SL R22: Hobro - Midtjylland

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

SL R22: Hobro - Midtjylland

Indlæg af Steffen am »

Superligaens runde 22

Helt mærkeligt vi allerede skal spille igen så hurtigt,
og så med 6-7 skader.
Burde vi lære lidt af Ståle og brokke os? ;)

Det Praktiske:
Tid: Fredag d. 21/02 kl. 19.00
Sted: DS Arena (Hobro)
Dommer: 'Yndlingsdommeren' Jakob Kehlet
Medie: TV3 Sport, Viaplay og radions P3

Og over 250 FCM-fans, der allerede har købt billet.
Sejt! :fcmwolf:

Karantæner:
Hobro: Christian Cappis
Midtjylland: Ingen

Skader:
Hobro: Ingen
Midtjylland: Riis, Korsmár, O. Olsen, Patrick, Dal Hende og Kaba skadet. Paulinho tvivlsom

Bud på start XI'er
Jesper Hansen
Joel, Sviatchenko, Scholz, Dyhr
Onyeka, Evander
Mabil, Dreyer, Anderson
Vibe

Bænk: Andersen, Nicolaisen, Cools, Cajuste, Sparv, Isaksen, Schwartz



5 seneste opgør:
18.08.19 SL FC Midtjylland Hobro IK 1 : 1
08.03.19 SL Hobro IK FC Midtjylland 1 : 2
29.09.18 SL FC Midtjylland Hobro IK 5 : 2
12.04.18 CUP Hobro IK FC Midtjylland 1 : 2(0 : 0)
25.02.18 SL Hobro IK FC Midtjylland 1 : 2


Hvordan tror i vi stiller op,
og hvad er jeres tanker, forventninger og forudsigelser?


God Kamp og Forza FCM!

Christian
Indlæg: 668
Tilmeldt: 29. aug 2014, 10:12

Re: SL R22: Hobro - Midtjylland

Indlæg af Christian »

Jeg synes Sparv gjorde det rigtig godt mod Lyngby og fortjener en ny startplads.
Dilemmaet er vel at Evander er en af de første på holdkortet, så han er nødt til at foretage en ændring i forhold til Lyngbykampen, i en situation hvor ingen har gjort sig fortjent til bænken.

Mit bud er at den står mellem Vibe og Sparv, mens de andre er sikret pladsen.
Hvilken formation vi så skal bruge, hvis det er Vibe der starter ude, ved jeg ikke.

Men jeg ved det ligner en sejr og max pres på FCK inden deres kamp i Silkeborg på søndag.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SL R22: Hobro - Midtjylland

Indlæg af mousebreaker »

Christian skrev:
20. feb 2020, 08:34
Jeg synes Sparv gjorde det rigtig godt mod Lyngby og fortjener en ny startplads.
Dilemmaet er vel at Evander er en af de første på holdkortet, så han er nødt til at foretage en ændring i forhold til Lyngbykampen, i en situation hvor ingen har gjort sig fortjent til bænken.

Mit bud er at den står mellem Vibe og Sparv, mens de andre er sikret pladsen.
Hvilken formation vi så skal bruge, hvis det er Vibe der starter ude, ved jeg ikke.

Men jeg ved det ligner en sejr og max pres på FCK inden deres kamp i Silkeborg på søndag.
Jeg er overbevist om at Sparv er på bænken da Evander er tilbage og at det derudover er samme opstilling som mod Lyngby.
Det ligner vores ideal-opstilling uden Kaba til rådighed. Eneste spørgsmålstegn for mig er om Paulinho er skadet
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: SL R22: Hobro - Midtjylland

Indlæg af Stoffer »

Christian skrev:
20. feb 2020, 08:34
Jeg synes Sparv gjorde det rigtig godt mod Lyngby og fortjener en ny startplads.
Dilemmaet er vel at Evander er en af de første på holdkortet, så han er nødt til at foretage en ændring i forhold til Lyngbykampen, i en situation hvor ingen har gjort sig fortjent til bænken.

Mit bud er at den står mellem Vibe og Sparv, mens de andre er sikret pladsen.
Hvilken formation vi så skal bruge, hvis det er Vibe der starter ude, ved jeg ikke.

Men jeg ved det ligner en sejr og max pres på FCK inden deres kamp i Silkeborg på søndag.
Hvad synes du, Sparv gjorde godt?

Cortez
Indlæg: 1262
Tilmeldt: 19. maj 2009, 08:03

Re: SL R22: Hobro - Midtjylland

Indlæg af Cortez »

Stoffer skrev:
20. feb 2020, 11:06
Christian skrev:
20. feb 2020, 08:34
Jeg synes Sparv gjorde det rigtig godt mod Lyngby og fortjener en ny startplads.
Dilemmaet er vel at Evander er en af de første på holdkortet, så han er nødt til at foretage en ændring i forhold til Lyngbykampen, i en situation hvor ingen har gjort sig fortjent til bænken.

