Opstart forår 2020

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Densestar7430
Indlæg: 563
Tilmeldt: 16. aug 2014, 18:06

Opstart forår 2020

Indlæg af Densestar7430 »

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/esb ... g-russere/

Vi spiller træningskamp mod Esbjerg d. 17/01/2020.

Der står ikke noget om, hvor den skal spilles.

Vijen
Indlæg: 1129
Tilmeldt: 6. mar 2016, 15:50

Re: Opstart forår 2020

Indlæg af Vijen »

Den oplysning kommer nok først et par dage før kampen. Kan være det bliver en indendørs kamp i Ikast, hvis der er 20 cm sne

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Opstart forår 2020

Indlæg af Stoffer »

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... or-oensket

Man tager igen til Dubai. Jeg synes, det er for ringe. Man gør det af sportslige hensyn, hvilket jeg ikke giver fem flade for. Den sportslige sektor laver alt muligt sponsorpjat og pis og lort, som jeg nægter at tro er optimalt for den sportslige sektor. Det her handler om, at Steinlein er ligeglad.

Densestar7430
Indlæg: 563
Tilmeldt: 16. aug 2014, 18:06

Re: Opstart forår 2020

Indlæg af Densestar7430 »

Så kom der mere info omkring opstarten. Som Stoffer nævner, så går turen til Dubai efter nogle opstartskampe herhjemme.

17. januar kl. 14.00: FCM – Esbjerg
24. januar kl. 13.00: Silkeborg IF – FCM
28. januar kl. 16.15: Hammarby – FCM
30. januar kl. 14.00: FCM – FC Fredericia
1. februar – 11. februar: Træningslejr i Dubai

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/fc- ... -hammarby/

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Opstart forår 2020

Indlæg af UlveLars »

Stoffer skrev:
19. dec 2019, 14:03
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... or-oensket

Man tager igen til Dubai. Jeg synes, det er for ringe. Man gør det af sportslige hensyn, hvilket jeg ikke giver fem flade for. Den sportslige sektor laver alt muligt sponsorpjat og pis og lort, som jeg nægter at tro er optimalt for den sportslige sektor. Det her handler om, at Steinlein er ligeglad.
For helvede Midtjylland!!
Man bliver som fan så flov over sådan en beslutning. Vi er vel efterhånden den eneste skandinaviske klub, som fortsat kan finde på det
Hvad tænker man på!!

Densestar7430
Indlæg: 563
Tilmeldt: 16. aug 2014, 18:06

Re: Opstart forår 2020

Indlæg af Densestar7430 »

UlveLars skrev:
19. dec 2019, 15:35
Stoffer skrev:
19. dec 2019, 14:03
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... or-oensket

Man tager igen til Dubai. Jeg synes, det er for ringe. Man gør det af sportslige hensyn, hvilket jeg ikke giver fem flade for. Den sportslige sektor laver alt muligt sponsorpjat og pis og lort, som jeg nægter at tro er optimalt for den sportslige sektor. Det her handler om, at Steinlein er ligeglad.
For helvede Midtjylland!!
Man bliver som fan så flov over sådan en beslutning. Vi er vel efterhånden den eneste skandinaviske klub, som fortsat kan finde på det
Hvad tænker man på!!
Jeg har personligt ikke selv stærke holdninger til selve situationen, men det image vi får ud af til irritere mig. (lyder meget egoistisk, I know). Men jeg kan virkelig ikke se forstå, at det er så svært at finde et land med et nogenlunde lignende klima. I sær nu, hvor BIF og FCK har trukket sig, så havde det været så let for klubben at hoppe med på den vogn.

