Transfer vinter 19/20

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Cortez
Indlæg: 1262
Tilmeldt: 19. maj 2009, 08:03

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Cortez »

UlveLars skrev:
21. nov 2019, 18:21
mnm123 skrev:
21. nov 2019, 17:05
UlveLars skrev:
21. nov 2019, 16:55
https://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/f ... tim-sparv/

Hvad tænker i om Sparvs fremtid i klubben?
Som tingene ser ud lige netop nu, er han vel ikke sikret en plads på holdet - selv som skadesfri?
Men hvorlænge kan vi holde på Frank, hvor god bliver Cajuste og så er der en spiller som Victor Torp, som vi før har haft store forventninger til, og som vel er tilbage efter vinterpausen
Jeg har dog været meget stor fan af Sparv efter vi er gået tilbage til en 3-mands bagkæde med en 6er foran. Jeg synes virkelig, at han (igen) er kommet til sin ret på den position. Vel nærmest vores bedste mand efter systemskiftet - og inden hans skadesforløb. Men han har alderen og skadeshistorikken imod sig. Og så er han formentlig løntung - på nuværende kontrakt ihvertfald fald
år
Du skriver at Sparv er bedste mand efter Systemskifte, mener du ikke Frank eller misforstår jeg dit indlæg ?
Sparv har vel nærmest ikke spillet under Priske.
Nej, jeg synes han var fantastisk de første kampe efter systemskiftet. Han kom langt mere til sin ret som regulær 6er i det system, hvor jeg i det gamle system ikke følte han passede ind på samme måde. Det blev også fremhævet i flere medier.
Men jeg mener også at Frank virkelig har grebet chancen og må være vores fremtidige førstevalg på den plads. Men hvorlænge strækker den fremtid sig. Jeg tror han bliver svær at holde på, hvis han holder nuværende niveau
Meget enig. Sparv var rigtig, rigtig god - næsten som man husker ham - i de par kampe han fik. Mener bestemt også han har en rolle og berettigelse på vires hold. Men det bliver så på bekostning af Frank, såden er svær.

/Cortez

6256
Indlæg: 295
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af 6256 »

Kunne man forestille sig Kaan Kairinen komme tilbage og gøre en forskel på vores hold? Som en felt-til-felt spiller eller 8'er?

Cortez
Indlæg: 1262
Tilmeldt: 19. maj 2009, 08:03

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Cortez »

6256 skrev:
22. nov 2019, 12:50
Kunne man forestille sig Kaan Kairinen komme tilbage og gøre en forskel på vores hold? Som en felt-til-felt spiller eller 8'er?
Hvordan forestiller du dig det? Og hvilke forudsætninger tænker du, skal være på plads for at det evt. kunne ske? Jeg spørger, fordi jeg tror den diskussion er lige så vigtig, som det input du evt. ville få fra nogen, der rent faktisk har set Kaans udvikling i Finland og på den baggrund kan lave vurderingen.

Hvis der skal være plads til Kaan som 8'er (hvilket vel egentlig netop er en felt-til-felt-spiller), så skal Evander vel enten sælges eller skubbes op på 10'er-pladsen, hvilket igen ville betyde, at Marcondes ikke forlænger? Hvis han skal overtage pladsen fra Frank, kræver det vel at Frank sælges og Sparv ikke forlænger - og har Kaan egentlig de defensive dyder til det? Ikke umiddelbart som jeg husker ham.

Man kan forstille sig meget, men som jeg har prøvet at skitsere, så er der mange andre forhold der kommer i spil, hvis Kaan skal komme "hjem" og "gøre en forskel". MEDMINDRE han har taget syv-mile-slridt i sin udvikling og brændt ligaer af i Finland, og faktisk er bedre spillende end både Evander og Frank - og det ved jeg - som jeg startede med at skrive - ikke noget om skulle være tilfældet.

Edit: Glemte at tage alle vores talenter med i betragtningen også. Dem skal han jo også kunne skubbe sig foran...

/Cortez

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af THenry »

6256 skrev:
22. nov 2019, 12:50
Kunne man forestille sig Kaan Kairinen komme tilbage og gøre en forskel på vores hold? Som en felt-til-felt spiller eller 8'er?
Jeg tvivler på, at han har niveauet til at gøre en forskel for os i øjeblikket. Som jeg forstår det (selvom det er noget nemmere at følge med i, hvad der sker i Norge end Finland...), så har han ikke været noget særligt for HJK, der har haft sin dårligste sæson i 11 år.