Mit bud er at den står mellem Vibe og Sparv, mens de andre er sikret pladsen.
Hvilken formation vi så skal bruge, hvis det er Vibe der starter ude, ved jeg ikke.

Men jeg ved det ligner en sejr og max pres på FCK inden deres kamp i Silkeborg på søndag.
Hvad synes du, Sparv gjorde godt?
Han ejede den midtbane. Stod de rigtige steder på de rigtige tidspunkter og lukkede bare af. Derudover var hans afspil ganske fornuftigt.

/Cortez

Christian
Indlæg: 668
Tilmeldt: 29. aug 2014, 10:12

Re: SL R22: Hobro - Midtjylland

Indlæg af Christian »

Jeg påstår ikke at jeg lagde mærke til alt hvad Sparv udrettede i den kamp, men hver gang jeg fik øje på ham var det pga. en positiv aktion fra hans side, undtaget hans meget stor scorings mulighed, som han desværre brændte.
Særligt hans fordeling af spillet lagde jeg mærke til, men også at han brød Lyngbys spil i flere situationer. Mest tydeligt var taklingen lige inden vores første scoring, som er blevet diskuteret i forhold til frispark eller ikke.

Hvad var dit indtryk af ham?

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: SL R22: Hobro - Midtjylland

Indlæg af Stoffer »

Jeg synes nok, at det er en bekymring med Sparv, at hans aktionsradius efterhånden er ret begrænset. (http://www.superliga.dk/kamp/2019-2020/ ... y-boldklub klik "Defensiv", hvis I ikke kender den, og vælg så Sparv alene) Det er ikke langt han kommer væk fra midtercirklen i åbent spil, så han er ikke så involveret som tidligere uden bold. Han er meget afhængig af de andres (og særligt Frank) pres og bidrag til defensive aktioner. Ifht. til din pointe Cortez, så er jeg mere imponeret af presset fra de forreste, end jeg er af Sparv - min analyse leder mig til konklusionen, at han i kampen lukrerede på et effektivt pres.

Hans defensive kvaliteter lider også under, at han har tabt en anelse fart. Han er god, når han kommer på kroppen af folk, hans styrke har han ikke tabt. I felterne er han fortsat god på både defensive og offensive dødbolde, han fylder fortsat noget.

Offensivt står det skidt til. Det er self. kendt og har aldrig været hans styrke, men når han ikke udfylder den der all-action defensive rolle, så springer det i øjnene på mig. Han kan nærmest ikke andet end cirkulere possesion (http://www.superliga.dk/kamp/2019-2020/ ... y-boldklub klik på "Afleveringer" og bemærk hvor få fremadrettede han rammer på. Bemærk også hvor lille et område de generelt kommer fra. Hvis man går tilbage og ser tidligere kampe og sammenligner, så ser man, at Evander og Frank komplimenterer hinanden, de er involveret i hele banens bredde og fra felt til felt. Kan man forvente det af Sparv? - Måske ikke, men det er pointen her, siden han heller ikke gør det defensivt.). Han havde både problemer med flade bolde, der skulle bryde kæder og sideskift, hvor han svæver bolden mere end han server den, så backs altid skal tæmme en bold under pres. Han kan ikke gå forbi en mand, igen det har han aldrig kunne, så fred med det.

Så har han et skud på mål, men det kommer efter et hjørnespark, for han kommer ikke i feltet i åbent spil.

Summa sumarum, så er jeg i tvivl om, det ikke snart tipper sådan, at Cajuste (inkl. hans problemer, fx. skal han blive mere kølig i sine indgreb, så han ikke begår dumme frispark) er et bedre alternativ. Ikke baseret på fremtidig værdi, men simpelthen sammenlignet 1:1 med Sparv. Jeg er med på, at man får noget lidt andet i spillet, men som jeg pointerer ovenfor så har Cajuste de der 8'er kvaliteter hvor han både med og uden bolden agerer fra felt til felt.

TheLegend
Indlæg: 154
Tilmeldt: 3. apr 2015, 13:46

Re: SL R22: Hobro - Midtjylland

Indlæg af TheLegend »

Er Paulinho kommet i træning igen?

Brugeravatar
Saemala
Indlæg: 858
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: SL R22: Hobro - Midtjylland

Indlæg af Saemala »

TheLegend skrev:
20. feb 2020, 15:54
Er Paulinho kommet i træning igen?
Han er da i hvertfald med i truppen, mens Dyhr igen er udeladt. Så tyder på det ikke var så slemt!
Høvdingen af Herning

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: SL R22: Hobro - Midtjylland

Indlæg af Vijen »

Saemala skrev:
20. feb 2020, 16:07
TheLegend skrev:
20. feb 2020, 15:54
Er Paulinho kommet i træning igen?
Han er da i hvertfald med i truppen, mens Dyhr igen er udeladt. Så tyder på det ikke var så slemt!
Måske det bliver med Joel på venstre og Cools til højre. Hvis det var en slagskade paulinho fik kan han nok godt spille, det er nok bare ømt ad h til.

