Transfer vinter 19/20

Om FC Midtjylland og Black Wolves
Matjavsen
Indlæg: 1104
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:38

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Matjavsen »

Brunn Larsens transferværdi på transfermarkt 15 mil Euro.

Der er har aldrig været en spiller der har været så høj i superligaen, den højeste er fischer på 7 mil euro.

Ikke fordi transfermarkt er 100%, men bare for at sætte det i perspektiv :D

Jesper BW1100
Indlæg: 1751
Tilmeldt: 21. maj 2009, 12:43

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Jesper BW1100 »

Jacob skrev:
19. nov 2019, 20:03
Klubben har åbenbart indkaldt til pressemøde i morgen kl. 9.30 med emnet “Den tager vi i morgen”.
https://twitter.com/jesperhelmin/status ... 38721?s=21

Kryptisk beskrivelse. Det oplagte er jo offentliggørelse af Priskes fastansættelse og eventuelt ny assistent.
Det er Priske
https://www.herningfolkeblad.dk/artikel ... 859adf9c8/

Danand123
Indlæg: 828
Tilmeldt: 3. jun 2018, 22:10

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Danand123 »

Klar opbakning fra mig til Priske. Så håber vi bare ikke, han laver Solskjær.

Benzo
Indlæg: 834
Tilmeldt: 3. jun 2017, 00:00

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Benzo »

Matjavsen skrev:
19. nov 2019, 20:34
Brunn Larsens transferværdi på transfermarkt 15 mil Euro.

Der er har aldrig været en spiller der har været så høj i superligaen, den højeste er fischer på 7 mil euro.

Ikke fordi transfermarkt er 100%, men bare for at sætte det i perspektiv :D
Robert Skov var på 13 mil euro da Hoffenheim købte ham ;)

Brugeravatar
DenStolteJyde
Indlæg: 880
Tilmeldt: 7. mar 2011, 00:18

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af DenStolteJyde »

Jesper BW1100 skrev:
19. nov 2019, 20:39
Jacob skrev:
19. nov 2019, 20:03
Klubben har åbenbart indkaldt til pressemøde i morgen kl. 9.30 med emnet “Den tager vi i morgen”.
https://twitter.com/jesperhelmin/status ... 38721?s=21

Kryptisk beskrivelse. Det oplagte er jo offentliggørelse af Priskes fastansættelse og eventuelt ny assistent.
Det er Priske
https://www.herningfolkeblad.dk/artikel ... 859adf9c8/
Kan alle og enhver dukke op til det ? Og i så fald, er det ude v. MCH Arena eller hvordan?

Steffen am
Indlæg: 5398
Tilmeldt: 3. sep 2009, 20:52

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Steffen am »

Kan vel også være den meget famøse 2029 plan?

Måske begge dele?

Det sidste jeg hørte var at planen egentlig var klar, men man ventede på det rigtige tidspunkt at offentliggøre den på.
Det er vel meget passenden nu, og ovenpå en røvfuld til FCK?

Brugeravatar
Straarup
Indlæg: 101
Tilmeldt: 7. okt 2017, 10:36
Kontakt:

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Straarup »

Matjavsen skrev:
19. nov 2019, 20:34
Brunn Larsens transferværdi på transfermarkt 15 mil Euro.

Der er har aldrig været en spiller der har været så høj i superligaen, den højeste er fischer på 7 mil euro.

Ikke fordi transfermarkt er 100%, men bare for at sætte det i perspektiv :D
Sørloth var vist også meget mere værd end transfermarkt skrev (eller var han? 😉).

Værdien af en spiller er jo svær at vurdere, og i hvertfald tror jeg ikke Dortmund sælger ham for 15 mil euro, med den sæson han har gang i lige nu (han var dog god for u21 senest).
// Straarup :fcmwolf:

SorteUlve
Indlæg: 171
Tilmeldt: 9. dec 2010, 21:25

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af SorteUlve »

Straarup skrev:
19. nov 2019, 19:52
SorteUlve skrev:
19. nov 2019, 13:10
Straarup skrev:
19. nov 2019, 12:58
Bruun Larsen vil væk fra Dortmund. Jeg behøver ikke begynde at dagdrømme, vel? Han er urealistisk for os, er han ikke?
Jo. Han forbliver med garanti i udlandet. Sidste sæson spillede han trods alt 24 kampe i bundesligaen og 5 kampe i CL for Dortmund. Han er en 4-5 hylder over hvad vi kan hente.
4-5 hylder, det var højt. Jeg tror ikke det er realistisk. Omvendt, vi har før forsøgt på noget urealistisk.

