Transfer vinter 19/20

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Densestar7430
Indlæg: 563
Tilmeldt: 16. aug 2014, 18:06

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Densestar7430 »

FCM2000 skrev:
1. feb 2020, 18:45
man må håbe Brumado genfinder sig selv, det ser man nogle gange, prøve lige at se Sørloth, lige nu har han plafet Trabzonspor 2 mål ind for hjemmeholdet mod fenerbahce og er topscorer i Tyrkiet, han var helt væk i england, men har genfundet sig selv mere end nogensinde.
Synes faktisk ikke han var helt væk i de Crystal Palace kampe jeg så med ham.
Derudover så han jo trådt et liganiveau eller 10 ned.
Brumado kommer til en dårligere klub i samme liga. Men krydser selvfølgelig fingre ;)

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Matjavsen »

Densestar7430 skrev:
1. feb 2020, 19:50
FCM2000 skrev:
1. feb 2020, 18:45
man må håbe Brumado genfinder sig selv, det ser man nogle gange, prøve lige at se Sørloth, lige nu har han plafet Trabzonspor 2 mål ind for hjemmeholdet mod fenerbahce og er topscorer i Tyrkiet, han var helt væk i england, men har genfundet sig selv mere end nogensinde.
Synes faktisk ikke han var helt væk i de Crystal Palace kampe jeg så med ham.
Derudover så han jo trådt et liganiveau eller 10 ned.
Brumado kommer til en dårligere klub i samme liga. Men krydser selvfølgelig fingre ;)
Sørloth var også uheldig med skader og en forkert annulleret mål mod Chelsea

Jesper BW1100
Indlæg: 1751
Tilmeldt: 21. maj 2009, 12:43

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Jesper BW1100 »

Kaan Kairinen tæt på udlejning til Lillestrøm:
https://www.rb.no/kaan-kairinen

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Stoffer »

Jesper BW1100 skrev:
2. feb 2020, 08:58
Kaan Kairinen tæt på udlejning til Lillestrøm:
https://www.rb.no/kaan-kairinen
Hmm, kun den anden bedste række i Norge. Det ligner ikke, at han sådan lige kommer til at bidrage - hvis nogensinde.

CasperA
Indlæg: 409
Tilmeldt: 4. nov 2017, 13:00

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af CasperA »

Stoffer skrev:
2. feb 2020, 10:28
Jesper BW1100 skrev:
2. feb 2020, 08:58
Kaan Kairinen tæt på udlejning til Lillestrøm:
https://www.rb.no/kaan-kairinen
Hmm, kun den anden bedste række i Norge. Det ligner ikke, at han sådan lige kommer til at bidrage - hvis nogensinde.
Det indikerer lidt, at man ikke tror på Kaan i fremtiden. Hvis man virkelig troede på ham, var det lige præcis nu, at han skulle være en del af truppen og vænne sig til det, da vi til sommer formentlig mister Sparv og skal have spillet en ny midtbane sammen.

EsbenVest
Indlæg: 237
Tilmeldt: 2. feb 2017, 19:10

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af EsbenVest »

CasperA skrev:
2. feb 2020, 10:45
Stoffer skrev:
2. feb 2020, 10:28
Jesper BW1100 skrev:
2. feb 2020, 08:58
Kaan Kairinen tæt på udlejning til Lillestrøm:
https://www.rb.no/kaan-kairinen
Hmm, kun den anden bedste række i Norge. Det ligner ikke, at han sådan lige kommer til at bidrage - hvis nogensinde.
Det indikerer lidt, at man ikke tror på Kaan i fremtiden. Hvis man virkelig troede på ham, var det lige præcis nu, at han skulle være en del af truppen og vænne sig til det, da vi til sommer formentlig mister Sparv og skal have spillet en ny midtbane sammen.
Jeg synes egentlig, at et udleje ville give fint mening, men den andenbedste norske række er dybt useriøst. Han skal spille på et højere niveau, hvis han skal gøre sig nogen forhåbninger om at slå igennem i FCM. Jeg er skuffet.