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R22: Hobro - Midtjylland

Indlæg af UlveLars »

Stoffer skrev:
20. feb 2020, 15:42
Jeg synes nok, at det er en bekymring med Sparv, at hans aktionsradius efterhånden er ret begrænset. (http://www.superliga.dk/kamp/2019-2020/ ... y-boldklub klik "Defensiv", hvis I ikke kender den, og vælg så Sparv alene) Det er ikke langt han kommer væk fra midtercirklen i åbent spil, så han er ikke så involveret som tidligere uden bold. Han er meget afhængig af de andres (og særligt Frank) pres og bidrag til defensive aktioner. Ifht. til din pointe Cortez, så er jeg mere imponeret af presset fra de forreste, end jeg er af Sparv - min analyse leder mig til konklusionen, at han i kampen lukrerede på et effektivt pres.

Hans defensive kvaliteter lider også under, at han har tabt en anelse fart. Han er god, når han kommer på kroppen af folk, hans styrke har han ikke tabt. I felterne er han fortsat god på både defensive og offensive dødbolde, han fylder fortsat noget.

Offensivt står det skidt til. Det er self. kendt og har aldrig været hans styrke, men når han ikke udfylder den der all-action defensive rolle, så springer det i øjnene på mig. Han kan nærmest ikke andet end cirkulere possesion (http://www.superliga.dk/kamp/2019-2020/ ... y-boldklub klik på "Afleveringer" og bemærk hvor få fremadrettede han rammer på. Bemærk også hvor lille et område de generelt kommer fra. Hvis man går tilbage og ser tidligere kampe og sammenligner, så ser man, at Evander og Frank komplimenterer hinanden, de er involveret i hele banens bredde og fra felt til felt. Kan man forvente det af Sparv? - Måske ikke, men det er pointen her, siden han heller ikke gør det defensivt.). Han havde både problemer med flade bolde, der skulle bryde kæder og sideskift, hvor han svæver bolden mere end han server den, så backs altid skal tæmme en bold under pres. Han kan ikke gå forbi en mand, igen det har han aldrig kunne, så fred med det.

Så har han et skud på mål, men det kommer efter et hjørnespark, for han kommer ikke i feltet i åbent spil.

Summa sumarum, så er jeg i tvivl om, det ikke snart tipper sådan, at Cajuste (inkl. hans problemer, fx. skal han blive mere kølig i sine indgreb, så han ikke begår dumme frispark) er et bedre alternativ. Ikke baseret på fremtidig værdi, men simpelthen sammenlignet 1:1 med Sparv. Jeg er med på, at man får noget lidt andet i spillet, men som jeg pointerer ovenfor så har Cajuste de der 8'er kvaliteter hvor han både med og uden bolden agerer fra felt til felt.
Tak for et fremragende indlæg, stoffer. Den slags data har jeg slet ikke været opmærksom på tidligere

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: SL R22: Hobro - Midtjylland

Indlæg af Stoffer »

UlveLars skrev:
20. feb 2020, 18:06


Den slags data har jeg slet ikke været opmærksom på tidligere
Hvis du og andre mangler kilder til statistikker, så bruger jeg primært:

fbref.com (der er pt. ikke xG tal for superligaen, men det skal nok komme før eller siden, indtil videre har de gode granulerede tal for skud. For top5 ligaer har de xG tal fra statsbomb, der er en dygtig udbyder.)
TapIn (en bruger på twitter som laver indhold på xG for og imod, og en sjælden gang imellem også laver artikler/oversigter)
og så superliga.dk (pasninger med gode opdelinger på nøgle og assists, driblinger og defensive aktioner. Eneste downside ved denne side er egentlig, at de kun visualiserer, så det kræver meget hjemmearbejde at finde sammenhænge på tværs af kampe, der er fbref bedre.)

Jeg har ikke adgang til betalingssites som fx wyscout. Så jeg kan ikke snakke om værdien af det, men de giver naturligvis et langt mere detaljeret billede. Man skal dog være obs. på, at datakvaliteten angiveligt ikke er optimal for mindre ligaer, så man vil kunne opleve forskelle mellem tal fra forskellige udbydere. Hvis man følger visse fcm fans på twitter, så er de søde til at dele lidt godter ud derfra. Noe, som også huserer herinde, fortjener stor ros i den sammenhæng.

