UEFA koefficient:

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Steffen am »

Stoffer skrev:
10. okt 2019, 15:02
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/saa ... -fra-2021/

Nå da da:
"Kort fortalt øges antallet af deltagere i gruppespillene fra de nuværende 80 hold - 32 i Champions League og 48 i Europa League - til 96 hold - 32 hold i både Champions League, Europa League og Conference League."

Meget interessant. Det kan få mange forskellige konsekvenser. Bliver europæisk gruppespil decideret uattraktivt i ECL, eller er det her simpelthen den helt store gyldne mulighed for os og klubber ligesom vores?
Ved ikke om jeg misser noget, men der er da ikke noget nyt, eller?



CL bliver ikke ændret, så det er nu det samme.

EL bliver rigtig nok noget sværere at komme i, og hvis vi ikke kommer i top 15, er det så godt som lukket land,
dog med en lille åbning for mesterholdet, som starter i CL kval som nu.

Omkring ECL, så udover det er et håbløst navn og forkortelse, har jeg det lidt blandet. Fint nok man vil gøre plads til flere hold, og FCM vil jo få nemmere adgang til Europa, men pengene og koefficienterne ved vi ingenting om, og det virker mest som at de store vil spise de små af med en ny turnering, så de kan få CL og evt EL for sig selv.

Personligt ville jeg hellere at man havde udvidet EL til 64 hold, som der også var snak om, eller man blev ved 32 + 48, men lavede flere kval pladser (som det var tidligere).

EDIT:
Access listen kan også ses her, går ud fra den stadig er gældende?
https://www.uefa.com/MultimediaFiles/Do ... WNLOAD.pdf

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Stoffer »

Steffen am skrev:
22. okt 2019, 00:12
Stoffer skrev:
10. okt 2019, 15:02
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/saa ... -fra-2021/

Nå da da:
"Kort fortalt øges antallet af deltagere i gruppespillene fra de nuværende 80 hold - 32 i Champions League og 48 i Europa League - til 96 hold - 32 hold i både Champions League, Europa League og Conference League."

Meget interessant. Det kan få mange forskellige konsekvenser. Bliver europæisk gruppespil decideret uattraktivt i ECL, eller er det her simpelthen den helt store gyldne mulighed for os og klubber ligesom vores?
Ved ikke om jeg misser noget, men der er da ikke noget nyt, eller?



CL bliver ikke ændret, så det er nu det samme.

EL bliver rigtig nok noget sværere at komme i, og hvis vi ikke kommer i top 15, er det så godt som lukket land,
dog med en lille åbning for mesterholdet, som starter i CL kval som nu.

Omkring ECL, så udover det er et håbløst navn og forkortelse, har jeg det lidt blandet. Fint nok man vil gøre plads til flere hold, og FCM vil jo få nemmere adgang til Europa, men pengene og koefficienterne ved vi ingenting om, og det virker mest som at de store vil spise de små af med en ny turnering, så de kan få CL og evt EL for sig selv.

Personligt ville jeg hellere at man havde udvidet EL til 64 hold, som der også var snak om, eller man blev ved 32 + 48, men lavede flere kval pladser (som det var tidligere).

EDIT:
Access listen kan også ses her, går ud fra den stadig er gældende?
https://www.uefa.com/MultimediaFiles/Do ... WNLOAD.pdf
Du misser sikkert intet. Jeg var ikke klar over, at ECL var på tegnebrættet, førend jeg læste artikelen.

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Matjavsen »

Iaften er en vigtig aften hvis vi skal forsætte med at spille i Champions League, eller Europa league, medmindre vi vinder mesterskabet.

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/kam ... ag-for-dk/

Krydser fingre for FCK tager den

Med en sejr iaften overhaler Danmark Tjekkiet på 13 plads

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af TrueWolfMidt »

Lidt godt nyt om fremtiden hvis Fck kan vinde eller spille uafgjort mod Malmø FF. Samt noget om hvordan og hvor mange i CL - EL samt Conference league.
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... r-i-europa

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Matjavsen »

TrueWolfMidt skrev:
11. dec 2019, 15:58
Lidt godt nyt om fremtiden hvis Fck kan vinde eller spille uafgjort mod Malmø FF. Samt noget om hvordan og hvor mange i CL - EL samt Conference league.
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... r-i-europa
Vi er over Tjekkiet.

Men ligemeget hvad skal FCK gå videre, der er stadigvæk 4 lande som kan ende over os
Zagreb må gerne ryge helt ud iaften

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Lupus1999 »

Tjekkiet, Grækenland eller Serbien, og nu Kroatien kan ikke længere hente Danmark.
Det ligner derfor på nuværende tidspunkt som minimum en 15. plads.

