SLR18 FCM-SIF, mandag 2. dec. kl. 19.00

Om FC Midtjylland og Black Wolves
mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SLR18 FCM-SIF, mandag 2. dec. kl. 19.00

Indlæg af mousebreaker »

Konsulen skrev:
2. dec 2019, 20:47
Hvorfor helvede står Dyhr bare og kigger..? - så gør da noget for helvede, du er jo ikke tilskuer
Enig. Han troede ikke på Jesper Hansen - spil situationen færdig og så afværger han muligvis den scoring
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Lund7400
Indlæg: 1049
Tilmeldt: 21. sep 2009, 21:37

Re: SLR18 FCM-SIF, mandag 2. dec. kl. 19.00

Indlæg af Lund7400 »

Hvor er det vanvittigt skuffende. Vi bringer en kamp mod Silkeborg i fare... Alle spiller for dem selv, mindst egoistisk er vel Evander - hvilket siger det hele.. slår omgang!

Må håbe målscorer ikke bliver afgørende, så vil vi hade at kigge tilbage på denne kamp.

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: SLR18 FCM-SIF, mandag 2. dec. kl. 19.00

Indlæg af Matjavsen »

mousebreaker skrev:
2. dec 2019, 20:49
Konsulen skrev:
2. dec 2019, 20:47
Hvorfor helvede står Dyhr bare og kigger..? - så gør da noget for helvede, du er jo ikke tilskuer
Enig. Han troede ikke på Jesper Hansen - spil situationen færdig og så afværger han muligvis den scoring
Var det ikke Erik?


Men sejren var sikker, dog træls det ikke var mere overbevisende, vi spiller altid lige en my bedre end modstanderen hvilket åbenbart er nok

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SLR18 FCM-SIF, mandag 2. dec. kl. 19.00

Indlæg af mousebreaker »

Fortjent sejr, masser af afslutninger, men det bar præg af en grov egoisme hvor det at score selv blev sat over holdet. Man troede simpelthen på at det her ville ende med legestue uanset hvad. Den indstilling kan nemt koste mesterskabet i sidste ende. Mabil en kæmpe synder på den konto i dag.

Silkeborg ER skræmmende dårlige, men derfor kan man godt være professionelle og overlade legestuen og det egocentriske til kampe hvor man fører med 3.

Jeg vil ikke engang sige at Silkeborgs målmand stod en stor kamp. Det bar mere præg af rutineredninger.
Ok, vi får en sejr - vi var overlegne. Fik 3 point.
Nok engang legede vi med ilden uden at blive brændt (vi pisser også lidt på JH ved ikke at spille kampen færdig)- bliver det ved?
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: SLR18 FCM-SIF, mandag 2. dec. kl. 19.00

Indlæg af ABT »

En ganske forfærdelig kamp i mine øjne. Ja, vi kontrollerer muligvis i 80 minutter i kampen, har et hav af afslutninger på papiret med mere. Problemet er bare, at vi møder et historisk ringe bundhold og så endda på hjemmebane, og alligevel sidder man og er ved at rive håret af gennem hele kampen af ren nervøsitet - Vi skal ganske enkelt kunne slagte sådan en modstander. Størstedelen af vores afslutninger er totalt ufarlige, og Romo gjorde sit for at få det til at se godt ud på TV. Flere spillere med jammerlige præstationer, som ellers befinder sig på en brændende platform, og som burde vide det og gøre alt hvad der står i deres magt for at få bøtten vendt. Kaba, Junior, Isaksen for at nævne nogle stykker. Silkeborg kan være ganske godt tilfreds med kampens udvikling, og kunne vel næsten ikke have forestillet sig et bedre scenarie undervejs. De bliver tilmed snydt for et straffe ved 1-0. Overordnet set en rigtig ærgerlig oplevelse på trods af at vi får en pligtsejr.

En ulækker individualistisk kamp i dag, hvor man i min optik slet ikke tager opgaven seriøst. Alt for mange børnefejl og egoisme.

3 point og videre... Forhåbentlig kan vi sætte os op til kampe mod et højere rangerende hold, ellers bliver vi straffet.
/ ABT

Billede

mnm123
Indlæg: 872
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:56

Re: SLR18 FCM-SIF, mandag 2. dec. kl. 19.00

Indlæg af mnm123 »

Fortjent sejr. Som tophold er det i mine øjne et kæmpe problem
at når man skifter ud så bliver vi bare dårligere, igen i dag er der ingen af
de 3 indskifter som indikere at de skal ind på holdet, Sparv er selvfølgelig
lige vent retur fra skade. De 3 forreste er total ufarlige i dag og gør ofte
tingene svære ind de er, og Kaba skal altså til at gøre det simple og sparke
bolden mod mål ind at lave cirkus bold, Mabil laver mange fine ting, men har altså
også store udfald i sådan en kamp. Brumado er efterhånden en tikkende bombe for holdet, raver kort
til sig hver gang han spiler og virker ude af zonen når han spiller.

