SL R23: Midtjylland - SønderjyskE

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Lund7400
Indlæg: 1049
Tilmeldt: 21. sep 2009, 21:37

Re: SL R23: Midtjylland - SønderjyskE

Indlæg af Lund7400 »

Voldsomt Paulinho. Voldsom halvleg. SønderjyskE fuldstændigt klædt af. Fedt! Fortsæt nu fremad og med mål, målscoren er et point værd i sidste ende.

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: SL R23: Midtjylland - SønderjyskE

Indlæg af ABT »

blackfcm1 skrev:
2. mar 2020, 19:14
Gud Evander.. hvad er det med ham og at aflevere den bold? Ikke altid de der finter og lave pis. Vi spiller meget bedre uden ham på holdet.
Skidt første halvleg af Evander. Alligevel formår han at lave en assist og ishockey-assist - Imponerende.
/ ABT

Billede

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: SL R23: Midtjylland - SønderjyskE

Indlæg af Saemala »

ABT skrev:
2. mar 2020, 19:50
blackfcm1 skrev:
2. mar 2020, 19:14
Gud Evander.. hvad er det med ham og at aflevere den bold? Ikke altid de der finter og lave pis. Vi spiller meget bedre uden ham på holdet.
Skidt første halvleg af Evander. Alligevel formår han at lave en assist og ishockey-assist - Imponerende.
Den frisparksbold til Mabil er så smukt sparket. Flyver snorlige i luften, lige ned i fødderne på en Mabil i fuld fart.
Høvdingen af Herning

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: SL R23: Midtjylland - SønderjyskE

Indlæg af Saemala »

Hvis ikke Kaba var kommet på banen til sidst med de tryllerier, så havde det nok været en af de kedeligste halvlege nogensinde på MCH!

Alt i alt en klasse kamp. Kører dem over i 1. Halvleg og cruiser den hjem i 2. halvleg, uden at sætte noget over styr.
Høvdingen af Herning

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: SL R23: Midtjylland - SønderjyskE

Indlæg af Vijen »

Flot første halvleg, ren cruisecontrol i anden halvleg.

Man har en fornemmelse af at vi kan så meget mere end holdet viser.

Diebesten
Indlæg: 262
Tilmeldt: 19. jun 2018, 11:45

Re: SL R23: Midtjylland - SønderjyskE

Indlæg af Diebesten »

Flot kamp idag! Og ligeså flot opbakning i forhold til antal tilskuere mod sønderjyske en mandagsaften. Når vi kan møde 8000+ op, til trods for et tomt udebaneafsnit (-900), så kan vi godt begynde at snakke om stadionudvidelse.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: SL R23: Midtjylland - SønderjyskE

Indlæg af Acebone »

Fornemt kontrolleret af holdet. Mod Lyngby var der aldrig tvivl om udfaldet, og det samme så vi i dag. Denne gang krydret med supermål.

Egentlig skulle man ikke fremhæve andet end holdet, men jeg må alligevel nævne Frank. Hvor er han vanvittig. Han laver nogle bolderobringer, som ingen anden spiller i ligaen overhovedet ville have forsøgt. Jeg håber ikke, han bliver solgt til sommer, men hvis han gør, så skal det altså være til rigtig, rigtig mange penge. Vi kommer ikke til at kunne erstatte ham bare lige sådan.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SL R23: Midtjylland - SønderjyskE

Indlæg af mousebreaker »

Suveræn indsats af drengene. Ny superliga rekord med 59p efter 23 runder.
FCK er dog stadig overbeviste om at de ville være foran med 10-15 point hvis de ikke havde spillet i Europa...de havde i hvert fald ikke tabt i Esbjerg ....
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: SL R23: Midtjylland - SønderjyskE

Indlæg af Stoffer »

Det var en knivskarp indsats, som sammen med det kvælende presspil, der begynder at sidde lige i skabet, giver en meget overbevisende fremtoning.

Der er i og for sig mange interessante ting at diskutere i forlængelse af kampen:

- Ronnie kontra Kaba: Proven goalscorer kontra en spiller med potentiale til mere end SL. Jeg holder i øvrigt ikke hans afbrændere sådan videre mod ham, jeg synes det vidner om overskud, at han forsøger det. Så længe han har overskud, så tror jeg på, at det nok skal komme til at fungere. Det helt store spørgsmål er dog: hvornår?

- *Stoffer tager sølvpapirshatten på* Hvad sker der for, at dommerne bortdømmer os? - Jeg snakker ikke om kæmpe kampafgørende fejlkendelser, men den der konstante følelse (ala i Parken) af at marginale kendelser går imod. Det er mig uforståeligt, at Sønderjyske ikke langt tidligere var i problemer ifht. kort. Bah var overtændt meget tidligt. Så snart Ronnie viser overtænding bliver han (retteligt) straffet, fair nok. Hvorfor sker det ikke begge veje?

