Lejesvende

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Lejesvende

Indlæg af Steffen am »

Ah modtaget ;)

Og ja, enig i at Ankersen forkalre sig meget godt. Tror nu stadig ikke FCM er imponeret over de 13 mio, men man mener det har gået op i en højere enhed på den måde.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Lejesvende

Indlæg af Stoffer »

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/ung ... cia-kasse/

"Victor Ezekiel scorede onsdag sit første mål for FC Fredericia, da klubben slog Avarta med 4-2 i pokalturneringen"

Brugeravatar
Straarup
Indlæg: 101
Tilmeldt: 7. okt 2017, 10:36
Kontakt:

Re: Lejesvende

Indlæg af Straarup »

https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/udl ... ls-saeson/

Er der nogen der har opsnappet eller ved noget omkring fremtiden efter vinter? Jeg forventer ikke Hamid har planer om at skal sidde på en dansk bænk, som andetvalg. Som Jew står i øjeblikket, tror jeg ikke hans position kan trues, måske nu til vinter er ét år for tidligt for Hamid i FCM?

Eller skal han bare skydes af til højest bydende? Han var jo ingen decideret succes, den korte tid han var her?

Jeg ved heller ikke om der er frikøbsklausul i kontrakten med DC?

Gør mig klogere, venner!
// Straarup :fcmwolf:

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Lejesvende

Indlæg af THenry »

Jeg er enig med dig. Som Jesper Hansen spiller, så har jeg godt nok svært ved at se, at hans kontrakt ikke skulle blive forlænget. Han er det klare 1. Valg.

Hamid har gjort det rigtig godt i MLS, så han gider da ikke sidde på bænken hos os igen. Det var jo heller ikke ligefrem lykken sidst han var her...

Tror vi kører videre med Jesper som 1. Valg og Mikkel som 2. Valg. Så skal der findes en løsning for Hamid. Om det bliver salg (ingen anelse om DCU har købsoption) eller udleje har jeg ingen ide om.

Densestar7430
Indlæg: 563
Tilmeldt: 16. aug 2014, 18:06

Re: Lejesvende

Indlæg af Densestar7430 »

Dovbyk blev skiftet ind i 80. minut for SJE i går. Han så desværre rigtig skidt ud og formåede ikke at holde fast i nogle bolde og fik lavet et klodset frispark.

George scorede i sin første kamp fra Vålerenga, men har også været mål løs siden.

Det ligner umiddelbart ikke at det er vores udlejede angribere, der skal komme retur og score målene.

Babajide kom på tavlen for Rosenborg og ligner umiddelbart vores nuværende største succes af udlejningsspillerne.

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Lejesvende

Indlæg af THenry »

Babajide David har ikke vist nok i Rosenborg til, at de vil indløse hans frikøbsklausul, så han spiller ikke for dem i næste sæson. https://www.eurosport.no/fotball/elites ... tory.shtml

Densestar7430
Indlæg: 563
Tilmeldt: 16. aug 2014, 18:06

Re: Lejesvende

Indlæg af Densestar7430 »

THenry skrev:
20. nov 2019, 01:30
Babajide David har ikke vist nok i Rosenborg til, at de vil indløse hans frikøbsklausul, så han spiller ikke for dem i næste sæson. https://www.eurosport.no/fotball/elites ... tory.shtml
Det brugte vi også som undskyldning for at forhandle prisen ned på Wikheim ;)

TrueWolfMidt
Indlæg: 3295
Tilmeldt: 4. aug 2011, 11:46
Geografisk sted: 7400 Snejbjerg.

Re: Lejesvende

Indlæg af TrueWolfMidt »

Han kan vel også blive potientielt materiale i superliga truppen - Mener han også har god speed i fødderne, hvilket vi mangler efter at Wikheim er væk.

Christian
Indlæg: 668
Tilmeldt: 29. aug 2014, 10:12

Re: Lejesvende

Indlæg af Christian »

Jeg har fulgt lidt med på Rosenborgs forum, og mit generelle indtryk er at tilhængerne ikke synes han er god nok, og slet ikke til den pris de mener der forlanges for ham.

Kritikken går især på hans offensive kvaliteter.