DK tæt på top 15: Tjekkiet er knockoutet https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/dk- ... -taelling/

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Matjavsen »

Lupus1999 skrev:
11. dec 2019, 20:46
Tjekkiet, Grækenland eller Serbien, og nu Kroatien kan ikke længere hente Danmark.
Det ligner derfor på nuværende tidspunkt som minimum en 15. plads.

DK tæt på top 15: Tjekkiet er knockoutet https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/dk- ... -taelling/
Serbien eller Grækenland har dog stadigvæk en god chance hvis de for en let lodtrækning.

Skotland går 100p forbi os.
Cypern kan også ved en let lodtrækning

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Lupus1999 »

Der skal en god lodtrækning af to omgange til, da der skal minimum 4 sejre i EL til at gå forbi os.

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Matjavsen »

Lupus1999 skrev:
11. dec 2019, 21:13
Der skal en god lodtrækning af to omgange til, da der skal minimum 4 sejre i EL til at gå forbi os.
De for bonus point hvis de kommer forbi den første runde, jeg mener det er 4 point til klubben, det skal så divideres, så omkring 1 i lands.

Brugeravatar
Lupus1999
Indlæg: 1855
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04
Kontakt:

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af Lupus1999 »

Matjavsen skrev:
11. dec 2019, 21:31
Lupus1999 skrev:
11. dec 2019, 21:13
Der skal en god lodtrækning af to omgange til, da der skal minimum 4 sejre i EL til at gå forbi os.
De for bonus point hvis de kommer forbi den første runde, jeg mener det er 4 point til klubben, det skal så divideres, så omkring 1 i lands.
Afstanden op til Danmark er 2,200, og det svarer til mere end fire Olympiakos-sejre og en uafgjort - plus det FCK laver i sine resterende kampe.

18 (19). Serbien 25,000 point – 2 af 4 hold tilbage

Serberne har både Partizan i Europa League og Røde Stjerne i Champions League, og dermed to hold til at høste point.

Røde Stjerne kan maksimalt gå videre til Europa League-slutspillet, men her er der først bonuspoint fra kvartfinalerne, og der skal en del serbiske sejre til for at hente de 2,500 point op til Danmark.

Røde Stjerne slutter af med en udekamp hos Olympiakos og skal bruge en uafgjort for at gå videre.

Partizan mangler Astana hjemme og kan ikke nå at spille sig videre fra gruppen.

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af JBT »

Røde stjerne tabte 1-0 i Grækenland i går, så den er ligesom vinket af.

MrWolf
Indlæg: 134
Tilmeldt: 22. maj 2011, 20:46

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af MrWolf »

Håber FCK vinder i dag men kan ikke lade være med at tænke lidt på de kommentarer der har været fra FCKs side omkring at vi røg ud til Malmø da vi fik uafgjort i Malmø og tabte hjemme.

Status for FCK er at de har spillet uafgjort ude og her halvvejs inde i 2. halvleg virker Malmø tættere på sejren end FCK.

Men hatten af for at FCK får samlet nogle point som gør at vi også har en chance for at komme med i Euro league engang...

JBT
Indlæg: 2063
Tilmeldt: 15. jul 2015, 11:08

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af JBT »

Malmø foran fortjent. Rigtig skidt, hvis ikke man får uafgjort. FCK kan næsten kaldes et regulært hold når de mangler Zeca. De spiller virkelig dårligt uden ham. Men Malmø er også gode, især internationalt. Langt foran FCM også.

Brugeravatar
ABT
Indlæg: 863
Tilmeldt: 6. jul 2019, 18:55

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af ABT »

FCK er godt nok et hold i knibe, når Zeca ikke er med! De skaber vel nærmest ikke en eneste chance der kan give mål i dag. Hvis Zeca får en langtidsskade, så burde mesterskabet være tæt på at være i hus. Får gaven fra Lugano i dag, hvilket er godt både for dansk fodbold i Europa og for os i ligaen med de ekstra kampe til FCK.

Derudover synes jeg det virker til at N’Doye er ved at gå lidt ned i kadence. Det er godt nok ikke meget han bidrager med i hans seneste kampe.
/ ABT

Billede

MrWolf
Indlæg: 134
Tilmeldt: 22. maj 2011, 20:46

Re: UEFA koefficient:

Indlæg af MrWolf »

Med Zeca ude og en N Doye som ikke har samme niveau så tror jeg ikke FCK truer os ift mesterskabet... synes altså ikke de har noget ekstraordinært over sig... Alt for mange spillere som ikke har den internationale klasse...

Hvis vi kan holde på vores start 11 og hvis FCK ikke forstærker sig i vinduet skal vi nok nappe det mesterskab, det er jeg efter i aften ikke så meget i tvivl om...

Besvar