Træningslejr i Emiraterne 2020

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af Acebone »

Matjavsen skrev:
5. feb 2020, 12:46
Jeg forstår simpelthen ikke at det kan være så stort et tema at en lille klub i Europa tager til Dubai.

Hvis Midtjylland er med (som de siger) at støtte det lokale med gode arbejdsforhold, så er det sgu da bedre end at blive væk.
Sportswashing. Nej, Midtjylland ændrer ikke noget rent praktisk. Det handler ikke om, hvilket hotel vi tjekker ind på (selvom det selvfølgelig er fint, hvis det er et sted med bedre arbejdsforhold). Det handler om signalværdi, og det er lige præcis dét, de Forenede Arabiske Emirater, Qatar og Saudi-Arabien er så interesserede i. Vi snakker det store billede. Penge har de nok af - det er ikke det, det handler om, når disse lande forsøger at tiltrække bl.a. europæiske klubber til træningslejre og kendte spillere til deres ligaer. Eller når den italienske og spanske supercup skal spilles der - for ikke at snakke om VM. Det er deres prestigeprojekter, det handler om. Vi polerer deres image, understøtter deres legitimitet.

Sat på spidsen er vi i sidste instans med til at sige, det er okay, at der ses stort på menneskerettigheder, for det kan man investere sig ud af. Bare byg et lækkert træningsanlæg eller et familieresort til os, så glemmer vi det.
Matjavsen skrev:
5. feb 2020, 12:46
Har endnu ikke læst et stort medie som kritisere Arsenal for at tage til Dubai
1) Og hvad så? Er store medier en målestok for, om det er rigtigt eller forkert?

2) Arsenal er en lost cause. Se på deres trøjer, deres stadionnavn, deres billetpriser, deres ejer. Der er for længst solgt totalt ud, og det er utænkeligt, at de skulle sige fra. De er nok blandt de sidste klubber, der ville gøre det. Og det siger jeg som Arsenal-sympatisør.

6256
Indlæg: 295
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af 6256 »

Nu kommer der da fokus på sagen. Jeg har ikke læst artiklerne indgående, så jeg ved ikke om de overbevisende i deres argumenter, men for mit eget vedkommende, synes jeg det er godt, der kommer fokus på det. Forhåbentligt kan det åbne op for en god dialog om sagen, både internt som fans, men også som vi fans overfor klubben. Jeg er med på, at det selvfølgelig er en lille ting, at vi er dernede i fjorten dage, men jeg er enig med dem herinde, der nævner signalværdien i det, overfor nogle regimer, der undertrykker indbyggernes menneskerettigheder og frihed.

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -ret-svagt

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -mennesker

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af UlveLars »

Når nu artiklerne bliver gengivet på bold.dk og andre medier, og shitstormen i kommentarfelterne begynder omkring hvor usympatisk en klub fcm er, så bliver jeg bare nødt til at sige: denne gang er jeg fuldstændig enig!
Jeg er så flov over min klub, og det overrasker mig simpelthen helt vildt. Jeg kan slet ikke genkende klubben i den her beslutning, og det virker jo stadig som om de slet ikke kan se problemet

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af UlveLars »

Men det kan selvfølgelig ændre sig, når jeg nu skal til at læse historierne i Herning Folkeblad om alle de tiltag klubben vil lave dernede for at få regimet til at ændre kurs

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af Ravnen »

Total flov over FCM her, der er ingen undskyldninger!

974
Indlæg: 1998
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af 974 »

Ravnen skrev:
7. feb 2020, 22:35
Total flov over FCM her, der er ingen undskyldninger!
Det behøver der så heller ikke at være ;-)

Jakla
Indlæg: 352
Tilmeldt: 26. apr 2014, 19:28

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af Jakla »

Det må blive Gran Canaria næste gang.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af Steffen am »

Jakla skrev:
8. feb 2020, 09:27
Det må blive Gran Canaria næste gang.
Gran Canaria er i hvert fald nice nok.
Horsens var der vel i år, ved ikke hvad de havde af modstandere, lige umiddelbart virker Portugal og Spanien bedre i forhold til attraktive modstandere.

Ellers må vi tage en tur, til næste år, til ja, Gran Canaria, Cypern eller Mexico og lave en tur koordineret med fx. Malmø og Rosenborg, så man er sikker på attraktive modstandere.


On topic.
Fedt med artiklerne og opmærksomheden fra tipsbladet

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af TrueWolfMidt »

Hvor spiller vi godt. Er vildt imponeret over vores indstilling og boldomgang, så tidligt i opstarten. Så kan man altid sige at det var imod et kinesisk hold, men de gjorde det nu ok alligevel. Håber virkelig at vi kan fortsætte når vi kommer hjem og superligaen starter. Har store forhåbninger om endnu et mesterskab, men der er lang vej endnu. Sejr.

mmgala
Indlæg: 100
Tilmeldt: 2. jun 2011, 21:04

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af mmgala »

Syntes godt nok det er svært at bedømme hvor vi er, i forhold til de andre hold, udfra modstander niveauet i de sidste kampe, syntes godt nok ikke det har været prangende modstand, frygter lidt vi kan få et wake up call, når ligaen starter, selv om vi umiddelbart starter blødt op

Fcm1650
Indlæg: 13
Tilmeldt: 13. jun 2018, 08:04

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af Fcm1650 »

ER ved at være meget træt af de kommentar omkring Dubai. Prøv nu at tænker jer om små venner, skal vi også melder afbud til CL og EL.
Eller man synes måske det er helt i orden at Rusland har besat Krim, og skudt et KLM-fly ned.
Hvad med Tyrkiet?
Tænk nu ! Hvis man begynder at siger man ikke skal spille i Dubai - så siger man samtidigt at man tager stilling til hvad der sker rundt omkring.
Og deraf følgende at man har helt styr på der ikke sker noget forkert i alle de lande der deltager i CL og EL.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af Steffen am »

