SL R22: Hobro - Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1040
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Re: SL R22: Hobro - Midtjylland

Indlæg af Administrator »

Til info, det blæste en ekstremt strid vind på langs af banen. Det have stor betydning når vi mistede bolden, så fik Hobro en masse fart foræret.

Min opfattelse af kampen, var at Hobro i første halvleg netop pga vinden fik en del omstillinger, hvor de afslutter fra 14 km afstand, og var tæt på et par gange, men kæmpechance havde de ikke. Vi havde til gengæld spillet, men fik ikke skabt anden end det halvdrop rask laver.

Anden halvleg, vi skifter 2 mand (minder mig om en kamp i Lyngby for mange år siden med samme vejr : https://superstats.dk/kampe/1810), hvorefter det bliver bedre. Vi presser højt, og ikke overraskende kommer der en omstilling der giver en friløber. Det var lige hvad Hobro gik efter hele kampen, men heldigvis missede de.

Vi lukker næsten kampen med 0-1, det er kun vinden der var ved at drille da Jesper tabte bolden.

Sæsonens dårligste? Not even close.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: SL R22: Hobro - Midtjylland

Indlæg af JBT »

Hvad var så den dårligste? Et kvarter af kampen mod agf eller en time i går mod Hobro? Det var satme ringe så er meget uenig i stort set hele din skrivelse uagtet resultatet

vi har spillet dårligt hjemme mod Hobro under KA og en skod ‘uheldig’ kamp mod OB hjemme med mange chancer - og generelt haft 1 måls resultater med os, som 5/10 vil ende som uafgjorte. Men synes sgu ikke der er noget som hverken stikker et absurd udfald mod agf eller det vi så i går. I Europa bliver man jo slagtet hvis man viser så dårligt niveau og ligesom folk har glemt i dag hvordan Hobro spillede så glemmer man også vejret i dag hvis vi havde tabt

Christian
Indlæg: 668
Tilmeldt: 29. aug 2014, 10:12

Re: SL R22: Hobro - Midtjylland

Indlæg af Christian »

Fantastisk med en sejr i går.

Jeg havde forventet at vi ville dominere stort og tage en sikker sejr med hjem, men sådan så jeg slet ikke kampen.

Godt at Priske viste handling i pausen, men jeg synes egentlig han burde havde foretaget ændring i formation eller stil noget tid inden. Men gjorde han egentlig det?

Frank er min MOM.

AltidFCM
Indlæg: 579
Tilmeldt: 4. apr 2018, 00:09

Re: SL R22: Hobro - Midtjylland

Indlæg af AltidFCM »

Enig med flere herinde. Det var godt nok skidt i går - vind eller ej - vi bliver kørt rundt af Hobro(!) i 1. halvleg og stadig på hælene i noget af 2. halvleg.
Det var jo vanvittigt, hvor meget plads de fik i deres angreb. Og defensivt ser det voldsomt ringe ud for Paulinho, der dog laver et heroisk tilbageløb ved Babayans absurde friløber.
Dreyer igen en nøglespiller og kampafgørende, og den million euro ser ud til at være givet godt ud. Schwartz' afslutning er også høj, høj klasse i min verden og ligner en starter mod Sønderjyske.

Jeg kan godt lide Paulinhos offensive kvaliteter, men jeg stoler simpelthen ikke nok på ham som en decideret full-back og vil til hver en tid foretrække Dyhr og Dal Hende fremfor ham. Han har imponeret i træningskampene - uden tvivl - men kigger man på AGF-kampen og i går, er det tydeligt, at mange ting ikke er afstemt i defensiven med ham på banen. Det sejler simpelthen, og det kommer til at koste.
I en wingback-formation, som han selvfølgelig også var købt ind til, ville han uden tvivl shine.