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SLR18 FCM-SIF, mandag 2. dec. kl. 19.00

Indlæg af mousebreaker »

Priske siger heldigvis de rigtige ting i dag efter kampen.
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: SLR18 FCM-SIF, mandag 2. dec. kl. 19.00

Indlæg af JBT »

Isaksen var sgu da også helt væk i dag, så enig. Der mangler kvalitet i holdet på alle parametre

FCM2000
Indlæg: 2125
Tilmeldt: 13. apr 2014, 09:38

Re: SLR18 FCM-SIF, mandag 2. dec. kl. 19.00

Indlæg af FCM2000 »

Man skal huske at FCM er et godt men umodent hold, de unge mangler rutine og man må sige at Priske også må se indad, Isaksen er ikke klar til at spille på et tophold, der vil gå efter guld. Det er den med at sætte sig på 2 stole og vil det hele. Men det har gået godt nok indtil nu, rent pointmæssig.

FCM har tur i den, min eneste bekymring er om en vinterpause, kan bringe turen ud af rytme i foråret

Brugeravatar
HKP
Indlæg: 521
Tilmeldt: 16. jun 2009, 00:23

Re: SLR18 FCM-SIF, mandag 2. dec. kl. 19.00

Indlæg af HKP »

ABT skrev:
2. dec 2019, 21:01
En ganske forfærdelig kamp i mine øjne. Ja, vi kontrollerer muligvis i 80 minutter i kampen, har et hav af afslutninger på papiret med mere. Problemet er bare, at vi møder et historisk ringe bundhold og så endda på hjemmebane, og alligevel sidder man og er ved at rive håret af gennem hele kampen af ren nervøsitet - Vi skal ganske enkelt kunne slagte sådan en modstander. Størstedelen af vores afslutninger er totalt ufarlige, og Romo gjorde sit for at få det til at se godt ud på TV. Flere spillere med jammerlige præstationer, som ellers befinder sig på en brændende platform, og som burde vide det og gøre alt hvad der står i deres magt for at få bøtten vendt. Kaba, Junior, Isaksen for at nævne nogle stykker. Silkeborg kan være ganske godt tilfreds med kampens udvikling, og kunne vel næsten ikke have forestillet sig et bedre scenarie undervejs. De bliver tilmed snydt for et straffe ved 1-0. Overordnet set en rigtig ærgerlig oplevelse på trods af at vi får en pligtsejr.

En ulækker individualistisk kamp i dag, hvor man i min optik slet ikke tager opgaven seriøst. Alt for mange børnefejl og egoisme.

3 point og videre... Forhåbentlig kan vi sætte os op til kampe mod et højere rangerende hold, ellers bliver vi straffet.
Kan ikke være mere enig.... det var igen en rædderlig kamp.... det kan godt være at vi har 7 points forspring, men i dag mødte vi et hold, hvor alt under en 5-måls sejr ville være en skandale.... og det blev til sidst en meget smal 2-1 sejr..... silkeborg er nok det ringeste SL-hold i 20 år.....

Nøj, der er mange på holdet der skal se sig selv i spejlet.... nævner i flæng Evander, KABA, Mabil, Isaksen (han har slet ikke Superliga-klasse)...... og så de to brasserie vi skifter ind til sidst..... der findes 800 danskere fra lavere rangerende klubber, der ville have gjort en bedre figur end det..... i Brasilien findes der vel 8-10.000....

mousebreaker
Indlæg: 3446
Tilmeldt: 17. jun 2009, 19:33

Re: SLR18 FCM-SIF, mandag 2. dec. kl. 19.00

Indlæg af mousebreaker »

I strammer den sgu godt nok synes jeg. “Rædderlig kamp” - det var det da på ingen måde. Det var ukoncentreret og sløset i for mange tilfælde gennem hele kampen, men må vi kommer trods alt frem til at vi burde have lavet 3+ mål via 26 afslutninger og holder modstanderne nede på 4 afslutninger hvoraf de tre var i een og samme sekvens som gav dem 1 mål. Det var skuffende på visse punkter, men ikke nok til at kalde det en forfærdelig kamp af holdet som helhed.

