Transfer vinter 19/20

Om FC Midtjylland og Black Wolves
MFKM
Indlæg: 609
Tilmeldt: 12. jul 2018, 14:29

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af MFKM »

ChristianJ skrev:
28. feb 2020, 21:15
Nu er der vel en relativt god sandsynlighed for, at Sørloth selv vil noget andet end Tyrkiet, efter sådan en sæson. Mit bud er at frikøbsklausulen ender med at være irrelevant.

Hvorvidt det så rent faktisk ender med Real Madrid, er nok mere tvivlsomt. Lyder rimelig sindsygt, men måske Haaland feberen raser omkring unge Norske angribere til sommer :)
Hvid der er en frikøbsklausul, så er det oftest kombineret med en bagvedliggende aftale vedrørende hans personlige forhold, som blot skal aktiveres.

Hvad Sørloth har lyst til er derfor ikke så vigtigt.

ChristianJ
Indlæg: 98
Tilmeldt: 7. maj 2019, 10:43
Geografisk sted: London
Kontakt:

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af ChristianJ »

MFKM skrev:
29. feb 2020, 08:58
ChristianJ skrev:
28. feb 2020, 21:15
Nu er der vel en relativt god sandsynlighed for, at Sørloth selv vil noget andet end Tyrkiet, efter sådan en sæson. Mit bud er at frikøbsklausulen ender med at være irrelevant.

Hvorvidt det så rent faktisk ender med Real Madrid, er nok mere tvivlsomt. Lyder rimelig sindsygt, men måske Haaland feberen raser omkring unge Norske angribere til sommer :)
Hvid der er en frikøbsklausul, så er det oftest kombineret med en bagvedliggende aftale vedrørende hans personlige forhold, som blot skal aktiveres.

Hvad Sørloth har lyst til er derfor ikke så vigtigt.
Ja, ser desværre ud til at lejeaftale for det første er 2 år lang, og de reelt kan købe ham til 6M EUR indtil 31/01/21. Så selv hvis han ryger til en større klub, vil det meste af transferindtægterne gå til Trabzonspor. Det er godt nok mange penge vi potentielt taber her, hvis han fortsætter.

Brugeravatar
Holger
Indlæg: 153
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Holger »

[/quote]

Ja, ser desværre ud til at lejeaftale for det første er 2 år lang, og de reelt kan købe ham til 6M EUR indtil 31/01/21. Så selv hvis han ryger til en større klub, vil det meste af transferindtægterne gå til Trabzonspor. Det er godt nok mange penge vi potentielt taber her, hvis han fortsætter.
[/quote]

Det er én måde at anskue tingene på, at lede efter, hvor meget vi har "mistet".
En anden er at kigge på, hvad vi har "fået" på noget der ligner rekordtid 😊

Analitico
Indlæg: 97
Tilmeldt: 21. feb 2017, 16:25
Geografisk sted: Aalborg / Peru

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Analitico »

Jakup Thomsen, det unge færøske angribertalent fra den famøse årgang 97, har fået ophævet kontrakten:

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/eft ... -ophaever/

Vel ganske fornuftigt for alle parter, i og med at han aldrig vil blive god nok til førsteholdet eller nå en værdi, hvor han ville være salgbar for klubben. Det giver ham nogle penge med videre i en periode og muligheden for at komme igang igen i en mindre klub og FCM kan så spare nogle lønkroner.

Ærgerligt, at han aldrig er kommet over de mange skader. Jeg husker ham som et talent, der scorede pænt med mål på ungdomsholdene (men som måske også manglede nogle deciderede spidskomptencer som spiller).

Mon ikke man snart ser noget lignende ske med Rutikanga og evt. Riis?

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Steffen am »

Analitico skrev:
1. mar 2020, 13:43
Jakup Thomsen, det unge færøske angribertalent fra den famøse årgang 97, har fået ophævet kontrakten:

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/eft ... -ophaever/

Vel ganske fornuftigt for alle parter, i og med at han aldrig vil blive god nok til førsteholdet eller nå en værdi, hvor han ville være salgbar for klubben. Det giver ham nogle penge med videre i en periode og muligheden for at komme igang igen i en mindre klub og FCM kan så spare nogle lønkroner.

