SL R24: Randers - Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: SL R24: Randers - Midtjylland

Indlæg af ABT »

Skændsel af en fodboldkamp. Fuldstændig vanvittigt meget sløseri, og mentalt ser der ud til at være helt slukket. Flere kampe med tomme tribuner kan blive rigtig grimt, hvis piben ikke får en anden lyd i omklædningsrummet, hvad angår motivation, attitude og logoet på brystet. Ret beset en kamp som burde være et X, men vi har et topholds lod og held, og hiver derfor en mere eller mindre ufortjent 2 måls sejr.

Suk... +12 og videre.
/ ABT

Billede

Lund7400
Indlæg: 1049
Tilmeldt: 21. sep 2009, 21:37

Re: SL R24: Randers - Midtjylland

Indlæg af Lund7400 »

Kedeligt. Lignede at vi ikke var vågnet, efter anden halvleg mod SøenderjyskE. Positivt at vinde det til trods, men det var godt nok tamt.

Tydeligt at manglende publikum har en indflydelse.

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R24: Randers - Midtjylland

Indlæg af Ravnen »

Elendigt spil. Men ærligt talt, jeg er ligeglad så længe vi står med tre point efter kampen. Det er fanme et dyrt nederlag FCK laver der, det er efterhånden svært at se hvordan vi skulle formøble så stort et forspring, jeg tror nærmere det vil vokse yderligere. For selvom vi spiller ringe, så er lukker vi ikke mål ind og vi får scoret de mål vi skal, så er der dybest set ikke mere at snakke om ;-)

Konsulen
Indlæg: 772
Tilmeldt: 8. aug 2011, 16:44

Re: SL R24: Randers - Midtjylland

Indlæg af Konsulen »

Dejligt med en sejr, men bekymrende spil - og så synes jeg, at det var tydeligt at se, at Scholz bliver meget sårbar når Erik ikke er med..

Christian
Indlæg: 668
Tilmeldt: 29. aug 2014, 10:12

Re: SL R24: Randers - Midtjylland

Indlæg af Christian »

Dejlig weekend.

Men vores forventninger til spil og præstation, er blevet urimeligt høje. Superligaen er Ikke en liga hvor man bare vader hen over en modstander.

Vi har et historisk højt pointsnit, hvilket betyder at vi gør det historisk godt. Som i aldrig bedre.
Vi er meget tæt på vores 3. Mesterskab. Det er jo fuldstændig vanvittig flot klaret, af både klub og spillere.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: SL R24: Randers - Midtjylland

Indlæg af Acebone »

Kampens højdepunkt var vel chefen Jesper Hansens strafferedning. Så køligt. Man sad bare med fornemmelsen af, at han ville pille den.

Anden halvleg var i særdeleshed røvsyg, men vi havde jo resultatet, og Randers kunne ikke noget.

Jeg er ikke så bange for mentaliteten - hvis vi mødte et bedre hold med et publikum i ryggen, ville vi også selv skrue op, er jeg overbevist om.

Et større spørgsmål er sgu, om resten af sæsonen skal fortsætte sådan her. For det, mener jeg ærlig talt, er af tvivlsom værdi. Fodbold uden tilskuere, så kan det næsten være lige meget...

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: SL R24: Randers - Midtjylland

Indlæg af JBT »

En sædvanlig FCM kamp i denne sæson hvor alle spilleres præstation generelt er al for svingende og ustabil. Det siger meget om hvor dårlig ligaen er, når Randers, Hobro, Lyngby ikke tager point på dage hvor de spiller bedre mod os i store dele af kampene.

Heldigvis har man nu opbygget et forspring og haft marginalerne med sig, og det bør være nok hvis heldet skulle slippe op i den kommende tid, mod bedre modstand i slutspillet. AGF viste det soleklart på MCH.