Fcm1650 skrev:
9. feb 2020, 18:13
ER ved at være meget træt af de kommentar omkring Dubai. Prøv nu at tænker jer om små venner, skal vi også melder afbud til CL og EL.
Eller man synes måske det er helt i orden at Rusland har besat Krim, og skudt et KLM-fly ned.
Hvad med Tyrkiet?
Tænk nu ! Hvis man begynder at siger man ikke skal spille i Dubai - så siger man samtidigt at man tager stilling til hvad der sker rundt omkring.
Og deraf følgende at man har helt styr på der ikke sker noget forkert i alle de lande der deltager i CL og EL.
Ved ikke om du er en troll eller bare kører en god "whataboutism", men her er alligevel et svar.

Altid en god debatskabende kommentar, at kalde andre for "små venner".
Hvordan er der nogensinde en meningsfuld sammenligning med CL og EL?

Og jo, der er fejl og ting der er galt i mange lande, men der er forskel på pest og influenza.
Og hvis du er lidt langsom, betyder det også forskel på at have slaver og på en lav overførelsesindkomst.

Og jeg tror også vi er ret mange, der ville protestere hvis FCM tog på træningslejr til Rusland, selvfølgelig er det ikke okay.

Fcm1650
Indlæg: 13
Tilmeldt: 13. jun 2018, 08:04

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af Fcm1650 »

Du vil ikke tager på træningslejr i Rusland, men du vil godt deltager i en noget (CL og EL) hvor Rusland kan føre sig frem. Det er jo lige præcis sådan Putin og venner bruge for at sige vi kan jo godt.

Pest eller......

Vi kan hurtigt blive enig om at slaver mm på ingen måde er godkendt jeg skal ikke forsvar Emiraterne på nogle måde - men hvordan det stå i forhold til at skyde et KLM fly ned tjaa det vil jeg lagde være op til dig, og jo jeg er nok langsom, men jeg ved godt det ikke er bevist at det var Rusland meeen, hvor mange kan lige finder ud af noget sådant.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af Acebone »

Fcm1650 skrev:
10. feb 2020, 20:23
Du vil ikke tager på træningslejr i Rusland, men du vil godt deltager i en noget (CL og EL) hvor Rusland kan føre sig frem. Det er jo lige præcis sådan Putin og venner bruge for at sige vi kan jo godt.

Pest eller......

Vi kan hurtigt blive enig om at slaver mm på ingen måde er godkendt jeg skal ikke forsvar Emiraterne på nogle måde - men hvordan det stå i forhold til at skyde et KLM fly ned tjaa det vil jeg lagde være op til dig, og jo jeg er nok langsom, men jeg ved godt det ikke er bevist at det var Rusland meeen, hvor mange kan lige finder ud af noget sådant.
Det var Malaysia Airlines, ikke KLM. Ikke at det ændrer noget. Til gengæld ændrer det en hel del, at det ikke var det russiske militær, der skød det ned, men derimod pro-russiske separatister i Ukraine. Vi kan så snakke til den lyse morgen om, hvor de mon fik de Buk-missiler fra, men det er altså stadig en forskel.

Rusland er også mere end bare Putin. Der er mange forhold, du kan kritisere, men for det første har Rusland/eks-Sovjetunionen en reel fodboldkultur, og for det andet er selve landets eksistensgrundlag ikke slavearbejde.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Træningslejr i Emiraterne 2020

Indlæg af Steffen am »

Acebone skrev:
11. feb 2020, 00:27
Fcm1650 skrev:
10. feb 2020, 20:23
Du vil ikke tager på træningslejr i Rusland, men du vil godt deltager i en noget (CL og EL) hvor Rusland kan føre sig frem. Det er jo lige præcis sådan Putin og venner bruge for at sige vi kan jo godt.

Pest eller......

Vi kan hurtigt blive enig om at slaver mm på ingen måde er godkendt jeg skal ikke forsvar Emiraterne på nogle måde - men hvordan det stå i forhold til at skyde et KLM fly ned tjaa det vil jeg lagde være op til dig, og jo jeg er nok langsom, men jeg ved godt det ikke er bevist at det var Rusland meeen, hvor mange kan lige finder ud af noget sådant.
Det var Malaysia Airlines, ikke KLM. Ikke at det ændrer noget. Til gengæld ændrer det en hel del, at det ikke var det russiske militær, der skød det ned, men derimod pro-russiske separatister i Ukraine. Vi kan så snakke til den lyse morgen om, hvor de mon fik de Buk-missiler fra, men det er altså stadig en forskel.

Rusland er også mere end bare Putin. Der er mange forhold, du kan kritisere, men for det første har Rusland/eks-Sovjetunionen en reel fodboldkultur, og for det andet er selve landets eksistensgrundlag ikke slavearbejde.
Samt der er jo flere nuancer.
Det er ikke Rusland der arrangere CL og EL, som ret væsentlig pointe.

Et bedre eksempel var om Danmark skal melde afbud til VM i Qatar, hvilket jeg synes i højere grad er et væsentlig og relevant spørgsmål.
Der vil jeg nok som udgangspunkt stå på at Danmark ikke skal gøre det alene. Alene har det ingen konsekvens og prisen er relativ høj.

Træningslejr i Emiraterne tilgengæld. At arrangere turen et andet sted hen, har en meget lav omkostning, hvis nogen overhovedet. Måske endda tilgengæld vi kan få bedre modstandere, plus at det så vil være alle nordiske hold, der står sammen.

Besvar