+ Også lidt interessant at nyankomne Cools faktisk er en wingback-type. Jeg ved godt, der er blevet talt om, at vores backs offensive kvaliteter har haltet i efteråret, men ville det være helt ved siden af, hvis man pønsede på en wingbackformation igen, hvor evt. Dyhr eller Joel indgår i trebackkæden? Jeg mener virkelig, at vi igen har spillerne til denne mesterskabsvindende og bundsolide formation.

Hansen
Joel - Erik - Scholz
Cools - Evander - Onyeka - Paulinho/Dal Hende
Dreyer - Schwartz/Vibe - Mabil/Anderson

;)

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: SL R22: Hobro - Midtjylland

Indlæg af Matjavsen »

AltidFCM skrev:
22. feb 2020, 15:55
Enig med flere herinde. Det var godt nok skidt i går - vind eller ej - vi bliver kørt rundt af Hobro(!) i 1. halvleg og stadig på hælene i noget af 2. halvleg.
Det var jo vanvittigt, hvor meget plads de fik i deres angreb. Og defensivt ser det voldsomt ringe ud for Paulinho, der dog laver et heroisk tilbageløb ved Babayans absurde friløber.
Dreyer igen en nøglespiller og kampafgørende, og den million euro ser ud til at være givet godt ud. Schwartz' afslutning er også høj, høj klasse i min verden og ligner en starter mod Sønderjyske.

Jeg kan godt lide Paulinhos offensive kvaliteter, men jeg stoler simpelthen ikke nok på ham som en decideret full-back og vil til hver en tid foretrække Dyhr og Dal Hende fremfor ham. Han har imponeret i træningskampene - uden tvivl - men kigger man på AGF-kampen og i går, er det tydeligt, at mange ting ikke er afstemt i defensiven med ham på banen. Det sejler simpelthen, og det kommer til at koste.
I en wingback-formation, som han selvfølgelig også var købt ind til, ville han uden tvivl shine.

+ Også lidt interessant at nyankomne Cools faktisk er en wingback-type. Jeg ved godt, der er blevet talt om, at vores backs offensive kvaliteter har haltet i efteråret, men ville det være helt ved siden af, hvis man pønsede på en wingbackformation igen, hvor evt. Dyhr eller Joel indgår i trebackkæden? Jeg mener virkelig, at vi igen har spillerne til denne mesterskabsvindende og bundsolide formation.

Hansen
Joel - Erik - Scholz
Cools - Evander - Onyeka - Paulinho/Dal Hende
Dreyer - Schwartz/Vibe - Mabil/Anderson

;)
Ved vi overhovedet om Dal Hende vil fungere som Fullback?

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: SL R22: Hobro - Midtjylland

Indlæg af JBT »

Kommer ikke til at ske at man ændrer. If it aint broke, dont fix it. Og det er det jo ikke sejrmæssigt

Paulinho spillede højre back mod agf så der var han prisgivet og manglede nok stadig lidt troen på egne evner på det tidspunkt da han sad meget ude og fik en skade tidligt i sæsonen der tog længe at finde rytmen efter. Tror han kommer - Dyhr mangler alt for meget offensivt. Dal hende er det store spørgsmål

Brugeravatar
Administrator
Indlæg: 1040
Tilmeldt: 20. maj 2009, 17:17

Re: SL R22: Hobro - Midtjylland

Indlæg af Administrator »

https://twitter.com/tapinfodbold/status ... 6054330368

Jeg synes nu altså at folk leder efter huller i osten. Det var ikke en god kamp, men stats understøtter min opfattelse af kampen.

http://www.superliga.dk/kamp/2019-2020/ ... idtjylland

Det her billede synes jeg også ligner en 0-2 sejr.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: SL R22: Hobro - Midtjylland

Indlæg af Stoffer »

Det, som kampen udstiller, og vi bør diskutere, det er, at spillestilen er et tveægget sværd, og hvad bør man gøre ved det. Meget af det her vil være de fleste kendt, men jeg synes, det er værd at hæve blikket fra bare denne kampe. Som nogle er inde på, så bekymrer det mig mest af alt ifht. hvor lavt bundnivauet er, og hvilke implikationer har det mod bedre modstandere (fx i europæisk kval spil).