Den finske liga er vel 1 eller måske endda 2 niveauer under det niveau, som han skal ramme, hvis han vil slå igennem hos os, så tænker det vil være mere oplagt, at vi satser på de unge midtbanespillere, som vi allerede har (Frank, Cajuste, Madsen m.v.). Jeg gætter på han ryger på et nyt udlån, eller måske endda sælges til vinter.

6256
Indlæg: 295
Tilmeldt: 24. apr 2010, 11:39

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af 6256 »

Cortez skrev:
22. nov 2019, 13:05
6256 skrev:
22. nov 2019, 12:50
Kunne man forestille sig Kaan Kairinen komme tilbage og gøre en forskel på vores hold? Som en felt-til-felt spiller eller 8'er?
Hvordan forestiller du dig det? Og hvilke forudsætninger tænker du, skal være på plads for at det evt. kunne ske? Jeg spørger, fordi jeg tror den diskussion er lige så vigtig, som det input du evt. ville få fra nogen, der rent faktisk har set Kaans udvikling i Finland og på den baggrund kan lave vurderingen.

Hvis der skal være plads til Kaan som 8'er (hvilket vel egentlig netop er en felt-til-felt-spiller), så skal Evander vel enten sælges eller skubbes op på 10'er-pladsen, hvilket igen ville betyde, at Marcondes ikke forlænger? Hvis han skal overtage pladsen fra Frank, kræver det vel at Frank sælges og Sparv ikke forlænger - og har Kaan egentlig de defensive dyder til det? Ikke umiddelbart som jeg husker ham.

Man kan forstille sig meget, men som jeg har prøvet at skitsere, så er der mange andre forhold der kommer i spil, hvis Kaan skal komme "hjem" og "gøre en forskel". MEDMINDRE han har taget syv-mile-slridt i sin udvikling og brændt ligaer af i Finland, og faktisk er bedre spillende end både Evander og Frank - og det ved jeg - som jeg startede med at skrive - ikke noget om skulle være tilfældet.

Edit: Glemte at tage alle vores talenter med i betragtningen også. Dem skal han jo også kunne skubbe sig foran...

/Cortez
Det er jo egentlig et godt spørgsmål. Det er måske også mig, der husker, at han blev købt relativt dyrt i sin tid og var regnet for et stort talent og derfor håber, at hans potentiale kan forløses hos os. Sådan som det er gået, kan jeg nok godt se, at det er en kende naivt.

Forudsætningen kommer ud fra det indtryk, jeg har fået herinde, at man mener, at klubben gerne vil købe/køber en klasse central midt, der skal spilles ind i foråret og være med til at kvalificere os til Europa næste år. Her tænkte jeg, om han evt. kunne være et muligt alternativ. Så på den måde skal kabalen jo gå op alligevel ved et evt. nyindkøb. Jeg ved ikke om man forestiller sig, at man kan kvalificere sig til Europa med Evander ved siden af Frank eller Sparv på midten. Også med tanke på at man forsøgte at hente Hiljemark. Og om man endnu har Marcondes efter sommer? For så skal Evander under alle omstændigheder rykkes frem igen.

Men den finske liga er jo nok heller ikke prangende som THenry nævner, og jeg må indrømme, at jeg ikke har fulgt nok med i hans tid i Helsinki, andet end de vil kunne have mødt FCK i EL kval, men tabte til Riga. Derfor er det sikkert mest sandsynligt, at han ryger ud igen eller sælges.

Cortez
Indlæg: 1262
Tilmeldt: 19. maj 2009, 08:03

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Cortez »

6256 skrev:
22. nov 2019, 14:30
Cortez skrev:
22. nov 2019, 13:05
6256 skrev:
22. nov 2019, 12:50
Kunne man forestille sig Kaan Kairinen komme tilbage og gøre en forskel på vores hold? Som en felt-til-felt spiller eller 8'er?
Hvordan forestiller du dig det? Og hvilke forudsætninger tænker du, skal være på plads for at det evt. kunne ske? Jeg spørger, fordi jeg tror den diskussion er lige så vigtig, som det input du evt. ville få fra nogen, der rent faktisk har set Kaans udvikling i Finland og på den baggrund kan lave vurderingen.