Visse spillere havde en rigtig skidt dag, Isaksen, Kaba og Brumado i særdeleshed. Mabil også en synder. Så var det dog heller ikke værre
"There is a disconnect in what we know and what we do!
Being able to adapt our behavior to challenges, is as good a definition of intelligence as any I know"
- Neil Degrasse Tyson on climate changes -

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: SLR18 FCM-SIF, mandag 2. dec. kl. 19.00

Indlæg af ABT »

mousebreaker skrev:
2. dec 2019, 21:54
I strammer den sgu godt nok synes jeg. “Rædderlig kamp” - det var det da på ingen måde. Det var ukoncentreret og sløset i for mange tilfælde gennem hele kampen, men må vi kommer trods alt frem til at vi burde have lavet 3+ mål via 26 afslutninger og holder modstanderne nede på 4 afslutninger hvoraf de tre var i een og samme sekvens som gav dem 1 mål. Det var skuffende på visse punkter, men ikke nok til at kalde det en forfærdelig kamp af holdet som helhed.

Visse spillere havde en rigtig skidt dag, Isaksen, Kaba og Brumado i særdeleshed. Mabil også en synder. Så var det dog heller ikke værre
Som jeg nævner, er vi dominerende, og har kontrol i størstedelen af kampen. Årsagen til at jeg ikke bryder mig om hvad jeg så, er grundet udtrykket og den kontekst kampen bliver spillet i. Selvfølgelig skal vi spille til at lave 3+ mål på hjemmebane mod et historisk ringe hold. Men som sædvanligt er vi hamrende ineffektive og træffer dårlige beslutninger. Udtrykket var tæt på tåkrummende, hvor størstedelen af spillerne spiller for sig selv og deres eget statsheet. Det vi så i dag (hvert fald offensivt) var på ingen måde en kollektiv indsats, hvilket er bekymrende. Vi skal huske på at det er nr. 1 vs. nr. 14, 44 point vs. 7 point. Det er en skuffende kamp i forhold til hvad man måtte kunne forvente af den klasseforskel som førnævnte placering og pointtal indikerer. På statistikkerne ser kampen sindsyg flot ud, men af og til lyver statistikkerne, hvilket jeg synes er tilfældet i dag. De 3 point var reelt i flere omgange i fare i dag på trods af dominansen. Det havde været fuldstændig uacceptabelt med pointtab.
/ ABT

Billede

Konsulen
Indlæg: 772
Tilmeldt: 8. aug 2011, 16:44

Re: SLR18 FCM-SIF, mandag 2. dec. kl. 19.00

Indlæg af Konsulen »

Jeg er slet ikke så negativ ift. Kaba, som I andre herinde synes at være. Jeg synes faktisk han gjorde det ok, og fremfor alt forsøger han hele tiden, og lykkes ofte med dels at skabe plads til medspillerne og dels med at gøre dem bedre. Desværre er han den eneste targetman vi har - Brumado er jo en katastrofe😳

Jesper BW1100
Indlæg: 1751
Tilmeldt: 21. maj 2009, 12:43

Re: SLR18 FCM-SIF, mandag 2. dec. kl. 19.00

Indlæg af Jesper BW1100 »

Rædderlig kamp ligefrem?
Det er sq for at tage den for langt.
Det var en skidt kamp ja
Ud fra den præmis, at du brænder alt alt alt for mange chancer.
Manglende kynisme i en kamp du bør vinde 6-0 og som aldrig skal blive spændende.
Der skal man oppe sig.
Men spillemæssigt synes jeg ikke det var så dårlig endda

Brugeravatar
Ravnen
Indlæg: 4143
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: SLR18 FCM-SIF, mandag 2. dec. kl. 19.00

Indlæg af Ravnen »

3 point, det er det vigtigste. Første halvleg var fremragende, vi burde have lukket og slukket kampen inden pausen. Efter 2-0 målet er det som om vi mentalt tjekker ud af kampen, den kamp må aldrig aldrig nogensinde bliver spændende til sidst. Udskiftningerne gør intet godt. Brumado skal lejes ud så snart transfervinduet åbner, det er så meget under niveau det han bidrager med at det også er synd for ham, desværre.

Jeg kan godt lide at vi gerne vil spille flot fodbold igen, men måske går der lige lovligt meget brasser-bold i det, og måske har vi købt for mange spillere af samme type, vi mangler nogle "håndværkere", jeg glæder mig til at Lasse Vibe ankommer!

Men vi vinder igen, det er et historisk flot efterår vi har leveret, vi er forvænte og leder efter hår i suppen. Det her lugter så meget af et nyt mesterskab til sommer!!!

Besvar