Og hans meritter i sidste sæson betyder bare ikke meget for en ung knægt, der gerne vil have spilletid. Det sagt, tror jeg helt sikkert der vil være mange større adresser, der melder deres interesse.

Derudover er han måske heller ikke en spiller Benhams computer rater helt i top.

Mon ikke du har ret, jeg må droppe dagdrømmene :)
Hylde-analogien er egentlig også super dårlig, da det er et håbløst defust begreb, så den beklager jeg. Pointen er dog, at han efter min opfattelse, ikke er i nærheden af hvad vi kan hente.

Det skulle da heller ikke undre mig om ikke Steinlein gav det et skud. Andet ville ligne ham dårligt :lol:

For mig handler det lige så meget om den selvopfattelse, jeg tror, han har lige nu. Mon ikke han skal fejle i 1-2 udenlandske klubber endnu, før han ser sig selv vende tilbage til superligaen. Lidt ligesom Viktor Fischer.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Stoffer »

Danand123 skrev:
19. nov 2019, 20:48
Klar opbakning fra mig til Priske. Så håber vi bare ikke, han laver Solskjær.
Jeg ville være umådelig stolt af at afsætte en træner til en klub så stor som United.

Densestar7430
Indlæg: 563
Tilmeldt: 16. aug 2014, 18:06

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Densestar7430 »

Ang. Bruun Larsen snakken, så har han jo udtalt at han vil gå benhårdt efter at komme med til EM.

Jeg tror han er fuldstændig urealistisk at hente på en permanent transfer, men hvis han virkelig vil gøre alt for at komme til EM, så skal hun ud og finde sig noget fast spilletid og det skal gå hurtigt.

Det vil han ikke være sikker på ved at skifte til en lavere hylde i Bundesligaen, men det ville han hos os. Så er spørgsmålet om det over hovedet vil være nok, at gøre det godt et halvt år hos os for at komme med på landsholdet.

Derudover har vi som klub meldt ud, at vi umiddelbart ikke er interesseret i disse lejeophold uden mulighed for efterfølgende køb. Jeg håber dog, at klubben vil overveje at gå på kompromis, hvis det kan øge vores chancer for mesterskabet markant. - Det kunne godt være en af de situationer.

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af UlveLars »

https://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/f ... tim-sparv/

Hvad tænker i om Sparvs fremtid i klubben?
Som tingene ser ud lige netop nu, er han vel ikke sikret en plads på holdet - selv som skadesfri?
Men hvorlænge kan vi holde på Frank, hvor god bliver Cajuste og så er der en spiller som Victor Torp, som vi før har haft store forventninger til, og som vel er tilbage efter vinterpausen
Jeg har dog været meget stor fan af Sparv efter vi er gået tilbage til en 3-mands bagkæde med en 6er foran. Jeg synes virkelig, at han (igen) er kommet til sin ret på den position. Vel nærmest vores bedste mand efter systemskiftet - og inden hans skadesforløb. Men han har alderen og skadeshistorikken imod sig. Og så er han formentlig løntung - på nuværende kontrakt ihvertfald fald

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af UlveLars »

4-mands bagkæde, naturligvis

mnm123
Indlæg: 872
Tilmeldt: 20. maj 2009, 19:56

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af mnm123 »

UlveLars skrev:
21. nov 2019, 16:55
https://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/f ... tim-sparv/

Hvad tænker i om Sparvs fremtid i klubben?
Som tingene ser ud lige netop nu, er han vel ikke sikret en plads på holdet - selv som skadesfri?
Men hvorlænge kan vi holde på Frank, hvor god bliver Cajuste og så er der en spiller som Victor Torp, som vi før har haft store forventninger til, og som vel er tilbage efter vinterpausen
Jeg har dog været meget stor fan af Sparv efter vi er gået tilbage til en 3-mands bagkæde med en 6er foran. Jeg synes virkelig, at han (igen) er kommet til sin ret på den position. Vel nærmest vores bedste mand efter systemskiftet - og inden hans skadesforløb. Men han har alderen og skadeshistorikken imod sig. Og så er han formentlig løntung - på nuværende kontrakt ihvertfald fald
år
Du skriver at Sparv er bedste mand efter Systemskifte, mener du ikke Frank eller misforstår jeg dit indlæg ?
Sparv har vel nærmest ikke spillet under Priske.