Hvis der skal være plads til Kaan som 8'er (hvilket vel egentlig netop er en felt-til-felt-spiller), så skal Evander vel enten sælges eller skubbes op på 10'er-pladsen, hvilket igen ville betyde, at Marcondes ikke forlænger? Hvis han skal overtage pladsen fra Frank, kræver det vel at Frank sælges og Sparv ikke forlænger - og har Kaan egentlig de defensive dyder til det? Ikke umiddelbart som jeg husker ham.

Man kan forstille sig meget, men som jeg har prøvet at skitsere, så er der mange andre forhold der kommer i spil, hvis Kaan skal komme "hjem" og "gøre en forskel". MEDMINDRE han har taget syv-mile-slridt i sin udvikling og brændt ligaer af i Finland, og faktisk er bedre spillende end både Evander og Frank - og det ved jeg - som jeg startede med at skrive - ikke noget om skulle være tilfældet.

Edit: Glemte at tage alle vores talenter med i betragtningen også. Dem skal han jo også kunne skubbe sig foran...

/Cortez
Det er jo egentlig et godt spørgsmål. Det er måske også mig, der husker, at blev købt relativt dyrt i sin tid og var regnet for et stort talent og derfor håber, at hans potentiale kan forløses hos os. Sådan som det er gået, kan jeg nok godt se, det er en kende naivt.

Forudsætningen kommer ud fra det indtryk, jeg har fået herinde, at man mener, at klubben gerne vil købe/køber en klasse central midt, der skal spilles ind i foråret og være med til at kvalificere os til Europa næste år. Her tænkte jeg, om han evt. kunne være et muligt alternativ. Så på den måde skal kabalen jo gå op alligevel ved et evt. nyindkøb. Jeg ved ikke om man forestiller sig, at man kan kvalificere sig til Europa med Evander ved siden af Frank eller Sparv på midten. Også med tanke på at man forsøgte at hente Hiljemark. Og om man endnu har Marcondes til den tid? For så skal Evander under alle omstændigheder rykkes frem igen.

Men den finske liga er jo nok heller ikke prangende som THenry nævner, og jeg må indrømme, at jeg ikke har fulgt nok med i hans tid i Helsinki, andet end de vil kunne have mødt FCK i EL kval, men dog tabte til Riga. Derfor er det muligt, at han ryger ud igen eller sælges.
Helt enig i din overvejelse om "et klasseindkøb" til midtbanen. Og hvis vi tager den vinkel, tror jeg simpelthen ikke på, at Kaan kan gøre den forskel. Så føler jeg mig overbevist om, at vi havde hørt mere om det i pressen/klubben. Så med THenrys' besyv in mente, tror jeg, vi er ved a ræssonere os frem til at svar på dit spørgsmål. :D

/Cortez

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Steffen am »

Stoffer skrev:
20. nov 2019, 16:42
Danand123 skrev:
19. nov 2019, 20:48
Klar opbakning fra mig til Priske. Så håber vi bare ikke, han laver Solskjær.
Jeg ville være umådelig stolt af at afsætte en træner til en klub så stor som United.
Mon ikke der menes tiden i ManU.
At han gjorde det godt some caretaker, og ikke så godt som fastansat.

At Solskjær så red meget på en bølge og måske især "ny-træner bølgen", er en anden snak.
Tænker f.eks. også Tottenham klare sig bedre de næste par kampe, men uden at tro Tottenham er et bedre sted om hverken et eller fem år.

Med det agt er jeg meget begejstret for fastansættelsen af Priske, og tror til gengæld at det gør FCM står et bedre sted, både på kort og lang sigt.

Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Danand123 »

Steffen am skrev:
22. nov 2019, 18:31
Stoffer skrev:
20. nov 2019, 16:42
Danand123 skrev:
19. nov 2019, 20:48
Klar opbakning fra mig til Priske. Så håber vi bare ikke, han laver Solskjær.
Jeg ville være umådelig stolt af at afsætte en træner til en klub så stor som United.
Mon ikke der menes tiden i ManU.
At han gjorde det godt some caretaker, og ikke så godt som fastansat.

At Solskjær så red meget på en bølge og måske især "ny-træner bølgen", er en anden snak.
Tænker f.eks. også Tottenham klare sig bedre de næste par kampe, men uden at tro Tottenham er et bedre sted om hverken et eller fem år.