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Opstart forår 2020

Indlæg af Matjavsen »

Densestar7430 skrev:
19. dec 2019, 15:56
UlveLars skrev:
19. dec 2019, 15:35
Stoffer skrev:
19. dec 2019, 14:03
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... or-oensket

Man tager igen til Dubai. Jeg synes, det er for ringe. Man gør det af sportslige hensyn, hvilket jeg ikke giver fem flade for. Den sportslige sektor laver alt muligt sponsorpjat og pis og lort, som jeg nægter at tro er optimalt for den sportslige sektor. Det her handler om, at Steinlein er ligeglad.
For helvede Midtjylland!!
Man bliver som fan så flov over sådan en beslutning. Vi er vel efterhånden den eneste skandinaviske klub, som fortsat kan finde på det
Hvad tænker man på!!
Jeg har personligt ikke selv stærke holdninger til selve situationen, men det image vi får ud af til irritere mig. (lyder meget egoistisk, I know). Men jeg kan virkelig ikke se forstå, at det er så svært at finde et land med et nogenlunde lignende klima. I sær nu, hvor BIF og FCK har trukket sig, så havde det været så let for klubben at hoppe med på den vogn.
Mange tager så til Tyrkiet istedet for, hvilket heller ikke er det bedste.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Opstart forår 2020

Indlæg af Steffen am »

Det er fandme en skandale, og synes virkelig FCM har sovet i timen.

Synes på rigtig mange områder og kontekster at jeg er stolt af at være FCM fan, og prøver positivt at få folk med ombord, men det her, er jeg godt nok pinlig over som fan, og ikke et område hvor jeg vil forsvare klubben.

Malmø, Rosenborg, BIF og FCK har droppet det, men vi bliver ved.
Spændende, hvem vi skal møde, når langt de fleste hold er begyndt at vælge Dubai fra.

Selv landsholdene, er begyndt at tage andre steder hen.

Alt hvad vi ellers gør for handikappede, FCM Samfund osv. falder bare fuldstændig til jorden når vi deltager i sportswashing, i et menneskerettighedskrænkende diktatur.

Har vi været for stille de andre år, bliver vi nødt til at lave mere larm i denne sæson?

Shit et selvmål, der blæser så mange gode vinder over FCM, men så gør man sådan noget her, som heldigvis møder større og større modstand år for år, men man fuldstændig ignorere. Det er godt nok et selvmål og en tabersag.

Og hvad er det her for noget, har Black Wolves bakket op omkring det, eller i hvert fald tiet med hvor stort et selvmål det er?
https://www.herningfolkeblad.dk/artikel ... 3bd5401ae/



ÆV, hvor er jeg skuffet!

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Opstart forår 2020

Indlæg af Matjavsen »

Bare det at de skal have lov af sponsor.
Så ved de jo at det ikke er helllt okay

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Opstart forår 2020

Indlæg af Steffen am »

Fandemostration?

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Opstart forår 2020

Indlæg af Ravnen »

Totalt skuffende..!!

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Opstart forår 2020

Indlæg af UlveLars »

Steffen am skrev:
19. dec 2019, 19:41
Det er fandme en skandale, og synes virkelig FCM har sovet i timen.

Synes på rigtig mange områder og kontekster at jeg er stolt af at være FCM fan, og prøver positivt at få folk med ombord, men det her, er jeg godt nok pinlig over som fan, og ikke et område hvor jeg vil forsvare klubben.

Malmø, Rosenborg, BIF og FCK har droppet det, men vi bliver ved.
Spændende, hvem vi skal møde, når langt de fleste hold er begyndt at vælge Dubai fra.

Selv landsholdene, er begyndt at tage andre steder hen.

Alt hvad vi ellers gør for handikappede, FCM Samfund osv. falder bare fuldstændig til jorden når vi deltager i sportswashing, i et menneskerettighedskrænkende diktatur.

Har vi været for stille de andre år, bliver vi nødt til at lave mere larm i denne sæson?

Shit et selvmål, der blæser så mange gode vinder over FCM, men så gør man sådan noget her, som heldigvis møder større og større modstand år for år, men man fuldstændig ignorere. Det er godt nok et selvmål og en tabersag.