Brugeravatar
Stoffer
Indlæg: 1849
Tilmeldt: 10. aug 2014, 16:29

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af Stoffer »

UlveLars skrev:
21. nov 2019, 16:55
https://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/f ... tim-sparv/

Hvad tænker i om Sparvs fremtid i klubben?
Som tingene ser ud lige netop nu, er han vel ikke sikret en plads på holdet - selv som skadesfri?
Men hvorlænge kan vi holde på Frank, hvor god bliver Cajuste og så er der en spiller som Victor Torp, som vi før har haft store forventninger til, og som vel er tilbage efter vinterpausen
Jeg har dog været meget stor fan af Sparv efter vi er gået tilbage til en 3-mands bagkæde med en 6er foran. Jeg synes virkelig, at han (igen) er kommet til sin ret på den position. Vel nærmest vores bedste mand efter systemskiftet - og inden hans skadesforløb. Men han har alderen og skadeshistorikken imod sig. Og så er han formentlig løntung - på nuværende kontrakt ihvertfald fald
Man kan håbe, at klubben har lært af JP forløbet, og at en eventuel kontraktforlængelse inkluderer en meget grundig forventningsafstemning om, at det er klubben, der helt og aldeles bestemmer, hvor meget Sparv kan komme i spil, hvis han fortsætter i klubben.

Så vidt jeg forstår spiller Torp længere fremme og er nærmere i spil til 10'er rollen, så han er ikke en del af kabalen med Frank, Cajuste, Sparv osv.

Jeg forstår ikke, hvordan du kan være så stor fan af han spil med en 4-back kæde. Han har ikke fået særlig mange minutter, som vi kan vurdere ham på. Og Frank og Cajuste har ikke givet nogen som helst grund til, hvorfor vi ikke skulle satse på dem som nr. 1 og 2 til rollen som oprydder ved siden af Evander. - Jeg forsøger ikke at sige, at Sparv ingen rolle kan have, men i min verden står han i al fald (som udgangspunkt) som nr. 3, og det er med en ret markant afstand.

Personligt vil jeg hælde til, at man ikke forlænger eller måske forlænger med en sæson. Men hvis man kunne finde en anden rolle til ham i klubben ville det være ideelt. Han virker som en mand, der har nogle gode værktøjer til at kunne blive træner.

UlveLars
Indlæg: 739
Tilmeldt: 28. feb 2009, 01:04

Re: Transfer vinter 19/20

Indlæg af UlveLars »

mnm123 skrev:
21. nov 2019, 17:05
UlveLars skrev:
21. nov 2019, 16:55
https://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder/f ... tim-sparv/

Hvad tænker i om Sparvs fremtid i klubben?
Som tingene ser ud lige netop nu, er han vel ikke sikret en plads på holdet - selv som skadesfri?
Men hvorlænge kan vi holde på Frank, hvor god bliver Cajuste og så er der en spiller som Victor Torp, som vi før har haft store forventninger til, og som vel er tilbage efter vinterpausen
Jeg har dog været meget stor fan af Sparv efter vi er gået tilbage til en 3-mands bagkæde med en 6er foran. Jeg synes virkelig, at han (igen) er kommet til sin ret på den position. Vel nærmest vores bedste mand efter systemskiftet - og inden hans skadesforløb. Men han har alderen og skadeshistorikken imod sig. Og så er han formentlig løntung - på nuværende kontrakt ihvertfald fald
år
Du skriver at Sparv er bedste mand efter Systemskifte, mener du ikke Frank eller misforstår jeg dit indlæg ?
Sparv har vel nærmest ikke spillet under Priske.
Nej, jeg synes han var fantastisk de første kampe efter systemskiftet. Han kom langt mere til sin ret som regulær 6er i det system, hvor jeg i det gamle system ikke følte han passede ind på samme måde. Det blev også fremhævet i flere medier.
Men jeg mener også at Frank virkelig har grebet chancen og må være vores fremtidige førstevalg på den plads. Men hvorlænge strækker den fremtid sig. Jeg tror han bliver svær at holde på, hvis han holder nuværende niveau

Låst