Ærgerligt, at han aldrig er kommet over de mange skader. Jeg husker ham som et talent, der scorede pænt med mål på ungdomsholdene (men som måske også manglede nogle deciderede spidskomptencer som spiller).

Mon ikke man snart ser noget lignende ske med Rutikanga og evt. Riis?
Ja, kunne det desværre godt ligne, hvis man ikke bliver klogere på deres skader.
Godt nok uheldigt når så unge talentfulde spillere, har en krop der arbejder så meget imod.

Og vildt at tænke på at den super talentfulde årgang 97, at det kun er Nicolaisen tilbage (hvis man fraregner Riis og Rutikanga),
som så også har haft sit hyr med skader, men ser ud til at være i bedre forfatning nu.

Diebesten
Indlæg: 262
Tilmeldt: 19. jun 2018, 11:45

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Diebesten »

Hvis Mabil ryger til sommer, så kunne Bundu fra AGF måske være en mulighed. Han er meget farlig, og har et enormt potientiale.
Det ved AGF, og derfor bliver han selvfølgelig dyr. Men han er altid farlig. Jeg siger Go for it.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Steffen am »

Diebesten skrev:
3. mar 2020, 19:53
Hvis Mabil ryger til sommer, så kunne Bundu fra AGF måske være en mulighed. Han er meget farlig, og har et enormt potientiale.
Det ved AGF, og derfor bliver han selvfølgelig dyr. Men han er altid farlig. Jeg siger Go for it.
Ikke at jeg er imod, der kunne måske både være kvalitet og fornuft i det, samtidig med at det kunne være lidt sjovt.
AGF's ledelse vil nok indkalde til krisemøde hvis købte Bundu ;)

Men tænker med AGFs forhold til Midtjylland vil de kræve et så højt beløb, at det ikke vil give mening.
Tænker i hvert fald at med AGFs selvbillede, at de er for store til at sælge til FCM, og at de vil gå langt for at det ikke sker.
Vil også være mærkeligt hvis det er FCM der gør at AGF igen faktisk kan sælge spillere for profit.

Men hvem ved, under halvandet år af kontrakten tilbage, kan selvfølgelig hjælpe lidt på det.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Stoffer »

Diebesten skrev:
3. mar 2020, 19:53
Hvis Mabil ryger til sommer, så kunne Bundu fra AGF måske være en mulighed. Han er meget farlig, og har et enormt potientiale.
Det ved AGF, og derfor bliver han selvfølgelig dyr. Men han er altid farlig. Jeg siger Go for it.
Der er også ham der Sancho i Dortmund.

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Matjavsen »

Diebesten skrev:
3. mar 2020, 19:53
Hvis Mabil ryger til sommer, så kunne Bundu fra AGF måske være en mulighed. Han er meget farlig, og har et enormt potientiale.
Det ved AGF, og derfor bliver han selvfølgelig dyr. Men han er altid farlig. Jeg siger Go for it.
De sælger ham ikke til os for under 30 mil.

Så nej tak

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af 974 »

Matjavsen skrev:
4. mar 2020, 08:44
Diebesten skrev:
3. mar 2020, 19:53
Hvis Mabil ryger til sommer, så kunne Bundu fra AGF måske være en mulighed. Han er meget farlig, og har et enormt potientiale.
Det ved AGF, og derfor bliver han selvfølgelig dyr. Men han er altid farlig. Jeg siger Go for it.
De sælger ham ikke til os for under 30 mil.