Jeg mener selv, at de kilder giver mig et godt udgangspunkt, når jeg skal be- eller afkræfte mine egne vurderinger efter at have set kampe.

Hvorom alting er, god kamp i aften.

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R22: Hobro - Midtjylland

Indlæg af UlveLars »

Stoffer skrev:
21. feb 2020, 09:10
UlveLars skrev:
20. feb 2020, 18:06


Den slags data har jeg slet ikke været opmærksom på tidligere
Hvis du og andre mangler kilder til statistikker, så bruger jeg primært:

fbref.com (der er pt. ikke xG tal for superligaen, men det skal nok komme før eller siden, indtil videre har de gode granulerede tal for skud. For top5 ligaer har de xG tal fra statsbomb, der er en dygtig udbyder.)
TapIn (en bruger på twitter som laver indhold på xG for og imod, og en sjælden gang imellem også laver artikler/oversigter)
og så superliga.dk (pasninger med gode opdelinger på nøgle og assists, driblinger og defensive aktioner. Eneste downside ved denne side er egentlig, at de kun visualiserer, så det kræver meget hjemmearbejde at finde sammenhænge på tværs af kampe, der er fbref bedre.)

Jeg har ikke adgang til betalingssites som fx wyscout. Så jeg kan ikke snakke om værdien af det, men de giver naturligvis et langt mere detaljeret billede. Man skal dog være obs. på, at datakvaliteten angiveligt ikke er optimal for mindre ligaer, så man vil kunne opleve forskelle mellem tal fra forskellige udbydere. Hvis man følger visse fcm fans på twitter, så er de søde til at dele lidt godter ud derfra. Noe, som også huserer herinde, fortjener stor ros i den sammenhæng.

Jeg mener selv, at de kilder giver mig et godt udgangspunkt, når jeg skal be- eller afkræfte mine egne vurderinger efter at have set kampe.

Hvorom alting er, god kamp i aften.
TAK!!

Cortez
Indlæg: 1262
Tilmeldt: 19. maj 2009, 08:03

Re: SL R22: Hobro - Midtjylland

Indlæg af Cortez »

Fede links, Stoffer, tak!

Det er sikkert rigtigt, at Sparv lukrerer på vores presspil til at “shine” defensivt, men han gør det, han skal - og stod som jeg skrev de rigtige steder.

Mht. dine pointer med Evander/Frank og Cajuste er jeg slet ikke uenig. Cajuste er en bedre boldspiller og skal også nok på sigt overhale Sparv. Og Sparv forcer er bestemt ikke i possessionspillet (jeg synes nu, han gjorde det fint, men måske skal der ikke så meget til fra hans side for at begejstre mig).

Jeg tænker dog, at vi godt i nogle kampe kan drage nytte af Sparvs kvaliteter. Han har i hvert fald ikke overbevist mig om det modsatte med indsatsen mod Lyngby.

/Cortez

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SL R22: Hobro - Midtjylland

Indlæg af UlveLars »

UlveLars skrev:
21. feb 2020, 10:05
Stoffer skrev:
21. feb 2020, 09:10
UlveLars skrev:
20. feb 2020, 18:06


Den slags data har jeg slet ikke været opmærksom på tidligere
Hvis du og andre mangler kilder til statistikker, så bruger jeg primært:

fbref.com (der er pt. ikke xG tal for superligaen, men det skal nok komme før eller siden, indtil videre har de gode granulerede tal for skud. For top5 ligaer har de xG tal fra statsbomb, der er en dygtig udbyder.)
TapIn (en bruger på twitter som laver indhold på xG for og imod, og en sjælden gang imellem også laver artikler/oversigter)
og så superliga.dk (pasninger med gode opdelinger på nøgle og assists, driblinger og defensive aktioner. Eneste downside ved denne side er egentlig, at de kun visualiserer, så det kræver meget hjemmearbejde at finde sammenhænge på tværs af kampe, der er fbref bedre.)

Jeg har ikke adgang til betalingssites som fx wyscout. Så jeg kan ikke snakke om værdien af det, men de giver naturligvis et langt mere detaljeret billede. Man skal dog være obs. på, at datakvaliteten angiveligt ikke er optimal for mindre ligaer, så man vil kunne opleve forskelle mellem tal fra forskellige udbydere. Hvis man følger visse fcm fans på twitter, så er de søde til at dele lidt godter ud derfra. Noe, som også huserer herinde, fortjener stor ros i den sammenhæng.

Jeg mener selv, at de kilder giver mig et godt udgangspunkt, når jeg skal be- eller afkræfte mine egne vurderinger efter at have set kampe.

Hvorom alting er, god kamp i aften.
TAK!!
Jeg har fundet match report for FCM vs Lyngby. Tallene for skud, som du omtaler, er det dem som står nævnt under team stats, eller kan du finde andet brugbart?

Besvar