Superligaen 19/20

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Danand123
Indlæg: 829
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af Danand123 »

Man overvejer at aflyse serie a i Italien for resten af sæsonen ...og ikke kåre en mester.

Kan man se det samme i Danmark? Og hvad med nedrykkere?

Nødløsningen kan være, at der ikke bliver noget slutspil og nedrykningsspil...og man lader stillingen efter alle hold har mødt hinanden to gange gælde. Mest fair - men hvad gør man i 1. Div?

Uanset ikke den sjoveste måde at blive mester på...eller værre ikke at blive det, hvis alt annulleres .

Det er bare fodbold. Men alligevel.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3178
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af Acebone »

Jeg forestiller mig, der er en risiko for, at EM må udskydes. Og i så fald skal den beslutning tages snart. Åbningskampen er i Rom, og er det hensigtsmæssigt at flyve så mange mennesker rundt i hele Europa om få måneder?

Bliver EM udskudt, har vi mere tid til at finde ud af, hvad vi stiller op med Superligaen. Hvis hele slutspillet også kommer til at skulle spilles for lukkede døre, hvad er så næsten pointen?

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af mousebreaker »

Acebone skrev:
10. mar 2020, 09:50
Hvis hele slutspillet også kommer til at skulle spilles for lukkede døre, hvad er så næsten pointen?
At der trods alt er en sportslig afvikling. Her tænker jeg mest på kampen om pladserne til Europa, bronze og i særdeleshed nedrykning og pokalturneringen.
Mesterskabet - selvom det ikke er vundet endnu - synes jeg ikke nogen bagefter kan pege fingre ad, når vi fører med 12 point og har et snit på små 2,6

Så må man tage det i stiv arm at det afvikles på tomme arenaer. Det sker næppe igen i vores levetid og der er en grund til at man gør som man gør
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3178
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af Acebone »

mousebreaker skrev:
11. mar 2020, 09:29
Acebone skrev:
10. mar 2020, 09:50
Hvis hele slutspillet også kommer til at skulle spilles for lukkede døre, hvad er så næsten pointen?
At der trods alt er en sportslig afvikling. Her tænker jeg mest på kampen om pladserne til Europa, bronze og i særdeleshed nedrykning og pokalturneringen.
Mesterskabet - selvom det ikke er vundet endnu - synes jeg ikke nogen bagefter kan pege fingre ad, når vi fører med 12 point og har et snit på små 2,6

Så må man tage det i stiv arm at det afvikles på tomme arenaer. Det sker næppe igen i vores levetid og der er en grund til at man gør som man gør
I Italien er det dog en reel risiko, at sæsonen bliver afblæst. Det er ikke lang tid siden, Italien havde det antal smittede, som vi har nu. Tallet vokser eksponentielt i Danmark pt.

Jeg tror, vi skal være meget glade for, at vi har et nogenlunde retfærdigt cutoff efter runde 26. Der er ingen garanti for, at det slutspil kan lade sig gøre - måske med mindre vi kan spille det til sommer.

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af THenry »

Jeg tror, at man vil gøre rigtig meget for at få afviklet turneringen. Det vil blive et sportsligt kaos ift. mesterskab, nedrykning, europapladser, oprykning fra 1. division m.v., hvis turneringen bliver sat i bero eller helt aflyst. Lige nu tror jeg ikke, at der er nogen, der kan forudsige hvor lang tid, der går før Coronaen er væk. Jeg tror derfor det bliver en dynamisk proces, hvor der træffes kortsigtet beslutninger (som første udmelding om at spille uden tilskuere i marts måned) baseret på udmeldinger fra offentlige myndigheder, herunder fra sundhedsmyndighederne.

I princippet har aftenens udmelding vel egentlig ikke ændret på, at man kan afvikle kampe i weekenden med tomme tribuner som i sidste weekend, hvis man vil det (selvom signalværdien kan være dårlig ift. at resten af samfundet er lukket ned)?

Der er vel ikke over 100 personer samlet til en sådan event med to hold og TV/journalister, men det bliver spændende at se, hvilken udmelding der kommer fra DBU. De må jo melde noget ud enten i morgen eller fredag ift., hvilke konsekvenser dette får for turneringen og weekendens kommende kampe.

