger deres værdi osv. Sekundært gavner det dansk fodbold generelt gennem koefficientpoint, men det er altså en lille bitte sidegevinst, mens den deltagende klub løber med hovedpræmien.

Hvis du er i tvivl om det, så overvej hvem der har fået mest ud af FCKs europæiske gruppespil de sidste 10 år. Er det FCK, der har tjent en milliard (uden overdrivelse) i præmiepenge og kunne fastholde en dominerende position i dansk fodbold eller FCM, der måske har været seedet en runde ekstra og er kommet i Europa gennem en 4. plads i ligaen grundet de indtjente koefficientpoint? Det er altså ikke svært at se forskellen på hoved- og sidegevinsten.

Hvis man håber på, at FCM skal overtage den danske fodboldtrone, så er det naturligvis afgørende, at vi selv bryder igennem til gruppespil i Europa. Men det kan være lige så vigtigt, at FCK kikser - fx i år, hvor deres økonomi er meget presset, og truppen kræver store investeringer (igen). Hvis ikke der kommer 75-100 mio fra gruppespil, så er der altså et kæmpe hul i økonomien derovre og lysten til at smide flere penge i projektet er måske ikke gigantisk midt i en Corona-krise, der har lammet deres andre indtjeningsmuligheder.

Besvar