Transfer vinter 19/20

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Brugeravatar
tatoo
Indlæg: 962
Tilmeldt: 6. jul 2012, 23:51

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af tatoo »

På EB taler man lige nu om Marcondes på vej til Herning

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Matjavsen »

tatoo skrev:
31. jan 2020, 23:13
På EB taler man lige nu om Marcondes på vej til Herning
Sker ikke.

madsbs
Indlæg: 35
Tilmeldt: 6. jan 2020, 00:18

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af madsbs »

I forhold til den umiddelbare førsteholdstrup;
Ud: Brumado på leje og Marcondes tilbage.
Ind: Ronnie, Vibe, Dreyer, Cools.

Efter at have sovet på det, er det vel meget klart.
Konkurrencen styrket markant, bredden markant og start 11 potentielt styrket fint. Og Brumado med fast spilletid i Silkeborg.

Når de har lovet vi skal gå styrket ud, så har de holdt det.

Jeg har dog mine bekymringer omkring Europa uden en vild 8er, men vild trup i Danmark.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af JBT »

Hvis man går efter at blive mestre og pokalmestre hvert år vil jeg nu sige at truppen skal se sådan her ud altid. Det er bare nye ‘gode’ handels tider i FCM, og man forventer dette. Nu gælder det om at vise det år efter år samtidig med at man spiller Europa. Det bliver op ad bakke, men man bare op på hestene i forhold til at få internationalt snit. For det mangler sgu på alle væsentlige parametre

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af UlveLars »

madsbs skrev:
1. feb 2020, 10:29
I forhold til den umiddelbare førsteholdstrup;
Ud: Brumado på leje og Marcondes tilbage.
Ind: Ronnie, Vibe, Dreyer, Cools.

Efter at have sovet på det, er det vel meget klart.
Konkurrencen styrket markant, bredden markant og start 11 potentielt styrket fint. Og Brumado med fast spilletid i Silkeborg.

Når de har lovet vi skal gå styrket ud, så har de holdt det.

Jeg har dog mine bekymringer omkring Europa uden en vild 8er, men vild trup i Danmark.
Jeg er også meget godt tilfreds med vinduet,som jeg synes har styrket os markant.

I forhold til den 8er som vi alle efterspørger til næste Europakampagne, så er det vel ikke helt utænkelig, at vores nuværende spillere er klar til at løfte opgaven. I Evander og Frank har vi vel 2 af de allermest talentfulde CMer som klubben nogensinde har rådet over, og fortsætter de deres udvikling (og bliver endnu mere sammenspillet), så synes jeg godt vi kan håbe på tilstrækkelig kvalitet derfra - og det tænker jeg faktisk også at klubben tænker. Derudover har vi en Sparv som forhåbentlig står skarpere efter en slutrunde som anfører for Finland.
Jeg er enig i, at klubber som Salzburg, Brugge etc ser stærkere ud, men vi burde kunne konkurrerer med Rosenborg, Astana, Malmø med denne her trup, og som altid vil det kræve held i lodtrækningen at nå gruppespillet

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af UlveLars »

Ja, Sparv udløber vel faktisk til sommer, men så kan vi passende bytte ham ud med en yngre 8er😀

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af mousebreaker »

@Ulvelars
Jeg kan ikke forestille mig at Sparv på nogen måde skulle stå skarpt efter en slutrunde. Det betyder kortere ferie efter en periode med masser af indtryk han ikke har prøvet før. Som anfører for et debuterende hold til en slutrunde skal han stå parat til så meget mere han er vant til. Mit bud vil være at Sparv er presset fysisk efter slutrunden og fremfor alt drænet mentalt.
Forståeligt nok.
Desuden har jeg svært ved at forestile mig at Sparv bliver forlænget.