Jeg tvivler meget på at han kan gøre en positiv forskel for FCM.

Densestar7430
Indlæg: 563
Tilmeldt: 16. aug 2014, 18:06

Re: Lejesvende

Indlæg af Densestar7430 »

Christian skrev:
21. nov 2019, 11:38
Jeg har fulgt lidt med på Rosenborgs forum, og mit generelle indtryk er at tilhængerne ikke synes han er god nok, og slet ikke til den pris de mener der forlanges for ham.

Kritikken går især på hans offensive kvaliteter.

Jeg tvivler meget på at han kan gøre en positiv forskel for FCM.
Kan du læse nogle steder, hvor stor de tror frikøbsklausulen er?

Tvivler også på David nogensinde kommer til, at spille en afgørende rolle for FCM.

Christian
Indlæg: 668
Tilmeldt: 29. aug 2014, 10:12

Re: Lejesvende

Indlæg af Christian »

Densestar7430 skrev:
21. nov 2019, 12:10

Kan du læse nogle steder, hvor stor de tror frikøbsklausulen er?

Tvivler også på David nogensinde kommer til, at spille en afgørende rolle for FCM.
Jeg har set dem nævne 9-10 mio. norske kroner, men om det har bund i virkeligheden ved jeg ikke.

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Lejesvende

Indlæg af THenry »

Densestar7430 skrev:
21. nov 2019, 10:30
THenry skrev:
20. nov 2019, 01:30
Babajide David har ikke vist nok i Rosenborg til, at de vil indløse hans frikøbsklausul, så han spiller ikke for dem i næste sæson. https://www.eurosport.no/fotball/elites ... tory.shtml
Det brugte vi også som undskyldning for at forhandle prisen ned på Wikheim ;)
Jeg tror ikke, at det er forhandlingstaktik fra Rosenborgs side ;)

De skal vist skære i budgettet til næste sæson, sportschefen er stoppet eller blevet fyret, og så er det altså bare en skrantende norsk storklub, vi taler om, der havde en elendig sæson i den hjemlige liga, og sluttede på 4. pladsen (udenfor pladserne til Europa) og efter norske fodboldmastodonter som Bodø/Glimt og Odd!

Som Christian helt rigtigt skriver, så er hovedparten af de kommentarer fra Rosenborg-fans, som jeg også har set, at han bare ikke har leveret nok på banen til, at det gav mening for RBK at indløse hans frikøbsklausul.

Jesper BW1100
Indlæg: 1751
Tilmeldt: 21. maj 2009, 12:43

Re: Lejesvende

Indlæg af Jesper BW1100 »

Men når man ser på vores trup og bredden på kanterne er det vel ikke utænkeligt, at en mand som Babajide David kunne komme retur og spille en rolle? Han har trods alt spillet hæderligt på et vist niveau, og også spillet europæisk bl.a.
Vi vælter os jo ikke just i kantspillere.

Christian
Indlæg: 668
Tilmeldt: 29. aug 2014, 10:12

Re: Lejesvende

Indlæg af Christian »

Med hensyn til David, er der flere på Rosenborgs forum, der nævner at han har fart og er god defensiv, men mangler slutprodukt.

Det lyder meget som noget vi har, men jeg har ikke selv set en Rosenborgkamp.

THenry
Indlæg: 1619
Tilmeldt: 5. jan 2015, 20:41

Re: Lejesvende

Indlæg af THenry »

Det kommer vel også meget an på, hvad spilleren selv vil. Han udtalte f.eks i sommers, at han ikke ville tilbage, men har ikke kunne læse den fulde artikel, så ved ikke hvad der ellers står i den. https://www.adressa.no/100Sport/fotball ... 5826b.html

Ellers kan det jo være, at han får optakten til at vise sig frem, og er han ikke god nok, så kan vi altid udleje ham til klubber i Norge eller Sverige e.l, selvom transfervinduet er lukket?

Derudover tror jeg også at Davids fremtid i FCM afhænger af vinterens transfersaktivitet. Bliver der købt en stærk kant (f.eks hvis Marcondes forlader os)?
Og er en af tankerne med Vibe, at han skal styrke bredden på kanten, eller ser vi ham udelukkende som angriber?

Besvar