EsbenVest
Indlæg: 237
Tilmeldt: 2. feb 2017, 19:10

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af EsbenVest »

EDIT: dobbeltpost.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Acebone »

EsbenVest skrev:
2. feb 2020, 10:52
CasperA skrev:
2. feb 2020, 10:45
Stoffer skrev:
2. feb 2020, 10:28


Hmm, kun den anden bedste række i Norge. Det ligner ikke, at han sådan lige kommer til at bidrage - hvis nogensinde.
Det indikerer lidt, at man ikke tror på Kaan i fremtiden. Hvis man virkelig troede på ham, var det lige præcis nu, at han skulle være en del af truppen og vænne sig til det, da vi til sommer formentlig mister Sparv og skal have spillet en ny midtbane sammen.
Jeg synes egentlig, at et udleje ville give fint mening, men den andenbedste norske række er dybt useriøst. Han skal spille på et højere niveau, hvis han skal gøre sig nogen forhåbninger om at slå igennem i FCM. Jeg er skuffet.
Babajide David er vel beviset på, at man godt kan starte i en lille klub (Jerv) og ende i en stor (Rosenborg).

Der er heller ikke nogen idé i at sende ham til en klub, hvor man ikke forventer, han får spilletid.

Men nej, jeg har da heller ikke de store forhåbninger om, at han ender med at spille fast for os. Det vil kræve noget af et ryk snart.

EsbenVest
Indlæg: 237
Tilmeldt: 2. feb 2017, 19:10

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af EsbenVest »

Acebone skrev:
2. feb 2020, 15:14
EsbenVest skrev:
2. feb 2020, 10:52
CasperA skrev:
2. feb 2020, 10:45


Det indikerer lidt, at man ikke tror på Kaan i fremtiden. Hvis man virkelig troede på ham, var det lige præcis nu, at han skulle være en del af truppen og vænne sig til det, da vi til sommer formentlig mister Sparv og skal have spillet en ny midtbane sammen.
Jeg synes egentlig, at et udleje ville give fint mening, men den andenbedste norske række er dybt useriøst. Han skal spille på et højere niveau, hvis han skal gøre sig nogen forhåbninger om at slå igennem i FCM. Jeg er skuffet.
Babajide David er vel beviset på, at man godt kan starte i en lille klub (Jerv) og ende i en stor (Rosenborg).

Der er heller ikke nogen idé i at sende ham til en klub, hvor man ikke forventer, han får spilletid.

Men nej, jeg har da heller ikke de store forhåbninger om, at han ender med at spille fast for os. Det vil kræve noget af et ryk snart.
Det er faktisk en god sammenligning. Kaan er 21, og David var 21, da han kom til Jerv.
Men for det første havde David et tæt på optimalt forløb dengang, hvor han hurtigt kom fra Jerv til bedre klubber, og selvom David er en god case, er der vel heller ikke nogen, der for alvor tror, han bliver fast mand i FCM?

Men man kan da håbe, at Lillestrøm rykker op, eller at Kaan viser sig for god til holdet og rykker hurtigt videre til en bedre klub.

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af THenry »

Ja. Det lader til, at Kaan ryger til Lillestrøm. Fint at få ham udlejet, da han næppe stod til mange minutter for os i foråret.

Jeg har svært ved at vurdere niveauet i den næstbedste norske række sammenlignet med den bedste finske, men det er jo ikke ligefrem, fordi det lugter af et skridt op ift. HJK. Det virker uambitiøst (særligt hvis han har en lille chance for at få en plads i den finske EM-trup), men i det mindste må vi forvente, at han får masser af spilletid i Lillestrøm.

RandomHero
Indlæg: 62
Tilmeldt: 9. jun 2017, 01:49

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af RandomHero »

Jesper Hansen står foran kontraktudløb til sommer, og er omkring de 35 hvis jeg ikke husker forkert. Det er vel oplagt at sige tak for denne gang nu?
Jeg ved ihvertfald fra interne kilder, at klubben presser Jesper ved at lade de andre spille her i opstarten. Der er også kommet meldinger min vej, at vi er ude efter en topklasse keeper til sommer, da man går benhårdt efter Europa, og pengene ikke er noget problem.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Acebone »

RandomHero skrev:
3. feb 2020, 13:07
Der er også kommet meldinger min vej, at vi er ude efter en topklasse keeper til sommer, da man går benhårdt efter Europa, og pengene ikke er noget problem.
Det er lidt interessant - jeg synes netop, målmandsposten er et af de steder, hvor vi ikke har så stort et behov for opgradering ift. at sætte et slagkraftigt hold til europæisk kvalifikation. Kunne man holde på den defensive akse i form af Hansen-Erik-Scholz-Frank, så var man i mine øjne et langt stykke af vejen. Det kan man dog nok ikke.