- Evander og modenheden. Jeg elsker ham for ambitionerne i spillet. Han tør vende på en spiller tidligt i fase 2, som virkelig kan lukke banen op, men det er også helt uden sikkerhedsnet. Han har bygget på defensivt, og jeg holder stædigt fast i, at han er bedst dybt som i går. Næste skridt for ham er konsekvent at tage bedre beslutninger, så han ikke bringer sig selv i problemer.

- Hvorfor får Cajuste ikke minutter? Det kan være, at det var planen og så sparker AK Erik i hovedet. Det sker. Men hvorfor ryger han ikke på tidligere endnu. Der var en laaang sekvens i starten af 2. halvleg, hvor vi viser, at vi har styr på kampen, og at den er afgjort. Hvorfor for man ikke Cajuste på efter en times tid, så han kan få en god halv time? Ankersen talte meget varmt om ham ifbm. transfervinduet, og jeg erkender, at jeg selv har en forkærlighed for ham, så jeg håber han bliver forløst.

- Paulinho var helt igennem god. Jeg giver mig endeligt. Kampen i går viste, hvad Paulinho tilbyder offensivt. (og jeg snakker ikke engang om målet, som isoleret set var en ringe beslutning, men det siger man jo ikke, når man banker den sådan ind)

- Isaksen fortjener ros for indsatsen. Han står lidt i skyggen efter Mabil banker den ind og spiller virkelig godt og Dreyer bare fortsætter med sit tårnhøje niveau. Men Isaksen var her der og alle vegne i presspillet. Han forsøgte nogle ting, og det fungerede, men det var dog fra langt fra mål til at være kampafgørende momenter isoleret set.

Der ikke grund til at kommentere på the usual suspects, de var gode. - Hov lige en lille tanke om dem, er Scholz egentlig ikke ligeså god som Erik bare med andre spidskompetencer?

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: SL R23: Midtjylland - SønderjyskE

Indlæg af Stoffer »

Acebone skrev:
2. mar 2020, 21:29
Fornemt kontrolleret af holdet. Mod Lyngby var der aldrig tvivl om udfaldet, og det samme så vi i dag. Denne gang krydret med supermål.

Egentlig skulle man ikke fremhæve andet end holdet, men jeg må alligevel nævne Frank. Hvor er han vanvittig. Han laver nogle bolderobringer, som ingen anden spiller i ligaen overhovedet ville have forsøgt. Jeg håber ikke, han bliver solgt til sommer, men hvis han gør, så skal det altså være til rigtig, rigtig mange penge. Vi kommer ikke til at kunne erstatte ham bare lige sådan.
Det som står frem for mig ifht. Frank er, hvor god på bolden han samtidig er.

Nigeria skal bare spille Ndidi og Frank som to holding midtbanespillere, så kan de bare tage en centerback og lade resten angribe. :lol:

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: SL R23: Midtjylland - SønderjyskE

Indlæg af Saemala »

Stoffer skrev:
3. mar 2020, 08:25
Der ikke grund til at kommentere på the usual suspects, de var gode. - Hov lige en lille tanke om dem, er Scholz egentlig ikke ligeså god som Erik bare med andre spidskompetencer?
Du rammer hovedet på sømmet med det meste, Stoffer.
Scholz er alt for undervurderet ifht. Erik. Han er ikke den der alt eller intet type som Erik.
Erik er skidegod fysisk og som leder, men han mangler stadig hjernen i ny og næ. Scholz har så skarp en fodboldhjerne, at han sjældent stiller sig selv i de dårlige positioner, som Erik har en tendens til. Men den største forskel er klart når vi selv er på bolden, i opbygningsspillet. Selvom Erik er blev bedre, er han stadig laaangt efter Scholz på det område.
Høvdingen af Herning

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R23: Midtjylland - SønderjyskE

Indlæg af Ravnen »

Første halvleg er sådan noget som vinder mesterskaber. Smukt kontrolleret med bid i begge ender. Det gør så meget for vores spil at vi nu endelig har et angreb som er farligt. Nu har vi tre clean sheets og syv scoringer i forårets tre kampe.

Vores formbarometer peger op op op, det er stadig tidligt i foråret, normalt hakker spillet lidt mere, jeg synes vi er meget langt fremme på nuværende tidspunkt.

Ronnie og Dreyer har givet det her hold et prik over i´et. Jeg tager også hatten af for Priske, han har tydeligt brugt den vinterpause fornuftigt, det hele ser meget solidt ud.

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: SL R23: Midtjylland - SønderjyskE

Indlæg af Vijen »

https://soundcloud.com/voresklub

Sønderjyske podcast evaluering med Glen

Meget sjovt at Glen kalder FCM for et dynamisk tempo hold på steroider.

Besvar