Træningslejr i Emiraterne 2020

Om FC Midtjylland og Black Wolves
madsbs
Indlæg: 35
Tilmeldt: 6. jan 2020, 00:18

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af madsbs »

Og hvis man var til fanforum, ville man også have Midtjyllands svar på det.

Cortez
Indlæg: 1262
Tilmeldt: 19. maj 2009, 08:03

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af Cortez »

madsbs skrev:
15. feb 2020, 14:21
Og hvis man var til fanforum, ville man også have Midtjyllands svar på det.
Jeg var der, og det svar var ikke bedre end det de allerede har meldt ud.

/Cortez

madsbs
Indlæg: 35
Tilmeldt: 6. jan 2020, 00:18

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af madsbs »

At man ikke er tilfreds med svaret, betyder ikke det var skidt.

tubbe93
Indlæg: 498
Tilmeldt: 2. jun 2009, 14:43

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af tubbe93 »

madsbs skrev:
15. feb 2020, 14:43
At man ikke er tilfreds med svaret, betyder ikke det var skidt.
Nu var jeg ikke til fanforum, men hvis de bare har gentaget, at forholdene er bedre, så er det ikke et godt svar.
For så forholder de sig overhovedet ikke til kritikken. Jeg ærgrer mig over, at ledelsen hverken har givet svar på tiltale til Tipsbladet eller Herning Folkeblad, der har skrevet om det.

Jeg savner, at ledelsen forholder sig til især Tipsbladets historier, som stiller klubben i et elendigt lys.
FCM!
FCM!
FCM!

madsbs
Indlæg: 35
Tilmeldt: 6. jan 2020, 00:18

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af madsbs »

De sagde nok nærmere, at de ikke ville tage stilling til så meget, men gjorde hvad der er bedst for klubben. Og det er fint, vi er en fodboldklub.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af Steffen am »

madsbs skrev:
15. feb 2020, 14:43
At man ikke er tilfreds med svaret, betyder ikke det var skidt.
En ret væsentlig pointe er så at Midtjylland jo siger at man har sikret sig at forholdene på det hotel er gode og at hotellet overholder diverse konventioner, for det har deres rejseselskab fortalt. Rejseselskabet er selvfølgelig biased, i og med at de gerne ville sælge turen.

Midtjylland siger 2 ting, og så må man vurdere om de begge 2 kan holde vand.
1. Man har sikret at forholdene på hotellet er i orden. (som så via interviews betyder at de har spurgt deres rejseselskab)
2. At man vil ikke blande sport og politik.

Men kan så sige, hvis menneskerettigheder, er politik man ikke vil tage stilling til, er der vel ingen grund til at sige det første?
I øvrigt spøjst man så vil bruge krudt på FCM Samfund hvis mennesker politik.

Så ved ikke om Midtjylland har lukket øjnene, men der er jo faktisk en chance/risiko for Midtjylland at de ikke ved at det ikke passer, at hotellet ikke overholder den relative vigtige konvention der hedder menneskerettigheder, som det er kommet frem i tipsbladets historier.

Så et relevant spørgsmål kunne være om klubben ved at de ikke overholder menneskerettighederne, og om man står på at det er vigtigere at holde sport og politik adskilt, end at følge menneskerettighederne og i øvrigt FIFAs retningslinjer?

Var selv til fanforum, og havde en indre dialog om hvor meget man skulle gå til klubben, har som sådan ikke interesse i at ødelægge stemningen til et godt og hyggeligt arrangement. Jakob Jørgensen fyrede jo et politiker svar af, så jo rigtigt at han svarede og synes i øvrigt han var retorisk pisse dygtig den aften.
Dette ændrer dog ikke på at det ikke var et fyldestgørende svar i mine øjne.

Hvad jeg dog bed mærke i, var at turen til næste år ikke er bestemt endnu, så man kan da håbe på at de alligevel reagerer.

Alt respekt i øvrigt til de uofficielle, som så vælger at være ligeglade.

Cortez
Indlæg: 1262
Tilmeldt: 19. maj 2009, 08:03

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af Cortez »

madsbs skrev:
15. feb 2020, 14:43
At man ikke er tilfreds med svaret, betyder ikke det var skidt.
Har intet med det at gøre, men du indikerede at FCM svarede på det, hvortil jeg replicerede, at det gjorde de sådan set ikke - udover hvad de allerede har sagt.

At svare at man er apolitisk er BS i denne her sammenhæng - imo.

/Cortez

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af 974 »

Synes sgu at det er underligt at modstandere af Dubai-turen kan sidde og argumentere en masse mod beslutningen her på Ulvegraven, og når de så får muligheden for at forholde anken overfor nogle af de ansvarlige for turen, så klapper de i, eller deltager slet ikke et sted, hvor deres klager kan blive hørt!

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af Acebone »

974 skrev:
16. feb 2020, 01:50
Synes sgu at det er underligt at modstandere af Dubai-turen kan sidde og argumentere en masse mod beslutningen her på Ulvegraven, og når de så får muligheden for at forholde anken overfor nogle af de ansvarlige for turen, så klapper de i, eller deltager slet ikke et sted, hvor deres klager kan blive hørt!
Argumenter bliver vel ikke mindre valide af at blive fremført her?

Særligt i en situation som denne, hvor det på forhånd er klart, at klubben samt officielle og uofficielle fans har blåstemplet turen, kan jeg da sagtens forstå, hvis man ikke ligefrem har voldsomt meget lyst til at stille sig frem foran en masse mennesker og ødelægge stemningen.