At vi går så benhårdt efter Europa, og at "pengene ikke er noget problem" - det har jeg lidt sværere ved at se. Det var da ikke, fordi pengene sad særligt løst i dette vindue. Vibe og Schwartz kunne anskaffes for beskedne beløb, mens Dreyer og Cools' transfersummer vel er ret gennemsnitlige for os efterhånden.

Vi kan ikke sætte vores lid til quick-fixes i august. I mine øjne skulle de signings, der bærer os ud i Europa, gerne foretages i januar, så de har tid til at blive spillet ind.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Steffen am »

Behøver ikke at være en katastrofe, hvis vi kan signe en klasse, målmand i løbet af foråret, der kan tiltræde tidligt til sommer så han får cirka halvanden måned inden de svære kampe i august, men enig at det langt fra er optimalt, og vil kræve en evt. ny målmand er på plads tidligt i sommervinduet.

Men rigtig nok, ville være klart bedst at forlænge med Jesper Hansen, men svært at fortænke ham i hvis han gerne vil ud på et sidste eventyr og sikrer livet efter fodbolden.

RandomHero
Indlæg: 62
Tilmeldt: 9. jun 2017, 01:49

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af RandomHero »

@acebone bare fordi pengene ikke er et problem, behøves vi jo ikke købe spillere til 20-30 mil hver gang :)
Tænker en spiller som R. Schwartz har nogle fornuftige grafer i benhams computer ;-)
30 år, spiller for et bundhold, 12 mål i 20 kampe. Kan erhverves for 2 mil. Whats not to like. Vi kunne sagtens udleje brumado og købe endnu en spiller til 15 mil til angrebet, men det ville jo ikke være økonomisk ansvarligt. Her viser vi at vi bruger penge med omtanke og går efter den bedst mulige Deal.

Brugeravatar
Acebone
Indlæg: 3177
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:20
Geografisk sted: Viborg

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Acebone »

RandomHero skrev:
3. feb 2020, 14:02
@acebone bare fordi pengene ikke er et problem, behøves vi jo ikke købe spillere til 20-30 mil hver gang :)
Hvorfor vidste jeg bare, at dét modargument ville komme! :)

Og du har helt ret, det behøver vi ikke. Men selvom jeg sagtens kan se det fornuftige i hver af vores indkøb her i januar, så er der ikke rigtig noget, der giver mig en øget tro på, at vi kvaller til Europa denne gang. Det er virkelig ikke for at lyde som en forkælet fan - jeg prøver bare at forholde mig nøgternt til den målsætning, der hedder, at vi skal i gruppespil.

Hvis jeg skal være lidt krads, så er to af indkøbene danske spillere, der har rundet de 30, og som ingen ville have været sådan super overraskede over at se havne i OB/AaB/AGF. Igen, det betyder ikke, at Vibe og Schwartz ikke kan blive gode og vigtige for os. Jeg syntes også, Simon Kroon var den mest spændende signing, da vi hentede tre mand i SønderjyskE. ;)

De andre to spillere har set lovende ud, men har begge været på vej i den gale retning i et års tid eller sådan. De skal have noget tid.
RandomHero skrev:
3. feb 2020, 14:02
Tænker en spiller som R. Schwartz har nogle fornuftige grafer i benhams computer ;-)
30 år, spiller for et bundhold, 12 mål i 20 kampe. Kan erhverves for 2 mil. Whats not to like. Vi kunne sagtens udleje brumado og købe endnu en spiller til 15 mil til angrebet, men det ville jo ikke være økonomisk ansvarligt. Her viser vi at vi bruger penge med omtanke og går efter den bedst mulige Deal.
Nej, vi skulle bestemt ikke ud at smide et tocifret millionbeløb for en angriber igen dette vindue. Det ville være helt skævt. Men jeg ville ikke have haft noget imod en seriøs investering i en central midtbanespiller. Det er det, vi har manglet, siden Jakob Poulsen begyndte at gå ned i kadence.

Jeg håber da af hele mit hjerte, at Cajustes store gennembrud kommer nu, og at Sårte Ronnie bomber os ud i Europa, men lige nu, så mener jeg, der mangler en brik eller to i puslespillet, før jeg for alvor tror på, at klubben kommer til at tage næste skridt op.

Låst