Vedr vores midtbane til Europa. Vi er helt vildt tyndt besat inde på midten. Evander og Onyeka er uslebne diamanter og specielt Onyeka er hastigt på vej frem. En skade til ham og vi kan glemme alt om Europa. Ærgeligt at klubben ikke ser ud til at have lært af de senere års fadæser i Europa. Vi er blevet kørt over på midtbanen gang på gang og det er tordnende naivt at tro at Cajuste, Evander og Onyeka kan klare den opgave. Vi skal i hvert fald bruge en gigantisk portion held i både lodtrækning og på banen.

I den hjemlige turnering er truppen med stor afstand den næstbedste i DK (til begge sider), men vi har bestemt en chance for at vinde mesterskabet og dermed få en ekstra chance for at komme i Europa. Hvis vi ikke snart stepper op på den front så vil et mesterskab dog være en katastrofe for dansk fodbold, men vi skal selvfølgelig gøre hvad vi kan og så håbe på at vi finder en vej til et af gruppespillene. Uanset at vi ikke fandt den profil til 8’eren som klubben helt åbenlyst leder efter (og dermed også anerkender at det er et problem) så har vi jo en chance og den skal vi naturligvis gå efter.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af JBT »

Jeg tror hverken at Onyeka, Evander eller Sparv (måske bliver sidstnævnte i en stabsfunktion), er at finde i FCM efter sommerferien. Så ja, man står overfor nogle kæmpe udfordringer mht. Europa, eftersom man ikke har købt ind på de pladser her i januar.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af mousebreaker »

JBT skrev:
1. feb 2020, 12:18
Jeg tror hverken at Onyeka, Evander eller Sparv (måske bliver sidstnævnte i en stabsfunktion), er at finde i FCM efter sommerferien. Så ja, man står overfor nogle kæmpe udfordringer mht. Europa, eftersom man ikke har købt ind på de pladser her i januar.
Onyeka og Evander er helt sikkert klar. Det er vi selv herre over. Man er gigantiske idioter hvis man sælger - selv hvis pengene er store. Dertil er Europa alt for vigtig. Vores forretningsmodel er afhængig af det og som ranglisten ser ud kan DK opnå direkte pladser i EL/CL efter næste sæson, hvis også FCK præsterer. Der er også et nyt europæisk system at forholde sig til, hvor det er pinedød vigtigt at holde os i top 15, ellers finder vi os selv i den europæiske rendesten.

Desuden kan man spille kvalifikationen færdig og sælge derefter. Vi har haft situationerne med Paul og Sanneh der ikke kunne klare den situation mentalt, men vi har ikke noget valg. Et salg som man foretog med Sisto dengang ville være direkte inkompetent.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Sahl
Indlæg: 903
Tilmeldt: 18. feb 2016, 23:02

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Sahl »

mousebreaker skrev:
1. feb 2020, 12:15
@Ulvelars
Jeg kan ikke forestille mig at Sparv på nogen måde skulle stå skarpt efter en slutrunde. Det betyder kortere ferie efter en periode med masser af indtryk han ikke har prøvet før. Som anfører for et debuterende hold til en slutrunde skal han stå parat til så meget mere han er vant til. Mit bud vil være at Sparv er presset fysisk efter slutrunden og fremfor alt drænet mentalt.
Forståeligt nok.
Desuden har jeg svært ved at forestile mig at Sparv bliver forlænget.

Vedr vores midtbane til Europa. Vi er helt vildt tyndt besat inde på midten. Evander og Onyeka er uslebne diamanter og specielt Onyeka er hastigt på vej frem. En skade til ham og vi kan glemme alt om Europa. Ærgeligt at klubben ikke ser ud til at have lært af de senere års fadæser i Europa. Vi er blevet kørt over på midtbanen gang på gang og det er tordnende naivt at tro at Cajuste, Evander og Onyeka kan klare den opgave. Vi skal i hvert fald bruge en gigantisk portion held i både lodtrækning og på banen.