Når det så er sagt, blev spørgsmålet jo også vendt?

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af Stoffer »

974 skrev:
16. feb 2020, 01:50
Synes sgu at det er underligt at modstandere af Dubai-turen kan sidde og argumentere en masse mod beslutningen her på Ulvegraven, og når de så får muligheden for at forholde anken overfor nogle af de ansvarlige for turen, så klapper de i, eller deltager slet ikke et sted, hvor deres klager kan blive hørt!
Man kunne næsten forudse, at det ville ende her.

Jeg orker ikke mere, så Ægte FC Midtjylland Fans(TM) kan få ro fra mig.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af Acebone »

Stoffer skrev:
17. feb 2020, 09:10
Man kunne næsten forudse, at det ville ende her.

Jeg orker ikke mere, så Ægte FC Midtjylland Fans(TM) kan få ro fra mig.
Mon ikke vi er klar til at tage debatten igen næste år, såfremt klubben ikke er kommet på bedre tanker. :)

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af Steffen am »

974 skrev:
16. feb 2020, 01:50
Synes sgu at det er underligt at modstandere af Dubai-turen kan sidde og argumentere en masse mod beslutningen her på Ulvegraven, og når de så får muligheden for at forholde anken overfor nogle af de ansvarlige for turen, så klapper de i, eller deltager slet ikke et sted, hvor deres klager kan blive hørt!
Hvis du var med, kan jeg fortælle at jeg faktisk stillede 2 spørgsmål, en til Jakob Jørgensen og en til Svend Graversen, men gik i kategorien "blødere" spørgsmål, for at prøve at være kritisk, samtidig med at prøve at være forsonende og ikke ødelægge den gode stemning.
Den ene var i forhold til træningsmodstanderne, når nu vi var det eneste nordiske hold, om det kunne give anledning til nogle tanker.

Så må du vurdere om det er nok til at jeg kan vinde din respekt ;)
Acebone skrev:
17. feb 2020, 13:00
Stoffer skrev:
17. feb 2020, 09:10
Man kunne næsten forudse, at det ville ende her.

Jeg orker ikke mere, så Ægte FC Midtjylland Fans(TM) kan få ro fra mig.
Mon ikke vi er klar til at tage debatten igen næste år, såfremt klubben ikke er kommet på bedre tanker. :)
Det er helt sikkert ;)

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af 974 »

Steffen am skrev:
18. feb 2020, 17:27
974 skrev:
16. feb 2020, 01:50
Synes sgu at det er underligt at modstandere af Dubai-turen kan sidde og argumentere en masse mod beslutningen her på Ulvegraven, og når de så får muligheden for at forholde anken overfor nogle af de ansvarlige for turen, så klapper de i, eller deltager slet ikke et sted, hvor deres klager kan blive hørt!
Hvis du var med, kan jeg fortælle at jeg faktisk stillede 2 spørgsmål, en til Jakob Jørgensen og en til Svend Graversen, men gik i kategorien "blødere" spørgsmål, for at prøve at være kritisk, samtidig med at prøve at være forsonende og ikke ødelægge den gode stemning.
Den ene var i forhold til træningsmodstanderne, når nu vi var det eneste nordiske hold, om det kunne give anledning til nogle tanker.

Så må du vurdere om det er nok til at jeg kan vinde din respekt ;)
Du vil nu altid have min respekt Steffen 8-)
Søger bare en sammenhæng mellem de skriftlige ytringer og de verbale, når nu en sådan mulighed opstod :idea:

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af Steffen am »

974 skrev:
19. feb 2020, 09:50
Steffen am skrev:
18. feb 2020, 17:27
974 skrev:
16. feb 2020, 01:50
Synes sgu at det er underligt at modstandere af Dubai-turen kan sidde og argumentere en masse mod beslutningen her på Ulvegraven, og når de så får muligheden for at forholde anken overfor nogle af de ansvarlige for turen, så klapper de i, eller deltager slet ikke et sted, hvor deres klager kan blive hørt!
Hvis du var med, kan jeg fortælle at jeg faktisk stillede 2 spørgsmål, en til Jakob Jørgensen og en til Svend Graversen, men gik i kategorien "blødere" spørgsmål, for at prøve at være kritisk, samtidig med at prøve at være forsonende og ikke ødelægge den gode stemning.
Den ene var i forhold til træningsmodstanderne, når nu vi var det eneste nordiske hold, om det kunne give anledning til nogle tanker.

Så må du vurdere om det er nok til at jeg kan vinde din respekt ;)
Du vil nu altid have min respekt Steffen 8-)
Søger bare en sammenhæng mellem de skriftlige ytringer og de verbale, når nu en sådan mulighed opstod :idea:
Ah det er jeg glad for. :D
Og vil altid gøre mit bedste for det. Er en af dem der går op i at man ikke skriver noget, man ikke også vil sige i virkeligheden.

Men som en der altid har elsket at diskutere, har jeg også lært/fået at vide, at man skal vælge sine kampe og "feel the room" ;)

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af UlveLars »

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -til-dubai

Dejlig udmelding. Mon ikke det var et endeligt punktum i den sag.
Samtidig er dfh taget af brystet. Så er der ikke mere malurt i stoltheden over at bære fcm på trøje og i hjerte

Besvar