Danand123
Indlæg: 829
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af Danand123 »

Tror ikke kommende runde afvikles i weekenden. Er nødt til at aflyse/udsætte i respekt for andre tiltag i samfundet,

SimonH
Indlæg: 1184
Tilmeldt: 16. jun 2015, 18:55

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af SimonH »

Undskyld, men hvad fanden laver Mikael Anderson i en propfyldt netto kl 21.30 onsdag aften (set på Instagramk). Det er fuldstændigt hovedløst af ham, og han kan risikere at få corona, hvilket ville være skrækkeligt for holdet, hvis han opholder sig med dem.

Jeg håber virkelig at klubben skrider ind. Det er tudetosset, at der er foranstaltninger i klubben, men at spillerne tillades at invitere smitten velkommen i deres fritid.

Danand123
Indlæg: 829
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af Danand123 »

SimonH skrev:
11. mar 2020, 22:13
Undskyld, men hvad fanden laver Mikael Anderson i en propfyldt netto kl 21.30 onsdag aften (set på Instagramk). Det er fuldstændigt hovedløst af ham, og han kan risikere at få corona, hvilket ville være skrækkeligt for holdet, hvis han opholder sig med dem.

Jeg håber virkelig at klubben skrider ind. Det er tudetosset, at der er foranstaltninger i klubben, men at spillerne tillades at invitere smitten velkommen i deres fritid.
Nu er jeg ikke selv på de sociale..men bliver ofte bekræftet i, hvorfor jeg ikke er del af det. Hvorfor skal man vise på insta, at man er i Netto.

Og ja, totalt hovedløst...har han været bevidst ude at hamstre? Usympatisk .

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 864
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af ABT »

SimonH skrev:
11. mar 2020, 22:13
Undskyld, men hvad fanden laver Mikael Anderson i en propfyldt netto kl 21.30 onsdag aften (set på Instagramk). Det er fuldstændigt hovedløst af ham, og han kan risikere at få corona, hvilket ville være skrækkeligt for holdet, hvis han opholder sig med dem.

Jeg håber virkelig at klubben skrider ind. Det er tudetosset, at der er foranstaltninger i klubben, men at spillerne tillades at invitere smitten velkommen i deres fritid.
Er der nogen der kontakter klubben, og får smidt tossen i to ugers karantæne inden truppen møder ind i morgen? Sikke en farce, men det kan vel næsten ikke komme bag på nogen...
/ ABT

Billede

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af Vijen »

SimonH skrev:
11. mar 2020, 22:13
Undskyld, men hvad fanden laver Mikael Anderson i en propfyldt netto kl 21.30 onsdag aften (set på Instagramk). Det er fuldstændigt hovedløst af ham, og han kan risikere at få corona, hvilket ville være skrækkeligt for holdet, hvis han opholder sig med dem.

Jeg håber virkelig at klubben skrider ind. Det er tudetosset, at der er foranstaltninger i klubben, men at spillerne tillades at invitere smitten velkommen i deres fritid.
Nej, det er dog det dummeste. Er han på billedet eller kan det være et repost? (Edit har lige fundet ham, det er en story på hans ig konto)

Send DM til sviatchenko han er meget aktiv på sociale medier, så kan han tage det videre som anførere hvis det skal videre

Eller Kent, han må have kontakt til ankersen/priske eller hvem der nu har været med i sort snak.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af JBT »

Bekræfter mig bare i hvor uklog en person Mikael Andersson er.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3178
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af Acebone »

Danand123 skrev:
11. mar 2020, 22:53
Og ja, totalt hovedløst...har han været bevidst ude at hamstre? Usympatisk .
Med mindre han har stået og poseret med 20 pakker lokumsrulle og halvandet kilo gær, så kunne det jo også være, han tilfældigvis var i Netto og netop tog et billede, fordi han selv var overrasket over situationen?

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af JBT »

Så skrev han sgu nok ikke ‘Corona effekt’ på billedet, skal du se. Kom nu lige engang..

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3178
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af Acebone »

JBT skrev:
12. mar 2020, 00:31
Så skrev han sgu nok ikke ‘Corona effekt’ på billedet, skal du se. Kom nu lige engang..
Jeg har ikke instagram, så jeg har ikke set det.

Ved du også, hvad han købte? Isoleret set er der jo altså ikke noget i vejen for at gå i Netto.

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Superligaen 19/20

Indlæg af Matjavsen »

Rolig nu, hvem siger han har set Mette's tale?

Kan være han kom direkte fra biffen og skulle lige ind og handle.

Besvar