Med det agt er jeg meget begejstret for fastansættelsen af Priske, og tror til gengæld at det gør FCM står et bedre sted, både på kort og lang sigt.
Jo, jeg mente blot at Solskjær gjorde det fantastisk, indtil han blev fastansat.

Philipjensen
Indlæg: 78
Tilmeldt: 30. aug 2016, 14:31

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Philipjensen »

Jeg har et håb for det kommende transfervindue. Han hedder Muamer Tankovic!
https://www.transfermarkt.com/muamer-ta ... ler/198513
Vi kunne godt bruge en til rigtig offensiv spiller!

Derudover så vil jeg af med tre måske fire spillere:
Søren Reese
Zsolt Korcsmar
Kristian Riis, desværre
og
Marc Dal Hende for det fortjener han.

Hvem vil i have og hvem skal afsted?

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af THenry »

Philipjensen skrev:
24. nov 2019, 17:37
Jeg har et håb for det kommende transfervindue. Han hedder Muamer Tankovic!
https://www.transfermarkt.com/muamer-ta ... ler/198513
Vi kunne godt bruge en til rigtig offensiv spiller!

Derudover så vil jeg af med tre måske fire spillere:
Søren Reese
Zsolt Korcsmar
Kristian Riis, desværre
og
Marc Dal Hende for det fortjener han.

Hvem vil i have og hvem skal afsted?
Tankovic skal vist til Genoa, så ham får vi ikke, men han virker ellers som en spændende spiller.

Jesper BW1100
Indlæg: 1751
Tilmeldt: 21. maj 2009, 12:43

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Jesper BW1100 »

Ifølge EB skulle vi være ude efter Mustafa Amini, når hans kontrakt udløber til sommer med AGF.

Skal ærligt indrømme jeg ikke har set særlig mange AGF-kampe, men har slår mig sq ikke som den peak-spiller, der kan tage os til næste niveau?!

https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder/me ... australier

Densestar7430
Indlæg: 563
Tilmeldt: 16. aug 2014, 18:06

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Densestar7430 »

Jesper BW1100 skrev:
25. nov 2019, 09:36
Ifølge EB skulle vi være ude efter Mustafa Amini, når hans kontrakt udløber til sommer med AGF.

Skal ærligt indrømme jeg ikke har set særlig mange AGF-kampe, men har slår mig sq ikke som den peak-spiller, der kan tage os til næste niveau?!

https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder/me ... australier
Vi skal enten hente unge spillere som vi kan udvikle og sælge videre med fortjeneste, eller peak age spillere der kan løfte niveauet.

Amini er ingen af delene.

Ganske fin superliga spiller, men ikke en der skal stå i vejen for en spilletid til Cajuste eller Nikolas Madsen.

Nøj, hvor bliver jeg egentlig skuffet, hvis det er vores alternativ til Hiljemark!

Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Matjavsen »

Selvfølgelig er det ikke et alternativ.
Som jeg har forstået det for vi en til vinter, amini vil først kommer til sommer, derudover vil han.værr quick cash hvis man kan sælge ham videre hurtigt

Brugeravatar
tatoo
Indlæg: 962
Tilmeldt: 6. jul 2012, 23:51

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af tatoo »

Densestar7430 skrev:
25. nov 2019, 09:47
Jesper BW1100 skrev:
25. nov 2019, 09:36
Ifølge EB skulle vi være ude efter Mustafa Amini, når hans kontrakt udløber til sommer med AGF.

Skal ærligt indrømme jeg ikke har set særlig mange AGF-kampe, men har slår mig sq ikke som den peak-spiller, der kan tage os til næste niveau?!

https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder/me ... australier
Vi skal enten hente unge spillere som vi kan udvikle og sælge videre med fortjeneste, eller peak age spillere der kan løfte niveauet.

Amini er ingen af delene.

Ganske fin superliga spiller, men ikke en der skal stå i vejen for en spilletid til Cajuste eller Nikolas Madsen.

Nøj, hvor bliver jeg egentlig skuffet, hvis det er vores alternativ til Hiljemark!
Ingen ved jo om Sparv og Onyeka er her til sommer. Han har trods alt noget erfaring - det har Cajuste og Madsen i alle tilfælde ikke. 26 er vel en OK alder også for evt. videre salg

Jesper BW1100
Indlæg: 1751
Tilmeldt: 21. maj 2009, 12:43

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Jesper BW1100 »

DC United bekræfter, at de forhandler med FCM om et køb af Bill Hamid.

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... idtjylland

Låst