Når man spiller så højt et pres som vi gør i tiden, så er formålet at sætte sig på modstanderen, så man minimerer modstanderens mulighed for skud, man vil altså minimere antallet af skud (modsat en lav blok, der har sin primære styrke i at minimere kvaliteten af skud). Igen, jeg beklager det banale, men jeg ønsker, at det skal hænge sammen. Når det høje pres ikke virker, så har modstanderen oceaner af plads bag forsvaret og i mellemrummet mellem forsvaret og midtbanen. Hvilket giver mulighed for chancer imod af høj kvalitet. Det er svaret på, hvorfor kæderne ikke stod tættere. Det er ikke sådan, vi spiller, for så virker presset ikke. Centralt i analysen af kampen i fredags er for mig, hvor Evander er placeret. Jeg er ikke "ude efter ham" for hans første halvleg, der var de fleste ringe, men jeg bliver bekræftet i min tidligere pointe, at han ikke er optimal som 10'er. Jeg har dog ikke tidligere overvejet pres-aspektet, men det var da helt tydeligt, at han ikke fungerede der i al fald mod Hobro. En enkelt svale gør ikke en sommer, men det var set fra min stol et centralt punkt. Det bliver så kun værre, når Sparv med hans fysiske begrænsninger skal skubbe efter. Og Franks løbevillighed (og manglende stringens i positionering) har sine ulemper. Der har vi dominoeffekten, hvor forsvaret ofte kommer i umulige situationer. (Jeg synes iø, at Admins pointe er fin at huske. Der kommer nogle kvalificerede afslutninger fra Hobro i situationer, hvor afslutninger var svære, det farver lidt opfattelsen, at de var så godt med.)

MEN, jeg tror, at sådan nogle kampe her er uundgåelige. Højt presspil er ganske krævende, og det er utopi for enhver spillestil at fungere hver gang. Derfor:

Mit problem med vores spil er, at vi mangler den komponent som (moderne og store) hold med højt presspil som en del af filosofien har bygget ind i deres spil: ro i spillet med bolden.

Når man har det så svært i 1. halvleg, som tilfældet var, så irriterer det mig grænseløst, at vi _konstant_ fortsat spiller langt i fase 1 fra Hansen, og sætter bolden tidligt på spil i fase 2. Jeg har bemærket, at det generelt først er, når vi er foran, at vi "tør" med kortere igangsætning. I det hele taget så bærer vi konstant brænde til bålet ved at spille meget direkte og sende rigtig mange bolde til duel (lange bolde i dybden eller bolde op til duel på Vibe).

Jeg savner mindre idealisme/en plan B og evne til at kunne spille sig mere komfortabel (og forhåbentlig et fungerende pres).

Spørgsmålet er, om vi mangler boldspillerne på banen til at kunne tage noget tempo ud af kampen og bevare tålmodigheden. Det virker jo ikke sådan, så er det et spørgsmål om instruks fra Priske, er det et spørgsmål om mentalitet, eller hvad er det? Og kunne det her løftes med en landsholdkaliberspiller centralt? - jeg vil efterhånden tro, at det er et spørgsmål om instruks. Det her ligger tæt op af mine pointer fra Brentford tråden. Jeg savner simpelthen flere strenge at spille på, når man har bolden, og det bekymrer mig, om det er vores egen insisteren på at spille på fysisk og duel og gøre det på "vores måde", der holder os fra det.
Matjavsen skrev:
22. feb 2020, 16:20


Ved vi overhovedet om Dal Hende vil fungere som Fullback?
Nej, det er et stort spørgsmål, om han kan udfylde rollen ligeså godt som wb

Besvar