I den hjemlige turnering er truppen med stor afstand den næstbedste i DK (til begge sider), men vi har bestemt en chance for at vinde mesterskabet og dermed få en ekstra chance for at komme i Europa. Hvis vi ikke snart stepper op på den front så vil et mesterskab dog være en katastrofe for dansk fodbold, men vi skal selvfølgelig gøre hvad vi kan og så håbe på at vi finder en vej til et af gruppespillene. Uanset at vi ikke fandt den profil til 8’eren som klubben helt åbenlyst leder efter (og dermed også anerkender at det er et problem) så har vi jo en chance og den skal vi naturligvis gå efter.
Jeg er enig i at det ville have været bedst men en "stjerne" til midtbanen, men det kan vel også være man mener Cajuste er klar som backup og man stoler på vores i dine øjne uslebne diamanter. Der har nok ikke været en god nok deal og folk havde vel ikke været tilfredse med en handel hvor en rutineret spiller uden "stjerne status" på den hylde folk vil have, kom og tog spilletid fra vores hverken Evander eller Onyeka.
Europa har mere med lodtrækningsheld at gøre end noget andet, i sin nuværende form.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af JBT »

Lodtrækningsheld kan FCM på ingen måde bruge som undskyldning, der har sgu været flere gode chancer til at komme i Europa mod de holdt man har mødt i flere år, og med de trupper man selv har haft. Så spørgsmålet er, om det ikke i ligeså høj grad har noget at gøre med hvor dygtigt man er.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af mousebreaker »

Vi var uheldige med lodtrækningen af Rangers og Osmanlispor, men ingen af de to hold var på et niveau hvor vi ikke ville have haft en chance, hvis man havde gjort sit forarbejde ordentligt (her tænker jeg på den sportslige ledelse). Jeg er sådan set ikke så ked af at vi røg ud de gange vi er røget ud, det er måden det er sket på der altid har generet mig. Vores hjemmebaneopgør har alle som een været pivringe siden sidste vi var i gruppespil. Vi har været til grin.

@Sahl
Jeg har aldrig skrevet at Onyeka eller Evander skulle på bænken. De skal derimod have en erfaren 8’er de kan læne sig op af og som kan tage taktstokken når der er modgang. Til sommer har vi kun Cajuste som det ser ud lige nu, medmindre jeg glemmer nogen. Derfor ligner det at Vibe skal spille en noget uvant rolle på midtbanen foran Evander der så må spille 8’er. Det kan Evander også godt, men det er ikke der vi får mest ud af ham. Det er også en gambling med Vibe på en 10’er position
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

EsbenVest
Indlæg: 237
Tilmeldt: 2. feb 2017, 19:10

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af EsbenVest »

mousebreaker skrev:
1. feb 2020, 16:58


@Sahl
Til sommer har vi kun Cajuste som det ser ud lige nu, medmindre jeg glemmer nogen.
Hvad mener du med det her? At Cajuste er den eneste centrale midt fra nu til sommer ud over Frank og Evander eller hvordan?

Det er klart, at de tre førnævnte er først i køen, men ud over dem har vi Sammy Skytte, Kaan Kairinen, Nicolas Madsen og Victor Torp på kontrakt, som kan spille central midtbane. Mindst halvdelen af den gruppe har potentialet til at blive faste startere i FCM, og det ville være fint, hvis der var plads på bænken til i hvert fald 1 eller 2 af dem efter sommer.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af JBT »

Mouse; der har alle dage manglet noget Atlético Madridsk over vores defensiv. Både hjemme og ude i Europa. Ekstremt skuffende mod hold man alle har haft en fair chance i mod.

Eget valg eller ej så tror jeg på at Evander og Onyeka er fortid til sommer. Der er stor interesse allerede og i de er også begge for gode til ligaen

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af FCM2000 »

man må håbe Brumado genfinder sig selv, det ser man nogle gange, prøve lige at se Sørloth, lige nu har han plafet Trabzonspor 2 mål ind for hjemmeholdet mod fenerbahce og er topscorer i Tyrkiet, han var helt væk i england, men har genfundet sig selv mere end nogensinde.

Låst