Så nej tak
Måske han kan fås lidt billigere end det - for et halvt års tid siden blev det vist meldt ud at man ønskede 37 millioner for ham
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/med ... for-bundu/

Til sommer har han jo trods alt kun 1 år tilbage af sin kontrakt, som AGF dog prøver at forlænge

Jeg er dog ikke sikker på at FCM ønsker at kigge den vej - til den pris

Mathias
Indlæg: 46
Tilmeldt: 14. jul 2009, 11:22

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Mathias »

Kan se at Scholtz nu også (Erik tidligere) er ude at lufte ideen om et nyt udlands eventyr...Det er naturligvis forståeligt, at spillere som de to, som har udvist et vanvittigt højt niveau over lang tid ønsker at prøve sig af på en højere hylde igen. MEN...hvor stiller det os? Vi har Nicolaisen, som må anses som erstatning for den ene af de to. Men hvem ellers?

Tænker at prisen for vores nuværende succes kan blive dyr i spiller afgange til sommer (Frank, Erik, Scholtz, Evander, Mabil?, Jesper H...)

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Steffen am »

Mathias skrev:
4. mar 2020, 12:01
Kan se at Scholtz nu også (Erik tidligere) er ude at lufte ideen om et nyt udlands eventyr...Det er naturligvis forståeligt, at spillere som de to, som har udvist et vanvittigt højt niveau over lang tid ønsker at prøve sig af på en højere hylde igen. MEN...hvor stiller det os? Vi har Nicolaisen, som må anses som erstatning for den ene af de to. Men hvem ellers?

Tænker at prisen for vores nuværende succes kan blive dyr i spiller afgange til sommer (Frank, Erik, Scholtz, Evander, Mabil?, Jesper H...)
Ja svært at sige noget til, selvom det er ærgerligt. For djævlen de har været/er gode.
Må også være lidt en våd klud at landstræneren siger Nelsson og Maxsø er foran, hvilket jeg har svært ved at se logikken i. Ved ikke om det kan være med til at skubbe dem til en større klub?

Nicolaisen og James er vel de nemme valg, og så er der nogle spændende talenter på vej.
Tror nok mest på Nicolaisen tager den ene plads, og så der bliver hentet en "Smartodds" spiller.

Altså HVIS spillerne ryger. Tænker klubben vil gøre alt hvad de kan for at holde dem til 31. august, og hvis det så hedder en spændende europæisk gruppespil, kan man da håbe, at de ikke får mere attraktive tilbud ;)

Brugeravatar
PH1978
Indlæg: 761
Tilmeldt: 4. mar 2011, 17:12

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af PH1978 »

Hvis vi skal frygte, at Jesper ikke forlænger, hvad bør klubben så gøre ..?

Mikkel Andersen virker ikke til, at skulle blive førstevalg og næste geled er for uafprøvet.

Hvis der skal plukkes fra den bedste danske række kunne det så være Grytebust som ikke bruges eller en Romo fra Silkeborg?

Grytebust havde inden FCK en kæmpe profil, mens Romo indtil Silkeborg vel var fuldstændig ukendt .. Romo virker som en meget kompetent keeper, der også har lederevner.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Densestar7430
Indlæg: 563
Tilmeldt: 16. aug 2014, 18:06

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Densestar7430 »

PH1978 skrev:
5. mar 2020, 22:31
Hvis vi skal frygte, at Jesper ikke forlænger, hvad bør klubben så gøre ..?

Mikkel Andersen virker ikke til, at skulle blive førstevalg og næste geled er for uafprøvet.

Hvis der skal plukkes fra den bedste danske række kunne det så være Grytebust som ikke bruges eller en Romo fra Silkeborg?

Grytebust havde inden FCK en kæmpe profil, mens Romo indtil Silkeborg vel var fuldstændig ukendt .. Romo virker som en meget kompetent keeper, der også har lederevner.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Eneste realistiske signing fra ligaen er imo Manone, der er på leje i Esbjerg. Mon ikke vi holder lidt øje med hvordan han gør det for Esbjerg frem til sommer, ellers så tror jeg vi finder en udenlands ala hvad vi gjorde med Hamid.

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Saemala »

Der er to målmænd i ligaen vi ville kunne bruge hos os. Don Vito og Kalle Johnson. Kalle er udelukket, mens jeg godt kunne forestille mig, at vi prøvede at nappe Don Vito!

Grytebust og Romo er ikke noget jeg ville juble over.
Høvdingen af Herning

Låst