Og hvad er det her for noget, har Black Wolves bakket op omkring det, eller i hvert fald tiet med hvor stort et selvmål det er?
https://www.herningfolkeblad.dk/artikel ... 3bd5401ae/



ÆV, hvor er jeg skuffet!
Stefan (og alle jer andre): Hvor er jeg dog enig i dit indlæg, og hvor er jeg glad for, at vi som fangruppe tager så stor afstand fra sådan en skamfuld beslutning. Det gør mig i det mindste stolt.
Jeg tror ikke, vi som fangruppe har været klar nok i vores kritik de tidligere år - og jo slet ikke på niveau med det pres som fx BIF og Malmø fik lagt på deres klubber. Jeg er klar på at støtte og deltage i hvad der end måtte være opbakning til at demonstrationer. Et image som det her kan vi simpelthen ikke støtte som fans!!

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Opstart forår 2020

Indlæg af THenry »

Jeg er efterhånden ved at være så træt af click-bait liderlige danske medier, der i deres jagt på overskrifter, sensation og forargelse skarpt vinkler artikler fra Herning Folkeblad (har efterhånden set det mange gange...), så mit bidrag i debatten er de nuancer, som de click-hungrende medier ikke har interesse i at få frem for Hr. og Fru Danmark, da det ikke passer ind i deres kram...

Så inden det her ender for meget i en uoplyst "Ligeglade Steinlein kommer til at koste os sponsorkroner, fordi han ikke fatter en skid"-debat, så vil jeg lige til dem, der ikke har læst originalartiklen videregive, at Steinlein har været i dialog med de vigtigste kommercielle partnere for at høre, om de kunne se et problem i at tage til Dubai. Han har da godt vidst, at beslutningen ville kaste FCM ud i en mediestorm efter sidste vinters debat (dummere er han trods alt ikke), og derfor skulle han have sponsoropbakning til turen.

Det her ligner kort og godt en benhård cost-benefit-analyse fra FCMs side, hvor konklusionen er, at det sportslige output ved at tage til Dubai (kontra andre alternativer) overstiger de tæsk, som det må give i medierne. Det er i øvrigt trænerstaben, der gerne vil til Dubai. Om de så skulle være kommet frem til den modsatte konklusion kan man sagtens argumentere for.

Jeg har ikke nok indsigt i, om man bliver 5%, 10% eller 0% bedre ved at tage til Dubai fremfor Portugal e.l., og om det dermed sportsligt giver så meget værdi, at det opvejer de tæv det giver, men det er i hvert fald ikke en tilfældig og impulsiv beslutning, som Steinlein lige har truffet henover natten.

Jeg vil lade jer andre diskutere videre, om beslutningen er den rigtige eller forkerte, men nu er debatten i hvert fald beriget med facts fra originalartiklen, hvilket var intentionen med dette indlæg.

NB: For hvad det er værd, så siger CS også i artiklen, at det var afgørende, at det hotel, de bor på, overholder alle internationale regler og konventioner.

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Opstart forår 2020

Indlæg af Steffen am »

THenry skrev:
19. dec 2019, 21:51
Jeg er efterhånden ved at være så træt af click-bait liderlige danske medier, der i deres jagt på overskrifter, sensation og forargelse skarpt vinkler artikler fra Herning Folkeblad (har efterhånden set det mange gange...), så mit bidrag i debatten er de nuancer, som de click-hungrende medier ikke har interesse i at få frem for Hr. og Fru Danmark, da det ikke passer ind i deres kram...

Så inden det her ender for meget i en uoplyst "Ligeglade Steinlein kommer til at koste os sponsorkroner, fordi han ikke fatter en skid"-debat, så vil jeg lige til dem, der ikke har læst originalartiklen videregive, at Steinlein har været i dialog med de vigtigste kommercielle partnere for at høre, om de kunne se et problem i at tage til Dubai. Han har da godt vidst, at beslutningen ville kaste FCM ud i en mediestorm efter sidste vinters debat (dummere er han trods alt ikke), og derfor skulle han have sponsoropbakning til turen.