Men man når ikke videre med Europa tankerne på denne måde ihverfald. Savner fortsat en klar strategi på banen. Det er bekymrende når man kun har en kamp om ugen at skulle sætte sig op til. Det handler ikke kun om i dag, men i store brudstykker af hele kampe, i hele denne sæson - og sidste sæson med iøvrigt. Og den med mange nye folk der skal kende hinanden, køber ingen efterhånden som undskyldning.

Når det er sagt, er det fint hvis man kan vinde grimt og blive mestre. Der skal bare rettes markant ind på flere spilmæssige parametre, før man kan tale om FCM og Europa i samme sætning.

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: SL R24: Randers - Midtjylland

Indlæg af TrueWolfMidt »

Håber spillerne får set alle de børnefejl de laver i morgen. Man panikker ved det mindste og smider de mest lette bold væk, hvad er der nu galt i at spille det nemme fodbold hvor man spiller de sikre bolde og ikke altid sætter bolden på spil. Jeg får myrekryb når jeg ser så mange dygtige spillere præstere så meget under niveau. Hvor var presset, hvorfor kan man ikke tage et indkast og stadigvæk være i boldbesidelse, hvorfor får modstanderen altid fat i bolden og ikke os. Når vi kan svinge så meget, så tror jeg desværre at vores europa fodbold bliver en kort fornøjelse. Vi burde spille som Randers gjorde, men kommer i stedet for til at ligne at hold, der tror på at mesterskabet er i hus, hvilket det ingenlunde er. Hvorfor Evander hele kampen, hvorfor ikke Cajuste, Joel var desideret elendig idag og smed så mange bolde væk. Nå slut prut, ny kamp og forhåbentlig betydeligt bedre spil fra alle.

Jesper BW1100
Indlæg: 1751
Tilmeldt: 21. maj 2009, 12:43

Re: SL R24: Randers - Midtjylland

Indlæg af Jesper BW1100 »

mousebreaker skrev:
8. mar 2020, 21:20
Saemala skrev:
8. mar 2020, 20:43
Benzo skrev:
8. mar 2020, 20:34
Jesper er bare så pisse vigtig, ved godt det var ham der begik straffet, men han er bare klasse på den streg og får ryddet op efter sig selv.
Det var 100p en fejl fra Scholz, og ikke Jesper skyld den der.
Kommer da helt an på om Jesper har sagt at han har den, men ellers har du fuldstændig ret. Så er det en børnefejl af Scholz. Afvikl situationen hvis du ikke er 100% sikker på hvad din keeper foretager sig - det er du kun hvis han har givet lyd.
Jeg synes man kan høre Jesper råber han har den. Er det tilfældet er det en klar målmandsfejl. Men det fik han så gjort op for ;-)

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: SL R24: Randers - Midtjylland

Indlæg af Stoffer »

Mon ikke spillerne - ligesom os - skal vænne sig til, at de spiller uden tilskuere. Mange af manglerne i spillet lignede nogle som bundede i koncentrationssvigt og manglende tænding.

Der er ikke mange, som er værd at fremhæve for godt spil. Der manglede rette tænding og koncentration hos stort set alle.

- Evander var helt væk. I sådan nogle kampe her er hans manglende modenhed (eller hvad det nu er) frygtelig at være vidne til. Igen, hvorfor bruger Priske ikke Cajuste?

- Paulinho var tæt på at koste. Det var tragikomst da han i 1. halvleg bare stopper op i eget felt og kigger fodbold.

- Scholz spillede fint synes jeg. Omvendt kæmpede Nicolaisen en del. Hverken med eller uden bold virkede han konsekvent og sikker. Men når tingene fungerer for ham, så kan man nemt se, at han er værdig arvetager til en plads som cb.

- Hansen modtager ros for at redde straffe, men han bringer sig selv i problemer med sin tøven. Der var også flere eksempler på, hvordan han tøver ved indlæg, og kommer han frem så bokser han hver evig eneste gang, selvom bolden kan gribes.

Besvar