Det her ligner kort og godt en benhård cost-benefit-analyse fra FCMs side, hvor konklusionen er, at det sportslige output ved at tage til Dubai (kontra andre alternativer) overstiger de tæsk, som det må give i medierne. Det er i øvrigt trænerstaben, der gerne vil til Dubai. Om de så skulle være kommet frem til den modsatte konklusion kan man sagtens argumentere for.

Jeg har ikke nok indsigt i, om man bliver 5%, 10% eller 0% bedre ved at tage til Dubai fremfor Portugal e.l., og om det dermed sportsligt giver så meget værdi, at det opvejer de tæv det giver, men det er i hvert fald ikke en tilfældig og impulsiv beslutning, som Steinlein lige har truffet henover natten.

Jeg vil lade jer andre diskutere videre, om beslutningen er den rigtige eller forkerte, men nu er debatten i hvert fald beriget med facts fra originalartiklen, hvilket var intentionen med dette indlæg.

NB: For hvad det er værd, så siger CS også i artiklen, at det var afgørende, at det hotel, de bor på, overholder alle internationale regler og konventioner.
Har nu ikke set at medierne har kørt den ud af proportioner, ved ikke om jeg har misset noget?

Klart nok at det er en cost-benefit-analyse, og fint nok de så har spurgt de vigtigeste sponsorere og en BW repræsentant, og klart at det er den sportslige analyse der har vægtet højest. Spørgsmålet er så om det er godt nok.

Er det godt nok at 1. udfordreren i DK, som i øvrigt slår sig op på akademi og stærkt socialt arbejde, deltager i sportswashing af noget så kritisk som Dubai. Man kunne, måske ikke forsvare, men retfærdigegøre det når nu også landsholdet, Rosenborg, Malmø, BIF og FCK gjorde det, men de er alle stoppet. Der er fandme ikke meget udfordrer eller klassens frække dreng ved at deltage i sportswashing.

I øvrigt i forhold til FCK, har jeg faktisk læst det som om at det primære argument var mulige modstandere i Dubai, og har så siden spinnet den til primært at handle omkring menneskerettigheder. Måske også lidt kynisk, men omvendt har de jo taget den rigtige beslutning, og så om de drejer en lille smule på sandheden, fair nok.

Er egentlig ligeglad med at CS har spurgt de vigtigeste sponsore, og lavet en cost-benefit-analyse, er det godt nok? Er det ok at deltage i sportswashing bare man gør det for sportslige grunde og har vinget den af?

Min analyse, som måske er forkert og selvfølgelig lavet med mindre viden og færre data til rådighhed, vil jeg klart sige det er en forkert beslutning.

Måske på kort sigt, hvis udbytte er 2 % bedre, kan være fint nok, men over tid vil det koster for meget for FCM's brand, positiv omtale og selvfølgelig goodwill hos fans og sponsorere og ikke mindst potentielle fans og potentielle sponsorere.

Man vil have flere fans på stadion, det får man altså ikke af at overdække sit CSR arbejde med en omgang afføring, ja måske lidt hårdt ridset op, men synes virkelig FCM har skudt sig selv i foden her.

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Opstart forår 2020

Indlæg af THenry »

@Steffen

Mit indspark var rettet på indlæg, hvor CS bliver omtalt som ligeglad og nærmest stemplet som dum. Det tror jeg sådan set ikke han er...men antager, at det bygger på de manglende nuancer, fordi man ikke har læst originalartiklen. Intentionen med mit indlæg var at få nuancer ind i debatten, da jeg tit ser clickbait medier "glemme" nøgleudtagelser fra HF. Jeg så også nogle finurlige træk fra særligt BT sidste år, da samme debat om Dubai var oppe...

FCM har været i kontakt med nøgleinteressenter som sponsorer og måske også fans (ved Black Wolves), så det ser ud til, at de har forsøgt at veje, hvad stemningen er ift. Dubai, og så truffet en beslutning på den baggrund. Jeg kan sagtens forstå, at man er uenig i beslutningen om at tage til Dubai, men den debat må andre tage. Det var ikke den, jeg var interesserede i at kommentere på/sætte fokus på.

Besvar